Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №52 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №13) 0% 13 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №52 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №13) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №52 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №13) 1 / 25 1. 7) Fizika o’qituvchisi o’quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi.Vazifani bajarixhda faqatgina berilgan adabihotlar royxatidan foydalanmasdan , o’z shaxsiy fikr va mulohazalagi bilan boyigishni so’radi.Shunda o’qituvchi o’quvchining ijodkorligini rivojlantifish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? C) ijtimoiy D) shaxsga yo’naltirilgan A) muammoli B ) darsdan tashqari 2 / 25 2. 9) O’qituvchi dars davomida o’quvchilarga o’tilgan mavzular yuzasidan savollar berdi. So’ng o’quvchilar olgan bilimlarni qo’llash maqsadida kichik guruhlarda amaliy topshiriq bajardilar. Dars yakunida o’rganilgan mavzu yuzasidan o’z xulosalarini taqdimot qildilar. Shunda o’qituvchi qaysi dars turidan foydalandi? D) O‘quvchilarni bilim, ko‘nikma va malakalarini nazorat qilish darsi B) O’rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsi C) Aralash dars A) Yangi bilimlarni bayon qilish darsi 3 / 25 3. 14) O‘qituvchi bugun yangi mavzu bo‘yicha dars o‘tayapti. O‘quvchilarga to‘g‘ri talaffuzni o‘rgatish uchun nutq apparatini to‘g‘ri ishlatish, lablar, jag‘, tishlar, yumshoq va qattiq tanglay kabi organlarning harakatini tushuntirish zarur. Ammo ba’zi o‘quvchilar so‘zlarning to‘g‘ri talaffuzini aytishda qiyinchiliklarga duch kelishmoqda. Ular ba’zan tovushlarni noaniq va noto‘g‘ri talaffuz qilmoqda, bu esa ular o‘rtasida tushunmovchiliklarga olib kelmoqda. Ushbu vaziyatda o‘qituvchi e’tibor qaratishi kerak bo’lgan jihatni belgilang. A. Diapazon. D. Diksiya B. Tembr C. Ritmika 4 / 25 4. 3. Moslashtiring 1) O`z-o`zini rivojlantirish va kasbiy o`sish 2) Hamkasblar va ta’lim oluvchilarning ota-onalari (ularning o`rnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik A) O`zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan kasbiy faoliyatda foydalanish B ) Turli xil muhitda har xil emossional holatlardagi odamlar bilan aloqa qila olish A) 1-B 2-A B) 1-A 2-B 5 / 25 5. 9) O’qitishning maqsad va vazifalariga erishish (amalga oshirish) yo‘li? B) Bilim A) Maqsad D) Metod C) Ta’lim 6 / 25 6. 5. O`quvchilarning bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobbatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish, Kasb standartining qaysi mehnat vazifasiga kiradi? A) Ta’lim samaradorligini ta’minlash B) O’quv jarayonini rejalashtirish D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 7 / 25 7. 15) Sinfda yangi mavzu bo‘yicha dars o‘tayapsiz. Darsning davomida sizning nutqingiz noaniq bo‘lib, ba’zi o‘quvchilar so‘zlaringizni tushunmayapti. Masalan, siz bo‘g‘inlarning talaffuzini to‘g‘ri bajarayotganingizga ishonchingiz komil, ammo o‘quvchilarning ayrimlari savollarni tushunmayapti, boshqalari esa sizning tushuntirishlaringizni to‘liq anglamayaptilar. Bu holat o‘quvchilarning diqqatini yo‘qotishiga, mavzuni yomon o‘zlashtirishlariga va tushunmovchiliklarga olib kelmoqda. Ushbu holatdagi muammoni bartaraf etish uchun qaysi birini ustida ishlash lozim? D. Diksiya A. Diapazon. C. Ritmika B. Tembr 8 / 25 8. 1. Moslashtiring 1) Ta’lim samaradorligini oshirish 2) Ozlashtirishni baholash va qayta taqdim etish 3) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A)Muayyan oquvchining ta’lim olishdagi qiyinchiliklari togrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish B) O`quvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish C) Bolalar bilan muloqat qilish , ularning qadr-qimmatini tan olish A) 1-A 2-B 3-C C) 1-C 2-A 3-B B) 1-B 2-A 3-C D) 1-C 2-B 3-A 9 / 25 9. 2. Bolalarning madaniy tafovutlari, jinsi, yoshi va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda ta’lim faoliyatini tashkil etish. Kasb standartining qaysi mehnat vazifalariga kiradi? C) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A) O’quv jarayonini rejalashtirish D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish B) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 10 / 25 10. 3. Jinsi , millati , madaniyati, ona tili, dini, oilaviy ijtimoiy-iqtisodiy holati va alohida ehtiyojlaridan qat’iy nazar , har bbir o`quvchiga o`qish va sinf hayotida qatnashish uchun teng imkoniyatlar yaratish. Kasb standartining qaysi mehnat vazifasiga kiradi? A) O’quv jarayonini rejalashtirish B) Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlash C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish 11 / 25 11. 2. Ta’lim –tarbiya jarayonini boshqarishning tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish mehnat vazifasi to`g`ri berilgan qatorni toping? A) O`quvchilar erishgan yutuqlarni natijalarini tahlil qilish D) Yosh pedagogikasi , psixalogiya asoslari , bolalar bilan tarbiyaviy ish olib borish metodikasi va texnikasini B) Dars jarayoniga zamonaviy axborot texnologiyalar integratsiyasini rejalashtirish C) Fanni o`qitishning turli usullari 12 / 25 12. 4. O`quvchilar bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlar asosida darsni tashkil etish va ta’lim berishdagi yondashuvidagi samaradorligini tahlil qilish.Kasb standartining ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarish darajasining qaysi mehnat vazifasiga kiradi? C) Ta’lim samaradorligini ta’minlash B) O`zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish D) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A) O`quv jarayonini rejalashtirish 13 / 25 13. 10) Ritmika nima? a) So’z va bo’g’inlarning aytilish muddati va to’xtalishi d) Unli tovushlarning to’g’ri aytilishi c) Nutqning emotsional ifodasi b) Nutq apparatining barcha a’zolarining harakati 14 / 25 14. 14) Yosh mutaxassis 3-sinf o’qish darsini kuzatishga kirdi. Darsda o’quvchilar o’tilgan she’ri ichda o’qib, tabiatning ko’rinishi tasvirlangan o’rnini topdilar. She’rni ifodali o’qib berdilar. Yosh mutaxassis ichda o’qish afzalliklari haqida so’zlab berdi. Ichda o’qishning afzalliklari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni belgilang. 1. Bir vaqtning o’zida butun sinf o’quvchilari o’qiydi. 2. Ichda o’qish orqali o’quvchilarning o’qishiga qiziqishlari ortaradi. 3. O’quvchilarda asar matni ustida mustaqil ishlash ko’nikmalari takomillashadi 4. O’qituvchi har bir o’quvchining mustaqil ishlash jarayonida o’zlashtirish darajasini aniqlaydi. 5. Ichda o’qishda ongli o’qishga talab va e’tibor kuchayadi. D) 2,3,4,5 C) 1,2,4,5 B) 1,3,4.5 A) 1,2,3,4 15 / 25 15. 13) Boshlang’ich sinf o’qituvchisi ota-onalar va o’quvchilar bilan so’z boyligining kengligi, fikr yuritayotganda mavzuga nisbatan chuqur bilimga ega ekanligi, bilimlarini o’z tafakkuri doirasida tahlil qila olishini namoyon etdi. Suhbat jarayonida gaplarining ketma-ketligi birbiriga to’g’ri izchilligi hammani hayron qoldiradi. Bunda pedagog nutq xususiyatlaridan qay birini mohirona qo’llagan hisoblanadi? C) Nutqning mantiqiyligi B) Nutqning go’zalligi A) Nutqning tozaligi D) Nutqning ifodaliligi 16 / 25 16. 8) Maktab direktori yosh oʻqituvchining darsiga tahlilga kirdi. (Shunda tahlil haqida taʼrif yozilgan) direktor darsni maqtab chiqadi va boshqa oʻqituvchilarga ham kirib koʻrishni taklif qiladi. Boshqa oʻqituvchilar yosh oʻqituvchining darsiga kirib direktor aytgan xislatlarni koʻrmaydi va ularning tahlili boshqacha chiqadi (Boshqa oʻqituvchilar tahlilining ta’rifi beriladi shu yerda) Savol: Direktor qanday tahlildan foydalangan Boshqa oʻqituvchilar qanday tahlildan foydalangan? B) Direktor pedagogik, o’qituvchilar didaktik A) Direktor didaktik, o’qituvchilar pedagogik D) Direktor va o’qituvchi didaktik C) direktor va o’qituvchi pedagogik 17 / 25 17. 10) Egallangan bilimlarni amaliyotda qo‘llashga tayyorlik darajasi qanday ataladi? D) Ta’lim A) Malaka C) Maqsad B) Bilim 18 / 25 18. 12) Mahoratli pedagog o’z darslarida chiroyli va mazmunan boy o’zbek adabiy tili talablariga mos holda so’zlashi bilan ajralib nutqning asosiy xususiyatlaridan qay birini mohirona qo’llagan? D) Nutqning mantiqiyligi C) Nutqning aniqligi va ta’sirchanligi A) Nutqning tozaligi va ifodaliligi B) Nutqning mazmunan boyligi 19 / 25 19. 12) Siz o’z fan sohangiz bo’yicha o‘qituvchisiz va bugun yangi mavzu bo‘yicha dars o‘tayapsiz. O‘quvchilar mavzuni yaxshi tushunishlari uchun aniq va ravon nutq so‘zlash juda muhim. Lekin dars davomida sizning nutqingiz bir xil ohangda, past ovozda va bir xil tezlikda davom etadi. Ba’zi o‘quvchilar e’tiborini yo‘qotib, zerikishni boshlaydi, ba’zi o‘quvchilar esa sizni diqqat bilan tinglayotgandek ko‘rinadi, ammo ular har doim ham to‘liq tushunmayaptilar. Agar siz o‘quvchilarni yanada faolroq tinglashga undamoqchi bo‘lsangiz, tovushning qanday o‘zgarishlarni amalga oshirishingiz kerak? D) Diksiya C) Ritmika B) Tembr A) Diapazon 20 / 25 20. 1. O`quvchilarning turli xil ehtiyojlari bilan bog`liq holda baholash usullarini shaxsga yo`naltirish. Kasb standartining qaysi mehnat vazifasiga kiradi? B) Ta’lim szmaradorligini ta’minlash C) O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish A) O’quv jarayonini rejalashtirish D) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 21 / 25 21. 6) Direktor o’rinbosari yosh mutaxassining darsini nazorat qildi.Dars jarayonida yosh mutaxassis o‘quvchilar bilimini nazorat qilib,yangi mavzuni tushuntirdi. Yangi mavzuni mustahkamlashga alohida e’tibor qaratdi. Bunda u o‘quvchilarning qabul qilish darajasini turli ekanligini hisobga olib, har bir o‘quvchiga mos ravishda vazifalarni taqsimlab berdi.Dars so‘ngida yangi mavzu barcha o‘quvchilar uchun birdek tushunarli ekanligi ma’lum bo‘ldi.Shunda o‘qituvchi ta’lim samaradorligini ta’minlash uchun kerakli bo‘lgan qanday ko‘nikmalarni namoyon etdi. A) O‘zining ta’lim faoliyatini tahlil qilish va baholash,modifikatsiyasini talab qiladigan yo‘nalishlarini aniqlash B) Turli xil muhitda har xil emotsional holatdagi odamlar bilan aloqa qila olish D) Dars vaqtidan oqilona tashkillashtirish, shuningdek mas’uliyatliva ongli ravishda o‘quvchilar ishini tashkll etish C) Mazmunil ta’lim muhitini tashkil qilish va o‘rgatish 22 / 25 22. 11) Diksiyaning (aniq talaffuz) ahamiyati nima? b) O‘qituvchining nutqi o‘quvchilar tomonidan to‘g‘ri tushunilishi kerak. c) O‘qituvchining nutqi ko‘proq emotsional bo‘lishi kerak. a) O‘qituvchining nutqi tez aytilishi kerak. d) O‘qituvchi nutqida faqat undosh tovushlar bo‘lishi kerak. 23 / 25 23. 13) Siz o‘qituvchisiz va dars davomida o‘quvchilar bilan yangi mavzu bo‘yicha muhokama olib bormoqdasiz. Lekin, o‘quvchilar o‘rtasida diqqatni saqlashda qiyinchilik yuzaga kelmoqda. Ba’zilar ko‘proq gapirishni boshlaydi, boshqalari esa suhbatdan chiqib ketishga moyil bo‘ladi. Siz nutqning davomiyligi va pauzalarini to‘g‘ri tashkil qilishni xohlaysiz, chunki bu o‘quvchilarning diqqatini ushlab turishga yordam berishi mumkin. Shu bilan birga, o‘qituvchi sifatida sizning nutqingizda intonatsiya va pauzalarni qanday qo‘llash kerakligini tushunasiz. Bu kabi holatlarda samaradorlikka erishish uchun aynan qaysi jihat ustida ishlashingiz lozim. A) Diapazon. B) Tembr D) Diksiya C) Ritmika 24 / 25 24. 11) O‘quv jarayonining predmetli qo‘llab-quvvatlanishi, yangi materialni o‘zlashtirish jarayonida o‘qituvchi va talabalar tomonidan foydalaniladigan obyekt qanday ataladi? B) Ko‘nikma A) Natija D) Vosita C) Malaka 25 / 25 25. 15) O’quv jarayonini tashkil etishda o’qituvchi uchun zarur bo’lgan ko’nikmalarni aniqlang: 1. O’quvchilarning bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 2. Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarini aniqlash 3. Sinfni boshqarish, o’quvchilar hamkorlikdagi va loyiha ishlarini tashkil etish 4. Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish B) 2.3 A) 3,4 D) 1,2 C) 1.3 Your score is Средний балл составляет 19% 0% Qayta boshlash