Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №41 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №2) 0% 116 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №41 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №2) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №41 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №2) 1 / 25 1. 6) O‘qituvchi o‘quvchiga “Otamdan qolgan dalalar” romanini o‘qib bo‘lgach, voqealarni real hayot bilan bog‘lash topshirig‘ini berdi. Bu holatda o‘qituvchi qanday o‘qitish usulidan foydalangan? Interfaol o‘qitish Amaliy o‘qitish Nazariy o‘qitish Didaktik o‘qitish 2 / 25 2. 13) O’qituvchi hamisha o’z faoliyatiga va hamkasblarining ish faoliyatiga tanqidiy yo’l bilan qaraydi. O’zining faoliyatini tahlil qilish jarayonida ijodiy izlanishlar olib boradi. Hamkasblari orasida ijodkor o’qituvchi sifatida ajralib turadi.Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Ijtimoiy Insvatsion Kreativlik Informatsion 3 / 25 3. 25) O‘quvchi tajriba natijalarini o‘rganadi, ular asosida sabab-oqibat munosabatini aniqlaydi va eng maqbul xulosani beradi. Bu qaysi darajaga mos keladi? Bilish Qo‘llash Baholash Tushunish 4 / 25 4. 19) «Har tomonlama barkamol rivojlangan insonning o’z xatti — harakatlari va ularning qonuniyatlami anglashga qaratilgan nazariy faoliyat shaklidir; inson ma’naviy dunyosining o’ziga xos yashirin hislatlarini ochib beradigan o’z-o’zini bilishga va anglashga qaratilgan faoliyatdir» .Gap nima haqida bormoqda? Refleksiya Diksiya Tarbiya Qobiliyat 5 / 25 5. 10) O’qituvchi sinfida ijobiy mukoqot muhitini yarata oladi, o’quvchilari o’rtasida sog’lom psixologik muhitni shakllantiradi, Ular o’rtasida yuzaga kelgan muommolarni tinch yo’l bilan hal qiladi.Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namaoyon boʻlmoqda? Ekstremal Metodik Ijtimoiy Psixologik 6 / 25 6. 28) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi? Bu o’quvchiga boshqlarga ham imkon berish kerakligini tushuntirish Unga louih aishidan tashqari qiziqarliroq mashg’ulot bilan shug’ullanishi uchun imkon berish bu o’quvchini loyiha ishidan chetlatish Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar saviyasiga mos qilib muqobillashtirish 7 / 25 7. 24) Oʻquvchilar darsda shovqin qilayotgan bo‘lsa, oʻqituvchi avvalo nima qilishi kerak? Tinchlikni saqlash uchun muloyim lekin qat’iy ohangda ogohlantirishi Sinf rahbariga shikoyat yozishi Shovqin qilganlarni jazo bilan qo‘rqitishi Darhol sinfdan chiqib ketishi 8 / 25 8. 26) Interfaol oʻyinlar, harakatli oʻyinlar, jamoaviy mashgʻulotlar kabi metodlar qaysi yoʻnalishga mansub? Anʼanaviy o‘qitish metodlari C) Faol o‘qitish metodlari Passiv o‘qitish metodlari Nazariy ta’lim metodlari 9 / 25 9. 9) Moslashtiring 1.Махсус ѐки касбий компетентлик 2.Ижтимоий компетентлик a) (қўшимча фаолиятни ҳамкорликда ташкил этиш) b) (касбий фаолиятни юқори даражада ташкил этиш) 1-a,2-b 1-b,2-a 10 / 25 10. 14) O’qituvchi doimo izlanishda bo’ladi. O’z pedagogik jarayonini takomillashtirish, ta’lim jarayoning samarali tashkil qilinishi uchun, tarbiya jarayoning samaradorligini oshirish uchun yangi g’oyalarni ishlab chiqadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda Kreativlik Interfaol Inavatsion Metodik 11 / 25 11. 21) ………..jamoa a’zolarining birgalikdagi o‘zaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bog‘liq bo’lgan faoliyat. Nuqtalar o’rniga mos javobni belgilang Shaxsiy refleksiya Kooperativ refleksiya Intelektual refleksiya Kommunikativ refleksiya 12 / 25 12. 17) O’qituvchi o’z faoliyatida qo’llash mumkin bo’lgan har qanday axborot texnologik vositalardan o’z o’rnida foydalana oladi. Darslarini ko’rish va eshitish vositalari orqali anchagina samarali tashkil qiladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Ijtimoiy Informatsion Metodik Texnologik 13 / 25 13. 27) Oʻqituvchi har dars oxirida darsda qilgan xatolarini yozib oladi va manbalardan ko‘rib, ularni mustahkamlab boradi. U qanday yo‘l tutmoqda? Passiv o‘quvchi bo‘lish yo‘lini O‘z-o‘zini nazorat qilish yo‘lini Ustozga bog‘lanib qolish yo‘lini Xatolarni e’tiborsiz qoldirish yo‘lini 14 / 25 14. 12) O’qituvchi doimo o’z ustida ishlaydi, izlanadi. U o’z sohasida mavjud bo’lgan axborotlarni to’plab faoliyatida qo’llab keladi. Ma’lumotlarni izlaydi yi’gib bir to’plamga jamlaydi, kerak vaqtida amaliy ish faoliyatida bu ma’lumotlardan foydalanadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Informatsion Metodik Ijtimoiy Psixologik 15 / 25 15. 20) Moslashtiring. 1) Intellektual refleksiya 2) Shaxsiy refleksiya a) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. b) O’qituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni ta’minlaydi. 1-a,2-b 1-b,2-a 16 / 25 16. 23) Oʻquvchilar darsda shovqin qilayotgan bo‘lsa, oʻqituvchi avvalo nima qilishi kerak? Shovqin qilganlarni jazo bilan qo‘rqitishi Tinchlikni saqlash uchun muloyim lekin qat’iy ohangda ogohlantirishi Sinf rahbariga shikoyat yozishi Darhol sinfdan chiqib ketishi 17 / 25 17. 29) Oʻqituvchi doskaga bolaning etigini yechayotganining rasmini chizdi. Oʻqituvchi qanday metoddan foydalandi? Amaliy metod Muammoli metod Soʻzli metod Illyustrativ metod 18 / 25 18. 30) Moslashtiring. 1) Oʻquv jarayonini rejalashtirish 2)Taʼlim samaradorligini oshirish a) Oʻquvchilarning taʼlimiy maqsadlari va yosh xususiyatlariga mos keladigan oʻqitish usullari va yondashuvlarini tanlash Oʻqitishning faol usullaridan foydalanish (frontal taʼlim ustun boʻla olmaydi) b) Darsning maqsadlari, oʻquvchilarning yosh xususiyatlari va oʻzlashtirishiga mos keladigan dars shakllari va usullarini rejalashtirish. Tegishli oʻquv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish B) 1-b 2-a A) 1-a,2-b 19 / 25 19. 16) O’qituvchi o’z ustida doimiy ishlab keladi. Ijodiy faoliyatida yangiliklarni izlab topadi, o’z faoliyatida qo’llaydi, bilimini oshirish uchun tinmasadan yetakchi mutaxasislardan ta’lim oladi. Ta’limga oid bo’lgan har qanday seminarlarda faol qatnashadi. Malaka oshirish kurslarini qoldirmasdan o’tib keladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda Insvatsion Shaxsiy Kommunikativ Kreativlik 20 / 25 20. 18) O’qituvchining o’quvchilar orasida tasodifan yuzaga kelib qolgan muommoga ko’zi tushib qoldi. O’qituvchi kuzatib turishi natijasida orada anglashilmovchilik yuzga kelganligi tufayli bolalar bir-birlari bilan yomon munosabatda bo’layotganini ko’rdi. Vaziyat yomonlashmasdan turib borib muommoga yechim topdi va o’quvchilarni bir-birlaridan kechirim so’rashga undadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Kommunikativ Metodik Ekstremal Informatsion 21 / 25 21. 8) Oʻqituvchi mustaqil fikrlab darslar uchun mustaqil qarorlar qabul qila oladi. U ijtimoiy munosabatlarda ham juda faol qatnasha oladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kasb standartining qaysi sohasi namoyon boʻlmoqda? Oʻquv jarayonini rejalashtirish Taʼlim samaradorligini oshirish Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 22 / 25 22. 11) O’qituvchi o’z darslarida turli xil interaktiv metodlardan unumli foydalandi. O’quvchilarga mavzuni tushuntirishning turli xil usullarini qo’llab ko’rdi. Natijada uning darsi samarali tashkil qilindi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda Ijtimoiy Ekstremal Psixologik Metodik 23 / 25 23. 15) O’qituvchining nutqi juda ravon va ta’sirchan. Udoimo o’quvchilar bilan samimiy muloqotni shakllantira oladi. Har bir o’quvchisini eshitib u bilan do’stono munosabatni shakllantira oladi. Har bir harakati , o’zining nutqi orqali o’quvchilarga ijobiy ta’sir ko’rsata oladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kasb standartining qaysi sohasi namoyon boʻlmoqda? Kommunikativ Kreativlik Insvatsion Ijtimoiy 24 / 25 24. 22) ………muloqot jarayonida sheriklarining o‘zaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni ta’minlaydi. Nuqtalar o’rniga mos javobni belgilang. Kommunikativ refleksiya Shaxsiy refleksiya Intelektual refleksiya Kooperativ refleksiya 25 / 25 25. 7) Ona-tili fani o’qituvchisi Dilmurod aka darsda o’quvchilar zerikib qolayotganini sezdi. U bolalarni darsga bo’lgan qiziqishlarini qayta uyg’otish uchun turli kompyuter texnologiyalardan foydalandi. Bu orqali o’quvchilarning faolligiga erisha oldi. Bunday holatda o’qituvchi kasbiy kompetentlikning qaysi mehnat harakatini bajargan hisoblanadi? Oʻquvchilarning bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish Oʻquvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holdarejalashtirish Ваша оценка The average score is 38% 0% Qayta boshlash