Pedagogik mahorat testlari №47 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №8)

0%
6

Pedagogik mahorat testlari №47 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №8)

Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №47

(2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №8)

 

1 / 25

1. 18) Kimyo fani o’qituvchisi o’quvchilar bilan amaliy tashriba o’tkazdi. Tajriba jarayonini yakunlamasdan turib bu vaziyatni o’quvchilarga muhokamaga qo’ydi. Turli savollar orqali vaziyatga yechim izlandi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim metodlaridan qaysi birini qo’lladi?

2 / 25

2. 17)Tarix fani o’qituvchisi ma’lum bir muommoni o’quvchilar guruhiga taqdim qildi. Bu muommo yuzasidan o’quvchilarning har bir aytgan fikrlarini tanqidlarsiz , har bir fikrni hurmat qilgan holda berilgan ijodiy fikrlarni o’qituvchi to’pladi. Muommoga yechim birgalikda izlandi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim metodlaridan qaysi birini qo’lladi?

3 / 25

3. 5) …..bu bir tomondan, ijtimoiy hodisa sifatida tarbiyaning xususiyatlari, ikkinchi tomondan, shaxsning rivojlanishi bilan bog‘liq bo‘lgan barqaror aloqalar

4 / 25

4. 11)»Imperatorlik Rimining asosiy xususiyatlarini sanab o’ting» kabi topshiriq Bloom taksonomiyasining qaysi darajasiga mos keladi. ?

5 / 25

5. 4) Beshinchi sinf o’quvchilarining ko’pchiligi o’quv kurslarida tayyorlanganligi uchun juda yaxshi bilimga ega. Matematika fani o’qituvchisi darsga kirishdan oldin o’quvchilarning qiziqishlari, qobiliyatlari, talablarini inobatga olgan holda darsga yangi metod, yangicha axborot bilimlarini mustahkamlash uchun qo’shimcha misollar topib darsga tayyorlanadi. Ushbu jarayonda o’qituvchining darsga tayyorgarligining qanday bosqichi namoyon bo’lmoqda?

6 / 25

6. 13)»Ilmiy tadqiqot natijalarining ishonchliligini baholang» kabi topshiriq Bloom taksonomiyasining qaysi darajasiga mos keladi?

7 / 25

7. 20) Maktab kutubxonachisiga maktabda kitobxonlik targ’ibotini kuchaytirish topshirildi. Shunda maktab kutubxonachisi maktabga keksa avlod vakillarini taklif qilidi. Ular o’quvchilarga o’zlari o’qigan badiiy asarlar o’zbek romanchiligining durdonalari, jahon dediktiv namunalari, sarguzasht asarlar mazmunidan qiziqarli hikoyalar aytib berishdi. Natijada o’qituvchi ishi juda namunali bo’ldi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim metodlaridan qaysi birini qo’lladi?

8 / 25

8. 2) Birinchi sinfga o’quvchilarni qabul qilgan o’qituvchi o’quv yili boshidan bolalarning ota onalari maktab uchun bergan pullarini qanday sarflash kerakligi haqida tushuncha bera boshladi, bu o’quvchilar to’rtinchi sinfga borganda esa narsalarning qiymati, ularni to’g’ri ishlatish, maktab tomonidan berilgan kitoblar qanchalik asrab avaylashni bilib oldilar. Ushbu jarayonda o’qituvchi o’quvchilarga qanday tarbiya berdi?

9 / 25

9. 1)Birinchi sinfni qabul qilib olgan o’qituvchi o’quvchilariga maktabga kelganlaridan boshlab nima uchun maktabga kelishlari, ko’chada kim nima desa ergashib ketishlari yo ketmasliklari, berilgan uy vazifalarini kimga va nima uchun shunday qilishlari kabi savollar berib, bu savollarga o’zlari nuqtayi nazarlaridan javob olib, so’ngra ularga o’qituvchining o’zi nima uchun shunday bo’lishi haqida ma’lumotlar berib bolalarni tarbiyalab kelmoqda. Ushbu vaziyatda o’qituvchi tarbiyaning qaysi tamoyiliga mos ish olib borgan?

10 / 25

10. 21) Tarix fani o’qituvchisi Yevropa davlatlari haqida mavzularni o’tar ekan u yerning urf odatlari, ta’lim va tarbiyaga e’tibori, yoshlarni tarbiyalashdagi qarashlari diniy tomondan dunyoqarashi haqida suhbat o’tkazib bu vaziyatni o’zbek madaniyati bilan bog’lab tushuntirdi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim metodlaridan qaysi birini qo’lladi?

11 / 25

11. 9) O’qituvchi suv bug’ga aylanib havoga kotariladi va yana yomg’ir va qor ko’rinishida suvga aylanib yerga tushadi dedi va buni doskada chizib korsatdi bunda o’qituvchi qaysi metoddan foydalandi?

12 / 25

12. 3) Moslashtiring. 1. Maktab ma’ruzasi 2. Hikoya 3.Suhbat a) savol va javob shaklidagi diologik ta’lim metodi bo’lin ta’lim jarayonida ko’p funksiyalar (aqliy fikrlash hozirjavoblik, muloqot madaniyati va boshqa sifatlarni shakllantiradi) bajaradi, ammo asosiysi o’quvchida faollikni yuzaga keltiradi. O’qituvchi fikriga mos harakat qilish, natijada yangi bilimlarni bosqichma-bosqich egallashga imkon beradi b) o’qituvchi tomonidan mavzuga oid dalil hodisa va voqelarning yaxlit yoki qismlarga bo’lib, tasviriy vositalar yordamida obrazli tasvirlash yo’li bilan ixcham, qisqa va londa izchil bayon qilinishi c) yirik hajmdagi o’quv materialini og’izaki bayon qilish metodi bo’lib , uning o’ziga xos xususiyatlari quyidagilardan iborat: qat’iy mantiqiy ketma-ketlik , uzatilayotgan axborotlarning ko’pligi bilimlar bayinining tizimliligi

13 / 25

13. 22)Ta’lim jarayonida aqliy fikrlash, hozirjavoblik, muloqot madaniyati va boshqa sifatlarni shakllantiradigan ta’lim metodi qaysi?

14 / 25

14. 8) O’qituvchi yaqinda ochiq dars tashkil qilishi kerak. U o’tadigan ochiq darsi uchun turli xil g’oya va farazlarni o’ylab qo’ydi. Bu darlardan keyingi natijalar haqida ham bosh qotirdi va ular ichidan eng ma’qulini tanlab oldi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda?

15 / 25

15. 15) «Tajriba natijalarini tahlil qilib, olingan ma’lumotlar asosida xulosa chiqaring» kabi topshiriq Bloom taksonomiyasining qaysi darajasiga mos keladi?

16 / 25

16. 14) Turli xil manbalardan olingan ma’lumotlarni birlashtirib, taqdimot tayyorlash Bloom taksonomiyasining qaysi darajasiga tegishli?

17 / 25

17. 24) O’qituvchi matematika darsida hajm va yuza mavzusini tushuntirib o’tish mobaynida hajmga ega bo’lgan shakllarning qog’ozdan yasalgan ko’rinishlarini namoyish qildi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim metodlaridan qaysi birini qo’lladi?

18 / 25

18. 10) Maktabda o’quvchilar o’rtasida nizoli vaziyat yuz berdi. O’qituvchi bu jarayonga barham berish uchun har ikki tomonni eshitdi va adolatli xulosa chiqardi. Bunday holat takrorlanmisligi uchun bolalar bilan o’zaro suhbatlar olib bordi. Bunday holatda o’qituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydalandi?

19 / 25

19. 12) «Pifagor teoremasidan foydalanib, to’g’ri burchakli uchburchakning gipotenuzasini hisoblang» kabi topshiriq Bloom taksonomiyasining qaysi darajasiga mos keladi?

20 / 25

20. 23) O’qituvchi mavzuni o’tish jarayonida o‘quv materiali mazmunini turli dalillar bilan isbotlab , tahlil qilib berdi. Yakunida umumlashtirib , o’xshash mavzular bilan taqqoslash asosida bayon qildi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim metodlaridan qaysi birini qo’lladi?

21 / 25

21. 6) Birinchi sinfga o’quvchilarni qabul qilgan o’qituvchi o’quv yili boshidan bolalarning ota onalari maktab uchun bergan pullarini qanday sarflash kerakligi haqida tushuncha bera boshladi, bu o’quvchilar to’rtinchi sinfga borganda esa narsalarning qiymati, ularni to’g’ri ishlatish, maktab tomonidan berilgan kitoblar qanchalik asrab avaylashni bilib oldilar. Ushbu jarayonda o’qituvchi o’quvchilarga qanday tarbiya berdi?

22 / 25

22. 19) Boshlang’ich sinf o’qituvchisi sinfning burchagida alohida bir muhit yaratish uchun o’quvchilar qiziqishlarini so’radi. O’quvchilar o’zlari tarixiy shaxslar va tarixiy yodgorliklarga aloqador burchak tashkil qilish uchun harakat qilib jihozlar va rasmlar olib kelishdi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim metodlaridan qaysi birini qo’lladi?

23 / 25

23. 16) O’qituvchi darsda o’quvchilarni guruhlarga ajratib raqobatli muhitni tashkil qildi. Guruhlardan alohida sardorlarni saylab oldi va ular o’rtasida musobaqa o’tkazdi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim metodlaridan qaysi birini qo’lladi?

24 / 25

24. 25) Darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv-texnik vositalar ta’lim vositalarining qanday turiga kiradi?

25 / 25

25. 7) 7-sinf o’quvchilari kimyo fanidan juda yaxshi bilimga ega, Shu sababli o’qituvchi o’quvchilarga dars tuzulishini tarqatma materiallar va yangi qo’shimcha ma’lumotlarni tayyorlashda nihoyatda e’tiborli bo’ladi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda

Ваша оценка

The average score is 28%

0%