Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №49 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №10) 0% 9 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №49 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №10) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №49 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №10) 1 / 25 1. 15) ………….. ijodkorlik — jamiyatda ro’y berayotgan kasbiy faoliyatga oid yangiliklarni dadil o’zlashtirish va targ’ib qilishni anglatadi, ya’ni uning asosida g’oyalar (farazlar) hosil qilish jarayonini intensifikatsiya qilish va ularning haqiqatga yaqinligini (ehtimolligini, ishonchliligini) izchil amalga oshirish va bunda yangi holatda dadil harakat qilish qobiliyati, fikrlash jarayoni asosida tafakkurni rivojlantirish kuzatiladi. C) Evristik ijodkorlik B) Mahsuldor ijodkorlik A) Kreativ ijodkorlik 2 / 25 2. 2) Bolalar bilan muloqot qilish va ularning qadr- qimmatini tan olish o’qituvchining qaysi kompetensiya standartlariga kiradi? C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish D) Xavfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish B) Ta’lim samaradorligini taminlash A) O’quv jarayonini rejalashtirish 3 / 25 3. 5) Moslashtiring. 1. Kommunikatsiya 2. Koolobratsiya a) Bunda o‘quvchining o‘z fikr va mulohazalarini boshqalarga aniq ifodalagan holda axborot almashish qobiliyati tushuniladi. b) Bu oʻquvchilarning maqsadga erishish uchun boshqalar bilan ishlash qobiliyatini anglatadi. B) 1-b,2-a A) 1-a,2-b 4 / 25 4. 3) 4K modelining tarkibini toping. 1. Koolobratsiya 2. Kommunikativlik 3. Kreativ fikrlash 4. Kritik (tanqidiy) fikrlash D)2,3,4 C) 1,2,3,4 A) 1,2 B) 2,3 5 / 25 5. 1) Kadrlar tayyorlash milliy modelining asosiy tarkibiy qismlarini ko’rsating. 1. Davlat va jamiyat 2. Fan 3. Ishlab chiqarish 4. Uzluksiz ta’lim 5. Shaxs B) 1,2,3 C) 1,2,3,4 D) barchasi A) 1,3,4 6 / 25 6. 10) Yuqoridagilar qaysi qobilyat turiga kiradi? 1.Aqliy faollik 2. Tanqidiylik 3. Tizimiylik 4. Tahlil qilish 5. Reaktsiya tezligi 6. Sintezlash 7. Diqqatni jamlash 8. E’tiborlilik B) Shaxsiy A) Umumiy D) A va C C) Maxsus 7 / 25 7. 4.Ta’lim –tarbiya jarayonini boshqarishning tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish mehnat vazifasi to`g`ri berilgan qatorni toping? A) O`quvchilar erishgan yutuqlarni natijalarini tahlil qilish B) Dars jarayoniga zamonaviy axborot texnologiyalar integratsiyasini rejalashtirish C) Fanni o`qitishning turli usullari D) Yosh pedagogikasi , psixalogiya asoslari , bolalar bilan tarbiyaviy ish olib borish metodikasi va texnikasini 8 / 25 8. 7) Bir o’quvchining onasi maktabga jismoniy tarbiya o’qituvchisi ustida shikoyat qilib keldi. U o’qituvchilar xonasida katta janjal ko’tardi. Janjal avjiga chiqmasligi uchun direktor o`rinbosari bu onaning ruhiy holatini tushunishga harakat qilib unga hamdardlik bildirdi. Pedagogik takt va psixalogik bilimlarni ishga solib, chiroyli muomila bilan onani tinchlantirdi. Shunda direktor o’rinbosari pedagokka xos bo’lgan qaysi qobilyatni namoyon qilgan? D) Bilish qobiliyati A) didaktik qobilyat C) konstruktiv qobiliyat B) kommunikativ qobilyat 9 / 25 9. 7) Insondagi bilish va layoqat nishonalari jarayonlarining yig’indisi, iste’dodining yuksak cho’qqisi — uning …………….. belgilaydi. C) qobilyatini B) intelektini A) iste’dodini D) daholigini 10 / 25 10. 13) O’qituvchi faoliyatidagi pedagogik qobiliyatning o’ziga xos tizimla mavjud. Qobiliyatlar tizimi qanaday xususiyatlari bilan farq qilinadi? 1) asosiy xususiyatlar; 2 ) tayanch xususiyatlar; 3) yetakchi xususiyatlar; 4) yordamchi xususiyatlar D) 1,2,4 A) 1,2,3 C) 1,2,3,4 B) 2,3,4 11 / 25 11. 1) Kasb standartining “Ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarish” mehnat vazifalarini ko`rsating? 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash 3) O`zlashtirishni baholash va qayta taqdim etish 4) O`z-o`zini rivijlantirish va kasbiy o`sish A) 1,2 B) 1,2,3 D) 2,3 C) 1,2,3,4 12 / 25 12. 15) Moslashtiring. 1.Kuzatuvchanlikni ko’ra bilish ko’nikmasi 2. Ijodiy tasavvur qilish A. Tayanch xususiyati B.Yetakchi xususiyati B) 1-B 2-A A) 1-A 2-B 13 / 25 13. 5. Moslashtiring 1) O`z-o`zini rivojlantirish va kasbiy o`sish 2) Hamkasblar va ta’lim oluvchilarning ota-onalari (ularning o`rnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik A) O`zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan kasbiy faoliyatda foydalanish B ) Turli xil muhitda har xil emossional holatlardagi odamlar bilan aloqa qila olish B) 1-A 2-B A) 1-B 2-A 14 / 25 14. 4) Moslashtiring. 1. Induksiya 2 .Deduksiya 3. Anologiya. a) xususiydan umumiygaga qarab turish xususiy xulosalardan umumiy xulosalar chiqarish b) Umumiydan xususiy xulosalar chiqarish c) xususiy xulosalardan xususiy xulosalar chiqarish D) 1-a,2-c, 3-b B) 1-b,2-a, 3-c A) 1-a,2-b,3-c C) 1-c,2-b,3-a 15 / 25 15. 14) …………… ijodkorlikda — belgilangan har qanday muammo muvaffaqiyatli hal qilinadi; ijod qilishga layoqatli bo’lgan o’qituvchilarning asosiy qismida bu jihatlar namoyon bo’ladi? C) Kreativ D) I’ste’dod A) Mahsuldor B) Evristik 16 / 25 16. 3) Moslashtiring1) Ta’lim samaradorligini oshirish 2) Ozlashtirishni baholash va qayta taqdim etish 3) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A)Muayyan oquvchining ta’lim olishdagi qiyinchiliklari togrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish B) O`quvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish C) Bolalar bilan muloqat qilish , ularning qadr-qimmatini tan olish C) 1-C 2-A 3-B D) 1-C 2-B 3-A B) 1-B 2-A 3-C A) 1-A 2-B 3-C 17 / 25 17. 2) “Dars jarayoniga zamonaviy axborot texnologiyalar integrasiyasini rejalashtirish” o`quv jarayonini rejalashtirishning qaysi mehnat vazifasiga kiradi? A) mehnat harakatlari C) zarur bilimlar B) zarur ko`nikmalar D) boshqa tasniflar 18 / 25 18. 8) Atamalarni ta’rifi bilan moslashtiring 1. Bilim 2. Ko’nikma a) Egallangan bilimlarning aniq hatti harakatdagi ifodasi, o’zlashtirilgan bilimlarni amaliyotga qo’llash usullarini egallash b) o’quv jarayonining tashqi tashqi ifodasi uning ichki mohiyati, mantig’i mazmuni uchun qobiq c) Ma’lum bir fanni nazariy o’zlashtirishni aks etiradigan inson g’oyalari yig’indisi A) 1-a,2-c D) 1-a,2-b C) 1-c,2-a B) 1-b,2-c 19 / 25 19. 9) Qobilyat turlarini toping. B) UMUMIY, XUSUSIY D) UMUMIY, SHAXSIY C) XUSUSIY, MAXSUS A) UMUMIY , MAXSUS 20 / 25 20. 12) Ushbu asosiy sifatlar qaysi qobilyatning turiga kiradi? 1. O’z kasbiga muhabbat, o’quvchilarni seva olishi. 2. Mutaxassislik fanini mukammal bilishi, unga qiziqishi. 3. Pedagogik taktga (odob va go’zallikka) ega bo’lish. 4. Bolalar jamoasiga singib keta olish. 5. O’z mehnatiga ijodiy yondashish. 6. Javobgarlikni his etish. 7. Tarbiyaviy bilimlarni egallaganligi. C) didaktik B) pedagogik A) psixologik D) A va B 21 / 25 21. 11) Yuqoridagilar qobilyatning qaysi turiga kiradi? 1.Tashkilotchilik 2. Injener- texnik 3. Loyihalashtirish 4. Matematik 5.Ijodiy 6. Badiiy 7.Musiqaviy B) Maxsus C) Umumiy A)Shaxsiy D) barchasi 22 / 25 22. 6) O’qituvchi o’quvchilarga tevarak-atrofni o’rab olgan dunyoning qonuniyatlarini , narsa va hodisalarning o’zaro aloqadorligini tushuntiradi. Nazariy qoidalarni asoslab, izohlab berishini o’rgatadi. Bunda o’qituvchi didaktik qoidalarini qaysi birini amalga oshiradi? C)Ta’limning tarbiyalovchilik xarakteri D)Ta’lim va tarbiyaning birligi qoidasi A) Ta’limning ilmiy bo’lishi qoidasi B) Ta’limning o’quvchiga mos bo’lishi qoidasi 23 / 25 23. 6) …………….ijodkorlikda — o’qituvchi ijtimoiy ahamiyatga ega boigan yangi nazariyalami yaratadi, o’z fikrlari va takliflari bilan chiqadi, mohir va tajribali, layoqatli o’qituvchilargina bimga erishishi mumkin A) Kreativ B) Mahsuldor C) Evristik 24 / 25 24. 8) Qobilyatni rivojlantirishni eng yuqori darajasi-….. A) intelekt D) iqtudor B) talant C) iste’dod 25 / 25 25. 14) Pedagogik qobiliyatning asosiy xususiyatlari to`g`ri berilgan qatorni toping. 1. Kommunikativ qobiliyat 2. Perseptiv qobiiivat 3. Empatik qobiiivat 4. Ta’lim jarayonini muqobillashtirish qobiliyati 5.Didaktik qobiiivat 6. Tashkilotchilik qobiliyat 7. Konstruktiv qobilyat 8. Bilish qobilivat 9. Anglash (tushunish) qobilivat B) 6,7,8,9 A) 1,2,3,4,5 D) barchasi C) 1,2,5,6,7,9 Your score is Средний балл составляет 23% 0% Qayta boshlash