Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) 0% 39 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №53 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №14) 1 / 25 1. 7) O‘qitish jarayonida o‘quvchilar tomonidan egallanadigan ilmiy bilim va amaliy ko‘nikmalar tizimi qanday ataladi? A) Maqsad C) Mazmun D) Shakl B) Maqsad 2 / 25 2. 4. …. – bu rivojlanishda qiyinchiliklarga duch kelgan va alohida mutaxassislarning yordamiga muhtoj bo‘lgan o‘quvchini tarbiyalash, rivojlantirish yoki o‘qitishga qaratilgan oldindan rejalashtirilgan yo‘l B) O‘qituvchining muhim vazifasi D) Teng imkoniyatlar yaratish yo‘li C) Individual o‘qitish yo‘li A) Individual yondashuv 3 / 25 3. 14) O‘qitishning kelgusidagi maqsad va natijalarga yo‘naltirilganligi qanday atama bilan izohlanadi? A) Malaka C) Kompetensiya D) Vositа B) Maqsad 4 / 25 4. 6) O‘qituvchining o‘qitish maqsadini amalga oshirish yo‘lidagi tartiblangan faoliyati qanday nomlanadi? C) Maqsad B) Ta’lim A) O‘rgatish D) Kompetensiya 5 / 25 5. 13) Qo‘yilgan maqsadni samarali amalga oshirish uchun unga zaruriy shaklni taqdim etadigan, aniq mezonlar bo‘yicha tartiblangan didaktik jarayon? A) Tashkil etish D) Ta’lim C) Bilim B) Shakl 6 / 25 6. 2. Kasbiy rivojlanish necha darajada amalga oshiriladi? A) 2 C) 4 B) 3 D) 5 7 / 25 7. 15) Didaktik jarayonning tashqi ko‘rinishi va uni amalga oshirish uchun zarur qobiq qanday ataladi? D) Ko‘nikma B) Ta’lim C) Bilim A) Shakl 8 / 25 8. 3. Moslashtiring. O‘qituvchi uslubiy ish orqali: 1) o‘z kasbiy kompetensiyalarini rivojlantiradi; 2) o‘z hamkasbiga uning amaliy faoliyatida kasbiy va uslubiy yordam ko‘rsatishni o‘rganadi; 3) ta’limiy makondagi o‘zgarishlarni hisobga olgan holda kasbiy mahoratini rivojlantiradi. D) 1,2 B) 1,2,3 C) 1,3 A) 2,3 9 / 25 9. 8) O‘qitish jarayonida qo‘yilgan maqsadga erishishda yordam beradigan usul va vositalar qanday nomlanadi? D) Kompetensiya C) Shakl B) Bilim A) Metod 10 / 25 10. 6) Egallangan bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik va kasbiy faoliyatda qo‘llay olish layoqati nima deb ataladi? C) Tashkil etish A) Kompetensiya D) Mazmun B) Malaka 11 / 25 11. 2. Kasbiy rivojlanishning qaysi darajasiga kiradi? • tajriba almashish, tajribali o‘qituvchilardan o‘rganish amalga oshiriladigan metodik birlashmalar ishida, mahorat darslarida faol ishtirok etish; • hamkasblarning darslariga tashrif buyurish; • o‘zining ochiq darslarini tashkil etish, o‘z pedagogik tajribasini A) Maktab darajasida C)Ta’lim tizimi doirasida B) Shaxsiy daraja 12 / 25 12. 12) Mashq qilish orqali avtomatik ravishda, xatosiz bajariladigan daraja qanday ataladi? C) Bilim D) Malaka B) Kompetensiya A) Metod 13 / 25 13. 14) Yosh mutaxassis hamkasbini tajribasini o’rganish va ta’lim jarayonini tahlil qilish maqsadida darsini kuzatdi. Dars davomida hamkasbi mavzuni oddiydan murakkabga tomon tushuntirgani,barcha berilayotgan mavzular ilmiyligi,yangi axborotlarning hayotiyligini qayd qilib o’tdi. Yosh mutaxassis qanday dars tahlili usulidan foydalanganligini pastdagi javoblardan belgilang ? A) psixologik B) metodologik D) didaktik C) pedagogik 14 / 25 14. 5. Moslashtiring 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A) Umumiy o’rta ta’limning ta’lim standartlarida belgilangan o`quvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy ko’nikmalarini rivojlantirishga yo`naltirilgan usullardan foydalanish. B)Huquqiy odob va axloq me’yorlariga rioya qilish, professional axloq qoidalari, ijtimoiy kompetensiyalarga ega bo’lish, engb yuqori sifat standartlariga erishishga intilish, sifatga e’tibor berish. B) 1-B 2-A A) 1-A 2-B 15 / 25 15. 7) Anglash, mashq qilish va egallangan tajribalar asosida xulq-atvor va faoliyatning yangi shakllarini egallash jarayoni, oldin egallanganlari o’zgaradigan jarayon bu …? A) O‘rganish B) Tashkil etish D) Shakl C) Malaka 16 / 25 16. 9) O‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish va tartibga solishga qaratilgan harakat nima deb ataladi? D) Malaka A) Ta’lim C) O`qitish B) Kompetensiya 17 / 25 17. 8) Qo‘yilgan maqsadga erishishga qaratilgan o‘qituvchi va o‘quvchilar o‘rtasidagi o‘zaro harakat qanday nomlanadi? D) O`qitish A) Metod C) Ta’lim B) Kompetensiya 18 / 25 18. 5. Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish.Bu qaysi soaning mehnat harakati? A) Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish B) Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota-onalari,ularning oʻrnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish D)O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 19 / 25 19. 3. Hozirgi professional adabiyotlarni — kitoblar va maqolalarni — o‘rganib, o‘qituvchi: 1. O‘z predmeti bo‘yicha ilmiy jihatdan ishonchli ma’lumotlarni oladi. 2. O‘qitiladigan fanning boshqa fan sohalari bilan bog‘liqligi haqida tushunchani shakllantiradi, bu fan bo‘yicha bilimlarni yanada kengroq nuqtai nazardan chuqurlashtirishga yordam beradi. 3. Ilg‘or tajriba va usullar bilan tanishadi, dasturiy ta’minot va uslubiy innovatsiyalarini o‘rganadi. 4. Bilish va o‘rganish nazariyalari (kognitivistika, neyrodidaktika, konnektivizm) bilan bog‘liq bo‘lgan zamonaviy fan yutuqlari bilan tanishadi. C) 1,3 A) 1,2,3,4 D) 1,2,3 B) 2,3,4 20 / 25 20. 10) Ma’lum bir fanni nazariy o‘zlashtirishni aks ettiradigan inson g‘ oyalari yig‘ indisi? C) Metod D) Tashkil etish B) Malaka A) Bilim 21 / 25 21. 11) Egallangan bilimlarning aniq xatti-harakatdagi ifodasi, o‘zlashtirilgan bilimlarni amaliyotga qo‘llash usullarini egallash? D) Mazmun B) Malaka C) Shakl A) Ko‘nikma 22 / 25 22. 15) O’qituvchining sinfi tadbirlarda faollligi , o’zaro ahil-inoq bo’lsa, shu holatda o’qituvchida qaysi qobilyati yaxshi rivojlangan? C) Didaktik qobiliyat A) Tashilotchilik qobiliyati D) Perseptiv qobiliyat B) Avtoritar qobiliyat 23 / 25 23. 1.Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish D)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish B) Taʼlim samaradorligini taʼminlash (taʼlim dasturini amalga oshirish) A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish 24 / 25 24. 4. Moslashtiring 1)O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A)Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, o`z fanini boshqa fanlar bilan o`zaro bog`lash. B) Dars mavzusini amaliyot bilan (hayotdagi misollar yordamida) bog`lash B) 1-B 2-A A) 1-A 2-B 25 / 25 25. 1. O‘qituvchilar va ota-onalar o‘rtasidagi hamkorlikni belgilovchi nechta asosiy tamoyili mavjud? B) 5 ta C) 3 ta D) 4 ta A) 2 ta Your score is Средний балл составляет 28% 0% Qayta boshlash