Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) 0% 91 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №53 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №14) 1 / 25 1. 9) O‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish va tartibga solishga qaratilgan harakat nima deb ataladi? B) Kompetensiya A) Ta’lim C) O`qitish D) Malaka 2 / 25 2. 1.Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish D)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish B) Taʼlim samaradorligini taʼminlash (taʼlim dasturini amalga oshirish) 3 / 25 3. 10) Ma’lum bir fanni nazariy o‘zlashtirishni aks ettiradigan inson g‘ oyalari yig‘ indisi? A) Bilim B) Malaka C) Metod D) Tashkil etish 4 / 25 4. 11) Egallangan bilimlarning aniq xatti-harakatdagi ifodasi, o‘zlashtirilgan bilimlarni amaliyotga qo‘llash usullarini egallash? D) Mazmun C) Shakl A) Ko‘nikma B) Malaka 5 / 25 5. 7) Anglash, mashq qilish va egallangan tajribalar asosida xulq-atvor va faoliyatning yangi shakllarini egallash jarayoni, oldin egallanganlari o’zgaradigan jarayon bu …? C) Malaka A) O‘rganish B) Tashkil etish D) Shakl 6 / 25 6. 14) O‘qitishning kelgusidagi maqsad va natijalarga yo‘naltirilganligi qanday atama bilan izohlanadi? D) Vositа C) Kompetensiya B) Maqsad A) Malaka 7 / 25 7. 13) Qo‘yilgan maqsadni samarali amalga oshirish uchun unga zaruriy shaklni taqdim etadigan, aniq mezonlar bo‘yicha tartiblangan didaktik jarayon? D) Ta’lim B) Shakl A) Tashkil etish C) Bilim 8 / 25 8. 15) O’qituvchining sinfi tadbirlarda faollligi , o’zaro ahil-inoq bo’lsa, shu holatda o’qituvchida qaysi qobilyati yaxshi rivojlangan? D) Perseptiv qobiliyat C) Didaktik qobiliyat A) Tashilotchilik qobiliyati B) Avtoritar qobiliyat 9 / 25 9. 8) O‘qitish jarayonida qo‘yilgan maqsadga erishishda yordam beradigan usul va vositalar qanday nomlanadi? C) Shakl A) Metod B) Bilim D) Kompetensiya 10 / 25 10. 15) Didaktik jarayonning tashqi ko‘rinishi va uni amalga oshirish uchun zarur qobiq qanday ataladi? B) Ta’lim C) Bilim A) Shakl D) Ko‘nikma 11 / 25 11. 4. …. – bu rivojlanishda qiyinchiliklarga duch kelgan va alohida mutaxassislarning yordamiga muhtoj bo‘lgan o‘quvchini tarbiyalash, rivojlantirish yoki o‘qitishga qaratilgan oldindan rejalashtirilgan yo‘l A) Individual yondashuv D) Teng imkoniyatlar yaratish yo‘li C) Individual o‘qitish yo‘li B) O‘qituvchining muhim vazifasi 12 / 25 12. 2. Kasbiy rivojlanish necha darajada amalga oshiriladi? B) 3 C) 4 D) 5 A) 2 13 / 25 13. 12) Mashq qilish orqali avtomatik ravishda, xatosiz bajariladigan daraja qanday ataladi? A) Metod D) Malaka B) Kompetensiya C) Bilim 14 / 25 14. 4. Moslashtiring 1)O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A)Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, o`z fanini boshqa fanlar bilan o`zaro bog`lash. B) Dars mavzusini amaliyot bilan (hayotdagi misollar yordamida) bog`lash B) 1-B 2-A A) 1-A 2-B 15 / 25 15. 8) Qo‘yilgan maqsadga erishishga qaratilgan o‘qituvchi va o‘quvchilar o‘rtasidagi o‘zaro harakat qanday nomlanadi? C) Ta’lim B) Kompetensiya A) Metod D) O`qitish 16 / 25 16. 3. Hozirgi professional adabiyotlarni — kitoblar va maqolalarni — o‘rganib, o‘qituvchi: 1. O‘z predmeti bo‘yicha ilmiy jihatdan ishonchli ma’lumotlarni oladi. 2. O‘qitiladigan fanning boshqa fan sohalari bilan bog‘liqligi haqida tushunchani shakllantiradi, bu fan bo‘yicha bilimlarni yanada kengroq nuqtai nazardan chuqurlashtirishga yordam beradi. 3. Ilg‘or tajriba va usullar bilan tanishadi, dasturiy ta’minot va uslubiy innovatsiyalarini o‘rganadi. 4. Bilish va o‘rganish nazariyalari (kognitivistika, neyrodidaktika, konnektivizm) bilan bog‘liq bo‘lgan zamonaviy fan yutuqlari bilan tanishadi. D) 1,2,3 A) 1,2,3,4 B) 2,3,4 C) 1,3 17 / 25 17. 7) O‘qitish jarayonida o‘quvchilar tomonidan egallanadigan ilmiy bilim va amaliy ko‘nikmalar tizimi qanday ataladi? B) Maqsad D) Shakl A) Maqsad C) Mazmun 18 / 25 18. 14) Yosh mutaxassis hamkasbini tajribasini o’rganish va ta’lim jarayonini tahlil qilish maqsadida darsini kuzatdi. Dars davomida hamkasbi mavzuni oddiydan murakkabga tomon tushuntirgani,barcha berilayotgan mavzular ilmiyligi,yangi axborotlarning hayotiyligini qayd qilib o’tdi. Yosh mutaxassis qanday dars tahlili usulidan foydalanganligini pastdagi javoblardan belgilang ? D) didaktik C) pedagogik A) psixologik B) metodologik 19 / 25 19. 5. Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish.Bu qaysi soaning mehnat harakati? D)O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish B) Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota-onalari,ularning oʻrnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik A) Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish 20 / 25 20. 1. O‘qituvchilar va ota-onalar o‘rtasidagi hamkorlikni belgilovchi nechta asosiy tamoyili mavjud? D) 4 ta C) 3 ta A) 2 ta B) 5 ta 21 / 25 21. 6) O‘qituvchining o‘qitish maqsadini amalga oshirish yo‘lidagi tartiblangan faoliyati qanday nomlanadi? C) Maqsad D) Kompetensiya A) O‘rgatish B) Ta’lim 22 / 25 22. 3. Moslashtiring. O‘qituvchi uslubiy ish orqali: 1) o‘z kasbiy kompetensiyalarini rivojlantiradi; 2) o‘z hamkasbiga uning amaliy faoliyatida kasbiy va uslubiy yordam ko‘rsatishni o‘rganadi; 3) ta’limiy makondagi o‘zgarishlarni hisobga olgan holda kasbiy mahoratini rivojlantiradi. B) 1,2,3 C) 1,3 D) 1,2 A) 2,3 23 / 25 23. 2. Kasbiy rivojlanishning qaysi darajasiga kiradi? • tajriba almashish, tajribali o‘qituvchilardan o‘rganish amalga oshiriladigan metodik birlashmalar ishida, mahorat darslarida faol ishtirok etish; • hamkasblarning darslariga tashrif buyurish; • o‘zining ochiq darslarini tashkil etish, o‘z pedagogik tajribasini C)Ta’lim tizimi doirasida A) Maktab darajasida B) Shaxsiy daraja 24 / 25 24. 6) Egallangan bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik va kasbiy faoliyatda qo‘llay olish layoqati nima deb ataladi? D) Mazmun C) Tashkil etish A) Kompetensiya B) Malaka 25 / 25 25. 5. Moslashtiring 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A) Umumiy o’rta ta’limning ta’lim standartlarida belgilangan o`quvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy ko’nikmalarini rivojlantirishga yo`naltirilgan usullardan foydalanish. B)Huquqiy odob va axloq me’yorlariga rioya qilish, professional axloq qoidalari, ijtimoiy kompetensiyalarga ega bo’lish, engb yuqori sifat standartlariga erishishga intilish, sifatga e’tibor berish. A) 1-A 2-B B) 1-B 2-A Your score is Средний балл составляет 25% 0% Qayta boshlash