Pedagogik mahorat testlari №43 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №4)

0%
32

Pedagogik mahorat testlari №43 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №4)

Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №43

(2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №4)

 

1 / 25

1. 18) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi.Quiyda nizolarni hal qilishning qaysi strategiyasi haqida gap ketmoqda?

2 / 25

2. 24) O’qituvchi dars jarayoni uchun aniq maqsadlar, shakllar va usullarini ishlab chiqadi. Dars vaqtidan oqilaona foydalanish va darsda qanday tarqatma materiallardan foydalanish uchun aniq maqsadlar qo’yadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda?

3 / 25

3. 2) O‘qituvchi o‘quvchilarga lugʻat tanlashda qanday maslahatlar beradi?

4 / 25

4. 17) O’quvchi matnni oʼqish jarayonida soʼzlarni notoʼgʼri talaffuz qildi. Oʼqituvchi qanday yoʼl tutishi kerak?

5 / 25

5. 20) Bolalarning madaniy tafovutlari, jinsi, yoshi va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda taʼlim faoliyatini tashkil qilish Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish Quyida kasb standartining qaysi sohasiga tegishli zarur ko’nikmalar berilgan?

6 / 25

6. 4) Farzandining o’qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o’qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirishi mumkin?

7 / 25

7. 8) Oʻquvchi yangi soʻzni yodlay olmayotgani va mashqlarni bajarishda qiynalayotgan vaziyatda oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi maqsadga muvofiq?

8 / 25

8. 13) Moslashtiring 1. Avtoritar uslub 2. Demokratik uslub 3. Liberal uslub a) — tashabbussiz, eski qolipda pedagogik faoliyat olib boradi; -sinf jamoasining tarbiyaviy faoliyatiga aslo aralashmaydi; -ta’lim-tarbiyaga oid muammolarga yuzaki qarab chiqadi. b) muloqotni tashkil etuvchi 0‘qituvchi hozirgi zamon talablariga, ta’lim sohasida olib borilayotgan islohotlardan kutilayotgan maqsadlarga javob bera oladi. c) “Mening aytganim aytgan, deganim degan” shaklidagi prinsip asosida pedagogik faoliyat olib boradi.

9 / 25

9. 22) Kasb standartinig o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli zarur bilimlarni ko’rsating.1.Oʻz-oʻzini baholash jarayoni, kuchli va kuchsiz tomonlarini aniqlash 2.Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish 3.AKT texnologiyalari 4.Xorijiy til 5.Nutq madaniyati 6.Taʼlim muassasalarida mehnat gigiyena qoidalar

10 / 25

10. 14) Oʻquvchi lugʻat yodlashda qiynalayapti. Qanday yoʻl tutish eng maqbul hisoblanadi?

11 / 25

11. 25) O’qituvchi o’z darslarida hamisha AKT dan foydalanadi, darslar tushunarli bo’lishi uchun turli xil didaktik vosidalarni samarali qo’llaydi, turli xil interfaol metodlarni o’rganib chiqib doimiy ulardan foydalanadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda?

12 / 25

12. 3) Ota-ona maktabga kelib, o‘qituvchi bilan farzandining darsdagi qiyinchiliklari haqida suhbatlashishni xohlaydi. Ular farzandining darslarni tushunmayotganini, uyda ko‘p vaqt o‘qish bilan o‘tkazayotganini, lekin natija sezilmayotganini aytib, xavotir bildiradi. Quyidagi javoblardan qaysi biri o‘qituvchining eng to‘g‘ri yondashuvi hisoblanadi?

13 / 25

13. 7) Rasmiy xat qanday qismlardan iborat bo‘ladi?

14 / 25

14. 23) Kasbiy standartining o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli ma’lumotlarni moslashtiring.1. Zarur koʻnikmalar 2. Zarur bilimlar a) Oʻzining taʼlim faoliyatini tahlil qilish va baholash, modifikatsiyani talab qiladigan yoʻnalishlarni aniqlash Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish b) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish AKT texnologiyalari c) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish

15 / 25

15. 9) Oʻqituvchi oʻquvchilarga qattiq choralar qoʻllaydi. Doimo oʻz soʻzini oʻtkazishga harakat qiladi. Baʼzan oʻrtacha oʻqiydigan oʻquvcchi aʼlo baho olsa kimdan koʻchirding deya ularni izza qiladi.Ushbu holatda oʻqituvchida qanday muloqot uslubi koʻzga tashlanmoqda?

16 / 25

16. 21) Moslashtiring.1. OʻZ-OʻZINI RIVOJLANTIRISH VA KASBIY OʻSISH 2. HAMKASBLAR VA TAʼLIM OLUVCHILARNING OTA-ONALARI (ULARNING OʻRNINI BOSUVCHI SHAXSLAR) BILAN HAMKORLI a)Jamoada ishlash Kasbiy muammolarni hamkorlikda hal qilish uchun boshqa oʻqituvchilar va oʻquvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish b) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish c)Oʻquvchilarga turli xil tahdidlarning mohiyati, favqulodda vaziyatlarda protseduralarning mazmuni va harakatlar ketma ketligini tushuntirish Oʻquvchilarning ehtiyojlariga javob beradigan aniq koʻrsatmalar berish orqali sinf(guruh)dagi oʻquvchilar faoliyatini boshqarish

17 / 25

17. 5) Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida quiz testlar oldi. Bu testlarga yozma sharxlar berib oʻquvchilar bilan savol javob oʻtkazdi. Quyida oʻqituvchi qanday faoliyatni amalga oshirdi.

18 / 25

18. 10) O‘quvchi guruhli ish vaqtida guruhdagi boshqa a’zolar bilan hamkorlik qila olmayapti. O‘qituvchi bu vaziyatda qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq?

19 / 25

19. 12) 9-sinf rahbari o’z sinfi o’quvchilari bilan juda kam ishlaydi. Hozirgi davrda bu o’quvchilarda bo’layotgan o’zgarishlarga juda e’tiborsiz. Yaqinda sinf yigitlari guruh bo’lib mahallaning boshqa bolalari bilan qo’pol munosabatda bo’layotganliklari haqida gaplar tarqaldi. Lekin o’qituvchi maktabdan tashqari jarayonda bo’lgan deb o’quvchilar bilan qo’shimcha suhbatlar o’tkazmadi. O’qituvchida muloqot usulining qaysi biri namoyon bo’lmoqda ?

20 / 25

20. 6) Loyiha ishida ikkita shaxsiy adovati bor oʼquvchi bir guruhga tushdi. Shunda oʼqituvchi nima qilishi kerak ?

21 / 25

21. 26) O’qituvchi darslarida hamisha baholashning yangicha usullarini qo’llaydi. Aksariyat yangi bilimlar berishdan oldin bu mavzu yuzasidan o’quvchilarga savollar berib o’tadi. Qaysi mavzuga qanday metod qo’llashini, o’quvchilariga bu usulda o’zlashtirish qanday natija berishini oldingi tahlillari asosida aniqlaydi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda?

22 / 25

22. 13) -Dars maqsadlari asosida oʻquvchilar uchun erishimli vazifalarni belgilash-Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish-Darsda vaqtdan oqilona foydalanish.-Taʼlim jarayonini qoʻllab-quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda-AKTdan foydalanish. Kasb standartining qaysi sohasiga tegishli

23 / 25

23. 19) Moslashtiring 1. Arbitraj 2. Mediatsiya a) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. b) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi. c) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his-tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin.

24 / 25

24. 1) 7 yillik tajribaga ega tarix fani o’qituvchisi o’quvchilarning o’zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o’qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo’ladi

25 / 25

25. 11) O‘quvchi: “Bu fan mening tanlagan kasbimga aloqasi yo‘q, men bu fanni o‘qishni xohlamayman”, — deb darsga bo‘lgan qiziqishini yo‘qotmoqda. O‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq?

Ваша оценка

The average score is 42%

0%