Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №51 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №12) 0% 2 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №51 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №12) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №51 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №12) 1 / 25 1. 7) Bu metod pedagogik kuzatish jarayonida ega bo‘lingan ma’lumotlarni boyitish, mavjud holatga to‘g‘ri baho berish, muammoning yechimini topishga imkon beruvchi pedagogik shartsharoitlarni yaratish, tajriba sinov ishlari subyektlari imkoniyatlarini muammo yechimiga jalb etishga yordam beradi. Bu maqsadga muvofiq holda indiviudal, guruhli hamda ommaviy shaklda o‘tkaziladi. D) Suhbat metodi A) Test metodi. C) Anketa metodi B) Intervyu metodi 2 / 25 2. 6) Ta’lim samaradorligini ta’minlash uchun zarur ko’nikmalarni belgilang? 1. Oʻquvchilarga oʻzlarining asoslangan va masʼuliyatli qarorlarini qabul qilishlariga yordam berish 2. Motivatsion vaziyatlarni yaratish, ularning samaradorligini tahlil qilish va kerakli natijalarga erishishda oʻz harakatlarini oʻzgartirish. 3. Sinfni boshqarish, oʻquvchilar hamkorlikdagi va loyiha ishlarini tashkil etish 4. Tarbiyaviy ishlarning metodik asoslari, faoliyatli yondashuvning asosiy tamoyillari, zamonaviy pedagogik texnologiyalar turlari va uslublarini A) 3,4 B) 1,4 D) 1,2 C) 2,3 3 / 25 3. 5………………………. баҳолаш ўқитишдаги адаптив ўзгартишларга кўмаклашади. Бирламчи диагноз асосида ўқитувчи мазкур таълим циклда ўқишни бошлашдан илгари ўқувчиларнинг билимлари, кўникмалари ва муносабатларининг бошланғич ҳолатини аниқлайди; бирламчи баҳолаш натижалари асосида ўқувчи тегишли ўқув режани танлайди ва керак бўлса уни ўқувчиларни эҳтиёжлари ва қобилиятларига қараб модификация қилиши мумкин.Bu qaysi baholash turi? A) Formativ B) Summativ C) Diagnostik 4 / 25 4. 10) Bir kuni maktabda sinf rahbari va bir o’quvchining ota-onasi o’rtasida keskin janjal yuzaga keladi. Ota-ona o’z farzandining maktabdagi o’quv faoliyatidan noroziligi, sinf rahbari esa o’quvchining sinfdagi xulqi va o’qishdagi kamchiliklari haqida shikoyat qiladi. Ikkala tomon ham o’z fikrlarini qat’iy tarzda himoya qiladi, bu esa vaziyatni yanada keskinlashtiradi. Janjal, ota-ona tomonidan sinf rahbari va o’qituvchilarga nisbatan asossiz ayblovlar qo’yish va sinf rahbari tomonidan ota-onaga o’quvchining kamchiliklarini rad etish bilan davom etadi. Vaziyatni bartaraf etish uchun direktor tezda ziyrakli bilan aralashishga qaror qiladi. Bu vaziyatda rahbarning qanday qobiliyat namoyon bo’lmoqda? B) Konstruktiv C) Didaktik A) Anglash D) Perseptiv 5 / 25 5. 12) Yosh o’qituvchi kasbiy faoliyatiga oid yangiliklarni dadil o’zlashtiradi va uni jamoadoshlariga targ’ib qiladi. Va yangiliklar asosida o’z g’oyalarini ilgari suradi. Bunday holatda o’qituvchi ijodkorlikning qaysi usulidan foydalangan? C) Evristik ijodkorlik B) Kreativ ijodkorlik D) Intellektual ijodkorlik A) Mahsuldor ijodkorlik 6 / 25 6. 13) Tarix ustozi darsida tartibsizlik qilib, darsiga xalal berayotgan bolalarga har doim ham gapirib, tanbeh bermasdan ko’z qarashi, yuzdagi imo-ishora orqali tartibga chaqiradi. Bunda tarix ustozi qanday tushuntirishdan foydalangan? D) Simpatiya A) Mimika C) Empatiya B) pantomimika 7 / 25 7. 11) Tarix fani o’qituvchisining darsini bolalar intiqlik bilan kutishadi. Chunki o’qituvchi har bir darsda bolalarni o’ziga jalb qiladigan tarixiy hikoyalarni so’zlab beradi. Bu hikoyalar orqali bolalar buyuklik sari yetaklaydi. Bunday holatda o’qituvchida qaysi qobilyat namoyon bo’ladi? A) Perseptiv D) Kinestetik B) Bilish C) Konstruktiv 8 / 25 8. 10) . Tadqiqotni olib borish jarayonida ushbu metodni qo‘llashdan ko‘zlangan maqsad tanlangan muammoning falsafiy, psixologik hamda pedagogik yo‘nalishlarda o‘rganilganlik darajasini aniqlashdan iborat bo‘lib, tadqiqotchi ilgari surayotgan g‘oyaning nazariy jihatdan haqqoniyligini asoslashga xizmat qiladi.Qaysi metod? C) Anketa metodi A) Test metodi. B) Ta’lim muassasasini tahlil qilish metodi D) Pedagogik tahlil metodi 9 / 25 9. 13) Ta’lim jarayonini zamonaviy texnologiyalar, yangi pedagogik yondoshuvlar va metodlarni joriy etish orqali yangilash va takomillashtirish. Ta’limning bu bosqichida asosiy maqsad o’quvchilarda nafaqat bilim, balki ijodiy va tanqidiy fikrlashni rivojlantirish, shuningdek, ular o’z bilimlarini amaliyotda qo’llashga qodir bo’lishlari uchun zarur shart-sharoitlarni yaratishdir. C) Innovatsion ta’lim B) Muammoli ta’lim A) An’anaviy ta’lim D) Modul ta’lim 10 / 25 10. 8) Respondent tomonidan tadqiq etilayotgan muammoning u yoki bu jihatini yorituvchi hodisaga nisbatan munosabat bildirilishini ta’minlaydi. O’quvchi e’tiboriga turkum savollarni havola etish asosida o‘tkaziladi. jarayonida olingan savollarga nisbatan tadqiqotchi tomonidan munosabat bildirilishi uning samarasini oshiradi. A) Test metodi. C) Anketa metodi D) Suhbat metodi B) Intervyu metodi 11 / 25 11. 5. Moslashtiring 1) Жисмоний хавфсизлик 2) Психологик хавфсизлик A) хавфли ҳодисалар йўқлиги ёки стресс, хатар ва ноаниқликни пасайиши натижасида яратилган хотиржамлик ва ишонч психологик ҳисси B) таълим муассасасида ҳимояни (шу жумладан, зўравонликдан ҳимояни) ва ҳозир бўлиш қулайлигини аъминлаш. B) 1-a 2-b A) 1-b 2-a 12 / 25 12. 12) O’qituvchi o’z ustida ishlardi, konferensiyalarga qatnashardi, yangi g’oya izlardi va natijaga erishdi. O’z darslarida an’anaviy metodlarni yangilashni boshladi, yangi g’oya va texnologiyalarni, interaktiv vositalarni ishlatib, o’quvchilarni ijodiy fikrlashga rag’batlantirdi. Har bir darsni nafaqat bilim berish, balki talabalarning ijodiy yondoshuvlarini rivojlantirishga qaratdi. Ushbu holatda pedagog qaysi uslubda ish olib bormoqda? B) Kreativlik A) Didaktik C) Mahsuldor D) Daholik 13 / 25 13. 2. Касбий компетенцияларига талаблар қандай доира компетенциялар бўйича белгиланган? 1) ўқув жараёнини режалаштириш; 2) самарали ўқитишни таъминлаш; 3)ўзлаштиришни баҳолаш ва қайта алоқани таъминлаш; 4) тарбиявий фаолиятни ташкил этиш; 5) ўз-ўзини такомиллаштириш ва касбий ривожланиш; 6) хавфсиз ривожлантирувчи муҳитни ташкил этиш; 7) ота-оналар ва ҳамкасблар билан ҳамкорлик. B) 1.2.3.4.5.6 A) 1.2.3.4.5 D) 1, 3,5,7 C) 1,2,3,4,5,6,7 14 / 25 14. 6) Ushbu metod respondentlar tomonidan muayyan fan sohasi yoki faoliyat (shu jumladan, kasbiy faoliyat) bo‘yicha o‘zlashtirilgan nazariy bilim va amaliy ko‘nikma, malakalar darajasini aniqlashga xizmat qiladi D. Suhbat metodi A. Test metodi. C. Anketa metodi B. Intervyu metodi 15 / 25 15. 3. Moslashtiring 1) Kasbiy kompetensiya sohasi 2) Kompetensiyalarning standarti 3) Mehnat harakatlari. A) 21 ta B) 68 ta C) 7 ta D) 1- B 2- C 3-A A) 1-A 2- B 3- C C) 1- C 2- B 3-A B) 1- C 2- A 3- B 16 / 25 16. 9) Bir guruh o‘quvchilar loyiha ishi ustida juda ko‘p mehnat qildilar. Uni bajarib bo‘lgach darsda sinfdoshlari oldida taqdimot o‘tkazdilar. O’qituvchi loyiha ishida ba’zi kamchiliklar bo’lsa-da, vazifa yaxshi bajarilganligi va dolzarbligi haqida gapirib, guruh a’zolarini maqtab qo’ydi. U nima uchun bunday qildi? C)o`quvchilar ta’lim jarayonida to’qnashgan qiyinchiliklarini qayd etish uchun B)o’quvchilarning erishgan yutuqlari natijalarini tahlil qilish uchun D)o’quvchilarning yutuqlarini baholash va bahoni asoslab berish uchun A) o’quvchilarning yutuqlarini baholash orqali, ularni o’qishni davom ettirishga qiziqtirish uchun 17 / 25 17. 1. …………………– инсонларни тажрибали яратувчи ва медиахабарлар продюсерлари сифатида шакллантириш мақсадида турли медиа, жанрлар вашакллардаги хабарларни таҳлил қилишга, баҳолашга ва яратишга ҳамда ҳар бир тур медианинг афзалликлари ва чегараларини енгиллаштиришга, тушунишга имкон берувчи кўникмалар ва малакалар жамламаси.Нуқталар ўрнигв мосини топинг? A) mediaxabarlar B) mediata’lim C) mediasavodxonlik D) multimediya lavhalari 18 / 25 18. 11) «Har tomonlama barkamol rivojlangan insonning o’z xatti — harakatlari va ularning qonuniyatlami anglashga qaratilgan nazariy faoliyat shaklidir; inson ma’naviy dunyosining o’ziga xos yashirin hislatlarini ochib beradigan o’z-o’zini bilishga va anglashga qaratilgan faoliyatdir» .Gap nima haqida bormoqda? C) Qobiliyat B) Refleksiya A) Diksiya 19 / 25 19. 8) Darsda ko‘rgazma va tarqatma materiallardan foydalanishning maqsadi nima? 1. darslarni qiziqarli qilish, ularni yengil o‘zlashtirish; 2. o‘qituvchiga konsepsiyalarni oson bayon etishga imkon berish. 3. o’quvchilarni xatolarini ko’rsatish orqali bilimlarini mustahkamlash A) 1,2 C) 1,3 B) 2,3 D) 1,2,3 20 / 25 20. 4. Moslashtiring 1) Педагогнинг касбий стандарти 2) Kompetensiya 3) Таълим муҳити A) билимлар, малакалар, кўникмалар ва қадриятлар бирлиги, уларни касбий фаолиятда қўллашга қобилият ва хоҳиш. B) бу ўқитишнинг ижтимоий ҳолатини ташкил этувчи барча таркибий қисмлар; ўқитувчи ва ўқувчи томонидан яратилган психологик муҳит, ўқитиш маданияти ва жисмоний муҳит; турли таълим ёндашувлардан, шу жумладан, синфни баҳолаш ва бошқариш усулларидан, фойдаланиш услуби C) умумтаълим ташкилоти педагогининг шахсий ва касбий хислатларига, билимларига, кўникмаларига ва малакаларига асосий талаблар жамланмаси. D) 1- b 2- c 3- a C) 1- b 2- a 3 — c A) 1-a 2- b 3- c B) 1- c 2- a 3- b 21 / 25 21. 9) Pedagogik hodisa va dalillarni tekshirish maqsadida ta’lim muassasalari faoliyati mazmunini yorituvchi ma’ lumotlarni tekshirish maqsadga muvofiqdir. Mazkur metod O‘zbekiston Respublikasining «Ta’lim to‘g‘risida»gi qonuni hamda «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi» talablarining ta’lim muassasalari amaliyotidagi bajarilish holatini o‘rganish, bu boradagi faolllik darajasi, erishilgan yutuq hamda yo‘l qo‘yilgan kamchiliklarni aniqlash, ilg‘or tajribalarni ommalashtirish va ta’lim muassasasi pedagogik tajribasini oshirish maqsadida qo‘llaniladi. C) Anketa metodi A) Test metodi. D) Pedagogik tahlil metodik B) Ta’lim muassasasini tahlil qilish metodi 22 / 25 22. 4. Ўқитувчининг касбий фаолиятида муҳим бўлган асосий қадриятларни қандай йўналиш бўйича гуруҳлаш мумкин? I. Ўқувчига қаратилганлик: II Ўқитувчига қаратилганлик: III. Педагог шахс ва ўз касбини устаси сифатида: IV. Педагог мактаб ҳамжамияти командасини аъзоси сифатида: D) 2,3,4 C) 1,2,3,4 A) 1,2,3 B) 1,3,4 23 / 25 23. 15) Quyidagilardan qaysi biri o’quv jarayonini rejalashtirishdagi zaruriy bilim: 1. Oʻqitiladigan fan davlat taʼlim standartlari va asosiy umumtaʼlim dasturi, uning tarixi, shuningdek jahon madaniyati va fanidagi oʻrni talablar doirasida 2. Faoliyatni rejalashtirish uchun AKT 3. Taʼlim muassasalarida mehnat gigiyena qoidalari va texnika xavfsizligi qoidalarini 4. Oʻz-oʻzini baholash jarayoni, kuchli va kuchsiz tomonlarini aniqlash C) 2,3 B) 1,4 D) 1,2 A) 1,3 24 / 25 24. 14) Sinf rahbari o’ziga yuklatilgan sinf o’quvchilarining fizika fanidan baholari tushib ketganini aniqladi. Fizika ustozi yosh mutaxassis bo’lgani uchun, o’quvchilar unga quloq solmayotgan bo’lsalar kerak dedi, darsni kuzatishga qaror qildi. Darsni kuzatish jarayonida, o’qituvchining nutqda aniq talaffuz yo’qligi va shu sabab o’quvchilar mavzuni to’g’ri tushunmayotganliklari ma’ him bo’ldi. Fizika ustozi nutqining qay jihatida muammo borligini aniqlang. D. Diksiya B. Tembr A. Diapazon. C. Ritmika 25 / 25 25. 7) O‘quvchilardan bir necha kun oldin fan bo‘yicha nazorat ishlari o‘tkazilgan. Nazorat ishining natijalari aniq bo‘ldi va ba’zi o‘quvchilar yaxshi natijalar ko‘rsatgan bo‘lsa, boshqalar kamroq muvaffaqiyatli bo‘ldilar. Maktabda sinf rahbari va fan o‘qituvchisi ota-onalar bilan o‘zaro aloqani yaxshilash va o‘quvchilarning ta’lim natijalarini to‘g‘ri baholash hamda rag‘batlantirish uchun uchrashuv tashkil qilishga qaror qilishdi. Bu uchrashuvda nazorat ishining natijalari muhokama qilindi. Ushbu vaziyatda o’qituvchi o’zlashtirish va qayta aloqa o’rnatishning qanday ko’nikmasini namoyon qilmoqda. B) Oʻquvchilar taʼlim jarayonida toʻqnashgan qiyinchiliklarini kuzatish va qayd etish C) Oʻquvchilarning turli xil taʼlimiy ehtiyojlarini hisobga olgan holda, diagnostika va baholash testlarini tuzish va oʻtkazish qoidalarini A) Oʻquvchilarga va ota-onalar(ularning oʻrnini bosuvchi shaxslar)ga taʼlim va baholash natijalari toʻgʻrisida qayta aloqani oʻrnatish uchun turli xil strategiyalardan foydalanish D) Taʼlim natijalarini baholash uchun turli usul va vositalardan foydalanish Ваша оценка The average score is 15% 0% Qayta boshlash