Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №41 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №2) 0% 128 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №41 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №2) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №41 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №2) 1 / 25 1. 9) Moslashtiring 1.Махсус ѐки касбий компетентлик 2.Ижтимоий компетентлик a) (қўшимча фаолиятни ҳамкорликда ташкил этиш) b) (касбий фаолиятни юқори даражада ташкил этиш) 1-b,2-a 1-a,2-b 2 / 25 2. 25) O‘quvchi tajriba natijalarini o‘rganadi, ular asosida sabab-oqibat munosabatini aniqlaydi va eng maqbul xulosani beradi. Bu qaysi darajaga mos keladi? Bilish Baholash Qo‘llash Tushunish 3 / 25 3. 17) O’qituvchi o’z faoliyatida qo’llash mumkin bo’lgan har qanday axborot texnologik vositalardan o’z o’rnida foydalana oladi. Darslarini ko’rish va eshitish vositalari orqali anchagina samarali tashkil qiladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Ijtimoiy Metodik Texnologik Informatsion 4 / 25 4. 20) Moslashtiring. 1) Intellektual refleksiya 2) Shaxsiy refleksiya a) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. b) O’qituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni ta’minlaydi. 1-b,2-a 1-a,2-b 5 / 25 5. 13) O’qituvchi hamisha o’z faoliyatiga va hamkasblarining ish faoliyatiga tanqidiy yo’l bilan qaraydi. O’zining faoliyatini tahlil qilish jarayonida ijodiy izlanishlar olib boradi. Hamkasblari orasida ijodkor o’qituvchi sifatida ajralib turadi.Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Informatsion Ijtimoiy Insvatsion Kreativlik 6 / 25 6. 22) ………muloqot jarayonida sheriklarining o‘zaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni ta’minlaydi. Nuqtalar o’rniga mos javobni belgilang. Intelektual refleksiya Shaxsiy refleksiya Kommunikativ refleksiya Kooperativ refleksiya 7 / 25 7. 11) O’qituvchi o’z darslarida turli xil interaktiv metodlardan unumli foydalandi. O’quvchilarga mavzuni tushuntirishning turli xil usullarini qo’llab ko’rdi. Natijada uning darsi samarali tashkil qilindi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda Psixologik Ekstremal Ijtimoiy Metodik 8 / 25 8. 26) Interfaol oʻyinlar, harakatli oʻyinlar, jamoaviy mashgʻulotlar kabi metodlar qaysi yoʻnalishga mansub? Anʼanaviy o‘qitish metodlari C) Faol o‘qitish metodlari Passiv o‘qitish metodlari Nazariy ta’lim metodlari 9 / 25 9. 19) «Har tomonlama barkamol rivojlangan insonning o’z xatti — harakatlari va ularning qonuniyatlami anglashga qaratilgan nazariy faoliyat shaklidir; inson ma’naviy dunyosining o’ziga xos yashirin hislatlarini ochib beradigan o’z-o’zini bilishga va anglashga qaratilgan faoliyatdir» .Gap nima haqida bormoqda? Refleksiya Diksiya Qobiliyat Tarbiya 10 / 25 10. 29) Oʻqituvchi doskaga bolaning etigini yechayotganining rasmini chizdi. Oʻqituvchi qanday metoddan foydalandi? Illyustrativ metod Soʻzli metod Amaliy metod Muammoli metod 11 / 25 11. 10) O’qituvchi sinfida ijobiy mukoqot muhitini yarata oladi, o’quvchilari o’rtasida sog’lom psixologik muhitni shakllantiradi, Ular o’rtasida yuzaga kelgan muommolarni tinch yo’l bilan hal qiladi.Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namaoyon boʻlmoqda? Ekstremal Ijtimoiy Metodik Psixologik 12 / 25 12. 8) Oʻqituvchi mustaqil fikrlab darslar uchun mustaqil qarorlar qabul qila oladi. U ijtimoiy munosabatlarda ham juda faol qatnasha oladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kasb standartining qaysi sohasi namoyon boʻlmoqda? Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Oʻquv jarayonini rejalashtirish Taʼlim samaradorligini oshirish Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish 13 / 25 13. 15) O’qituvchining nutqi juda ravon va ta’sirchan. Udoimo o’quvchilar bilan samimiy muloqotni shakllantira oladi. Har bir o’quvchisini eshitib u bilan do’stono munosabatni shakllantira oladi. Har bir harakati , o’zining nutqi orqali o’quvchilarga ijobiy ta’sir ko’rsata oladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kasb standartining qaysi sohasi namoyon boʻlmoqda? Insvatsion Ijtimoiy Kreativlik Kommunikativ 14 / 25 14. 6) O‘qituvchi o‘quvchiga “Otamdan qolgan dalalar” romanini o‘qib bo‘lgach, voqealarni real hayot bilan bog‘lash topshirig‘ini berdi. Bu holatda o‘qituvchi qanday o‘qitish usulidan foydalangan? Didaktik o‘qitish Nazariy o‘qitish Interfaol o‘qitish Amaliy o‘qitish 15 / 25 15. 12) O’qituvchi doimo o’z ustida ishlaydi, izlanadi. U o’z sohasida mavjud bo’lgan axborotlarni to’plab faoliyatida qo’llab keladi. Ma’lumotlarni izlaydi yi’gib bir to’plamga jamlaydi, kerak vaqtida amaliy ish faoliyatida bu ma’lumotlardan foydalanadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Informatsion Ijtimoiy Metodik Psixologik 16 / 25 16. 28) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi? bu o’quvchini loyiha ishidan chetlatish Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar saviyasiga mos qilib muqobillashtirish Unga louih aishidan tashqari qiziqarliroq mashg’ulot bilan shug’ullanishi uchun imkon berish Bu o’quvchiga boshqlarga ham imkon berish kerakligini tushuntirish 17 / 25 17. 7) Ona-tili fani o’qituvchisi Dilmurod aka darsda o’quvchilar zerikib qolayotganini sezdi. U bolalarni darsga bo’lgan qiziqishlarini qayta uyg’otish uchun turli kompyuter texnologiyalardan foydalandi. Bu orqali o’quvchilarning faolligiga erisha oldi. Bunday holatda o’qituvchi kasbiy kompetentlikning qaysi mehnat harakatini bajargan hisoblanadi? Oʻquvchilarning bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holdarejalashtirish Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish Oʻquvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish 18 / 25 18. 24) Oʻquvchilar darsda shovqin qilayotgan bo‘lsa, oʻqituvchi avvalo nima qilishi kerak? Darhol sinfdan chiqib ketishi Shovqin qilganlarni jazo bilan qo‘rqitishi Tinchlikni saqlash uchun muloyim lekin qat’iy ohangda ogohlantirishi Sinf rahbariga shikoyat yozishi 19 / 25 19. 18) O’qituvchining o’quvchilar orasida tasodifan yuzaga kelib qolgan muommoga ko’zi tushib qoldi. O’qituvchi kuzatib turishi natijasida orada anglashilmovchilik yuzga kelganligi tufayli bolalar bir-birlari bilan yomon munosabatda bo’layotganini ko’rdi. Vaziyat yomonlashmasdan turib borib muommoga yechim topdi va o’quvchilarni bir-birlaridan kechirim so’rashga undadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Ekstremal Kommunikativ Metodik Informatsion 20 / 25 20. 16) O’qituvchi o’z ustida doimiy ishlab keladi. Ijodiy faoliyatida yangiliklarni izlab topadi, o’z faoliyatida qo’llaydi, bilimini oshirish uchun tinmasadan yetakchi mutaxasislardan ta’lim oladi. Ta’limga oid bo’lgan har qanday seminarlarda faol qatnashadi. Malaka oshirish kurslarini qoldirmasdan o’tib keladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda Shaxsiy Kommunikativ Insvatsion Kreativlik 21 / 25 21. 14) O’qituvchi doimo izlanishda bo’ladi. O’z pedagogik jarayonini takomillashtirish, ta’lim jarayoning samarali tashkil qilinishi uchun, tarbiya jarayoning samaradorligini oshirish uchun yangi g’oyalarni ishlab chiqadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda Interfaol Metodik Inavatsion Kreativlik 22 / 25 22. 27) Oʻqituvchi har dars oxirida darsda qilgan xatolarini yozib oladi va manbalardan ko‘rib, ularni mustahkamlab boradi. U qanday yo‘l tutmoqda? Ustozga bog‘lanib qolish yo‘lini O‘z-o‘zini nazorat qilish yo‘lini Passiv o‘quvchi bo‘lish yo‘lini Xatolarni e’tiborsiz qoldirish yo‘lini 23 / 25 23. 30) Moslashtiring. 1) Oʻquv jarayonini rejalashtirish 2)Taʼlim samaradorligini oshirish a) Oʻquvchilarning taʼlimiy maqsadlari va yosh xususiyatlariga mos keladigan oʻqitish usullari va yondashuvlarini tanlash Oʻqitishning faol usullaridan foydalanish (frontal taʼlim ustun boʻla olmaydi) b) Darsning maqsadlari, oʻquvchilarning yosh xususiyatlari va oʻzlashtirishiga mos keladigan dars shakllari va usullarini rejalashtirish. Tegishli oʻquv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish B) 1-b 2-a A) 1-a,2-b 24 / 25 24. 23) Oʻquvchilar darsda shovqin qilayotgan bo‘lsa, oʻqituvchi avvalo nima qilishi kerak? Darhol sinfdan chiqib ketishi Tinchlikni saqlash uchun muloyim lekin qat’iy ohangda ogohlantirishi Shovqin qilganlarni jazo bilan qo‘rqitishi Sinf rahbariga shikoyat yozishi 25 / 25 25. 21) ………..jamoa a’zolarining birgalikdagi o‘zaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bog‘liq bo’lgan faoliyat. Nuqtalar o’rniga mos javobni belgilang Kooperativ refleksiya Kommunikativ refleksiya Shaxsiy refleksiya Intelektual refleksiya Your score is Средний балл составляет 38% 0% Qayta boshlash