Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №42 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №3) 0% 123 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №42 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №3) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №42 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №3) 1 / 25 1. 19) Sinfingizda bir o‘quvchi bor. U darslarda faol emas, uy vazifalarini ko‘p hollarda bajarmaydi, testlardan past ball oladi. Siz unga yordam bermoqchisiz.Siz qanday choralar ko‘rasiz? B. O‘quvchini alohida suhbatga chaqirasiz, muammolarini aniqlashga harakat qilasiz va unga yordam berish rejasini tuzasiz. C. Uni darslarda kamroq chaqirasiz, ko‘proq faol o‘quvchilarga e’tibor qaratasiz. A. O‘quvchini sinfdoshlari oldida tanqid qilasiz, unga jiddiy ogohlantirish berasiz. D. Ota-onasi bilan bog‘lanib, bolani jazolashni tavsiya qilasiz. 2 / 25 2. 17) Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak?1) Har bir tomonning fikrini hurmat bilan tinglash 2) Ziddiyat sababchisiga bosim oʻtkazish va jazolash, O’quvchiga qatiy chora korilishi kerak 3) Ota-onalarni maktab hayotiga faol jalb qilish 4) Muommoni ochiq muloqot orqali hal qilish D) 2 C) 1,3,4 B) 2,,3,4 A) 1,2,3 3 / 25 3. 26) Oʻqituvchi oʻqish darsligida berilgan bir matnni kritik fikrlash qobiliyatini oʻquvchilarda shakllantirishni maqsad qilganda Blum taksonomiyasiga asoslanib qanday yoʻl tutganda samaraliroq boʻladi? A) Matnni oʻquvchilarga koʻchirtirib, ostiga fikrini yozdirsa C) Matnni oʻqib boʻlgach, matnga boʻlgan tanqidiy fikrini soʻrasa D) Matnni oʻqigach uni qayta — qayta oʻqib yodlatish B) Matnni oʻqib tushunganini aytib berishini soʻraganda 4 / 25 4. 14) Bir oʻquvchi nazariy mashqlarni ishlashni yoqtiradi, lekin oʻquvchilar bilan muloqot qilishdan qochadi. Oʻqituvchi uni muloqotga jalb qilish uchun qanday yo‘l tutishi kerak? D) Oʻquvchini muloqotga majburan jalb qilish A) Oʻquvchining mustaqil ishlashiga imkon berib, unga qo‘shimcha nazariy topshiriqlar berish C) Oʻquvchiga kichik guruhli ishlarda yetakchilik rolini topshirish B) Oʻquvchini faqatgina baho orqali rag‘batlantirish 5 / 25 5. 31) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshqa o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi? A) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar saviyasiga mos qilib taqsimlash C) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar nutqiga mos qilib taqsimlash B) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar hohishiga mos qilib taqsimlash D) Loyiha ishini barcha o’zi bajarishini tashkillash 6 / 25 6. 23) Oʻqituvchi darsga tayyorlanish jarayonida quyidagi ishlarni amalga oshirsa «Oʻquv jarayonini rejalashtirish» yoʻnalishining qaysi boʻlimiga oid mehnat harakatini amalga oshiradi? -oʻquvchilar qiziqishlaridan kelib chiqib tarqatmalar tayyorlash — taʼlim latformalaridan foydalanish — oʻquvchilar uchun qoʻshimcha adabiyotlar shakllantirish A) Oʻz faoliyatini fanlararo korrekyatsiyalash B)Darsning aniq maqsad va natijalarini aniqlash D) Tegishli oʻquv ,namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish C)Oʻquvchilarning qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish 7 / 25 7. 28) Oʻqituvchi tayyorlagan koʻrgzma quroli qachon oʻquvchi uchun qanday boʻlishi lozim? A) Oʻquvchi uchun tushunarli boʻlishi kerak B) Oʻquvchi uchun qiziqarli boʻlishi kerak D) Oʻquvchini oʻziga jalb qilishi kerak C) Oʻqituvchi ishtirokini kamaytirishi kerak 8 / 25 8. 2) Beshinchi sinf o’quvchilarining ko’pchiligi o’quv kurslarida tayyorlanganligi uchun juda yaxshi bilimga ega. Matematika fani o’qituvchisi darsga kirishdan oldin o’quvchilarning qiziqishlari, qobiliyatlari, talablarini inobatga olgan holda darsga yangi metod, yangicha axborot bilimlarini mustahkamlash uchun qo’shimcha misollar topib darsga tayyorlanadi. Ushbu jarayonda o’qituvchining darsga tayyorgarligining qanday bosqichi namoyon bo’lmoqda? tashxis rejalashtirish loyihalash bashoratlah 9 / 25 9. 3) 7-sinf o’quvchilari kimyo fanidan juda yaxshi bilimga ega, Shu sababli o’qituvchi o’quvchilarga dars tuzulishini tarqatma materiallar va yangi qo’shimcha ma’lumotlarni tayyorlashda nihoyatda e’tiborli bo’ladi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda rejalashtirish tashxis Bashoratlash loyihalashtirish 10 / 25 10. 1) Didaktik jarayon kechadigan barcha jarayonlarni oydinlashtirish, uning natijalarini belgilashtirish qanday nomlanadi? baholash tashxis bashoratlash rejalashtirish 11 / 25 11. 29) Oʻquvchilarda nutq madaniyati va tinglash qobiliyatini shakllantirish uchun qaysi chora tadbirlar samaraliroq?1.Jamoaviy tadbirlar, yigʻinlar oʻtkazish 2.Oʻquvchilarni tanqidiy fikrlashga qiziqtirish 3.Muloqotda ochiqlik boʻlishi 4.Oʻquvchini erkin soʻzlashiga yoʻl bermaslik 5.Nutqi ravon oʻquvchilarni ragʻbatlantish B) 1 3 4 5 A) 1 2 3 4 C) 1 2 3 5 D) 2 3 4 5 12 / 25 12. 28) Bir oʻquvchini ota- onasini maktabga chaqirgan oʻqituvchi ularga farzandlarining xulq atvorida boʻlayotgan oʻzgarishlar va oʻqishdagi pasayishlarini qanday tushuntirsa samarali boʻladi ? A) Ota — ona bilan ziddiyatli holat kelib chiqmasligi uchun ayrim kamchiliklarini berkitsa B) Biz unga qoʻldan kelgancha koʻmaklashdik, endi uyda oʻzlaringiz qattiq oling deb uqtiradi C) Oʻquvchining bor yomon xislatlarini ochib berib , uni ota- onasi oldida uyaltirsa D) Farzandlarining qilgan xatolarini toʻgʻri tushuntirib , birga muammoni hal qilish ohangida gapirsa 13 / 25 13. 4) O’qituvchi yaqinda ochiq dars tashkil qilishi kerak. U o’tadigan ochiq darsi uchun turli xil g’oya va farazlarni o’ylab qo’ydi. Bu darlardan keyingi natijalar haqida ham bosh qotirdi va ulan ichidan eng ma’qulini tanlab oldi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda? bashoratlash loyihalashtirish rejalashtirish tashxis 14 / 25 14. 25) Dars jarayonida oʻquvchiga quyidagicha imkoniyatlar yaratilganda » Taʼlim samaradorligini taʼminlash » yoʻnalishining qaysi mehnat harakati boʻlimi aks etadi? -oʻquvchi oʻzgalar fikrini tinglashni oʻrganadi — oʻz fikri va gʻoyalarini erkin ayta oladi — insonni hurmat qilish koʻnikmasi shakllanadi B)Dars mavzusini amaliyot bilan bogʻlash D) Dars davomida har bir oʻquvchiga oʻz gʻoyalari va qarashlarini ifoda etish imkonini berish C)Oʻquvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish A) Oʻquvchilarni darsga qiziqtirish uchun ularning qiziqishlaridan foydalanish 15 / 25 15. 30) Oʻqituvchi yozma ishlarni tekshirayotib , oʻquvchilar feʼl zamonlarini umuman tushunmaganlarini sezib qoldi. Shunda u taʼlim samaradorligini yaxshilash uchun nima qilsa maqsadga muvofiq? C) Oʻquvchilarga zamonlardan foydalanib gap tuzib kelishni tushuntirib aytsa B) Oʻqituvchi shu mavzuga doir adabiyotlarni roʻyxatini shakllantirib bersa A) Oʻquvchilarga shu mavzuga doir tushunarli materiallarni izohlab bersa D) Feʼl zamonlari oʻzi murakkab mavzu ekanligini oʻquvchilarga toʻgʻri tushuntirsa 16 / 25 16. 21) Dars davomida o‘quvchilar so‘z boyligini oshirish uchun yangi so‘zlar bilan tanishmoqda. Biroq, bir nechta o‘quvchilar yangi so‘zlarning ma’nosini tushunmayapti. Savol: Siz qanday chorani ko‘rasiz? A. So‘zlarni faqat ta’rif bilan tushuntirib, darsni davom ettirasiz. C. So‘zlarni eslab qolish oson bo‘lmaydi, shuning uchun bu mavzuni keyinga qoldirasiz. B. Har bir yangi so‘zga misollar keltirasiz, rasm va o‘yinlar orqali izohlab berasiz. D. So‘zlarning tarjimasini aytasiz va o‘quvchilardan yodlab olishni so‘raysiz. 17 / 25 17. 24) Dars jarayonida oʻquvchilar mavzuni zerikarli ekanligini bildirib,oʻqituvchidan boshqa mavzuda dars oʻtishni soʻradi. Oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi kerak? A) Zerikarli boʻlsada darslikdan chiqib ketmagan maʼqul C) Mavzuni oʻz holicha qoldirib, qiziqarli oʻyin darsiga aylantirish kerak B) Oldin darslikdagi mavzuni oʻtib, mavzuga doir qoʻshimcha materialdan foydalanish D) Interfaol metodlardan foydalanib darsni qiziqarli oʻtish 18 / 25 18. 5) Moslashtiring 1. Induksiya 2.Deduksiya 3. Anologiya a) xususiydan umumiygaga qarab turish xususiy xulosalardan umumiy xulosalar chiqarish b) Umumiydan xususiy xulosalar chiqarish c)xususiy xulosalardan xususiy xulosalar chiqarish 1-b,2-a, 3-c 1-a,2-c, 3-b 1-c,2-b,3-a 1-a,2-b,3-c 19 / 25 19. 22) Diktant yozish jarayonida ko‘pchilik o‘quvchilar imlo va tinish belgilaridan ko‘p xatolarga yo‘l qo‘ydi. Savol: Siz qanday yo‘l tutasiz? C. Xatolar ko‘p bo‘lgani uchun sinfni tanqid qilasiz va qayta diktant yozdirasiz.. A. Har bir o‘quvchining daftarini tekshirib, ball qo‘yasiz va xatolarni ko‘rsatib o‘tasiz. B. Umumiy muhokama o‘tkazasiz, keng tarqalgan xatolar ustida ishlaysiz. D. Xatolari ko‘p o‘quvchilarga nisbatan jazo choralarini qo‘llasiz. 20 / 25 20. 20) Ingliz tili oʻqituvchisi oʻquvchilarning ogʻzaki nutqini rivojlantirishda asosan qaysi usuldan foydalanadi? B) Matn tarjima qilish C) Kommunikativ usul A) Grammatik qoidalarni yodlash D) Diktant yozish 21 / 25 21. 14) Oʻqituvchi Pedagogik mahorat doirasida oʻz faoliyati haqidagi maʼlumotlarni,kamchiliklarini qayd qilib bordi.Bu jarayonda oʻqituvchi kasbiy refleksiyaga oid qanday faoliyatni amalga misol boʻla oladi? A) Oʻz-oʻzini bilish D) Oʻz-oʻzini rivojlantirish B) Oʻz- oʻzini anglash C) Oʻz-oʻzini belgilash 22 / 25 22. 15)O‘quvchi grammatikani tushunmayotganini sezsangiz, avvalo nima qilasiz? B) Yangi mavzuga o‘tamiz D) Darsni to‘xtataman C) Avvalgi bilimlarini aniqlab, tushunmagan joylarini aniqlayman A) Uni tanbeh qilaman 23 / 25 23. 16) O‘qituvchi ingliz (yoki boshqa til) grammatikasini yaxshi biladi, lekin og‘zaki nutqda qiynaladi. Bu holatda qaysi chora eng samarali bo‘ladi? C) Og‘zaki suhbat mashqlarini ko‘paytirish A) Grammatika darslarini yanada chuqurlashtirish B) Doimiy ravishda yozma tarjimalar qilish D) Nazariy bilimlarni yana qayta ko‘rib chiqish 24 / 25 24. 18) O‘quvchi chet tilidagi so‘zlarni ona tili ta’sirida noto‘g‘ri talaffuz qilmoqda. Bu holatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq? B) Uning noto‘g‘ri talaffuzini inkor etib, e’tibor bermaydi. C) To‘g‘ri talaffuz namunalarini eshittirib, talaffuz ustida mashqlar tashkil etadi. A) O‘quvchini qattiq tanbeh qiladi. D) O‘quvchining talaffuzidagi xatoni kulgi ostiga ola 25 / 25 25. 27) Oʻqituvchi oʻquvchining tartibi yomon tomonga oʻzgarayotganini ,baholari juda pasayib ketganini koʻrib u bilan koʻproq ishlashga harakat qildi . Turli xil usullarni qoʻllab koʻrdi .Foyda boʻlmagach hamkasblardan u bola haqida fikrlarini soʻradi . Metod birlashma rahbarlari bilan ham kengashib oldi. Quyida oʻqituvchi kasb standartining qaysi boʻlimidagi mehnat harakatlarni amalga oshiryapti ? A) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish C) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish D)Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota- onalari bilan hamkorlik B) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Your score is Средний балл составляет 40% 0% Qayta boshlash