Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №41 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №2) 0% 124 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №41 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №2) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №41 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №2) 1 / 25 1. 19) «Har tomonlama barkamol rivojlangan insonning o’z xatti — harakatlari va ularning qonuniyatlami anglashga qaratilgan nazariy faoliyat shaklidir; inson ma’naviy dunyosining o’ziga xos yashirin hislatlarini ochib beradigan o’z-o’zini bilishga va anglashga qaratilgan faoliyatdir» .Gap nima haqida bormoqda? Diksiya Tarbiya Refleksiya Qobiliyat 2 / 25 2. 28) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi? Unga louih aishidan tashqari qiziqarliroq mashg’ulot bilan shug’ullanishi uchun imkon berish bu o’quvchini loyiha ishidan chetlatish Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar saviyasiga mos qilib muqobillashtirish Bu o’quvchiga boshqlarga ham imkon berish kerakligini tushuntirish 3 / 25 3. 15) O’qituvchining nutqi juda ravon va ta’sirchan. Udoimo o’quvchilar bilan samimiy muloqotni shakllantira oladi. Har bir o’quvchisini eshitib u bilan do’stono munosabatni shakllantira oladi. Har bir harakati , o’zining nutqi orqali o’quvchilarga ijobiy ta’sir ko’rsata oladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kasb standartining qaysi sohasi namoyon boʻlmoqda? Insvatsion Kreativlik Kommunikativ Ijtimoiy 4 / 25 4. 6) O‘qituvchi o‘quvchiga “Otamdan qolgan dalalar” romanini o‘qib bo‘lgach, voqealarni real hayot bilan bog‘lash topshirig‘ini berdi. Bu holatda o‘qituvchi qanday o‘qitish usulidan foydalangan? Amaliy o‘qitish Interfaol o‘qitish Nazariy o‘qitish Didaktik o‘qitish 5 / 25 5. 24) Oʻquvchilar darsda shovqin qilayotgan bo‘lsa, oʻqituvchi avvalo nima qilishi kerak? Darhol sinfdan chiqib ketishi Sinf rahbariga shikoyat yozishi Tinchlikni saqlash uchun muloyim lekin qat’iy ohangda ogohlantirishi Shovqin qilganlarni jazo bilan qo‘rqitishi 6 / 25 6. 27) Oʻqituvchi har dars oxirida darsda qilgan xatolarini yozib oladi va manbalardan ko‘rib, ularni mustahkamlab boradi. U qanday yo‘l tutmoqda? O‘z-o‘zini nazorat qilish yo‘lini Ustozga bog‘lanib qolish yo‘lini Xatolarni e’tiborsiz qoldirish yo‘lini Passiv o‘quvchi bo‘lish yo‘lini 7 / 25 7. 12) O’qituvchi doimo o’z ustida ishlaydi, izlanadi. U o’z sohasida mavjud bo’lgan axborotlarni to’plab faoliyatida qo’llab keladi. Ma’lumotlarni izlaydi yi’gib bir to’plamga jamlaydi, kerak vaqtida amaliy ish faoliyatida bu ma’lumotlardan foydalanadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Ijtimoiy Metodik Psixologik Informatsion 8 / 25 8. 7) Ona-tili fani o’qituvchisi Dilmurod aka darsda o’quvchilar zerikib qolayotganini sezdi. U bolalarni darsga bo’lgan qiziqishlarini qayta uyg’otish uchun turli kompyuter texnologiyalardan foydalandi. Bu orqali o’quvchilarning faolligiga erisha oldi. Bunday holatda o’qituvchi kasbiy kompetentlikning qaysi mehnat harakatini bajargan hisoblanadi? Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holdarejalashtirish Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish Oʻquvchilarning bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish Oʻquvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish 9 / 25 9. 14) O’qituvchi doimo izlanishda bo’ladi. O’z pedagogik jarayonini takomillashtirish, ta’lim jarayoning samarali tashkil qilinishi uchun, tarbiya jarayoning samaradorligini oshirish uchun yangi g’oyalarni ishlab chiqadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda Interfaol Inavatsion Metodik Kreativlik 10 / 25 10. 22) ………muloqot jarayonida sheriklarining o‘zaro bir-birlarini tushunib munosabat qilishni ta’minlaydi. Nuqtalar o’rniga mos javobni belgilang. Kooperativ refleksiya Shaxsiy refleksiya Kommunikativ refleksiya Intelektual refleksiya 11 / 25 11. 23) Oʻquvchilar darsda shovqin qilayotgan bo‘lsa, oʻqituvchi avvalo nima qilishi kerak? Shovqin qilganlarni jazo bilan qo‘rqitishi Sinf rahbariga shikoyat yozishi Tinchlikni saqlash uchun muloyim lekin qat’iy ohangda ogohlantirishi Darhol sinfdan chiqib ketishi 12 / 25 12. 20) Moslashtiring. 1) Intellektual refleksiya 2) Shaxsiy refleksiya a) Muammolarni fikrlash asosida ijobiy hal qilishni belgilaydi. b) O’qituvchining nizoli (konfliktlar) pedagogik ziddiyatlardan janjalsiz chiqishni fikran izlanish asosida bartaraf qilishni ta’minlaydi. 1-a,2-b 1-b,2-a 13 / 25 13. 21) ………..jamoa a’zolarining birgalikdagi o‘zaro muntazam mehnat faoliyatlarini muvofiqlashtirish bilan bog‘liq bo’lgan faoliyat. Nuqtalar o’rniga mos javobni belgilang Shaxsiy refleksiya Kommunikativ refleksiya Kooperativ refleksiya Intelektual refleksiya 14 / 25 14. 17) O’qituvchi o’z faoliyatida qo’llash mumkin bo’lgan har qanday axborot texnologik vositalardan o’z o’rnida foydalana oladi. Darslarini ko’rish va eshitish vositalari orqali anchagina samarali tashkil qiladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Informatsion Metodik Ijtimoiy Texnologik 15 / 25 15. 9) Moslashtiring 1.Махсус ѐки касбий компетентлик 2.Ижтимоий компетентлик a) (қўшимча фаолиятни ҳамкорликда ташкил этиш) b) (касбий фаолиятни юқори даражада ташкил этиш) 1-a,2-b 1-b,2-a 16 / 25 16. 26) Interfaol oʻyinlar, harakatli oʻyinlar, jamoaviy mashgʻulotlar kabi metodlar qaysi yoʻnalishga mansub? Nazariy ta’lim metodlari Passiv o‘qitish metodlari Anʼanaviy o‘qitish metodlari C) Faol o‘qitish metodlari 17 / 25 17. 10) O’qituvchi sinfida ijobiy mukoqot muhitini yarata oladi, o’quvchilari o’rtasida sog’lom psixologik muhitni shakllantiradi, Ular o’rtasida yuzaga kelgan muommolarni tinch yo’l bilan hal qiladi.Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namaoyon boʻlmoqda? Metodik Ekstremal Ijtimoiy Psixologik 18 / 25 18. 18) O’qituvchining o’quvchilar orasida tasodifan yuzaga kelib qolgan muommoga ko’zi tushib qoldi. O’qituvchi kuzatib turishi natijasida orada anglashilmovchilik yuzga kelganligi tufayli bolalar bir-birlari bilan yomon munosabatda bo’layotganini ko’rdi. Vaziyat yomonlashmasdan turib borib muommoga yechim topdi va o’quvchilarni bir-birlaridan kechirim so’rashga undadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Ekstremal Metodik Kommunikativ Informatsion 19 / 25 19. 30) Moslashtiring. 1) Oʻquv jarayonini rejalashtirish 2)Taʼlim samaradorligini oshirish a) Oʻquvchilarning taʼlimiy maqsadlari va yosh xususiyatlariga mos keladigan oʻqitish usullari va yondashuvlarini tanlash Oʻqitishning faol usullaridan foydalanish (frontal taʼlim ustun boʻla olmaydi) b) Darsning maqsadlari, oʻquvchilarning yosh xususiyatlari va oʻzlashtirishiga mos keladigan dars shakllari va usullarini rejalashtirish. Tegishli oʻquv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish A) 1-a,2-b B) 1-b 2-a 20 / 25 20. 11) O’qituvchi o’z darslarida turli xil interaktiv metodlardan unumli foydalandi. O’quvchilarga mavzuni tushuntirishning turli xil usullarini qo’llab ko’rdi. Natijada uning darsi samarali tashkil qilindi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda Ijtimoiy Metodik Ekstremal Psixologik 21 / 25 21. 16) O’qituvchi o’z ustida doimiy ishlab keladi. Ijodiy faoliyatida yangiliklarni izlab topadi, o’z faoliyatida qo’llaydi, bilimini oshirish uchun tinmasadan yetakchi mutaxasislardan ta’lim oladi. Ta’limga oid bo’lgan har qanday seminarlarda faol qatnashadi. Malaka oshirish kurslarini qoldirmasdan o’tib keladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda Kommunikativ Insvatsion Kreativlik Shaxsiy 22 / 25 22. 8) Oʻqituvchi mustaqil fikrlab darslar uchun mustaqil qarorlar qabul qila oladi. U ijtimoiy munosabatlarda ham juda faol qatnasha oladi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kasb standartining qaysi sohasi namoyon boʻlmoqda? Taʼlim samaradorligini oshirish Oʻquv jarayonini rejalashtirish Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 23 / 25 23. 25) O‘quvchi tajriba natijalarini o‘rganadi, ular asosida sabab-oqibat munosabatini aniqlaydi va eng maqbul xulosani beradi. Bu qaysi darajaga mos keladi? Qo‘llash Bilish Baholash Tushunish 24 / 25 24. 13) O’qituvchi hamisha o’z faoliyatiga va hamkasblarining ish faoliyatiga tanqidiy yo’l bilan qaraydi. O’zining faoliyatini tahlil qilish jarayonida ijodiy izlanishlar olib boradi. Hamkasblari orasida ijodkor o’qituvchi sifatida ajralib turadi.Quyida oʻqituvchi faoliyatida kompetentlikning qaysi turi namoyon boʻlmoqda? Ijtimoiy Informatsion Insvatsion Kreativlik 25 / 25 25. 29) Oʻqituvchi doskaga bolaning etigini yechayotganining rasmini chizdi. Oʻqituvchi qanday metoddan foydalandi? Illyustrativ metod Amaliy metod Soʻzli metod Muammoli metod Your score is Средний балл составляет 38% 0% Qayta boshlash