Posted on 03.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №31 (2024-yilda tushgan) 0% 13 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №31 (2024-yilda tushgan) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №31 500talik baza asosida (2024-yilda tushgan) 1 / 25 1. Bilish faoliyati boyicha tasnif qilinuvchi ta’lim metodlaridan qaysi biri kam vaqt sarflab, katta hajmdagi bilimni berishni ta’minlay oladi? Muommoli Qisman izlanish Reproduktiv Tadqiqot 2 / 25 2. Pedagogik diagnostika fanining asosiy tamoyillari nechta? 9 8 7 5 3 / 25 3. «Kreativlik o‘zida yangicha yo‘sinda amalga oshirilgan o‘zlashtirish to‘lqinini , yangicha aloqadorliklarni aniqlash, yangicha munosabatga kirishish , yangiliklar , ongning yangicha e’tirozlariga sabab bo‘luvchi faoliyatidir». Fikrni kim aytgan? Xameni Kyubi Rodjers Makkelif 4 / 25 4. Pedagogning kommunikativ madaniyati nima? Pedagogning dunyoga, pedagogic voqealik va pedagogic jarayonga bo’lgan intelektual va hissiy munosabati Pedagogic jarayonning asosiy birligi, o’ziga xos tizimidir O’qituvchining obektivlik mezoni, uning ma’naviy tayyorgarlik darajasi Pedagogning kishilar bilan qisqa muddatda muloqot o’rnata olishi, muloqot o’rnatishga intilishi 5 / 25 5. Ta‘limning ikki yoqlama xarakteri nimani anglatadi? O’qituvchi va o’quvchi faoliyatining birligi Ta’lim va tarbiya birligi O’qishni tashkil qilish, o’quvchilarni individual psixik rivojlantirish sur’atini tezlashtirish O’quvchilarda muayyan dunyoqarashni shakllantirish 6 / 25 6. Mutahassi sifatida pedagogning individual ravishda o’zida u yoki bu kasbiy pedagogic sifat, BKM, kasbiy kompetebtlik sifatlarini rivojlantirish ehtiyojlariga tayangan holda ishlab chiqilgan shaxsiy amali harakterdagi dasturni ko’rsating? Shaxsning individual rivojlanish dasturi Pedagogning individual rivojlanish dasturi Pedagogning o’z-o’zini tahlil qilish dasturi Pedagogning o’z-o’zini baholash dasturi 7 / 25 7. Shaxsning o’zida kasbiy tajriba, malaka va mahoratni takomillashtirish yo’lida aniq maqsad va puxta o’ylangan vazifalar asosida mustaqil ravishda harakatlarni yig’indisi nima deyiladi? O’z-o’zini tahlil qilish O’z-o’zini nazorat qilish O’z-o’zini rivojlantirish O’z-o’zini baholash 8 / 25 8. O’z o’zini samarali baholashning muhim omillarini ko’rsating? O’z-ozini tushinish O’z-o’zini nazorat qilish Barcha javoblar to’g’ri Shaxs sifatida o’z qadr qimmatini aniqlash 9 / 25 9. Ko’nikma deb nimaga aytiladi? O’quvchilarni ta’lim ishining muayyan tartiblariga odatlanishlariga aytiladi O’quvchilarning o’zlashtirgan bilimlarini amalda qo’llash usullarini egallashlariga aytiladi O’quvchilarni ta’lim jarayonida o’zlashtirgan bilimlariga aytiladi O’quvchilarning o’quv sharoitlariga ko’nikib ketishiga aytiladi 10 / 25 10. . . . . . . . ta’lim oluvchining bilim, ko‘nikma va malakalarini aniqlash, o‘lchash va baholashni anglatadi? Tekshirish Aniqlash Yakuniy tekshirish Nazorat 11 / 25 11. Shaxs sifatida o’z qadr qimmatini anglashga mos keladigan javobni aniqlang? O’zi to’g’risidagi fikrning atrofdagilar tomonidan unga berilayotgan bahoga mos kelishi O’zi to’g’risidagi ijobiy ma’lumotlarni to’plash O’zi haqidagi aniq ma’lumotlarga ega bo’lish Barcha javoblar to’g’ri 12 / 25 12. Quyidagi javoblardan qaysi biri ta‘lim jarayonini ifodalaydi? Bilmaslikdan bilishlikka tomon harakatning o’z ichiga oladigan jarayon Shaxs shakllanadigan jarayon Tarbiyalash jarayoni Muayyan dunyoqarash qaror topa boradi 13 / 25 13. Darsga qo‘yiladigan didaktik talablar – bu: Dars uchun ajratilgan soat va daqiqalarni tejash va unumli foydalanish Har bir dars ko’rsatmali vositalar bilan jihozlanmog’i lozim Har bir dars aniq maqsadni ko’zlab, puxta rejalashtirilgan bo’lishi lozim Har bir dars aniq g’oyaviy, mafkuraviy izlanishga ega bo’lishi lozim 14 / 25 14. Har bir shaxs yoki mutahassisning o’zida ma’lum sifat, BKM, ksabiy kompetentlikni shakllantirish va rivojlantirish ehtiyojlari asosida ishlab chiqilgan shaxsiy amaliy harakterdagi dasturni belgilang? O’z-o’zini rivojlantirish dasturi Individual rivojlanish dasturi O’z-o’zini tahlil qilish dasturi O’z-o’zini baholash dasturi 15 / 25 15. Gnoseologiyaning lug`aviy ma’nosi nima? Gnozis-bilish, logos – ta’limot Gnozis-faoliyat, logos-ta’limot Gnozis-qadriyat, logos-ta’limot Gnozis-mohiyat, logos-ta’limot 16 / 25 16. Pedagogik diagnostikaning eng muhim kreteriyalari qaysilar? Barcha javoblar to’g’ri Umumiylik, oydinlik Tartiblilik, bosqichma-bosqichlilik Haqqoniylik, puxtalik, ishonchlilik 17 / 25 17. Dastlab arifmetikadan test orqali o‘quvchi bilimini sinash tizimini kim tadbiq etgan? Fisher Smenyov Stoun Pavlov 18 / 25 18. Shaxsning o’z — o’zini tahlil qilish orqali o’ziga baho berishi nima deyiladi? O’z-o’zini tahlil qilish O’z-o’zini baholash O’z-o’zini nazorat qilish O’z-o’zini rivojlantirish 19 / 25 19. Pedagog tomonidan ishlab chiqilgan individual rivojlanish dasturi quyidagi qaysi elementlardan tashkil topadi? Didaktik va tarbiyaviy ishlarni tashkil etish malakalari Pedagogik, psixologik, mutahassislik bilimlari, o’z-o’zini rivijlantirish ucun topshiriqlar Ruhiyatning kasbiy ahamiyatga ega xususiyatlari va shaxsiy sifatlar, o’zini rivojlantirish maqsadlari Barcha javoblar to’g’ri 20 / 25 20. O’z — o’zini tushunish nima degani? O’zi to’g’risidagi ijobiy ma’lumotlarni to’plash O’zi to’g’risidagi fikrning atrofdagilar tomonidan unga berilayotgan bahoga mos kelishi Barcha javoblar to’g’ri O’zi haqidagi aniq ma’lumotlarga ega bo’lish 21 / 25 21. O‘qituvchi faoliyati va o‘quvchilar bilish faoliyatining xususiyatini belgilaydigan asosiy qoidalar nima deb yuritiladi? O’qitish qoidalari O’qitish jarayoni Ta’lim metodlari O’qitish tamoyillari 22 / 25 22. O’zini o’zi nazorat qilish tushunchasiga mos javobni aniqlang? O’zi haqidagi ijobiy ma’lumotlarni to’plash O’zi haqidagi aniq ma’lumotlarga ega bo’lish O’zi to’g’risidagi fikrning atrofdagilar tomonidan unga berilayotgan bahoga mos kelishi Barcha javoblar to’g’ri 23 / 25 23. Qaysi ta’lim tamoyili pedagogik jarayonda shaxs qadr-qimmatini yuqoriga qo’yish, uning xohish-istak, qiziqish va ehtiyojlarini inobatga olish zarurligini ifodalaydi? Ta’lim tizimining dunyoviy harakterga ega ekanligi Umumiy va o’rta ta’limning majburiyligi Bilimli bo’lish va iste’dodni rag’batlantirish Ta’lim-tarbiyaning insonparvar harakterga ega ekanligi 24 / 25 24. O’zbekiston Respublikasi ta’lim sohasidagi siyosatning asosiy nechta tamoyillari mavjud? 9 11 5 8 25 / 25 25. Xulosa chiqarish turlari bo‘yicha ta’lim metodlariga qaysilar kiradi? Reproduktiv, izohli-ko’rgazmali, muommoli-izlanishli, tadqiqot Ko’rgazmali va amaliy Induktiv va deduktiv metodlar Og’zaki metodlar Ваша оценка The average score is 20% 0% Qayta boshlash