Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №44 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №5) 0% 111 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №44 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №5) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №44 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №5) 1 / 25 1. 7) Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida text berdi va qayta soʻzlab berishlarini aytdi[Quyida oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichidan foydalandi D) Tushunish C)Sintez B) Bilish A) Qoʻllash 2 / 25 2. 8) 7 yillik tajribaga ega tarix fani o’qituvchisi o’quvchilarning o’zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o’qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo’ladi C) O’z faoliyatini qayta ko’rib chiqib o’quvchilarda qiziqishlar uyg’otish uchun izlanish D) maktab psixologidan yordam sorash A) o’quvchilar bilan nega aynan shunday bo’layotganligi haqida suhbat o’tkazish B) bu haqida maktab ma’muriyati bilan suhbatlashish 3 / 25 3. 5) O’qituvchi tumandagi boshqa maktabga borib tajribali o’qituvchining darsini kuzatdi. O’rgangan bilimlarini o’z darslarida qo’lladi. Bunday holatda o’qituvchi o’z o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish kompetensiya standartining qaysi vazifasini bajardi? B)Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish D)O’zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o’zining kasbiy faoliyatida foydalanish C)Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo’lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish A)Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo’llash 4 / 25 4. 11) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi? A) bu o’quvchini loyiha ishidan chetlatish D) Bu o’quvchiga boshqlarga ham imkon berish kerakligini tushuntirish C) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar saviyasiga mos qilib muqobillashtirish B) Unga louih aishidan tashqari qiziqarliroq mashg’ulot bilan shug’ullanishi uchun imkon berish 5 / 25 5. 23) O’qituvchi o’quvchini prezident maktabiga tayyorlayapti, o’qituvchi o’quvchida tanqidiy fikrlashini rivojlantirish uchu qanday usullardan foydalanishi mumkin? A) dastlab o’quvchiga o’zi tushunadigan matnlarni berib keyinchalik bu matnlarni murakkabiga o’zgartirish C) O’quvchiga tinimsiz lug’atlar yodlatish va ko’proq matn tarjima qildirish D) O’quvchilarda tanqidiy fikrlashga doir topshiriqlarni ko’payaytirish B ) o’quvchini so’zlarni yodlashga majburlash va matnni tarjima qildirish 6 / 25 6. 9) Ingliz tili o’qituvchisi o’quvchilarga tana a’zolar haqida mavzu o’tdi va shu mavzu yuzasidan yangi so’zlarni yodlashga berdi. Ammo keyingi darsda o’quvchilar bu topshiriqni bajarmay kelganliklarinin g guvohi bo’ldi. O’qituvchi bunday vaziyatda qanday yo’l tutadi? A) so’zlarni qayta takrorlash uchun qo’shimcha mashg’ulotlar o’tkazdi B) o’quvchilarni bu ishlari uchun qattiq jazoladi C) topshiriqni yana qaytib bajarishga majburladi D) O’quvchilar nega topshiriqni bajarmaganliklarining sabalarini izladi 7 / 25 7. 22) 7-sinf va 8-sinf yigitlari anchagina tortishib qolishdi. Maktabning maʼnaviy va maʼrifiy ishlar boyicha direktor oʻrinbosari ularni janjal ustida ushlab oldi. Oʻquvchilar bilan alohida suhbat oʻtkazgach bu hol qaytib takrorlamasligini qatʼiy tayinladi. Quyida oʻqituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydalanildi? D) Talab C)Suhbat B) Iltimos A) Ishontirish 8 / 25 8. 21) Maktab jamoasidagi ikki oʻqituvchi oʻzaro gaplari bir-birlariga maʼqul kelmasdan tortishib qolishdi. Shunda oʻqituvchilardan yoshi ulugʻrogʻi kelib ularga bu ishi yaxshi emasligini, arzimagan gap tufayli baqir-chaqir qilish oʻqituvchiga yarashmasligini muloyimlik bilan tushuntirib qoʻydi. Bu jarayonda oʻqituvchi nizoni hal qilishning qaysi uzukdan foydalandi? D)Talab C)Iltimos B) Suhbat A) Ishontirish 9 / 25 9. 2) Oʼqituvchi oquvchini past ozlashtirishiga bildirayotgan salbiy munosabati sababli oquvchining ozlashtirishi kundan kunga kamayib borganini sezdi va bu holatda oqituvchi qanday yol tutdi? C) Unga yaxshi o’qishi kerakligi haqida doimiy tanbeh berib bordi B)ozlashtirish darajasiga qarab qoshimcha mashq berdi D) O’quvchi bilan ota -onasini chaqirib ular oldida gaplashib oldi A)bilim egallashda qiyinchiliklar bolishi tabiiy holat dedi 10 / 25 10. 4) O’qituvchi boshqa maktabda ishlaydigan o’qituvchining darsda foydalangan metodini o’zini darsida foydalandi. Kasb standartidagi o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sishning qaysi vazifa turiga kiradi? D)O’zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o’zining kasbiy faoliyatida foydalanish A)Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo’llash C)Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo’lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish B)Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish 11 / 25 11. 28) Moslashtiring.1.Material ta’lim vositalari 2.Idial ta’lim vositalari a) bular pedagog va o‘quvchilar yangi bilimlarni egallashda qo‘llaydigan vositalar: chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar b) Bu o‘quv qo‘llanmalari, darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv texnik vositalar, mebel, o‘quv-laboratoriya qurilmalari, ko‘rgazmali vositalar bo‘lishi mumkin. A) 1-a,2-b B) 1-b,2-a 12 / 25 12. 19) 7-sinf oʻquvchilari orasidan ikki oʻquvchi bir -birlari bilan kelisha olmasdan qattiq tortishib qolishdi. Ular hech kelisha olishmaganini koʻrgan oʻqitivchi ularning har biri bilan alohida gaplashib qoʻyish orqali nizoni hal qildi.Quyida oʻqituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydlaandi A) Ishontirish C) Talab B) Suhbat D)Tanbeh 13 / 25 13. 24) Ta’lim vositalarini tasniflashda quyidagi qaysi asoslarga ko‘ra yondashiladi? 1.faoliyat subyektiga ko‘ra; 2.faoliyat obyektiga ko‘ra; 3.o‘quv axborotiga munosabatiga ko‘ra; 4. o‘quv jarayonidagi vazifasiga ko‘ra. C)1,2,3,4 B) 1,2 D)3,4 A)1,3,4 14 / 25 14. 12) O’qituvchi sinfidagi o’zlashtirishi boshqalardan yuqori bo’lgan o’quvchi bilan qanday ishlashi kerak? C) O’quvchini maxsus ixtisoslashtirilgan maktabga yuborish kerak A) Uni o’z holiga tashlab qo’yish kerak B) Bu o’quvchini boshqa o’quvchilar bilan bir xil olib borish kerak D) Oʻquvchiga doimiy oʻsib borishini chun qoʻshimcha topshiriqlar berish kerak 15 / 25 15. 1) O’qituvchi o’quvchilarga nutqning samaradorligini yaxshilash un aytgan gapi qaysi to’g’ri D) O’zinngiz uchun tinglovchini tanlay oling A. So’zlayotganda intonatsiyalarga, ovozning ko’tarilish tushish ritmiga to’g’ri etibor bering B. Pauzalardan qochishga harakat qiling chunki bu nutq so’zlovchining o’ziga ishonchiszligi va tayyor emasligini ifodalaydi C) Ovozning yo’g’on ingichkaligigga e’tibor bering 16 / 25 16. 17) Dars vaqtida oʻqituvchi oʻquvchilarga vazifa berdi .Oʻquvchilar maslahatlashib guruhga boʻlinishdi va oʻz fikrlarini erkin bayon etishdi . Dars oxirida sahna koʻrinish namoyish etib berishdi . Oʻqituvchi qaysi usuldan foydalandi D) Didaktik oʻyin B)Intervyu A) Loyiha ishi C)Suhbat 17 / 25 17. 3) O’quvchilar darslikka umuman qiziqish bildirmayaptilar va undan foydalanishni xohlamayaptilar. Bu holda oqituvchi qanday vaziyatni qollaydi? B) o’quvchilarga darlik bilan ishlash kerakligini tushuntirish D) mavzuni o’zgartiradi C) o’quvchilar mustaqil ishlashlari uchun uyga vazifa berish A)o’quvchilarni qiziqishlarini inobatga olib qoshimcha materiallar bilan taminlash 18 / 25 18. 29)Moslashtiring.1. materializatsiya 2.verbalizatsiya a) — abstrakt simvollar tarzida ko‘rsatiladigan vosita b) nutq bayoni tarzida ko‘rsatiladigan vosita A) 1-a,2-b B) 1-b,2-a 19 / 25 19. 30) Geografiya fani o‘qituvchisi vulqon va uning turlari haqida ma‘lumot berdi.Darsni yanada qiziqarli bo‘lishi uchun vulqon otilishini 3HD formatda virtual holatda namoyish etdi. O‘qituvchi qaysi metoddan foydalandi. B)Tushuntirish D)Amaliy C)Namoyish A)Tasvir 20 / 25 20. 26) Moslashtiring.1. O’rgatish 2. O’rganish a) Masalan, namoyishli-tajriba qurollari. Bunday qurollar o‘qituvchi toionidan mavzuni tushuntirish va mustahkamlash uchun qo‘llaniladi. b) Masalan, laboratoriyapraktikum qurollari. Bunday vositalar o‘quvchilar tomonidan yangi bilimlarni egallash uchun qo‘llaniladi. A) 1-a,2-b B) 1-b,2-a 21 / 25 21. 6) Guruhda ishlash jarayonida o‘quvchilar o‘rtasida shaxsiy kelishmovchiliklar yuzaga keldi. Bunday vaziyatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi kerak? B)Muammoni ochiq muhokama qilib, o‘quvchilarni muloqotga chorlaydi va hamkorlik muhitini yaratadi. A)Kelishmovchiliklarni e’tiborsiz qoldirib, o‘quvchilardan mustaqil hal qilishni talab qiladi. D)Guruh ishini to‘xtatib, faqat individual topshiriqlarga o‘tadi. C)Kelishmovchilikda aybdorni aniqlab, faqat unga chora ko‘radi. 22 / 25 22. 18) Tarix fani oʻqituvchisi boshqa tarix fani oʻqituvchisidan yangi metod oʻrgandi .Oʻz darsi davomida uni oʻzgartirib darsida qoʻlladi. Oʻqituvchi qaysi kompetensiyani shakllantirgan? D)Oʻzaro dars tahliliga kirish C)Oʻz ustida ishlash,kasbiy bilimlarini oshirish A) Kasbiy treninglarda qatnashish B) Ochiq darslarga tayyorgarlik koʻrishi 23 / 25 23. 20) 10 -sinflar oʻrtasida ancha katta muhokamalarga sabab boʻlgan kelishmovchilik yuzaga kelib qoldi. Bu voqea taʼsirida sinf oʻquvchilarining bilimi tarbiyasi oʻzini tutishida ham juda katta oʻzgarishlar yuzaga keldi. Natijada sinf anchagina «qoloq» sinfga aylanib qoldi. Muommoni hal qilish uchun sinf rahbari ularga sinfning oldingi holati va hozirgi vaqtdagi obroʻsi haqida fikrlar bildirdi. Bu sinf oʻquvchilari oldin qanday edi hozir qanday ekanligini solishtirib koʻrsatdi. Hamda bu ahvol yana davom etaversa nima oqibatlar yuz berishi mumkinligini aniq qilib koʻrsatib berdi.Shundan keyin oʻquvchilar ancha kelishib olishdi. Quyida oʻqituvchi nizoni qanday yoʻl bilan hal qildi? D) Iltimos A) Suhbat C) Talab B) Ishontirish 24 / 25 24. 10) Farzandining o’qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o’qituvchi qanday faoliyatni amalaga oshirishi mumkin? B) Ularni maktab psixologi oldiga maslahat olsh uchun yuborishi mumkin A) Ularga farzandining bilimi pasayganidan shikoyat qilishi mumkin C) Ota-ona bilan suhbatlashib ularga farzandining o’qishlaridagi pasayishlarining aniq sabablarini ko’rsatib berish D) Vaqti muammo ekanligini aytib suhbatni keyinga qoldirish 25 / 25 25. 27) Faoliyat obyektlari bo‘yicha ham ta’lim vositalari ikkiga bo‘linadi: Ular qaysilar? 1. O’rgatish 2. Material ta’lim vositalari 3. Idial ta’lim vositalari 4. O’rganish vositalari A)1,2 C)3,4 D) 2,4 B) 2,3 Your score is Средний балл составляет 44% 0% Qayta boshlash