Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) 0% 57 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №53 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №14) 1 / 25 1. 3. Moslashtiring. O‘qituvchi uslubiy ish orqali: 1) o‘z kasbiy kompetensiyalarini rivojlantiradi; 2) o‘z hamkasbiga uning amaliy faoliyatida kasbiy va uslubiy yordam ko‘rsatishni o‘rganadi; 3) ta’limiy makondagi o‘zgarishlarni hisobga olgan holda kasbiy mahoratini rivojlantiradi. D) 1,2 B) 1,2,3 A) 2,3 C) 1,3 2 / 25 2. 10) Ma’lum bir fanni nazariy o‘zlashtirishni aks ettiradigan inson g‘ oyalari yig‘ indisi? D) Tashkil etish C) Metod B) Malaka A) Bilim 3 / 25 3. 5. Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish.Bu qaysi soaning mehnat harakati? B) Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota-onalari,ularning oʻrnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik D)O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A) Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish 4 / 25 4. 6) Egallangan bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik va kasbiy faoliyatda qo‘llay olish layoqati nima deb ataladi? D) Mazmun A) Kompetensiya B) Malaka C) Tashkil etish 5 / 25 5. 7) Anglash, mashq qilish va egallangan tajribalar asosida xulq-atvor va faoliyatning yangi shakllarini egallash jarayoni, oldin egallanganlari o’zgaradigan jarayon bu …? B) Tashkil etish D) Shakl C) Malaka A) O‘rganish 6 / 25 6. 13) Qo‘yilgan maqsadni samarali amalga oshirish uchun unga zaruriy shaklni taqdim etadigan, aniq mezonlar bo‘yicha tartiblangan didaktik jarayon? D) Ta’lim C) Bilim A) Tashkil etish B) Shakl 7 / 25 7. 7) O‘qitish jarayonida o‘quvchilar tomonidan egallanadigan ilmiy bilim va amaliy ko‘nikmalar tizimi qanday ataladi? C) Mazmun A) Maqsad D) Shakl B) Maqsad 8 / 25 8. 9) O‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish va tartibga solishga qaratilgan harakat nima deb ataladi? A) Ta’lim B) Kompetensiya D) Malaka C) O`qitish 9 / 25 9. 1.Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish D)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish B) Taʼlim samaradorligini taʼminlash (taʼlim dasturini amalga oshirish) C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 10 / 25 10. 2. Kasbiy rivojlanishning qaysi darajasiga kiradi? • tajriba almashish, tajribali o‘qituvchilardan o‘rganish amalga oshiriladigan metodik birlashmalar ishida, mahorat darslarida faol ishtirok etish; • hamkasblarning darslariga tashrif buyurish; • o‘zining ochiq darslarini tashkil etish, o‘z pedagogik tajribasini B) Shaxsiy daraja C)Ta’lim tizimi doirasida A) Maktab darajasida 11 / 25 11. 4. Moslashtiring 1)O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A)Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, o`z fanini boshqa fanlar bilan o`zaro bog`lash. B) Dars mavzusini amaliyot bilan (hayotdagi misollar yordamida) bog`lash A) 1-A 2-B B) 1-B 2-A 12 / 25 12. 2. Kasbiy rivojlanish necha darajada amalga oshiriladi? D) 5 B) 3 A) 2 C) 4 13 / 25 13. 3. Hozirgi professional adabiyotlarni — kitoblar va maqolalarni — o‘rganib, o‘qituvchi: 1. O‘z predmeti bo‘yicha ilmiy jihatdan ishonchli ma’lumotlarni oladi. 2. O‘qitiladigan fanning boshqa fan sohalari bilan bog‘liqligi haqida tushunchani shakllantiradi, bu fan bo‘yicha bilimlarni yanada kengroq nuqtai nazardan chuqurlashtirishga yordam beradi. 3. Ilg‘or tajriba va usullar bilan tanishadi, dasturiy ta’minot va uslubiy innovatsiyalarini o‘rganadi. 4. Bilish va o‘rganish nazariyalari (kognitivistika, neyrodidaktika, konnektivizm) bilan bog‘liq bo‘lgan zamonaviy fan yutuqlari bilan tanishadi. B) 2,3,4 C) 1,3 A) 1,2,3,4 D) 1,2,3 14 / 25 14. 5. Moslashtiring 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A) Umumiy o’rta ta’limning ta’lim standartlarida belgilangan o`quvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy ko’nikmalarini rivojlantirishga yo`naltirilgan usullardan foydalanish. B)Huquqiy odob va axloq me’yorlariga rioya qilish, professional axloq qoidalari, ijtimoiy kompetensiyalarga ega bo’lish, engb yuqori sifat standartlariga erishishga intilish, sifatga e’tibor berish. B) 1-B 2-A A) 1-A 2-B 15 / 25 15. 14) Yosh mutaxassis hamkasbini tajribasini o’rganish va ta’lim jarayonini tahlil qilish maqsadida darsini kuzatdi. Dars davomida hamkasbi mavzuni oddiydan murakkabga tomon tushuntirgani,barcha berilayotgan mavzular ilmiyligi,yangi axborotlarning hayotiyligini qayd qilib o’tdi. Yosh mutaxassis qanday dars tahlili usulidan foydalanganligini pastdagi javoblardan belgilang ? A) psixologik C) pedagogik B) metodologik D) didaktik 16 / 25 16. 4. …. – bu rivojlanishda qiyinchiliklarga duch kelgan va alohida mutaxassislarning yordamiga muhtoj bo‘lgan o‘quvchini tarbiyalash, rivojlantirish yoki o‘qitishga qaratilgan oldindan rejalashtirilgan yo‘l C) Individual o‘qitish yo‘li B) O‘qituvchining muhim vazifasi A) Individual yondashuv D) Teng imkoniyatlar yaratish yo‘li 17 / 25 17. 15) Didaktik jarayonning tashqi ko‘rinishi va uni amalga oshirish uchun zarur qobiq qanday ataladi? D) Ko‘nikma C) Bilim A) Shakl B) Ta’lim 18 / 25 18. 15) O’qituvchining sinfi tadbirlarda faollligi , o’zaro ahil-inoq bo’lsa, shu holatda o’qituvchida qaysi qobilyati yaxshi rivojlangan? C) Didaktik qobiliyat D) Perseptiv qobiliyat B) Avtoritar qobiliyat A) Tashilotchilik qobiliyati 19 / 25 19. 12) Mashq qilish orqali avtomatik ravishda, xatosiz bajariladigan daraja qanday ataladi? B) Kompetensiya D) Malaka A) Metod C) Bilim 20 / 25 20. 1. O‘qituvchilar va ota-onalar o‘rtasidagi hamkorlikni belgilovchi nechta asosiy tamoyili mavjud? D) 4 ta A) 2 ta C) 3 ta B) 5 ta 21 / 25 21. 11) Egallangan bilimlarning aniq xatti-harakatdagi ifodasi, o‘zlashtirilgan bilimlarni amaliyotga qo‘llash usullarini egallash? B) Malaka D) Mazmun C) Shakl A) Ko‘nikma 22 / 25 22. 8) Qo‘yilgan maqsadga erishishga qaratilgan o‘qituvchi va o‘quvchilar o‘rtasidagi o‘zaro harakat qanday nomlanadi? B) Kompetensiya C) Ta’lim A) Metod D) O`qitish 23 / 25 23. 6) O‘qituvchining o‘qitish maqsadini amalga oshirish yo‘lidagi tartiblangan faoliyati qanday nomlanadi? C) Maqsad B) Ta’lim A) O‘rgatish D) Kompetensiya 24 / 25 24. 14) O‘qitishning kelgusidagi maqsad va natijalarga yo‘naltirilganligi qanday atama bilan izohlanadi? C) Kompetensiya D) Vositа B) Maqsad A) Malaka 25 / 25 25. 8) O‘qitish jarayonida qo‘yilgan maqsadga erishishda yordam beradigan usul va vositalar qanday nomlanadi? B) Bilim A) Metod D) Kompetensiya C) Shakl Your score is Средний балл составляет 22% 0% Qayta boshlash