Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №49 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №10) 0% 9 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №49 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №10) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №49 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №10) 1 / 25 1. 7) Bir o’quvchining onasi maktabga jismoniy tarbiya o’qituvchisi ustida shikoyat qilib keldi. U o’qituvchilar xonasida katta janjal ko’tardi. Janjal avjiga chiqmasligi uchun direktor o`rinbosari bu onaning ruhiy holatini tushunishga harakat qilib unga hamdardlik bildirdi. Pedagogik takt va psixalogik bilimlarni ishga solib, chiroyli muomila bilan onani tinchlantirdi. Shunda direktor o’rinbosari pedagokka xos bo’lgan qaysi qobilyatni namoyon qilgan? D) Bilish qobiliyati B) kommunikativ qobilyat A) didaktik qobilyat C) konstruktiv qobiliyat 2 / 25 2. 6) …………….ijodkorlikda — o’qituvchi ijtimoiy ahamiyatga ega boigan yangi nazariyalami yaratadi, o’z fikrlari va takliflari bilan chiqadi, mohir va tajribali, layoqatli o’qituvchilargina bimga erishishi mumkin A) Kreativ C) Evristik B) Mahsuldor 3 / 25 3. 8) Atamalarni ta’rifi bilan moslashtiring 1. Bilim 2. Ko’nikma a) Egallangan bilimlarning aniq hatti harakatdagi ifodasi, o’zlashtirilgan bilimlarni amaliyotga qo’llash usullarini egallash b) o’quv jarayonining tashqi tashqi ifodasi uning ichki mohiyati, mantig’i mazmuni uchun qobiq c) Ma’lum bir fanni nazariy o’zlashtirishni aks etiradigan inson g’oyalari yig’indisi A) 1-a,2-c D) 1-a,2-b C) 1-c,2-a B) 1-b,2-c 4 / 25 4. 1) Kasb standartining “Ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarish” mehnat vazifalarini ko`rsating? 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash 3) O`zlashtirishni baholash va qayta taqdim etish 4) O`z-o`zini rivijlantirish va kasbiy o`sish B) 1,2,3 A) 1,2 D) 2,3 C) 1,2,3,4 5 / 25 5. 12) Ushbu asosiy sifatlar qaysi qobilyatning turiga kiradi? 1. O’z kasbiga muhabbat, o’quvchilarni seva olishi. 2. Mutaxassislik fanini mukammal bilishi, unga qiziqishi. 3. Pedagogik taktga (odob va go’zallikka) ega bo’lish. 4. Bolalar jamoasiga singib keta olish. 5. O’z mehnatiga ijodiy yondashish. 6. Javobgarlikni his etish. 7. Tarbiyaviy bilimlarni egallaganligi. B) pedagogik C) didaktik A) psixologik D) A va B 6 / 25 6. 1) Kadrlar tayyorlash milliy modelining asosiy tarkibiy qismlarini ko’rsating. 1. Davlat va jamiyat 2. Fan 3. Ishlab chiqarish 4. Uzluksiz ta’lim 5. Shaxs D) barchasi C) 1,2,3,4 A) 1,3,4 B) 1,2,3 7 / 25 7. 3) 4K modelining tarkibini toping. 1. Koolobratsiya 2. Kommunikativlik 3. Kreativ fikrlash 4. Kritik (tanqidiy) fikrlash B) 2,3 C) 1,2,3,4 D)2,3,4 A) 1,2 8 / 25 8. 5. Moslashtiring 1) O`z-o`zini rivojlantirish va kasbiy o`sish 2) Hamkasblar va ta’lim oluvchilarning ota-onalari (ularning o`rnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik A) O`zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan kasbiy faoliyatda foydalanish B ) Turli xil muhitda har xil emossional holatlardagi odamlar bilan aloqa qila olish A) 1-B 2-A B) 1-A 2-B 9 / 25 9. 5) Moslashtiring. 1. Kommunikatsiya 2. Koolobratsiya a) Bunda o‘quvchining o‘z fikr va mulohazalarini boshqalarga aniq ifodalagan holda axborot almashish qobiliyati tushuniladi. b) Bu oʻquvchilarning maqsadga erishish uchun boshqalar bilan ishlash qobiliyatini anglatadi. B) 1-b,2-a A) 1-a,2-b 10 / 25 10. 4) Moslashtiring. 1. Induksiya 2 .Deduksiya 3. Anologiya. a) xususiydan umumiygaga qarab turish xususiy xulosalardan umumiy xulosalar chiqarish b) Umumiydan xususiy xulosalar chiqarish c) xususiy xulosalardan xususiy xulosalar chiqarish D) 1-a,2-c, 3-b A) 1-a,2-b,3-c B) 1-b,2-a, 3-c C) 1-c,2-b,3-a 11 / 25 11. 15) Moslashtiring. 1.Kuzatuvchanlikni ko’ra bilish ko’nikmasi 2. Ijodiy tasavvur qilish A. Tayanch xususiyati B.Yetakchi xususiyati A) 1-A 2-B B) 1-B 2-A 12 / 25 12. 3) Moslashtiring1) Ta’lim samaradorligini oshirish 2) Ozlashtirishni baholash va qayta taqdim etish 3) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A)Muayyan oquvchining ta’lim olishdagi qiyinchiliklari togrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish B) O`quvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish C) Bolalar bilan muloqat qilish , ularning qadr-qimmatini tan olish B) 1-B 2-A 3-C D) 1-C 2-B 3-A C) 1-C 2-A 3-B A) 1-A 2-B 3-C 13 / 25 13. 14) …………… ijodkorlikda — belgilangan har qanday muammo muvaffaqiyatli hal qilinadi; ijod qilishga layoqatli bo’lgan o’qituvchilarning asosiy qismida bu jihatlar namoyon bo’ladi? C) Kreativ B) Evristik A) Mahsuldor D) I’ste’dod 14 / 25 14. 15) ………….. ijodkorlik — jamiyatda ro’y berayotgan kasbiy faoliyatga oid yangiliklarni dadil o’zlashtirish va targ’ib qilishni anglatadi, ya’ni uning asosida g’oyalar (farazlar) hosil qilish jarayonini intensifikatsiya qilish va ularning haqiqatga yaqinligini (ehtimolligini, ishonchliligini) izchil amalga oshirish va bunda yangi holatda dadil harakat qilish qobiliyati, fikrlash jarayoni asosida tafakkurni rivojlantirish kuzatiladi. A) Kreativ ijodkorlik C) Evristik ijodkorlik B) Mahsuldor ijodkorlik 15 / 25 15. 7) Insondagi bilish va layoqat nishonalari jarayonlarining yig’indisi, iste’dodining yuksak cho’qqisi — uning …………….. belgilaydi. C) qobilyatini B) intelektini D) daholigini A) iste’dodini 16 / 25 16. 14) Pedagogik qobiliyatning asosiy xususiyatlari to`g`ri berilgan qatorni toping. 1. Kommunikativ qobiliyat 2. Perseptiv qobiiivat 3. Empatik qobiiivat 4. Ta’lim jarayonini muqobillashtirish qobiliyati 5.Didaktik qobiiivat 6. Tashkilotchilik qobiliyat 7. Konstruktiv qobilyat 8. Bilish qobilivat 9. Anglash (tushunish) qobilivat D) barchasi B) 6,7,8,9 A) 1,2,3,4,5 C) 1,2,5,6,7,9 17 / 25 17. 6) O’qituvchi o’quvchilarga tevarak-atrofni o’rab olgan dunyoning qonuniyatlarini , narsa va hodisalarning o’zaro aloqadorligini tushuntiradi. Nazariy qoidalarni asoslab, izohlab berishini o’rgatadi. Bunda o’qituvchi didaktik qoidalarini qaysi birini amalga oshiradi? A) Ta’limning ilmiy bo’lishi qoidasi B) Ta’limning o’quvchiga mos bo’lishi qoidasi C)Ta’limning tarbiyalovchilik xarakteri D)Ta’lim va tarbiyaning birligi qoidasi 18 / 25 18. 2) “Dars jarayoniga zamonaviy axborot texnologiyalar integrasiyasini rejalashtirish” o`quv jarayonini rejalashtirishning qaysi mehnat vazifasiga kiradi? B) zarur ko`nikmalar D) boshqa tasniflar A) mehnat harakatlari C) zarur bilimlar 19 / 25 19. 10) Yuqoridagilar qaysi qobilyat turiga kiradi? 1.Aqliy faollik 2. Tanqidiylik 3. Tizimiylik 4. Tahlil qilish 5. Reaktsiya tezligi 6. Sintezlash 7. Diqqatni jamlash 8. E’tiborlilik A) Umumiy B) Shaxsiy D) A va C C) Maxsus 20 / 25 20. 8) Qobilyatni rivojlantirishni eng yuqori darajasi-….. D) iqtudor C) iste’dod B) talant A) intelekt 21 / 25 21. 9) Qobilyat turlarini toping. B) UMUMIY, XUSUSIY D) UMUMIY, SHAXSIY C) XUSUSIY, MAXSUS A) UMUMIY , MAXSUS 22 / 25 22. 11) Yuqoridagilar qobilyatning qaysi turiga kiradi? 1.Tashkilotchilik 2. Injener- texnik 3. Loyihalashtirish 4. Matematik 5.Ijodiy 6. Badiiy 7.Musiqaviy C) Umumiy D) barchasi B) Maxsus A)Shaxsiy 23 / 25 23. 2) Bolalar bilan muloqot qilish va ularning qadr- qimmatini tan olish o’qituvchining qaysi kompetensiya standartlariga kiradi? C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A) O’quv jarayonini rejalashtirish B) Ta’lim samaradorligini taminlash D) Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish 24 / 25 24. 13) O’qituvchi faoliyatidagi pedagogik qobiliyatning o’ziga xos tizimla mavjud. Qobiliyatlar tizimi qanaday xususiyatlari bilan farq qilinadi? 1) asosiy xususiyatlar; 2 ) tayanch xususiyatlar; 3) yetakchi xususiyatlar; 4) yordamchi xususiyatlar C) 1,2,3,4 B) 2,3,4 A) 1,2,3 D) 1,2,4 25 / 25 25. 4.Ta’lim –tarbiya jarayonini boshqarishning tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish mehnat vazifasi to`g`ri berilgan qatorni toping? C) Fanni o`qitishning turli usullari A) O`quvchilar erishgan yutuqlarni natijalarini tahlil qilish B) Dars jarayoniga zamonaviy axborot texnologiyalar integratsiyasini rejalashtirish D) Yosh pedagogikasi , psixalogiya asoslari , bolalar bilan tarbiyaviy ish olib borish metodikasi va texnikasini Ваша оценка The average score is 25% 0% Qayta boshlash