KASB STANDARTI testlari №1 (2025-yilda BAHORda tushgan testlar №1)

0%
101

KASB STANDARTI testlari №1 (2025-yilda BAHORda tushgan testlar №1)

KASB STANDARTI bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №1

(2025-yilda BAHORDA  tushgan testlar №1)

 

1 / 25

1. 217-savol : Saida opa doimiy ravishda faniga doir «Ustoz» jurnalining va «Mahoratli Ustoz» o’quv markazining qo‘llanmalarini o‘qib ,olgan bilimlarini darslari davomida qo‘llab boradi.Shunda Saida opa «O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish» yo‘nalishining qaysi mehnat ko‘nikmasini amalga oshiradi.

2 / 25

2. 218-savol : Saida opa doimiy ravishda faniga doir «Ustoz» jurnalining va «Mahoratli Ustoz» o’quv markazining qo‘llanmalarini o‘qib ,olgan bilimlarini darslari davomida qo‘llab boradi.Shunda Saida opa «O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish» yo‘nalishining qaysi mehnat ko‘nikmasini amalga oshiradi ?

3 / 25

3. 206-savol : Havfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlashda o’qituvchi uchun zarur ko’nikmalar to’g’ri berilgan javobni aniqlang. 1.Insoniyatni rivojlantirish,o’qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari 2.Mazmunli ta’lim muhitini tashkil qilish va o’zgartirish 3.Favqulotda yoki havfli vaziyatlarda malakali harakat qilish,kerak bo’lganda , birinchi yordam ko’rsatish 4.Hayot havfsizligini asoslari

4 / 25

4. 212-savol : Boshlang’ich ta’lim fani o’qituvchisi o’quvchilarga yomg’ir tomchilarini va bir yilda necha kun yomg’ir yog’ishini hisoblash vazifasini berdi.O’quvchilar bunda tomchi rasmini chizishdi,yomg’ir haqida tabiiy fan doirasida olgan bilimlari asosida matn tuzdi. Bunda o’qituvchi o’quv jarayonini rejalashtirish kasbiy sohasini qaysi kompetensiyasini amalga oshirgan ?

5 / 25

5. 205-savol : Havfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlashda o’qituvchi uchun zarur bilimlar to’g’ri berilgan javobni aniqlang. 1.Insoniyatni rivojlantirish,o’qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari 2.Mazmunli ta’lim muhitini tashkil qilish va o’zgartirish 3.Favqulotda yoki havfli vaziyatlarda malakali harakat qilish,kerak bo’lganda , birinchi yordam ko’rsatish 4.Hayot havfsizligini asoslari

6 / 25

6. 210-savol : Biologiya o’qituvchisi Samarqand shahriga sayohat uyushtirdi va u yerda o’quvchilarga tarixiy obidalarni tanishtirishda , ularga vatanga muhabbat va vatanparvarlik tuyg’usini uyg’otish , o’lkamiz go’zalliklarini anglatish uchun turli usullardan foydalandi. O’quvchilar sayohatdan qaytishgach vatanparvarlik tuyg’usi yanada oshganligini o’zlarida his qilishdi. Bunda o;qituvchi kasbiy faoliyat sohasini qaysi mehnat harakatlarini amalda qo’lladi ?

7 / 25

7. 202-savol : O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish kasbiy standartiga xos ko’nikmalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan ? 1.O’quvchilarni rivojlanish ishlarini rag’batlantirishdagi baholash va baholash jarayonining turli usullaridan foydalanish 2.Bolalar bilan muloqot qilish,ularning qadr – qimmatini tan olish 3.Diagnostik va baholash testlarining har xil turlarini ishlab chiqish 4.O’quvchilarni tenglik,adolat va hurmat tamoyillari asosida boshqalar bilan munosabatlarini o’rnatishga undash

8 / 25

8. 220-savol : Qaysi kompetensiyasing mehnat harakatlari berilgan? 1.Oʻquvchilar taʼlim jarayonida toʻqnashgan qiyinchiliklarini kuzatish va qayd etish 2.Taʼlim natijalarini diagnostika qilish uchun turli usul va vositalaridan foydalanish 3.Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish

9 / 25

9. 216-savol : Nizolarni hal qilish strategiyalarini mazmuni bilan moslashtiring. 1.Mediatsiya 2.Muzokaralar A)O’qituvchi vaziyatni o’rganish asosida “qaror qabul qiladigan””hakam”rolini o’z zimmasiga oladi.U o’quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini , ya’ni kim nima qilishi va kelajakda o’zini qanday tutishi kerakligini aytadi.Maktabdagi nizolar bo’lsa , o’qituvchi ko’pincha hakam ro’lini o’z zimmasiga oladi. B)O’quvchilar nizoni o’zlari qanday hal qilishni bilmasalar,ular muloqotga holis yordam beradigan,his tuyg’ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida ta’minlanishi mumkin.Bu vazifani maktab psixologi yoki nizoga aloqador bo’lmagan boshqa o’qituvchi bajarishi mumkin. C)O’qituvchi nizolarni sababini tushunishga yordam beradi va o’quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo’llari bo’yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi.

10 / 25

10. 199-savol : Moslashtiring. 1.O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 2. Ta’lim samaradorligini ta’minlash A)O’quvchilarni qiziqishlarini uyg’otib , ular bilan ishlash , mustaqil ishning mazmuni , vazifalari va shakllarini tanlash ko’nikmalari B)O’quvchilarni turli xil ta’limiy ehtiyojlarini hisobga olgan holda ,diagnostika va baholash testlarini tuzish va o’tkazish qoidalarini bilish C)Tarbiyaviy ishlarning metodik asoslari,faoliyatli yondashuvning asosiy tamoyillari,zamonaviy pedagogic texnologiyalar turlari va uslublarini bilish

11 / 25

11. 208-savol : Hamkasblar va ta’lim oluvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish kasbiy standartiga xos zaruriy ko’nikmalar qaysi javobda to’g’ri berilgan ? 1.O’zining ta’lim faoliyatini tahlil qilish va baholash,modifikatsiyani talab qiladigan yo’nalishlarni aniqlash 2.Kasbiy rivojlanishda AKT muhitidan foydalanish 3.Jamoada ishlash 4.Kasbiy muommolarni hal qilish uchun boshqa o’qituvchilar va o’quvchilarning ota – onalari bilan hamkorlik qilish

12 / 25

12. 204-savol : Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish kasbiy standartida o’qituvchidan qaysi ko’nikmalarga ega bo’lish talab qilinadi ? 1.O’quvchilarni rivojlanish ishlarini rag’batlantirishdagi baholash va baholash jarayonining turli usullaridan foydalanish 2.Bolalar bilan muloqot qilish,ularning qadr – qimmatini tan olish 3.Diagnostik va baholash testlarining har xil turlarini ishlab chiqish 4.O’quvchilarni tenglik,adolat va hurmat tamoyillari asosida boshqalar bilan munosabatlarini o’rnatishga undash

13 / 25

13. 219-savol : Tarix fani oʻqituvchisi boshqa tarix fani oʻqituvchisidan yangi metod oʻrgandi .Oʻz darsi davomida uni oʻzgartirib darsida qoʻlladi. Oʻqituvchi qaysi kompetensiyani shakllantirgan?

14 / 25

14. 221-savol : Matematika fani o’qituvchisi Baxodir aka darsda o’quvchilar zerikib qolayotganini sezdi. U bolalarni darsga bo’lgan qiziqishlarini qayta uyg’otish uchun turli texnologiyalardan foydalandi. Bu orqali o’quvchilarning faolligiga erisha oldi. Bunday holatda o’qituvchi kasbiy kompetentlikning qaysi mehnat harakatini bajargan hisoblanadi?

15 / 25

15. 207-savol : O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish kasbiy faoliyat turiga xos zaruriy ko’nikmalar qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan ? 1.O’zining ta’lim faoliyatini tahlil qilish va baholash,modifikatsiyani talab qiladigan yo’nalishlarni aniqlash 2.Kasbiy rivojlanishda AKT muhitidan foydalanish 3.Jamoada ishlash 4.Kasbiy muommolarni hal qilish uchun boshqa o’qituvchilar va o’quvchilarning ota – onalari bilan hamkorlik qilish

16 / 25

16. 200-savol : O‘qituvchi sinf boshqaruvi va baholash bo‘yicha qanday bilimlarga ega bo‘lishi lozim?

17 / 25

17. 198-savol : O‘qituvchi o‘quvchilarning qanday xususiyatlarini tushunishi kerak?

18 / 25

18. 213-savol : O’qitishning individual yo’li bosqichlarini to’g’ri ketma-ketlikda aniqlang. 1.O’quvchining individual o’qitish yo’lini amalga oshirish samaradorligini baholash 2.O’quvchining qobiliyatlari va uning individual qiziqishlari,xususiyatlari,kasbiy moyilligi va intilishlarining rivojlanish darajasini diagnostika qilish.Ish natijalariga ko’ra,bolaning individual ruhiy rivojlanish xaritasi tuziladi. 3.Individual o’qitish texnologiyalarini ishlab chiqish va amalga oshirish. 4.Individual o’quv faoliyatiga motivatsiya. 5.Ta’lim muassasasida o’quvchilarning ehtiyojlarini qondiradigan intellectual ta’lim maydonini yaratish.

19 / 25

19. 203-savol : Ta’lim samaradorligini ta’minlash kasbiy standarti sohasiga tegishli bilimlarni aniqlang . 1.O’quv reja va davlat ta’lim standartlari , shuningdek maktab ishi bilan bog’liq hujjatlar 2.Fanni o’qitishning turli usullari 3.Ta’limning asosiy nazariyalari va samarali o’qitish usullari 4.Inklyuzivlik tamoyilini amalga oshirish usullari

20 / 25

20. 211-savol : O’quv rejani tahlil qilib,o’qituvchi kutilayotgan natilarga mo’ljal olishi,o’quvchilarning bilim va ko’nikmalarini joriy diagnostikasini inobatga olgan holda,kutilayotgan natijalarga erishish uchun qancha vaqt zarurligini rejalashtirishi , o’quv jarayonini rejalashtirishning qaysi kompetensiyasida amalga oshiriladi ?

21 / 25

21. 209-savol : O’qituvchining dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishi va dars vaqtidan oqilona foydalanishi kasbiy faoliyatni qaysi sohaga tegishli mehnat harakatlari hisoblanadi ?

22 / 25

22. 214-savol : Nizolarni hal qilish strategiyalarini mazmuni bilan moslashtiring. 1.Arbitraj 2.Muzokaralar A)O’qituvchi vaziyatni o’rganish asosida “qaror qabul qiladigan””hakam”rolini o’z zimmasiga oladi.U o’quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini , ya’ni kim nima qilishi va kelajakda o’zini qanday tutishi kerakligini aytadi.Maktabdagi nizolar bo’lsa , o’qituvchi ko’pincha hakam ro’lini o’z zimmasiga oladi. B)O’quvchilar nizoni o’zlari qanday hal qilishni bilmasalar,ular muloqotga holis yordam beradigan,his tuyg’ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida ta’minlanishi mumkin.Bu vazifani maktab psixologi yoki nizoga aloqador bo’lmagan boshqa o’qituvchi bajarishi mumkin. C)O’qituvchi nizolarni sababini tushunishga yordam beradi va o’quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo’llari bo’yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi.

23 / 25

23. 201-savol : O’zlashtirishni baholash kasbiy standarti sohasiga tegishli bilimlarni aniqlang 1.O’quv reja va davlat ta’lim standartlari , shuningdek maktab ishi bilan bog’liq hujjatlar 2.Fanni o’qitishning turli usullari 3.Ta’limning asosiy nazariyalari va samarali o’qitish usullari 4.Inklyuzivlik tamoyilini amalga oshirish usullari

24 / 25

24. 222-savol : O’qituvchi tumandagi boshqa maktabga borib tajribali o’qituvchining darsini kuzatdi. O’rgangan bilimlarini o’z darslarida qo’lladi. Bunday holatda o’qituvchi o’z o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish kompetensiya standartining qaysi mehnat vazifasini bajardi ?

25 / 25

25. 215-savol : Nizolarni hal qilish strategiyalarini mazmuni bilan moslashtiring. 1.Arbitraj 2.Mediatsiya A)O’qituvchi vaziyatni o’rganish asosida “qaror qabul qiladigan””hakam”rolini o’z zimmasiga oladi.U o’quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini , ya’ni kim nima qilishi va kelajakda o’zini qanday tutishi kerakligini aytadi.Maktabdagi nizolar bo’lsa , o’qituvchi ko’pincha hakam ro’lini o’z zimmasiga oladi. B)O’quvchilar nizoni o’zlari qanday hal qilishni bilmasalar,ular muloqotga holis yordam beradigan,his tuyg’ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida ta’minlanishi mumkin.Bu vazifani maktab psixologi yoki nizoga aloqador bo’lmagan boshqa o’qituvchi bajarishi mumkin. C)O’qituvchi nizolarni sababini tushunishga yordam beradi va o’quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo’llari bo’yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi.

Ваша оценка

The average score is 11%

0%