Pedagogik mahorat testlari №54 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №15)

0%
52

Pedagogik mahorat testlari №54 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №15)

Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №54

(2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №15)

 

1 / 25

1. 13) O’quvchi va o’qituvchi muloqatini bog’lovchi….?

2 / 25

2. 5) Kasb standartiga kiritilgan umumlashtirilgan mehnat vazifalari nechta?

3 / 25

3. 3. Ta’lim –tarbiya jarayonini boshqarishning tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish mehnat vazifasi to`g`ri berilgan qatorni toping?

4 / 25

4. 10) O‘quvchilar Konstitutsiya kuniga bag`ishlangan tadbir uyushtirmoqchi bo’ldilar. Bunga boshqa sinf o’quvchilarini ham jalb etmoqchi ekanliklari haqida o’qituvchiga ma’lum qildilar. O’qituvchi bu vazifani ular mustaqil bajarishlari uchun barcha shart sharoitlarni yaratib berdi. Shunda o‘qituvchi tarbiyaviy faoliyat turning qaysi yo‘nalishini amalga oshirgan hisoblanadi 1.O`quvchilarning o’zini o’zi boshqarish organlari faoliyatini tashkil qilishda yordam berish va qo’llab quvvatlash 2.O’quvchilarga zamonaviy ommaviy axborot vositalari dunyosida havfsiz ishlashga yordam berish 3.O’quvchilarda kognitiv faollik, mustaqilllik, tashabbuskorlik, fuqarolik pozitiyasi madaniyatini rivojlantirish 4.O’quvchilarda fuqarolik kompetensiyalari va media savodxonligini shakllantirish

5 / 25

5. 1. Ўқувчиларга замонавий оммавий ахборот воситалари дунёсида хавфсиз ишлашга ёрдам бериш ўқитувчи касб стандартининг қайси компетенция сохасига оид меҳнат ҳаракатлари ҳисобланади?

6 / 25

6. 7) Moslashtiring 1.Kasbiy sifat 2.Shaxsiy sifat A. Milliy mafkuraviy onglilik, milliy odoblilik, farosat, nozik didlik, o’z kasbiga sadoqat va vijdoniylik, tashabbuskorlik, bolajonlik, talabchanlik, adolatparvarlik, pedagogik odol tadbirkorlik, qat’iylik, har qanday vaziyatda o’zini idora qila olish millatlararo muloqot madaniyati, kuzatuvchanlik, samimiylik, topqirlik, kelajakka ishonch, xushmuomalalilik kabi fazilatlarga ega bolishi B. Pedagogik ziyraklik, milliy tarbiya mohiyati va mazmunini chuqur anglash, chuqur ilmiy nazariy salohiyati, pedagogik ijod, o’z fanining tarbiyaviy imkoniyatlarinj mukammal bilish, pedagogik bilimlarni takomillashtirishga intilish, mamlakatimiz Prezidentining ichki va tashqi siyosatidan xabardorlik, o‘zbek xalqining an’analari, qadriyailari, urf — odatlarini yaxshi anglashi kabi fazilatlarga ega bo`lishi

7 / 25

7. 15) Blum taksonomiyasi mezonlarining ketma ketligini toping.

8 / 25

8. 4. Bolalarning madaniy tafovutlari, jinsi, yoshi va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda ta’lim faoliyatini tashkil etish. Kasb standartining qaysi mehnat vazifalariga kiradi?

9 / 25

9. 7) Yosh o’qituvchi kasbiy mahoratining asosiy tashkil etuvchi komponentlarini: 1. o’z kasbini sidqidildan sevishi; 2. o’z fanini va uni o’qitish metodikasini mukammal bilishi; 3. pedagogik qobiliyatlarini namoyish eta olishi; 4. pedagogik texnikani mukammal bilishi, notiqlik san’atim o’z o’rnida qo’llay olishi

10 / 25

10. 12) O’qituvchi o’quvchilarni guruhlarga ajratib,bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi.Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang: 1. Maktabda chiqindilarni saralab yig’ish ishlarini tashkil etish 2. Maktab hududidagi sport maydochasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish 3. Tog’ chang’i dam olish zonasiga dam olish harajatlarini hisoblash 4. Maktabda “ekologik muammolar” mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish

11 / 25

11. 10) O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amalga oshirish shartlari belgilab berildi.O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu qobiliyat qaysi faoliyat turiga kiradi?

12 / 25

12. 6) Yosh o’qituvchilarning pedagogik mahoratga ega bo’lishlari o’zlarini kasbiy jihatdan takomillashtirib borish uchun zarur bo’lgan vositalarni to’g’ri ko’rsating. 1.Mustaqil o‘qib-o‘rganish 2.Tajribali ustoz o’qituvchilar faoliyatini o‘rganish 3. O’qituvchi xodimlami qayta tayyorlash va malakasini oshirish kurslari va institutlarida kasbiy malaka va ko’nikmalami oshirib borish. 4. Doimiy ravishda ilmiy anjumanlarda faol ishtirok etish. 5. Respublika hamda rivojlangan xorijiy mamlakatlaming yetakchi ta’lim muassasalarida o‘z tajribalarini oshirish, kasbi bo‘yicha eng so’nggi ma’lumotlami o’rganish.

13 / 25

13. 13) Ushbu tahlil mobaynida taʼlim yoʻnalishidagi hukumat qarorlari, talablar, davlat tili, milliy ruh, madaniyatning goʻzal durdonalari, shu soha boʻyicha buyuk alloma va olimlarning qilgan ishlari, fikrlari, respublikadagi oxirgi oʻzgarishlarning mashgʻulot davomida foydalanilishi asos qilib olinishi mumkin.

14 / 25

14. 11) Yosh mutaxasis yangi mavzuni tushintirib bo’lgach,o’quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: “Bularning bizga nima keragi bor? Biz bularni o’rganishni xohlamaymiz”.Bu holatda o’qituvchi o’quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarni to’liq amalga oshirmagan? 1)Maqsad 2)Mazmun 3)Nazorat qilish 4)Baholash

15 / 25

15. 12) Tanaffus vaqtida ikkita o’quvchi tadbirda boshlovchi bo’lish uchun o’zaro tortishib qolishdi. Bu holatning ustiga kelib qolgan o’qituvchi vaziyatni yumshatish uchun qanday yo’l tutgani ma’qul?

16 / 25

16. 9) Bir o’quvchining onasi o’g’lining hatti- harakatlarida o’zgarish sezganligini, u qo’pol muomalada bo’lishini, onaga nisbatan hurmatsizlik qila boshlaganini aytib , sinf rahbaridan maslahat so’radi.O’qituvchi oiladagi muhit bilan tanishib , bu ota- ona orasidagi munosabatlarning oqibati ekanligini aniqladi va onaga o’z maslahatini berdi. Shu bilan birga o’quvchining fikrlari , xohish- istaklari , qiziqishlari, intilishlarini o’rganish hamda unga yordam berish maqsadida u bilan suhbat olib bordi. Bunda o’qituvchining ta’lim jarahoni ishtifokchilariga qanday munosabati aks etgan?

17 / 25

17. 8) Barkamol inson sifatida xarakterlanuvchi ijtimoiy ahamiyatga molik fazilatlarning barqaror tizimi- bu….

18 / 25

18. 8) Oʻqituvchining pedagogik jarayonda sogʻlom muhitni yarata olishi, o’quvchilar va ta’lim jarayonining boshqa ishtirokchilari bilan ijobiy muloqotni tashkil etishi, turli ziddiyatlarni oʻz vaqtida anglay olishi va bartaraf etishi qaysi kasbiy kompetensiyada namoyon boʻladi?

19 / 25

19. 9) Boshlang’ich sinf o’qituvchisi matematika darsida barcha o’quvchilardan uy vazifasini o’z vaqtida bajarish lozimligini ta’kidladi. O’qituvchi o’zining qanday shaxsiy sifatini ko’rsatmoqchi bo’ldi?

20 / 25

20. 14) Nutqning asosiy xususiyatlarini ko’rsating 1. Nutqning to’g’riligi va ravonligi 2. Nutqning aniqligi va ta’sirchanligi 3. Nutqning mantiqiyligi 4. Nutqning tozaligi va ifodaliligi 5. Nutwning mazmundorliligi

21 / 25

21. 4) …. – bu rivojlanishda qiyinchiliklarga duch kelgan va alohida mutaxassislarning yordamiga muhtoj bo‘lgan o‘quvchini tarbiyalash, rivojlantirish yoki o‘qitishga qaratilgan oldindan rejalashtirilgan yo‘l

22 / 25

22. 5.Moslashtiring 1) Маданиятлараро компетенциялар 2) Фуқаролик компетенциялар 3) Ижтимоий компетенциялар 4) Коммуникатив компетенциялар A)кишининг ижтимоий ўрганиш жараёнида эгаллаган, маълум турдаги ижтимоий вазиятни самарали ва натижавий бошқаришга имкон берувчи мураккаб кўникмалар B) онгли, фаол ва масъулиятли фуқаро сифатида жамиятда ва давлат институтлари билан ҳамкорликда яшашга имкон берувчи тенглик, озодлик, масъулият каби қадриятларга асосланган билимлар ва кўникмалар мажмуаси C) бошқа киши билан мулоқотга киришишга ва уни етарли даражада сақлаб туришга ёрдам берувчи барча кўникмалар. D)маданиятлараро коммуникациялар ва маданиятлараро таълим соҳасида фойдаланадиган очиқлик, турлиликка чидамлилик ва хилма-хилликка ҳурмат каби қадриятларга асосланган билимлар ва кўникмалар мажмуаси

23 / 25

23. 6) Case study texnologiyasining asosiy vazifalari: 1. Tahlil ko‘nikmalari va tanqidiy tafakkurni rivojlantirish. 2. Nazariya va amaliyot birligini ta’minlash. 3. Muammo yuzasidan turli qarashlar va yondashuvlarni namoyish qilish. 4. Qarorlar qabul qilish va uning oqibatlariga doir mulohazalarni taqdim etish. 5. Noaniqliklar mavjud bo‘lgan sharoitda muqobil variantlarni baholash ko‘nikmalarini shakllantirish

24 / 25

24. 11) Umumiy o’rta ta’lim sifatini nazorat qilishning turi nechta? 1) Ichki nazorat 2) Tashqi nazorat 3) Davlat- jamoatchilik nazorati 4) Psixologik nazaorat 5) Milliy va xalqaro darajadagi baholash

25 / 25

25. 2. Moslashtiring 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A) Umumiy o’rta ta’limning ta’lim standartlarida belgilangan o`quvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy ko’nikmalarini rivojlantirishga yo`naltirilgan usullardan foydalanish. B)Huquqiy odob va axloq me’yorlariga rioya qilish, professional axloq qoidalari, ijtimoiy kompetensiyalarga ega bo’lish, engb yuqori sifat standartlariga erishishga intilish, sifatga e’tibor berish.

Ваша оценка

The average score is 20%

0%