Posted on 03.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №21 (2024-yilda tushgan) 0% 74 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №21 Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №21 500talik baza asosida (2024-yilda tushgan) 1 / 25 1. O’qituvchi o’quvchilarni guruhlarga ajratib, bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang. 1. Maktab chiqindilarini saralab yig’ish ishlarini tashkil etish. 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish. 3. Tog’ chnag’I dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash. 4. Maktabda “Ekologik muommolar” mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish *1, 2 2, 3 1, 2 1, 4 2, 4 2 / 25 2. Maktabda ta’lim sifatini aniqlash uchun monitoring o’tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to’g’ri ko’rsatilgan variantlarni belgilang. 1. Ta’lim sifati, uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma’lumotlarni to’plash 2. Sifatli ta’lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish. 3. Ta’lim jarayoni ishtirokchilariga rag’batlantiruvchi va motivatsion ta’sirni tashkil etish. 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hatirjamligi to’g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish. 5. Ta’limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo’yicha tavsiyalar ishlab chiqish 1, 2, 3, 5 2, 3, 4, 5 1, 2, 5 2, 4, 5 3 / 25 3. Kommunikativ refleksiya shaxsiy refleksiyaning mazmunini, tizimini va aynan bir xilligini belgilaydi degan fikr muallifini aniqlang. Stesenko Xristeva Krivoshev Tatur 4 / 25 4. Bu bir tomondan, ijtirnoiy hodisa sifatida tarbiyaning xususiyatlari, ikkinchi tomondan, shaxsning rivojlanishi bilan bog`liq bo`lgan barqaror aloqalar yig`indisi” ushbu ta`rif qaysi tushunchaga nisbatan qo`llanilgan? Tarbiya qonuniyatlari Tarbiya tamoyillari Tarbiya metodlari Tarbiya turlari 5 / 25 5. Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo’lgach, o’quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: “Bularning bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o’rganishni xohlamaymiz”. Bu holatda o’qituvchi o’quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to’liq amalga oshirmagan? 1. maqsad 2. mazmun 3. nazorat qilish 4. baholash 2, 4 2, 3 1, 2 1, 4 6 / 25 6. O’qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o’quvchida qanday ko’nikma turi shakllantiriladi? Bilish Tahlil Mulohaza Qo’llash 7 / 25 7. O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amlga oshirish shartlari belgilab berildi. O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Shunda o’qituvchi o’quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim Ijtimoiy ta’lim turi Darsdan tashqari ta’lim turi Muommoli ta’lim turi 8 / 25 8. M. Rokich inson qadriyatlariga necha xil ta’rif beradi? 5 3 4 2 9 / 25 9. Fanlar bo`yicha taqvim-mavzu rejalarini tasdiqlashga tavsiya etish ushbu vazifa qaysi birlashmaga tegishli? Metodik kengash Metodik birlashma Barcha javoblar to’g’ri Pedagogik kengash 10 / 25 10. Ta’lim jarayonida darsning nechta turi qo’llaniladi? 8 9 7 6 11 / 25 11. Pedagogik vazifalarga faol munosabatning zarur sharti bo’lgan qanday vazifa ijobiy rol o’ynaydi? Jamoaviy Rag’batlantiruvchi Yakka tartibdagi Ijodiy 12 / 25 12. Tarbiya maqsadi qaysi qatorda keltirilgan? Har tomonlama barkamol avlodni shakllantirish Shaxsga jamiyatning ta’sir etishi ijtimoiy hodisa deb qaraladi Qo’yilgan maqsad va vazifalar bilan bog’liqlikda ta’lim oluvchining egallashi lozim bo’lgan bilim Jamiyat rivoji uchun zarur bo’lgan madaniyatga mos yetarlicha hajmdagi “inson kapitali”ni tayyorlash 13 / 25 13. O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amlga oshirish shartlari belgilab berildi. O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu qaysi faoliyat turiga kiradi? Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish …o’z-o’zini tartibga solish…to’sqilarni yengish) Kognitiv (yangi ma’lumotlarni o’rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma’lumotlarni sharhlash va ishlatish) Kommunikativ (shaxslararo ko’nikmalar…boshqalar bilan ishlash va o’zoro hamkorlikda bo’lish) 14 / 25 14. Qobiliyatni ilk va boshlang‘ich tarkibiy qismini toping? Qiziqish Ziyraklik Faoliyat Iste’dod 15 / 25 15. O’qituvchi muayyan mavzu bo’yicha o’quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so’ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta’lim turiga taalluqli? Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim Tabaqalashtirilgan ta’lim turi Muommoli ta’lim Reproduktiv ta’lim 16 / 25 16. Pedagogik kengash huquqlari qaysi qatorda keltirilgan? Ta’lim muassasasi pedagogic jamoasi uchun o’z vakolati doirasida me’yoriy talablarni ishlab chiqadi Ta’lim muassasasini rivojlantirish yo’nalishlarini istiqbol rejasini belgilash Pedagogic jamoaning ma’lum yo’nalishlardagi faoliyatini tahlil qilish va yakuniy xulosa chiqarish O’quv jarayonini tashkil qilishning turli shakl va metodlari muhokamasi, amalyotga tadbiq etish 17 / 25 17. Boshqaruv metodlari nechta? 9 7 5 3 18 / 25 18. …- ta`lim muasasasasining boshqaruv organi. Nuqtalar o`rnidagi so`zni toping? Maktab Vazirlik Maktab va maktabgacha ta’lim bo’limi Pedagogik kengash 19 / 25 19. O’qituvchi individual nutq madaniyatining nechta asosiy xususiyatlari bor? 6 7 4 5 20 / 25 20. Qaysi qatorda pedagogik kengashning vazifalari keltirilgan? Ta’lim muassasasi pedagogic jamoasi uchun o’z vakolati doirasida me’yoriy talablarni ishlab chiqadi O’quv jarayonini tashkil qilishning turli shakl va metodlari muhokamasi, amalyotga tadbiq etish Ta’lim muassasasi jamoasi oldiga qo’yilgan maqsad va vazifalarni bajarilishini amalga oshirish Ta’lim muassasasini rivojlantirish yo’nalishlarini istiqbol rejasini belgilash 21 / 25 21. Refleksiyani insonning “ijobiy faoliyatlari majmuasi” nuqtai nazaridan o’rganishni taklif etgan olimni ko’rsating? Shedroviskiy Golitsin Rubishteyn Kodjaspirova 22 / 25 22. Tarbiya tamoyillari nechta? 5 7 8 6 23 / 25 23. O’qituvchi o’’quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirmoqchi. Buning uchun u o’qitish usullarini ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1. reproduktiv usul 2. axborat to’plash-reseptiv usul 3. muommoli ta’lim usuli 4. tadqiqot usuli 3, 1, 2, 4 1, 4, 2, 3 2, 1, 3, 4 2, 1, 4, 3 24 / 25 24. O’qituvchining individual nutq madaniyati xususiyatlarini ko’rsating? Nutqning to’g’riligi, nutqning aniqligi Nutqning ravonligi, nutqning boyligi Barcha javoblar to’g’ri Nutqning ifodali bayon qilinishi, nutqning sofligi 25 / 25 25. O’qituvchining o’z potensial imkoniyatlarini baholash diagnostika davomida har qanday holatda ham e’tiborga olinishi lozimligini ta’kidlagan olimni aniqlang? Polyakova Turbovskiy Markova Kuzmina Ваша оценка The average score is 30% 0% Qayta boshlash