Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №49 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №10) 0% 5 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №49 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №10) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №49 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №10) 1 / 25 1. 5. Moslashtiring 1) O`z-o`zini rivojlantirish va kasbiy o`sish 2) Hamkasblar va ta’lim oluvchilarning ota-onalari (ularning o`rnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik A) O`zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan kasbiy faoliyatda foydalanish B ) Turli xil muhitda har xil emossional holatlardagi odamlar bilan aloqa qila olish A) 1-B 2-A B) 1-A 2-B 2 / 25 2. 8) Qobilyatni rivojlantirishni eng yuqori darajasi-….. D) iqtudor A) intelekt B) talant C) iste’dod 3 / 25 3. 3) 4K modelining tarkibini toping. 1. Koolobratsiya 2. Kommunikativlik 3. Kreativ fikrlash 4. Kritik (tanqidiy) fikrlash A) 1,2 C) 1,2,3,4 B) 2,3 D)2,3,4 4 / 25 4. 2) Bolalar bilan muloqot qilish va ularning qadr- qimmatini tan olish o’qituvchining qaysi kompetensiya standartlariga kiradi? B) Ta’lim samaradorligini taminlash C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish D) Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish A) O’quv jarayonini rejalashtirish 5 / 25 5. 7) Insondagi bilish va layoqat nishonalari jarayonlarining yig’indisi, iste’dodining yuksak cho’qqisi — uning …………….. belgilaydi. A) iste’dodini C) qobilyatini D) daholigini B) intelektini 6 / 25 6. 11) Yuqoridagilar qobilyatning qaysi turiga kiradi? 1.Tashkilotchilik 2. Injener- texnik 3. Loyihalashtirish 4. Matematik 5.Ijodiy 6. Badiiy 7.Musiqaviy C) Umumiy D) barchasi B) Maxsus A)Shaxsiy 7 / 25 7. 15) ………….. ijodkorlik — jamiyatda ro’y berayotgan kasbiy faoliyatga oid yangiliklarni dadil o’zlashtirish va targ’ib qilishni anglatadi, ya’ni uning asosida g’oyalar (farazlar) hosil qilish jarayonini intensifikatsiya qilish va ularning haqiqatga yaqinligini (ehtimolligini, ishonchliligini) izchil amalga oshirish va bunda yangi holatda dadil harakat qilish qobiliyati, fikrlash jarayoni asosida tafakkurni rivojlantirish kuzatiladi. B) Mahsuldor ijodkorlik C) Evristik ijodkorlik A) Kreativ ijodkorlik 8 / 25 8. 9) Qobilyat turlarini toping. D) UMUMIY, SHAXSIY B) UMUMIY, XUSUSIY A) UMUMIY , MAXSUS C) XUSUSIY, MAXSUS 9 / 25 9. 15) Moslashtiring. 1.Kuzatuvchanlikni ko’ra bilish ko’nikmasi 2. Ijodiy tasavvur qilish A. Tayanch xususiyati B.Yetakchi xususiyati A) 1-A 2-B B) 1-B 2-A 10 / 25 10. 13) O’qituvchi faoliyatidagi pedagogik qobiliyatning o’ziga xos tizimla mavjud. Qobiliyatlar tizimi qanaday xususiyatlari bilan farq qilinadi? 1) asosiy xususiyatlar; 2 ) tayanch xususiyatlar; 3) yetakchi xususiyatlar; 4) yordamchi xususiyatlar C) 1,2,3,4 B) 2,3,4 D) 1,2,4 A) 1,2,3 11 / 25 11. 14) Pedagogik qobiliyatning asosiy xususiyatlari to`g`ri berilgan qatorni toping. 1. Kommunikativ qobiliyat 2. Perseptiv qobiiivat 3. Empatik qobiiivat 4. Ta’lim jarayonini muqobillashtirish qobiliyati 5.Didaktik qobiiivat 6. Tashkilotchilik qobiliyat 7. Konstruktiv qobilyat 8. Bilish qobilivat 9. Anglash (tushunish) qobilivat A) 1,2,3,4,5 B) 6,7,8,9 C) 1,2,5,6,7,9 D) barchasi 12 / 25 12. 3) Moslashtiring1) Ta’lim samaradorligini oshirish 2) Ozlashtirishni baholash va qayta taqdim etish 3) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A)Muayyan oquvchining ta’lim olishdagi qiyinchiliklari togrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish B) O`quvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish C) Bolalar bilan muloqat qilish , ularning qadr-qimmatini tan olish D) 1-C 2-B 3-A C) 1-C 2-A 3-B B) 1-B 2-A 3-C A) 1-A 2-B 3-C 13 / 25 13. 8) Atamalarni ta’rifi bilan moslashtiring 1. Bilim 2. Ko’nikma a) Egallangan bilimlarning aniq hatti harakatdagi ifodasi, o’zlashtirilgan bilimlarni amaliyotga qo’llash usullarini egallash b) o’quv jarayonining tashqi tashqi ifodasi uning ichki mohiyati, mantig’i mazmuni uchun qobiq c) Ma’lum bir fanni nazariy o’zlashtirishni aks etiradigan inson g’oyalari yig’indisi D) 1-a,2-b C) 1-c,2-a B) 1-b,2-c A) 1-a,2-c 14 / 25 14. 5) Moslashtiring. 1. Kommunikatsiya 2. Koolobratsiya a) Bunda o‘quvchining o‘z fikr va mulohazalarini boshqalarga aniq ifodalagan holda axborot almashish qobiliyati tushuniladi. b) Bu oʻquvchilarning maqsadga erishish uchun boshqalar bilan ishlash qobiliyatini anglatadi. B) 1-b,2-a A) 1-a,2-b 15 / 25 15. 1) Kasb standartining “Ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarish” mehnat vazifalarini ko`rsating? 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash 3) O`zlashtirishni baholash va qayta taqdim etish 4) O`z-o`zini rivijlantirish va kasbiy o`sish D) 2,3 A) 1,2 C) 1,2,3,4 B) 1,2,3 16 / 25 16. 6) O’qituvchi o’quvchilarga tevarak-atrofni o’rab olgan dunyoning qonuniyatlarini , narsa va hodisalarning o’zaro aloqadorligini tushuntiradi. Nazariy qoidalarni asoslab, izohlab berishini o’rgatadi. Bunda o’qituvchi didaktik qoidalarini qaysi birini amalga oshiradi? C)Ta’limning tarbiyalovchilik xarakteri B) Ta’limning o’quvchiga mos bo’lishi qoidasi A) Ta’limning ilmiy bo’lishi qoidasi D)Ta’lim va tarbiyaning birligi qoidasi 17 / 25 17. 12) Ushbu asosiy sifatlar qaysi qobilyatning turiga kiradi? 1. O’z kasbiga muhabbat, o’quvchilarni seva olishi. 2. Mutaxassislik fanini mukammal bilishi, unga qiziqishi. 3. Pedagogik taktga (odob va go’zallikka) ega bo’lish. 4. Bolalar jamoasiga singib keta olish. 5. O’z mehnatiga ijodiy yondashish. 6. Javobgarlikni his etish. 7. Tarbiyaviy bilimlarni egallaganligi. D) A va B A) psixologik B) pedagogik C) didaktik 18 / 25 18. 1) Kadrlar tayyorlash milliy modelining asosiy tarkibiy qismlarini ko’rsating. 1. Davlat va jamiyat 2. Fan 3. Ishlab chiqarish 4. Uzluksiz ta’lim 5. Shaxs A) 1,3,4 D) barchasi B) 1,2,3 C) 1,2,3,4 19 / 25 19. 4) Moslashtiring. 1. Induksiya 2 .Deduksiya 3. Anologiya. a) xususiydan umumiygaga qarab turish xususiy xulosalardan umumiy xulosalar chiqarish b) Umumiydan xususiy xulosalar chiqarish c) xususiy xulosalardan xususiy xulosalar chiqarish C) 1-c,2-b,3-a B) 1-b,2-a, 3-c A) 1-a,2-b,3-c D) 1-a,2-c, 3-b 20 / 25 20. 4.Ta’lim –tarbiya jarayonini boshqarishning tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish mehnat vazifasi to`g`ri berilgan qatorni toping? D) Yosh pedagogikasi , psixalogiya asoslari , bolalar bilan tarbiyaviy ish olib borish metodikasi va texnikasini A) O`quvchilar erishgan yutuqlarni natijalarini tahlil qilish B) Dars jarayoniga zamonaviy axborot texnologiyalar integratsiyasini rejalashtirish C) Fanni o`qitishning turli usullari 21 / 25 21. 7) Bir o’quvchining onasi maktabga jismoniy tarbiya o’qituvchisi ustida shikoyat qilib keldi. U o’qituvchilar xonasida katta janjal ko’tardi. Janjal avjiga chiqmasligi uchun direktor o`rinbosari bu onaning ruhiy holatini tushunishga harakat qilib unga hamdardlik bildirdi. Pedagogik takt va psixalogik bilimlarni ishga solib, chiroyli muomila bilan onani tinchlantirdi. Shunda direktor o’rinbosari pedagokka xos bo’lgan qaysi qobilyatni namoyon qilgan? C) konstruktiv qobiliyat D) Bilish qobiliyati B) kommunikativ qobilyat A) didaktik qobilyat 22 / 25 22. 2) “Dars jarayoniga zamonaviy axborot texnologiyalar integrasiyasini rejalashtirish” o`quv jarayonini rejalashtirishning qaysi mehnat vazifasiga kiradi? A) mehnat harakatlari B) zarur ko`nikmalar C) zarur bilimlar D) boshqa tasniflar 23 / 25 23. 6) …………….ijodkorlikda — o’qituvchi ijtimoiy ahamiyatga ega boigan yangi nazariyalami yaratadi, o’z fikrlari va takliflari bilan chiqadi, mohir va tajribali, layoqatli o’qituvchilargina bimga erishishi mumkin A) Kreativ B) Mahsuldor C) Evristik 24 / 25 24. 10) Yuqoridagilar qaysi qobilyat turiga kiradi? 1.Aqliy faollik 2. Tanqidiylik 3. Tizimiylik 4. Tahlil qilish 5. Reaktsiya tezligi 6. Sintezlash 7. Diqqatni jamlash 8. E’tiborlilik D) A va C A) Umumiy C) Maxsus B) Shaxsiy 25 / 25 25. 14) …………… ijodkorlikda — belgilangan har qanday muammo muvaffaqiyatli hal qilinadi; ijod qilishga layoqatli bo’lgan o’qituvchilarning asosiy qismida bu jihatlar namoyon bo’ladi? A) Mahsuldor C) Kreativ D) I’ste’dod B) Evristik Ваша оценка The average score is 20% 0% Qayta boshlash