Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №42 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №3) 0% 46 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №42 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №3) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №42 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №3) 1 / 25 1. 1) Didaktik jarayon kechadigan barcha jarayonlarni oydinlashtirish, uning natijalarini belgilashtirish qanday nomlanadi? bashoratlash baholash tashxis rejalashtirish 2 / 25 2. 16) O‘qituvchi ingliz (yoki boshqa til) grammatikasini yaxshi biladi, lekin og‘zaki nutqda qiynaladi. Bu holatda qaysi chora eng samarali bo‘ladi? C) Og‘zaki suhbat mashqlarini ko‘paytirish A) Grammatika darslarini yanada chuqurlashtirish D) Nazariy bilimlarni yana qayta ko‘rib chiqish B) Doimiy ravishda yozma tarjimalar qilish 3 / 25 3. 3) 7-sinf o’quvchilari kimyo fanidan juda yaxshi bilimga ega, Shu sababli o’qituvchi o’quvchilarga dars tuzulishini tarqatma materiallar va yangi qo’shimcha ma’lumotlarni tayyorlashda nihoyatda e’tiborli bo’ladi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda loyihalashtirish rejalashtirish Bashoratlash tashxis 4 / 25 4. 5) Moslashtiring 1. Induksiya 2.Deduksiya 3. Anologiya a) xususiydan umumiygaga qarab turish xususiy xulosalardan umumiy xulosalar chiqarish b) Umumiydan xususiy xulosalar chiqarish c)xususiy xulosalardan xususiy xulosalar chiqarish 1-b,2-a, 3-c 1-a,2-c, 3-b 1-a,2-b,3-c 1-c,2-b,3-a 5 / 25 5. 20) Ingliz tili oʻqituvchisi oʻquvchilarning ogʻzaki nutqini rivojlantirishda asosan qaysi usuldan foydalanadi? C) Kommunikativ usul A) Grammatik qoidalarni yodlash D) Diktant yozish B) Matn tarjima qilish 6 / 25 6. 25) Dars jarayonida oʻquvchiga quyidagicha imkoniyatlar yaratilganda » Taʼlim samaradorligini taʼminlash » yoʻnalishining qaysi mehnat harakati boʻlimi aks etadi? -oʻquvchi oʻzgalar fikrini tinglashni oʻrganadi — oʻz fikri va gʻoyalarini erkin ayta oladi — insonni hurmat qilish koʻnikmasi shakllanadi C)Oʻquvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish D) Dars davomida har bir oʻquvchiga oʻz gʻoyalari va qarashlarini ifoda etish imkonini berish B)Dars mavzusini amaliyot bilan bogʻlash A) Oʻquvchilarni darsga qiziqtirish uchun ularning qiziqishlaridan foydalanish 7 / 25 7. 23) Oʻqituvchi darsga tayyorlanish jarayonida quyidagi ishlarni amalga oshirsa «Oʻquv jarayonini rejalashtirish» yoʻnalishining qaysi boʻlimiga oid mehnat harakatini amalga oshiradi? -oʻquvchilar qiziqishlaridan kelib chiqib tarqatmalar tayyorlash — taʼlim latformalaridan foydalanish — oʻquvchilar uchun qoʻshimcha adabiyotlar shakllantirish B)Darsning aniq maqsad va natijalarini aniqlash A) Oʻz faoliyatini fanlararo korrekyatsiyalash D) Tegishli oʻquv ,namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish C)Oʻquvchilarning qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish 8 / 25 8. 21) Dars davomida o‘quvchilar so‘z boyligini oshirish uchun yangi so‘zlar bilan tanishmoqda. Biroq, bir nechta o‘quvchilar yangi so‘zlarning ma’nosini tushunmayapti. Savol: Siz qanday chorani ko‘rasiz? A. So‘zlarni faqat ta’rif bilan tushuntirib, darsni davom ettirasiz. D. So‘zlarning tarjimasini aytasiz va o‘quvchilardan yodlab olishni so‘raysiz. B. Har bir yangi so‘zga misollar keltirasiz, rasm va o‘yinlar orqali izohlab berasiz. C. So‘zlarni eslab qolish oson bo‘lmaydi, shuning uchun bu mavzuni keyinga qoldirasiz. 9 / 25 9. 19) Sinfingizda bir o‘quvchi bor. U darslarda faol emas, uy vazifalarini ko‘p hollarda bajarmaydi, testlardan past ball oladi. Siz unga yordam bermoqchisiz.Siz qanday choralar ko‘rasiz? A. O‘quvchini sinfdoshlari oldida tanqid qilasiz, unga jiddiy ogohlantirish berasiz. B. O‘quvchini alohida suhbatga chaqirasiz, muammolarini aniqlashga harakat qilasiz va unga yordam berish rejasini tuzasiz. D. Ota-onasi bilan bog‘lanib, bolani jazolashni tavsiya qilasiz. C. Uni darslarda kamroq chaqirasiz, ko‘proq faol o‘quvchilarga e’tibor qaratasiz. 10 / 25 10. 30) Oʻqituvchi yozma ishlarni tekshirayotib , oʻquvchilar feʼl zamonlarini umuman tushunmaganlarini sezib qoldi. Shunda u taʼlim samaradorligini yaxshilash uchun nima qilsa maqsadga muvofiq? B) Oʻqituvchi shu mavzuga doir adabiyotlarni roʻyxatini shakllantirib bersa D) Feʼl zamonlari oʻzi murakkab mavzu ekanligini oʻquvchilarga toʻgʻri tushuntirsa A) Oʻquvchilarga shu mavzuga doir tushunarli materiallarni izohlab bersa C) Oʻquvchilarga zamonlardan foydalanib gap tuzib kelishni tushuntirib aytsa 11 / 25 11. 28) Oʻqituvchi tayyorlagan koʻrgzma quroli qachon oʻquvchi uchun qanday boʻlishi lozim? D) Oʻquvchini oʻziga jalb qilishi kerak C) Oʻqituvchi ishtirokini kamaytirishi kerak A) Oʻquvchi uchun tushunarli boʻlishi kerak B) Oʻquvchi uchun qiziqarli boʻlishi kerak 12 / 25 12. 27) Oʻqituvchi oʻquvchining tartibi yomon tomonga oʻzgarayotganini ,baholari juda pasayib ketganini koʻrib u bilan koʻproq ishlashga harakat qildi . Turli xil usullarni qoʻllab koʻrdi .Foyda boʻlmagach hamkasblardan u bola haqida fikrlarini soʻradi . Metod birlashma rahbarlari bilan ham kengashib oldi. Quyida oʻqituvchi kasb standartining qaysi boʻlimidagi mehnat harakatlarni amalga oshiryapti ? C) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish D)Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota- onalari bilan hamkorlik B) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 13 / 25 13. 14) Oʻqituvchi Pedagogik mahorat doirasida oʻz faoliyati haqidagi maʼlumotlarni,kamchiliklarini qayd qilib bordi.Bu jarayonda oʻqituvchi kasbiy refleksiyaga oid qanday faoliyatni amalga misol boʻla oladi? A) Oʻz-oʻzini bilish C) Oʻz-oʻzini belgilash B) Oʻz- oʻzini anglash D) Oʻz-oʻzini rivojlantirish 14 / 25 14. 22) Diktant yozish jarayonida ko‘pchilik o‘quvchilar imlo va tinish belgilaridan ko‘p xatolarga yo‘l qo‘ydi. Savol: Siz qanday yo‘l tutasiz? A. Har bir o‘quvchining daftarini tekshirib, ball qo‘yasiz va xatolarni ko‘rsatib o‘tasiz. D. Xatolari ko‘p o‘quvchilarga nisbatan jazo choralarini qo‘llasiz. C. Xatolar ko‘p bo‘lgani uchun sinfni tanqid qilasiz va qayta diktant yozdirasiz.. B. Umumiy muhokama o‘tkazasiz, keng tarqalgan xatolar ustida ishlaysiz. 15 / 25 15. 14) Bir oʻquvchi nazariy mashqlarni ishlashni yoqtiradi, lekin oʻquvchilar bilan muloqot qilishdan qochadi. Oʻqituvchi uni muloqotga jalb qilish uchun qanday yo‘l tutishi kerak? C) Oʻquvchiga kichik guruhli ishlarda yetakchilik rolini topshirish B) Oʻquvchini faqatgina baho orqali rag‘batlantirish A) Oʻquvchining mustaqil ishlashiga imkon berib, unga qo‘shimcha nazariy topshiriqlar berish D) Oʻquvchini muloqotga majburan jalb qilish 16 / 25 16. 28) Bir oʻquvchini ota- onasini maktabga chaqirgan oʻqituvchi ularga farzandlarining xulq atvorida boʻlayotgan oʻzgarishlar va oʻqishdagi pasayishlarini qanday tushuntirsa samarali boʻladi ? A) Ota — ona bilan ziddiyatli holat kelib chiqmasligi uchun ayrim kamchiliklarini berkitsa B) Biz unga qoʻldan kelgancha koʻmaklashdik, endi uyda oʻzlaringiz qattiq oling deb uqtiradi D) Farzandlarining qilgan xatolarini toʻgʻri tushuntirib , birga muammoni hal qilish ohangida gapirsa C) Oʻquvchining bor yomon xislatlarini ochib berib , uni ota- onasi oldida uyaltirsa 17 / 25 17. 26) Oʻqituvchi oʻqish darsligida berilgan bir matnni kritik fikrlash qobiliyatini oʻquvchilarda shakllantirishni maqsad qilganda Blum taksonomiyasiga asoslanib qanday yoʻl tutganda samaraliroq boʻladi? C) Matnni oʻqib boʻlgach, matnga boʻlgan tanqidiy fikrini soʻrasa D) Matnni oʻqigach uni qayta — qayta oʻqib yodlatish A) Matnni oʻquvchilarga koʻchirtirib, ostiga fikrini yozdirsa B) Matnni oʻqib tushunganini aytib berishini soʻraganda 18 / 25 18. 2) Beshinchi sinf o’quvchilarining ko’pchiligi o’quv kurslarida tayyorlanganligi uchun juda yaxshi bilimga ega. Matematika fani o’qituvchisi darsga kirishdan oldin o’quvchilarning qiziqishlari, qobiliyatlari, talablarini inobatga olgan holda darsga yangi metod, yangicha axborot bilimlarini mustahkamlash uchun qo’shimcha misollar topib darsga tayyorlanadi. Ushbu jarayonda o’qituvchining darsga tayyorgarligining qanday bosqichi namoyon bo’lmoqda? tashxis rejalashtirish bashoratlah loyihalash 19 / 25 19. 18) O‘quvchi chet tilidagi so‘zlarni ona tili ta’sirida noto‘g‘ri talaffuz qilmoqda. Bu holatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq? C) To‘g‘ri talaffuz namunalarini eshittirib, talaffuz ustida mashqlar tashkil etadi. B) Uning noto‘g‘ri talaffuzini inkor etib, e’tibor bermaydi. D) O‘quvchining talaffuzidagi xatoni kulgi ostiga ola A) O‘quvchini qattiq tanbeh qiladi. 20 / 25 20. 29) Oʻquvchilarda nutq madaniyati va tinglash qobiliyatini shakllantirish uchun qaysi chora tadbirlar samaraliroq?1.Jamoaviy tadbirlar, yigʻinlar oʻtkazish 2.Oʻquvchilarni tanqidiy fikrlashga qiziqtirish 3.Muloqotda ochiqlik boʻlishi 4.Oʻquvchini erkin soʻzlashiga yoʻl bermaslik 5.Nutqi ravon oʻquvchilarni ragʻbatlantish B) 1 3 4 5 C) 1 2 3 5 A) 1 2 3 4 D) 2 3 4 5 21 / 25 21. 31) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshqa o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi? C) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar nutqiga mos qilib taqsimlash B) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar hohishiga mos qilib taqsimlash D) Loyiha ishini barcha o’zi bajarishini tashkillash A) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar saviyasiga mos qilib taqsimlash 22 / 25 22. 17) Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak?1) Har bir tomonning fikrini hurmat bilan tinglash 2) Ziddiyat sababchisiga bosim oʻtkazish va jazolash, O’quvchiga qatiy chora korilishi kerak 3) Ota-onalarni maktab hayotiga faol jalb qilish 4) Muommoni ochiq muloqot orqali hal qilish B) 2,,3,4 A) 1,2,3 D) 2 C) 1,3,4 23 / 25 23. 15)O‘quvchi grammatikani tushunmayotganini sezsangiz, avvalo nima qilasiz? C) Avvalgi bilimlarini aniqlab, tushunmagan joylarini aniqlayman D) Darsni to‘xtataman B) Yangi mavzuga o‘tamiz A) Uni tanbeh qilaman 24 / 25 24. 4) O’qituvchi yaqinda ochiq dars tashkil qilishi kerak. U o’tadigan ochiq darsi uchun turli xil g’oya va farazlarni o’ylab qo’ydi. Bu darlardan keyingi natijalar haqida ham bosh qotirdi va ulan ichidan eng ma’qulini tanlab oldi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda? tashxis rejalashtirish bashoratlash loyihalashtirish 25 / 25 25. 24) Dars jarayonida oʻquvchilar mavzuni zerikarli ekanligini bildirib,oʻqituvchidan boshqa mavzuda dars oʻtishni soʻradi. Oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi kerak? B) Oldin darslikdagi mavzuni oʻtib, mavzuga doir qoʻshimcha materialdan foydalanish D) Interfaol metodlardan foydalanib darsni qiziqarli oʻtish A) Zerikarli boʻlsada darslikdan chiqib ketmagan maʼqul C) Mavzuni oʻz holicha qoldirib, qiziqarli oʻyin darsiga aylantirish kerak Ваша оценка The average score is 43% 0% Qayta boshlash