Posted on 03.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №28 (2024-yilda tushgan) 0% 2 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №28 (2024-yilda tushgan) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №28 500talik baza asosida (2024-yilda tushgan) 1 / 25 1. Qaysi ta’lim tamoyili pedagogik jarayonda shaxs qadr-qimmatini yuqoriga qo’yish, uning xohish-istak, qiziqish va ehtiyojlarini inobatga olish zarurligini ifodalaydi? Ta’lim tizimining dunyoviy harakterga ega ekanligi Umumiy va o’rta ta’limning majburiyligi Ta’lim-tarbiyaning insonparvar harakterga ega ekanligi Bilimli bo’lish va iste’dodni rag’batlantirish 2 / 25 2. . . . . . . . ta’lim oluvchining bilim, ko‘nikma va malakalarini aniqlash, o‘lchash va baholashni anglatadi? Aniqlash Tekshirish Yakuniy tekshirish Nazorat 3 / 25 3. Pedagogik diagnostikaning eng muhim kreteriyalari qaysilar? Barcha javoblar to’g’ri Umumiylik, oydinlik Haqqoniylik, puxtalik, ishonchlilik Tartiblilik, bosqichma-bosqichlilik 4 / 25 4. O’zini o’zi nazorat qilish tushunchasiga mos javobni aniqlang? O’zi haqidagi aniq ma’lumotlarga ega bo’lish O’zi haqidagi ijobiy ma’lumotlarni to’plash Barcha javoblar to’g’ri O’zi to’g’risidagi fikrning atrofdagilar tomonidan unga berilayotgan bahoga mos kelishi 5 / 25 5. Xulosa chiqarish turlari bo‘yicha ta’lim metodlariga qaysilar kiradi? Og’zaki metodlar Ko’rgazmali va amaliy Induktiv va deduktiv metodlar Reproduktiv, izohli-ko’rgazmali, muommoli-izlanishli, tadqiqot 6 / 25 6. Quyidagi javoblardan qaysi biri ta‘lim jarayonini ifodalaydi? Muayyan dunyoqarash qaror topa boradi Shaxs shakllanadigan jarayon Tarbiyalash jarayoni Bilmaslikdan bilishlikka tomon harakatning o’z ichiga oladigan jarayon 7 / 25 7. Shaxs sifatida o’z qadr qimmatini anglashga mos keladigan javobni aniqlang? O’zi to’g’risidagi ijobiy ma’lumotlarni to’plash O’zi haqidagi aniq ma’lumotlarga ega bo’lish O’zi to’g’risidagi fikrning atrofdagilar tomonidan unga berilayotgan bahoga mos kelishi Barcha javoblar to’g’ri 8 / 25 8. Gnoseologiyaning lug`aviy ma’nosi nima? Gnozis-qadriyat, logos-ta’limot Gnozis-bilish, logos – ta’limot Gnozis-mohiyat, logos-ta’limot Gnozis-faoliyat, logos-ta’limot 9 / 25 9. Ko’nikma deb nimaga aytiladi? O’quvchilarni ta’lim ishining muayyan tartiblariga odatlanishlariga aytiladi O’quvchilarning o’zlashtirgan bilimlarini amalda qo’llash usullarini egallashlariga aytiladi O’quvchilarning o’quv sharoitlariga ko’nikib ketishiga aytiladi O’quvchilarni ta’lim jarayonida o’zlashtirgan bilimlariga aytiladi 10 / 25 10. Pedagogik diagnostika fanining asosiy tamoyillari nechta? 7 5 8 9 11 / 25 11. Bilish faoliyati boyicha tasnif qilinuvchi ta’lim metodlaridan qaysi biri kam vaqt sarflab, katta hajmdagi bilimni berishni ta’minlay oladi? Reproduktiv Qisman izlanish Muommoli Tadqiqot 12 / 25 12. Pedagog tomonidan kasbiy faoliyatida tashkil etayotgan o’z amaliy harakatlari mohiyatining o’rganilishi nima deyiladi? O’z-o’zini tahlil qilish O’z-o’zini rivojlantirish O’z-o’zini baholash O’z-o’zini nazorat qilish 13 / 25 13. O’z — o’zini tushunish nima degani? O’zi to’g’risidagi fikrning atrofdagilar tomonidan unga berilayotgan bahoga mos kelishi O’zi to’g’risidagi ijobiy ma’lumotlarni to’plash O’zi haqidagi aniq ma’lumotlarga ega bo’lish Barcha javoblar to’g’ri 14 / 25 14. Ta‘limning ikki yoqlama xarakteri nimani anglatadi? O’qishni tashkil qilish, o’quvchilarni individual psixik rivojlantirish sur’atini tezlashtirish Ta’lim va tarbiya birligi O’qituvchi va o’quvchi faoliyatining birligi O’quvchilarda muayyan dunyoqarashni shakllantirish 15 / 25 15. «Kreativlik o‘zida yangicha yo‘sinda amalga oshirilgan o‘zlashtirish to‘lqinini , yangicha aloqadorliklarni aniqlash, yangicha munosabatga kirishish , yangiliklar , ongning yangicha e’tirozlariga sabab bo‘luvchi faoliyatidir». Fikrni kim aytgan? Makkelif Xameni Rodjers Kyubi 16 / 25 16. Pedagog tomonidan ishlab chiqilgan individual rivojlanish dasturi quyidagi qaysi elementlardan tashkil topadi? Barcha javoblar to’g’ri Pedagogik, psixologik, mutahassislik bilimlari, o’z-o’zini rivijlantirish ucun topshiriqlar Ruhiyatning kasbiy ahamiyatga ega xususiyatlari va shaxsiy sifatlar, o’zini rivojlantirish maqsadlari Didaktik va tarbiyaviy ishlarni tashkil etish malakalari 17 / 25 17. Shaxsning o’zida kasbiy tajriba, malaka va mahoratni takomillashtirish yo’lida aniq maqsad va puxta o’ylangan vazifalar asosida mustaqil ravishda harakatlarni yig’indisi nima deyiladi? O’z-o’zini baholash O’z-o’zini rivojlantirish O’z-o’zini tahlil qilish O’z-o’zini nazorat qilish 18 / 25 18. O’zbekiston Respublikasi ta’lim sohasidagi siyosatning asosiy nechta tamoyillari mavjud? 5 8 9 11 19 / 25 19. Pedagogning kommunikativ madaniyati nima? Pedagogic jarayonning asosiy birligi, o’ziga xos tizimidir Pedagogning dunyoga, pedagogic voqealik va pedagogic jarayonga bo’lgan intelektual va hissiy munosabati Pedagogning kishilar bilan qisqa muddatda muloqot o’rnata olishi, muloqot o’rnatishga intilishi O’qituvchining obektivlik mezoni, uning ma’naviy tayyorgarlik darajasi 20 / 25 20. Shaxsning o’z — o’zini tahlil qilish orqali o’ziga baho berishi nima deyiladi? O’z-o’zini baholash O’z-o’zini tahlil qilish O’z-o’zini nazorat qilish O’z-o’zini rivojlantirish 21 / 25 21. Har bir shaxs yoki mutahassisning o’zida ma’lum sifat, BKM, ksabiy kompetentlikni shakllantirish va rivojlantirish ehtiyojlari asosida ishlab chiqilgan shaxsiy amaliy harakterdagi dasturni belgilang? O’z-o’zini tahlil qilish dasturi O’z-o’zini baholash dasturi Individual rivojlanish dasturi O’z-o’zini rivojlantirish dasturi 22 / 25 22. O‘qituvchi faoliyati va o‘quvchilar bilish faoliyatining xususiyatini belgilaydigan asosiy qoidalar nima deb yuritiladi? O’qitish tamoyillari O’qitish jarayoni O’qitish qoidalari Ta’lim metodlari 23 / 25 23. Mutahassi sifatida pedagogning individual ravishda o’zida u yoki bu kasbiy pedagogic sifat, BKM, kasbiy kompetebtlik sifatlarini rivojlantirish ehtiyojlariga tayangan holda ishlab chiqilgan shaxsiy amali harakterdagi dasturni ko’rsating? Pedagogning o’z-o’zini tahlil qilish dasturi Pedagogning individual rivojlanish dasturi Shaxsning individual rivojlanish dasturi Pedagogning o’z-o’zini baholash dasturi 24 / 25 24. O’z o’zini samarali baholashning muhim omillarini ko’rsating? O’z-ozini tushinish Shaxs sifatida o’z qadr qimmatini aniqlash Barcha javoblar to’g’ri O’z-o’zini nazorat qilish 25 / 25 25. Dastlab arifmetikadan test orqali o‘quvchi bilimini sinash tizimini kim tadbiq etgan? Fisher Smenyov Pavlov Stoun Ваша оценка The average score is 9% 0% Qayta boshlash