Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №52 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №13) 0% 3 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №52 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №13) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №52 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №13) 1 / 25 1. 13) Siz o‘qituvchisiz va dars davomida o‘quvchilar bilan yangi mavzu bo‘yicha muhokama olib bormoqdasiz. Lekin, o‘quvchilar o‘rtasida diqqatni saqlashda qiyinchilik yuzaga kelmoqda. Ba’zilar ko‘proq gapirishni boshlaydi, boshqalari esa suhbatdan chiqib ketishga moyil bo‘ladi. Siz nutqning davomiyligi va pauzalarini to‘g‘ri tashkil qilishni xohlaysiz, chunki bu o‘quvchilarning diqqatini ushlab turishga yordam berishi mumkin. Shu bilan birga, o‘qituvchi sifatida sizning nutqingizda intonatsiya va pauzalarni qanday qo‘llash kerakligini tushunasiz. Bu kabi holatlarda samaradorlikka erishish uchun aynan qaysi jihat ustida ishlashingiz lozim. C) Ritmika A) Diapazon. D) Diksiya B) Tembr 2 / 25 2. 1. Moslashtiring 1) Ta’lim samaradorligini oshirish 2) Ozlashtirishni baholash va qayta taqdim etish 3) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A)Muayyan oquvchining ta’lim olishdagi qiyinchiliklari togrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish B) O`quvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish C) Bolalar bilan muloqat qilish , ularning qadr-qimmatini tan olish A) 1-A 2-B 3-C D) 1-C 2-B 3-A C) 1-C 2-A 3-B B) 1-B 2-A 3-C 3 / 25 3. 14) Yosh mutaxassis 3-sinf o’qish darsini kuzatishga kirdi. Darsda o’quvchilar o’tilgan she’ri ichda o’qib, tabiatning ko’rinishi tasvirlangan o’rnini topdilar. She’rni ifodali o’qib berdilar. Yosh mutaxassis ichda o’qish afzalliklari haqida so’zlab berdi. Ichda o’qishning afzalliklari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni belgilang. 1. Bir vaqtning o’zida butun sinf o’quvchilari o’qiydi. 2. Ichda o’qish orqali o’quvchilarning o’qishiga qiziqishlari ortaradi. 3. O’quvchilarda asar matni ustida mustaqil ishlash ko’nikmalari takomillashadi 4. O’qituvchi har bir o’quvchining mustaqil ishlash jarayonida o’zlashtirish darajasini aniqlaydi. 5. Ichda o’qishda ongli o’qishga talab va e’tibor kuchayadi. B) 1,3,4.5 A) 1,2,3,4 C) 1,2,4,5 D) 2,3,4,5 4 / 25 4. 11) Diksiyaning (aniq talaffuz) ahamiyati nima? c) O‘qituvchining nutqi ko‘proq emotsional bo‘lishi kerak. d) O‘qituvchi nutqida faqat undosh tovushlar bo‘lishi kerak. b) O‘qituvchining nutqi o‘quvchilar tomonidan to‘g‘ri tushunilishi kerak. a) O‘qituvchining nutqi tez aytilishi kerak. 5 / 25 5. 2. Ta’lim –tarbiya jarayonini boshqarishning tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish mehnat vazifasi to`g`ri berilgan qatorni toping? C) Fanni o`qitishning turli usullari A) O`quvchilar erishgan yutuqlarni natijalarini tahlil qilish B) Dars jarayoniga zamonaviy axborot texnologiyalar integratsiyasini rejalashtirish D) Yosh pedagogikasi , psixalogiya asoslari , bolalar bilan tarbiyaviy ish olib borish metodikasi va texnikasini 6 / 25 6. 9) O’qitishning maqsad va vazifalariga erishish (amalga oshirish) yo‘li? C) Ta’lim D) Metod B) Bilim A) Maqsad 7 / 25 7. 2. Bolalarning madaniy tafovutlari, jinsi, yoshi va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda ta’lim faoliyatini tashkil etish. Kasb standartining qaysi mehnat vazifalariga kiradi? C) Ta’lim samaradorligini ta’minlash B) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A) O’quv jarayonini rejalashtirish D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish 8 / 25 8. 15) O’quv jarayonini tashkil etishda o’qituvchi uchun zarur bo’lgan ko’nikmalarni aniqlang: 1. O’quvchilarning bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish 2. Dars vaqtini oqilona rejalashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarini aniqlash 3. Sinfni boshqarish, o’quvchilar hamkorlikdagi va loyiha ishlarini tashkil etish 4. Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish D) 1,2 C) 1.3 A) 3,4 B) 2.3 9 / 25 9. 7) Fizika o’qituvchisi o’quvchiga mustaqil bajarish uchun vazifa berdi.Vazifani bajarixhda faqatgina berilgan adabihotlar royxatidan foydalanmasdan , o’z shaxsiy fikr va mulohazalagi bilan boyigishni so’radi.Shunda o’qituvchi o’quvchining ijodkorligini rivojlantifish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? A) muammoli B ) darsdan tashqari C) ijtimoiy D) shaxsga yo’naltirilgan 10 / 25 10. 4. O`quvchilar bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlar asosida darsni tashkil etish va ta’lim berishdagi yondashuvidagi samaradorligini tahlil qilish.Kasb standartining ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarish darajasining qaysi mehnat vazifasiga kiradi? B) O`zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish D) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A) O`quv jarayonini rejalashtirish C) Ta’lim samaradorligini ta’minlash 11 / 25 11. 3. Jinsi , millati , madaniyati, ona tili, dini, oilaviy ijtimoiy-iqtisodiy holati va alohida ehtiyojlaridan qat’iy nazar , har bbir o`quvchiga o`qish va sinf hayotida qatnashish uchun teng imkoniyatlar yaratish. Kasb standartining qaysi mehnat vazifasiga kiradi? B) Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlash D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish A) O’quv jarayonini rejalashtirish C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 12 / 25 12. 5. O`quvchilarning bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobbatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish, Kasb standartining qaysi mehnat vazifasiga kiradi? A) Ta’lim samaradorligini ta’minlash C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish B) O’quv jarayonini rejalashtirish D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish 13 / 25 13. 1. O`quvchilarning turli xil ehtiyojlari bilan bog`liq holda baholash usullarini shaxsga yo`naltirish. Kasb standartining qaysi mehnat vazifasiga kiradi? C) O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish D) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A) O’quv jarayonini rejalashtirish B) Ta’lim szmaradorligini ta’minlash 14 / 25 14. 6) Direktor o’rinbosari yosh mutaxassining darsini nazorat qildi.Dars jarayonida yosh mutaxassis o‘quvchilar bilimini nazorat qilib,yangi mavzuni tushuntirdi. Yangi mavzuni mustahkamlashga alohida e’tibor qaratdi. Bunda u o‘quvchilarning qabul qilish darajasini turli ekanligini hisobga olib, har bir o‘quvchiga mos ravishda vazifalarni taqsimlab berdi.Dars so‘ngida yangi mavzu barcha o‘quvchilar uchun birdek tushunarli ekanligi ma’lum bo‘ldi.Shunda o‘qituvchi ta’lim samaradorligini ta’minlash uchun kerakli bo‘lgan qanday ko‘nikmalarni namoyon etdi. B) Turli xil muhitda har xil emotsional holatdagi odamlar bilan aloqa qila olish C) Mazmunil ta’lim muhitini tashkil qilish va o‘rgatish A) O‘zining ta’lim faoliyatini tahlil qilish va baholash,modifikatsiyasini talab qiladigan yo‘nalishlarini aniqlash D) Dars vaqtidan oqilona tashkillashtirish, shuningdek mas’uliyatliva ongli ravishda o‘quvchilar ishini tashkll etish 15 / 25 15. 15) Sinfda yangi mavzu bo‘yicha dars o‘tayapsiz. Darsning davomida sizning nutqingiz noaniq bo‘lib, ba’zi o‘quvchilar so‘zlaringizni tushunmayapti. Masalan, siz bo‘g‘inlarning talaffuzini to‘g‘ri bajarayotganingizga ishonchingiz komil, ammo o‘quvchilarning ayrimlari savollarni tushunmayapti, boshqalari esa sizning tushuntirishlaringizni to‘liq anglamayaptilar. Bu holat o‘quvchilarning diqqatini yo‘qotishiga, mavzuni yomon o‘zlashtirishlariga va tushunmovchiliklarga olib kelmoqda. Ushbu holatdagi muammoni bartaraf etish uchun qaysi birini ustida ishlash lozim? C. Ritmika D. Diksiya A. Diapazon. B. Tembr 16 / 25 16. 13) Boshlang’ich sinf o’qituvchisi ota-onalar va o’quvchilar bilan so’z boyligining kengligi, fikr yuritayotganda mavzuga nisbatan chuqur bilimga ega ekanligi, bilimlarini o’z tafakkuri doirasida tahlil qila olishini namoyon etdi. Suhbat jarayonida gaplarining ketma-ketligi birbiriga to’g’ri izchilligi hammani hayron qoldiradi. Bunda pedagog nutq xususiyatlaridan qay birini mohirona qo’llagan hisoblanadi? A) Nutqning tozaligi C) Nutqning mantiqiyligi B) Nutqning go’zalligi D) Nutqning ifodaliligi 17 / 25 17. 8) Maktab direktori yosh oʻqituvchining darsiga tahlilga kirdi. (Shunda tahlil haqida taʼrif yozilgan) direktor darsni maqtab chiqadi va boshqa oʻqituvchilarga ham kirib koʻrishni taklif qiladi. Boshqa oʻqituvchilar yosh oʻqituvchining darsiga kirib direktor aytgan xislatlarni koʻrmaydi va ularning tahlili boshqacha chiqadi (Boshqa oʻqituvchilar tahlilining ta’rifi beriladi shu yerda) Savol: Direktor qanday tahlildan foydalangan Boshqa oʻqituvchilar qanday tahlildan foydalangan? A) Direktor didaktik, o’qituvchilar pedagogik B) Direktor pedagogik, o’qituvchilar didaktik D) Direktor va o’qituvchi didaktik C) direktor va o’qituvchi pedagogik 18 / 25 18. 3. Moslashtiring 1) O`z-o`zini rivojlantirish va kasbiy o`sish 2) Hamkasblar va ta’lim oluvchilarning ota-onalari (ularning o`rnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik A) O`zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan kasbiy faoliyatda foydalanish B ) Turli xil muhitda har xil emossional holatlardagi odamlar bilan aloqa qila olish A) 1-B 2-A B) 1-A 2-B 19 / 25 19. 10) Ritmika nima? b) Nutq apparatining barcha a’zolarining harakati c) Nutqning emotsional ifodasi d) Unli tovushlarning to’g’ri aytilishi a) So’z va bo’g’inlarning aytilish muddati va to’xtalishi 20 / 25 20. 12) Mahoratli pedagog o’z darslarida chiroyli va mazmunan boy o’zbek adabiy tili talablariga mos holda so’zlashi bilan ajralib nutqning asosiy xususiyatlaridan qay birini mohirona qo’llagan? D) Nutqning mantiqiyligi A) Nutqning tozaligi va ifodaliligi B) Nutqning mazmunan boyligi C) Nutqning aniqligi va ta’sirchanligi 21 / 25 21. 11) O‘quv jarayonining predmetli qo‘llab-quvvatlanishi, yangi materialni o‘zlashtirish jarayonida o‘qituvchi va talabalar tomonidan foydalaniladigan obyekt qanday ataladi? B) Ko‘nikma A) Natija C) Malaka D) Vosita 22 / 25 22. 10) Egallangan bilimlarni amaliyotda qo‘llashga tayyorlik darajasi qanday ataladi? C) Maqsad A) Malaka B) Bilim D) Ta’lim 23 / 25 23. 14) O‘qituvchi bugun yangi mavzu bo‘yicha dars o‘tayapti. O‘quvchilarga to‘g‘ri talaffuzni o‘rgatish uchun nutq apparatini to‘g‘ri ishlatish, lablar, jag‘, tishlar, yumshoq va qattiq tanglay kabi organlarning harakatini tushuntirish zarur. Ammo ba’zi o‘quvchilar so‘zlarning to‘g‘ri talaffuzini aytishda qiyinchiliklarga duch kelishmoqda. Ular ba’zan tovushlarni noaniq va noto‘g‘ri talaffuz qilmoqda, bu esa ular o‘rtasida tushunmovchiliklarga olib kelmoqda. Ushbu vaziyatda o‘qituvchi e’tibor qaratishi kerak bo’lgan jihatni belgilang. B. Tembr C. Ritmika D. Diksiya A. Diapazon. 24 / 25 24. 9) O’qituvchi dars davomida o’quvchilarga o’tilgan mavzular yuzasidan savollar berdi. So’ng o’quvchilar olgan bilimlarni qo’llash maqsadida kichik guruhlarda amaliy topshiriq bajardilar. Dars yakunida o’rganilgan mavzu yuzasidan o’z xulosalarini taqdimot qildilar. Shunda o’qituvchi qaysi dars turidan foydalandi? C) Aralash dars A) Yangi bilimlarni bayon qilish darsi D) O‘quvchilarni bilim, ko‘nikma va malakalarini nazorat qilish darsi B) O’rganilganlarni takrorlash va mustahkamlash darsi 25 / 25 25. 12) Siz o’z fan sohangiz bo’yicha o‘qituvchisiz va bugun yangi mavzu bo‘yicha dars o‘tayapsiz. O‘quvchilar mavzuni yaxshi tushunishlari uchun aniq va ravon nutq so‘zlash juda muhim. Lekin dars davomida sizning nutqingiz bir xil ohangda, past ovozda va bir xil tezlikda davom etadi. Ba’zi o‘quvchilar e’tiborini yo‘qotib, zerikishni boshlaydi, ba’zi o‘quvchilar esa sizni diqqat bilan tinglayotgandek ko‘rinadi, ammo ular har doim ham to‘liq tushunmayaptilar. Agar siz o‘quvchilarni yanada faolroq tinglashga undamoqchi bo‘lsangiz, tovushning qanday o‘zgarishlarni amalga oshirishingiz kerak? C) Ritmika A) Diapazon B) Tembr D) Diksiya Ваша оценка The average score is 16% 0% Qayta boshlash