Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) 0% 32 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №53 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №14) 1 / 25 1. 14) O‘qitishning kelgusidagi maqsad va natijalarga yo‘naltirilganligi qanday atama bilan izohlanadi? A) Malaka C) Kompetensiya B) Maqsad D) Vositа 2 / 25 2. 14) Yosh mutaxassis hamkasbini tajribasini o’rganish va ta’lim jarayonini tahlil qilish maqsadida darsini kuzatdi. Dars davomida hamkasbi mavzuni oddiydan murakkabga tomon tushuntirgani,barcha berilayotgan mavzular ilmiyligi,yangi axborotlarning hayotiyligini qayd qilib o’tdi. Yosh mutaxassis qanday dars tahlili usulidan foydalanganligini pastdagi javoblardan belgilang ? C) pedagogik A) psixologik B) metodologik D) didaktik 3 / 25 3. 7) O‘qitish jarayonida o‘quvchilar tomonidan egallanadigan ilmiy bilim va amaliy ko‘nikmalar tizimi qanday ataladi? C) Mazmun D) Shakl A) Maqsad B) Maqsad 4 / 25 4. 2. Kasbiy rivojlanishning qaysi darajasiga kiradi? • tajriba almashish, tajribali o‘qituvchilardan o‘rganish amalga oshiriladigan metodik birlashmalar ishida, mahorat darslarida faol ishtirok etish; • hamkasblarning darslariga tashrif buyurish; • o‘zining ochiq darslarini tashkil etish, o‘z pedagogik tajribasini C)Ta’lim tizimi doirasida B) Shaxsiy daraja A) Maktab darajasida 5 / 25 5. 9) O‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish va tartibga solishga qaratilgan harakat nima deb ataladi? A) Ta’lim C) O`qitish D) Malaka B) Kompetensiya 6 / 25 6. 4. Moslashtiring 1)O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A)Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, o`z fanini boshqa fanlar bilan o`zaro bog`lash. B) Dars mavzusini amaliyot bilan (hayotdagi misollar yordamida) bog`lash B) 1-B 2-A A) 1-A 2-B 7 / 25 7. 12) Mashq qilish orqali avtomatik ravishda, xatosiz bajariladigan daraja qanday ataladi? A) Metod D) Malaka C) Bilim B) Kompetensiya 8 / 25 8. 7) Anglash, mashq qilish va egallangan tajribalar asosida xulq-atvor va faoliyatning yangi shakllarini egallash jarayoni, oldin egallanganlari o’zgaradigan jarayon bu …? C) Malaka D) Shakl B) Tashkil etish A) O‘rganish 9 / 25 9. 13) Qo‘yilgan maqsadni samarali amalga oshirish uchun unga zaruriy shaklni taqdim etadigan, aniq mezonlar bo‘yicha tartiblangan didaktik jarayon? A) Tashkil etish D) Ta’lim B) Shakl C) Bilim 10 / 25 10. 1. O‘qituvchilar va ota-onalar o‘rtasidagi hamkorlikni belgilovchi nechta asosiy tamoyili mavjud? C) 3 ta B) 5 ta A) 2 ta D) 4 ta 11 / 25 11. 15) O’qituvchining sinfi tadbirlarda faollligi , o’zaro ahil-inoq bo’lsa, shu holatda o’qituvchida qaysi qobilyati yaxshi rivojlangan? D) Perseptiv qobiliyat C) Didaktik qobiliyat A) Tashilotchilik qobiliyati B) Avtoritar qobiliyat 12 / 25 12. 15) Didaktik jarayonning tashqi ko‘rinishi va uni amalga oshirish uchun zarur qobiq qanday ataladi? D) Ko‘nikma B) Ta’lim A) Shakl C) Bilim 13 / 25 13. 10) Ma’lum bir fanni nazariy o‘zlashtirishni aks ettiradigan inson g‘ oyalari yig‘ indisi? D) Tashkil etish A) Bilim B) Malaka C) Metod 14 / 25 14. 8) O‘qitish jarayonida qo‘yilgan maqsadga erishishda yordam beradigan usul va vositalar qanday nomlanadi? A) Metod C) Shakl D) Kompetensiya B) Bilim 15 / 25 15. 3. Hozirgi professional adabiyotlarni — kitoblar va maqolalarni — o‘rganib, o‘qituvchi: 1. O‘z predmeti bo‘yicha ilmiy jihatdan ishonchli ma’lumotlarni oladi. 2. O‘qitiladigan fanning boshqa fan sohalari bilan bog‘liqligi haqida tushunchani shakllantiradi, bu fan bo‘yicha bilimlarni yanada kengroq nuqtai nazardan chuqurlashtirishga yordam beradi. 3. Ilg‘or tajriba va usullar bilan tanishadi, dasturiy ta’minot va uslubiy innovatsiyalarini o‘rganadi. 4. Bilish va o‘rganish nazariyalari (kognitivistika, neyrodidaktika, konnektivizm) bilan bog‘liq bo‘lgan zamonaviy fan yutuqlari bilan tanishadi. C) 1,3 A) 1,2,3,4 D) 1,2,3 B) 2,3,4 16 / 25 16. 6) O‘qituvchining o‘qitish maqsadini amalga oshirish yo‘lidagi tartiblangan faoliyati qanday nomlanadi? C) Maqsad A) O‘rgatish D) Kompetensiya B) Ta’lim 17 / 25 17. 2. Kasbiy rivojlanish necha darajada amalga oshiriladi? D) 5 A) 2 C) 4 B) 3 18 / 25 18. 11) Egallangan bilimlarning aniq xatti-harakatdagi ifodasi, o‘zlashtirilgan bilimlarni amaliyotga qo‘llash usullarini egallash? D) Mazmun C) Shakl A) Ko‘nikma B) Malaka 19 / 25 19. 8) Qo‘yilgan maqsadga erishishga qaratilgan o‘qituvchi va o‘quvchilar o‘rtasidagi o‘zaro harakat qanday nomlanadi? C) Ta’lim D) O`qitish A) Metod B) Kompetensiya 20 / 25 20. 5. Moslashtiring 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A) Umumiy o’rta ta’limning ta’lim standartlarida belgilangan o`quvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy ko’nikmalarini rivojlantirishga yo`naltirilgan usullardan foydalanish. B)Huquqiy odob va axloq me’yorlariga rioya qilish, professional axloq qoidalari, ijtimoiy kompetensiyalarga ega bo’lish, engb yuqori sifat standartlariga erishishga intilish, sifatga e’tibor berish. B) 1-B 2-A A) 1-A 2-B 21 / 25 21. 5. Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish.Bu qaysi soaning mehnat harakati? C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish D)O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish A) Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish B) Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota-onalari,ularning oʻrnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik 22 / 25 22. 1.Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish D)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish B) Taʼlim samaradorligini taʼminlash (taʼlim dasturini amalga oshirish) A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 23 / 25 23. 6) Egallangan bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik va kasbiy faoliyatda qo‘llay olish layoqati nima deb ataladi? B) Malaka D) Mazmun A) Kompetensiya C) Tashkil etish 24 / 25 24. 3. Moslashtiring. O‘qituvchi uslubiy ish orqali: 1) o‘z kasbiy kompetensiyalarini rivojlantiradi; 2) o‘z hamkasbiga uning amaliy faoliyatida kasbiy va uslubiy yordam ko‘rsatishni o‘rganadi; 3) ta’limiy makondagi o‘zgarishlarni hisobga olgan holda kasbiy mahoratini rivojlantiradi. B) 1,2,3 D) 1,2 C) 1,3 A) 2,3 25 / 25 25. 4. …. – bu rivojlanishda qiyinchiliklarga duch kelgan va alohida mutaxassislarning yordamiga muhtoj bo‘lgan o‘quvchini tarbiyalash, rivojlantirish yoki o‘qitishga qaratilgan oldindan rejalashtirilgan yo‘l A) Individual yondashuv D) Teng imkoniyatlar yaratish yo‘li B) O‘qituvchining muhim vazifasi C) Individual o‘qitish yo‘li Ваша оценка The average score is 32% 0% Qayta boshlash