Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) 0% 15 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №53 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №14) 1 / 25 1. 1. O‘qituvchilar va ota-onalar o‘rtasidagi hamkorlikni belgilovchi nechta asosiy tamoyili mavjud? A) 2 ta D) 4 ta B) 5 ta C) 3 ta 2 / 25 2. 8) Qo‘yilgan maqsadga erishishga qaratilgan o‘qituvchi va o‘quvchilar o‘rtasidagi o‘zaro harakat qanday nomlanadi? D) O`qitish C) Ta’lim B) Kompetensiya A) Metod 3 / 25 3. 15) O’qituvchining sinfi tadbirlarda faollligi , o’zaro ahil-inoq bo’lsa, shu holatda o’qituvchida qaysi qobilyati yaxshi rivojlangan? B) Avtoritar qobiliyat A) Tashilotchilik qobiliyati C) Didaktik qobiliyat D) Perseptiv qobiliyat 4 / 25 4. 14) O‘qitishning kelgusidagi maqsad va natijalarga yo‘naltirilganligi qanday atama bilan izohlanadi? B) Maqsad A) Malaka D) Vositа C) Kompetensiya 5 / 25 5. 9) O‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish va tartibga solishga qaratilgan harakat nima deb ataladi? D) Malaka A) Ta’lim C) O`qitish B) Kompetensiya 6 / 25 6. 12) Mashq qilish orqali avtomatik ravishda, xatosiz bajariladigan daraja qanday ataladi? B) Kompetensiya D) Malaka C) Bilim A) Metod 7 / 25 7. 5. Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish.Bu qaysi soaning mehnat harakati? D)O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish B) Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota-onalari,ularning oʻrnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A) Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish 8 / 25 8. 10) Ma’lum bir fanni nazariy o‘zlashtirishni aks ettiradigan inson g‘ oyalari yig‘ indisi? B) Malaka C) Metod A) Bilim D) Tashkil etish 9 / 25 9. 5. Moslashtiring 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A) Umumiy o’rta ta’limning ta’lim standartlarida belgilangan o`quvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy ko’nikmalarini rivojlantirishga yo`naltirilgan usullardan foydalanish. B)Huquqiy odob va axloq me’yorlariga rioya qilish, professional axloq qoidalari, ijtimoiy kompetensiyalarga ega bo’lish, engb yuqori sifat standartlariga erishishga intilish, sifatga e’tibor berish. B) 1-B 2-A A) 1-A 2-B 10 / 25 10. 2. Kasbiy rivojlanishning qaysi darajasiga kiradi? • tajriba almashish, tajribali o‘qituvchilardan o‘rganish amalga oshiriladigan metodik birlashmalar ishida, mahorat darslarida faol ishtirok etish; • hamkasblarning darslariga tashrif buyurish; • o‘zining ochiq darslarini tashkil etish, o‘z pedagogik tajribasini C)Ta’lim tizimi doirasida A) Maktab darajasida B) Shaxsiy daraja 11 / 25 11. 15) Didaktik jarayonning tashqi ko‘rinishi va uni amalga oshirish uchun zarur qobiq qanday ataladi? A) Shakl B) Ta’lim C) Bilim D) Ko‘nikma 12 / 25 12. 3. Moslashtiring. O‘qituvchi uslubiy ish orqali: 1) o‘z kasbiy kompetensiyalarini rivojlantiradi; 2) o‘z hamkasbiga uning amaliy faoliyatida kasbiy va uslubiy yordam ko‘rsatishni o‘rganadi; 3) ta’limiy makondagi o‘zgarishlarni hisobga olgan holda kasbiy mahoratini rivojlantiradi. B) 1,2,3 C) 1,3 D) 1,2 A) 2,3 13 / 25 13. 11) Egallangan bilimlarning aniq xatti-harakatdagi ifodasi, o‘zlashtirilgan bilimlarni amaliyotga qo‘llash usullarini egallash? D) Mazmun C) Shakl A) Ko‘nikma B) Malaka 14 / 25 14. 8) O‘qitish jarayonida qo‘yilgan maqsadga erishishda yordam beradigan usul va vositalar qanday nomlanadi? B) Bilim A) Metod D) Kompetensiya C) Shakl 15 / 25 15. 6) O‘qituvchining o‘qitish maqsadini amalga oshirish yo‘lidagi tartiblangan faoliyati qanday nomlanadi? C) Maqsad A) O‘rgatish D) Kompetensiya B) Ta’lim 16 / 25 16. 4. …. – bu rivojlanishda qiyinchiliklarga duch kelgan va alohida mutaxassislarning yordamiga muhtoj bo‘lgan o‘quvchini tarbiyalash, rivojlantirish yoki o‘qitishga qaratilgan oldindan rejalashtirilgan yo‘l B) O‘qituvchining muhim vazifasi C) Individual o‘qitish yo‘li D) Teng imkoniyatlar yaratish yo‘li A) Individual yondashuv 17 / 25 17. 4. Moslashtiring 1)O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A)Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, o`z fanini boshqa fanlar bilan o`zaro bog`lash. B) Dars mavzusini amaliyot bilan (hayotdagi misollar yordamida) bog`lash B) 1-B 2-A A) 1-A 2-B 18 / 25 18. 3. Hozirgi professional adabiyotlarni — kitoblar va maqolalarni — o‘rganib, o‘qituvchi: 1. O‘z predmeti bo‘yicha ilmiy jihatdan ishonchli ma’lumotlarni oladi. 2. O‘qitiladigan fanning boshqa fan sohalari bilan bog‘liqligi haqida tushunchani shakllantiradi, bu fan bo‘yicha bilimlarni yanada kengroq nuqtai nazardan chuqurlashtirishga yordam beradi. 3. Ilg‘or tajriba va usullar bilan tanishadi, dasturiy ta’minot va uslubiy innovatsiyalarini o‘rganadi. 4. Bilish va o‘rganish nazariyalari (kognitivistika, neyrodidaktika, konnektivizm) bilan bog‘liq bo‘lgan zamonaviy fan yutuqlari bilan tanishadi. B) 2,3,4 C) 1,3 D) 1,2,3 A) 1,2,3,4 19 / 25 19. 7) Anglash, mashq qilish va egallangan tajribalar asosida xulq-atvor va faoliyatning yangi shakllarini egallash jarayoni, oldin egallanganlari o’zgaradigan jarayon bu …? A) O‘rganish B) Tashkil etish D) Shakl C) Malaka 20 / 25 20. 14) Yosh mutaxassis hamkasbini tajribasini o’rganish va ta’lim jarayonini tahlil qilish maqsadida darsini kuzatdi. Dars davomida hamkasbi mavzuni oddiydan murakkabga tomon tushuntirgani,barcha berilayotgan mavzular ilmiyligi,yangi axborotlarning hayotiyligini qayd qilib o’tdi. Yosh mutaxassis qanday dars tahlili usulidan foydalanganligini pastdagi javoblardan belgilang ? A) psixologik C) pedagogik B) metodologik D) didaktik 21 / 25 21. 1.Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish B) Taʼlim samaradorligini taʼminlash (taʼlim dasturini amalga oshirish) D)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 22 / 25 22. 2. Kasbiy rivojlanish necha darajada amalga oshiriladi? C) 4 A) 2 D) 5 B) 3 23 / 25 23. 13) Qo‘yilgan maqsadni samarali amalga oshirish uchun unga zaruriy shaklni taqdim etadigan, aniq mezonlar bo‘yicha tartiblangan didaktik jarayon? A) Tashkil etish B) Shakl C) Bilim D) Ta’lim 24 / 25 24. 6) Egallangan bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik va kasbiy faoliyatda qo‘llay olish layoqati nima deb ataladi? D) Mazmun B) Malaka A) Kompetensiya C) Tashkil etish 25 / 25 25. 7) O‘qitish jarayonida o‘quvchilar tomonidan egallanadigan ilmiy bilim va amaliy ko‘nikmalar tizimi qanday ataladi? C) Mazmun B) Maqsad D) Shakl A) Maqsad Ваша оценка The average score is 29% 0% Qayta boshlash