Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №40 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №1) 0% 247 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №40 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №1) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №40 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №1) 1 / 25 1. 16) Oʻqituvchi do mi sol notalarni doskaga yozib oʼquvchiga tushuntirib berdi, qogʼoz varaqlaridan ustiga yana rasmlar yopishtiriladi, misol notalari teskari yozilgan edi . Yozilganinini toʻgʻrilab topadi Qaysi bosqich? C) Tushunish B) Bilish D) Tahlil A) Sintez 2 / 25 2. 33) Oʻqituvchi maxsus taʼlim ehtiyojlariga ,qobiliyati yuqori darajali oʻquvchilar,jismoniy imkoniyati cheklangan oʻquvchilar uchun farqli oʻqitish yondashuvlaridan foydalanishi va baholashi «Oʻquv jarayonini rejalashtirish» kompetensiya sohasining qaysi mehnat harakatiga kiradi? Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish Darsning maqsadlari oʻquvchilarning yosh xususiyatlari va oʻzlashtirishiga mos keladigan dars shakllari va usullarini rejalashtirish Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish Oʻquvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish 3 / 25 3. 7) Nizoni bartaraf etishda Axloq komissiyasi rolini aniqlang. D) Nizoni kuch bilan hal qiladi B) Ishni bekor qiladi A) Xodimni jazolash uchun sudga ariza beradi C) Xodimning xatti-harakatlarini axloqiy jihatdan baholaydi va tavsiyalar beradi 4 / 25 4. 2) Pedagog oʻquvchilarning ijtimoiy rivojlanishiga eʼtibor qaratdi. U kasbiy standartda belgilangan qaysi mehnat vazifasini bajardi? A)Dars mavzusini amaliyot bilan (hayotdagi misollar yordamida) bogʻlash C)Oʻquvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish D)Oʻquvchilarga metakognitiv strategiyani oʻrgatishda turli yondashuvlardan, shu jumladan rejalashtirish, nazorat qilish va oʻz-oʻzini baholash koʻnikmalaridan foydalanish (kognitiv nosozliklarni inobatga olgan holda) B)Umumiy oʻrta taʼlimning taʼlim standartlarida belgilangan oʻquvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy koʻnikmalarini rivojlantirishga yoʻnaltirilgan usullardan foydalanish. 5 / 25 5. 37) Bu baholash turida biror bir davrda oʻrganilgan material qanchalik oʻzlashtirilganligi aniqlanadi . U kurs yoki dasturning samaradorliligini baholashga , oʻzlashtirishni tekshirishga moʻljallangan Summativ baholash Umumiy baholash Formativ baholash Diagnostik baholash 6 / 25 6. 3)O‘qituvchi darsda quyidagicha ish olib bordi:O‘qituvchi darsni quyidagicha boshladi:U avval sinfga uchta misol keltirdi:1. Temir qizdirilganda kengayadi.2. Mis qizdirilganda kengayadi.3. Alyuminiy qizdirilganda kengayadi.So‘ng o‘quvchilarga savol berdi: “Bu misollarga qarab qanday umumiy xulosa chiqarish mumkin?”O‘quvchilar: “Metallar qizdirilganda kengayadi,” degan xulosani aytishdi.O‘qituvchi bu xulosani taxtaga yozib, undan keyin boshqa dars mavzusiga o‘tdi.Yuqoridagi vaziyatda o‘qituvchi qaysi metoddan foydalangan? B) Induksiya A) Deduksiya C) Analogiya D) Modellashtirish 7 / 25 7. 8) Agar nizo sudgacha yetib borsa, rahbar nima qilishi kerak? B) Sud qarorini kutib, qonuniy chora ko‘radi C) Sudga e’tibor bermasdan ishni davom ettiradi D) Xodimni boshqa bo‘limga o‘tkazadi A) Sud qarorisiz xodimni ishdan bo‘shatadi 8 / 25 8. 15) Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak?1) Har bir tomonning fikrini hurmat bilan tinglash 2) Ziddiyat sababchisiga bosim oʻtkazish va jazolash, O’quvchiga qatiy chora korilishi kerak 3) Ota-onalarni maktab hayotiga faol jalb qilish 4) Muommoni ochiq muloqot orqali hal qilish B) 2,,3,4 D) 2 A) 1,2,3 9 / 25 9. 31) Ona tili fani oʻqituvchisi AKT texnologiyalaridan foydalanishni yaxshi oʻrgangan . Shu sababli darslarida hamisha internet manbalarida unumli foydalanadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kasb standartining qaysi sohasi namoyon boʻlmoqda? Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Oʻquv jarayonini rejalashtirish Taʼlim samaradorligini oshirish 10 / 25 10. 34) Oʻqituvchi global isish boʻyicha munozarani rejalashtirayotganda geografiya , fizika , biologiya va fuqarolik taʼlimi boʻyicha bilimlarni birlashtirdi . Ushbu oʻrinda oʻqituvchi » Oʻquv jarayonini rejalashtirish» kompetensiya sohasining qaysi mehnat harakatini amalga oshirdi ? Oʻqituvchi oʻquv dasturiga muvofiq oʻquv — uslubiy chiqadi majmuasini ishlab Oʻz faoliyatini fanlararo korrekyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish Oʻqituvchi faoliyatini davlat standartlari va oʻquv dasturi doirasida rejalashtirdi Oʻquvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish 11 / 25 11. 25) Faoliyat subyektiga ko’ra ta’lim vositalar qaysi turlarga bo’linadi?1. O’rgatish2. O’rganish3. Tahlillash4. Taqqoslash D) 3,4 B) 1,3 C) 1,4 A) 1,2 12 / 25 12. 5) Nizolarni bartaraf etishda rahbar quyidagi chorani qachon qo‘llashi mumkin: ISHDAN OLISH? C) Xodim boshqa xodim bilan kelisholmaganda D) Axloqiy me’yorlarni buzgan har qanday holatda B) Mehnat qonunchiligi buzilganda va xodim intizomiy jazo choralariga tortilishi asosli bo‘lsa A) Har qanday nizoda, agar xodim rahbarga bo‘ysunmasa 13 / 25 13. 16) Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi? D) Ona tilida gapirgani uchun tanbeh beradi B) O‘quvchining xatolarini e’tiborga olmaydi A) O‘quvchini darhol to‘xtatib, faqat ingliz tilida gapirishni talab qiladi 14 / 25 14. 9) Voleybol o‘yinida to’pni pastdan uzatishni o‘qituvchi bir necha ko’rsatdi keyin har bir o‘quvchi bajaradilar D)Ilyusturatsiya A)Amaliy C)Tasvir B)Namoyish 15 / 25 15. 10) Nizolar hama joyda bor bartaraf etish uchun rahbar sifatida qanday qilib to‘g‘ri bartaraf qiladi? C) Axloq komissiya B)Rahbar buyrug’i D) Sud hukmi A) Ishdan olish 16 / 25 16. 6) Quyidagilardan qaysi biri nizolarni bartaraf etishda rahbar tomonidan chiqariladigan rasmiy hujjat hisoblanadi? D) Muloqot bayonnomasi A) O‘zaro kelishuv C) Og‘zaki ogohlantirish B) Buyruq 17 / 25 17. 17)Voleybol o‘yinida to’pni pastdan uzatishni o‘qituvchi bir necha ko’rsatdi keyin har bir o‘quvchi bajaradilar A) Amaliy B) Namoyish D) Ilyusturatsiya C) Tasvir 18 / 25 18. 4) O‘qituvchi darsda yasalgan nota yo‘li yozuvini olib kirdi. Notalar noto‘g‘ri joylashgan edi. Ustoz do-mi-sol chaldi, lekin ko‘rgazmada xato edi. O‘quvchi eshitib to‘g‘riladi. Ustoz qanday metoddan foydalangan? A) Ko‘rgazmali metod C) Muammoli metod B) Amaliy metod D) Og‘zaki metod 19 / 25 19. 32) Darsni rejalashtirish va tayyorlashda oʻqituvchi qoʻyilgan maqsadlarga va oʻquv materialining mazmuniga muvofiq oʻqitishning eng samarali usullari, vositalari va uslublarining birikmasini tanlaydi . Bu «Oʻquv jarayonini rejalashtirish» kompetensiya sohasining qaysi mehnat harakatiga kiradi? Oʻquvchilar bilimini baholash natijasini inobatga olgan holda , darsning aniq va oʻlchamli maqsad va vazifalarini aniqlab dars rejasini ishlab chiqish Tegishli oʻquv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish Darsning maqsadlari , oʻquvchilarning yosh xususiyatlari va oʻzlashtirishiga mos keladigan dars shakllari va usullarini rejalashtirish Dars jarayonida zamonaviy axborot texnologiyalari integratsiyasini rejalashtirish 20 / 25 20. 35) Oʻqituvchi darsning boshida aniq va tushunarli tarzda dars maqsadini bayon qiladi. Eng muhimi nimaligini , baholashda nimaga eʼtibor berishini tushuntiradi . Bunda oʻqituvchi » Taʼlim samaradorligini taʼminlash» kompetensiya sohasiga oid qaysi mehnat harakatini amalga oshiradi? Taʼlim jarayonini qoʻllab quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda AKT dan foydalanish Oʻquvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish Dars maqsadlari asosida oʻquvchilar uchun erishimli vazifalarni belgilaydi Oʻquvchilar bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlar asosida darsni tashkil etish va taʼlim berishdagi yondashuvlarning samaradorliligini tahlil qilish 21 / 25 21. 36) Geografiya oʻqituvchisi Sanobar opa dars rejasida oʻquvchilarning tayyorgarlik darajasini, salohiyatini, mustaqilligini inobatga oldi. Dars rejasiga xattoki mayda qadamlarni ham kiritdi. Dars davomida bir daqiqa ham yoʻqotmaslik uchun tayyor qoʻshimcha materiallar tayyorlab oldi. Bunda oʻqituvchi » Taʼlim samaradorligini oshirish» kompetensiya sohasiga oid qaysi mehnat harakatini amalga oshiradi? Dars maqsadlari asosida erishimli vazifalar belgilandi Oʻquvchilar bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlar asosida darsni tashkil etish va taʼlim berishdagi yondashuvlarning samaradorliligini tahlil qildi Taʼlim jarayonini qoʻllab quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda AKT dan foydalandi Darsda vaqtdan oqilona foydalandi 22 / 25 22. 1) Maktabga ichki ishlar xodimi kelib, oʻqituvchi bilan birgalikda oʻquvchilarga huquqbuzarlikning oldini olish va yuksak fuqarolik masʼuliyatini shakllantirish bo‘yicha tushuntirish ishlari olib bordi. Bu holatda oʻqituvchi kasbiy standarti bo‘yicha quyidagi mehnat vazifalaridan qaysi birini bajarmoqda? B)Tarbiyaviy muammolarni hal qilishda va oʻquvchilarni hayotga tayyorlashda boshqa pedagogik xodimlar va mutaxassislar, jamoat tashkilotlari va boʻlimlari (Yoshlar ittifoqi) bilan hamkorlik qilish A)Oʻquvchining individual taʼlim trayektoriyasini loyihalashtirish va toʻgʻrilash uchun oʻqituvchilar va boshqa mutaxassislar bilan oʻzaro aloqada boʻlib, taʼlim natijalarining barcha turlariga (fan, meta-mavzu va shaxsiy) erishish vazifalariga muvofiq ravishda hamkorlik qilish D)Oʻquvchilarning ota-onalarini (ularning oʻrnini bosuvchi shaxslarni) oʻquvchilarni rivojlanishi va taʼlim muhiti toʻgʻrisida qaror qabul qilishda ishtirok etishga jalb qilish C) Oʻquvchilarning ota-onalarini (ularning oʻrnini bosuvchi shaxslarni) sinf va maktab hayotiga jalb qilis 23 / 25 23. 11) Idoraviy ta’sir ko‘rsatish qobiliyatining jihatlarini koʻrsating1. Rasmiy vakolatga asoslangan ta’sir – rahbarning lavozimiy maqomi tufayli boshqalarga topshiriq berish huquqi.2. Shaxsiy obro‘ va karizma – rahbarning shaxsiy sifati, odob-axloqi, bilim va tajribasi orqali odamlarga ta’sir ko‘rsatishi.3. Ma’lumot va bilim asosida ta’sir – rahbarning muayyan sohadagi bilim va malakasi orqali xodimlarga yo‘nalish berishi.4. Mukofotlash va jazolash vositalari – xodimlarni rag‘batlantirish yoki jazolash imkoniyati orqali ularni kerakli yo‘nalishga yo‘naltirish.5. Axborot ustuvorligi – kerakli ma’lumotlarga ega bo‘lish orqali muayyan qarorlar qabul qilishda boshqalardan ustun turish.6. Tashkiliy madaniyat va qadriyatlar ta’siri – tashkilot ichidagi qabul qilingan qadriyatlar, urf-odatlar orqali xodimlarning xatti-harakatlariga ta’sir ko‘rsatish. C) 2,4,6 A) 1,2,3,4 D) Barchasi B) 1,3,5,6 24 / 25 24. 38) Oʻqituvchi test ishlab chiqishda maʼlum malakalar shakllanganligini tekshirishga imkon beruvchi vazifalar bergan . Oʻquvchilar maʼlum malakani tekshiruvchi vazifani oʻquvchilar oʻzlashtira olmasa bu malakada keyin yana qanday ishlashni rejalashtirishi zarur. Bunda oʻqituvchi kasb standartining qaysi kompetensiya sohasiga oid mehnat harakatini amalga oshiradi? Taʼlim samaradorligini oshirish Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Oʻquv jarayonini rejalashtirish 25 / 25 25. 32)Moslashtiring. 1. Arbitraj 2. Mediatsiya a) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. b) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi. c) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his-tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin. B)1-a,2-c D)1-c,2-b A)1-b,2-c C)1-b,2-a Ваша оценка The average score is 17% 0% Qayta boshlash