Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) 0% 15 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №53 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №14) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №53 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №14) 1 / 25 1. 3. Moslashtiring. O‘qituvchi uslubiy ish orqali: 1) o‘z kasbiy kompetensiyalarini rivojlantiradi; 2) o‘z hamkasbiga uning amaliy faoliyatida kasbiy va uslubiy yordam ko‘rsatishni o‘rganadi; 3) ta’limiy makondagi o‘zgarishlarni hisobga olgan holda kasbiy mahoratini rivojlantiradi. B) 1,2,3 C) 1,3 D) 1,2 A) 2,3 2 / 25 2. 4. Moslashtiring 1)O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A)Fanlararo kompetensiyalarni fanga singdirish, o`z fanini boshqa fanlar bilan o`zaro bog`lash. B) Dars mavzusini amaliyot bilan (hayotdagi misollar yordamida) bog`lash A) 1-A 2-B B) 1-B 2-A 3 / 25 3. 13) Qo‘yilgan maqsadni samarali amalga oshirish uchun unga zaruriy shaklni taqdim etadigan, aniq mezonlar bo‘yicha tartiblangan didaktik jarayon? C) Bilim B) Shakl D) Ta’lim A) Tashkil etish 4 / 25 4. 15) O’qituvchining sinfi tadbirlarda faollligi , o’zaro ahil-inoq bo’lsa, shu holatda o’qituvchida qaysi qobilyati yaxshi rivojlangan? B) Avtoritar qobiliyat C) Didaktik qobiliyat A) Tashilotchilik qobiliyati D) Perseptiv qobiliyat 5 / 25 5. 10) Ma’lum bir fanni nazariy o‘zlashtirishni aks ettiradigan inson g‘ oyalari yig‘ indisi? D) Tashkil etish B) Malaka A) Bilim C) Metod 6 / 25 6. 1.Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish B) Taʼlim samaradorligini taʼminlash (taʼlim dasturini amalga oshirish) D)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish 7 / 25 7. 11) Egallangan bilimlarning aniq xatti-harakatdagi ifodasi, o‘zlashtirilgan bilimlarni amaliyotga qo‘llash usullarini egallash? D) Mazmun B) Malaka C) Shakl A) Ko‘nikma 8 / 25 8. 6) O‘qituvchining o‘qitish maqsadini amalga oshirish yo‘lidagi tartiblangan faoliyati qanday nomlanadi? C) Maqsad D) Kompetensiya A) O‘rgatish B) Ta’lim 9 / 25 9. 12) Mashq qilish orqali avtomatik ravishda, xatosiz bajariladigan daraja qanday ataladi? A) Metod D) Malaka B) Kompetensiya C) Bilim 10 / 25 10. 8) Qo‘yilgan maqsadga erishishga qaratilgan o‘qituvchi va o‘quvchilar o‘rtasidagi o‘zaro harakat qanday nomlanadi? D) O`qitish C) Ta’lim A) Metod B) Kompetensiya 11 / 25 11. 5. Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish.Bu qaysi soaning mehnat harakati? B) Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota-onalari,ularning oʻrnini bosuvchi shaxslar) bilan hamkorlik A) Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish D)O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 12 / 25 12. 3. Hozirgi professional adabiyotlarni — kitoblar va maqolalarni — o‘rganib, o‘qituvchi: 1. O‘z predmeti bo‘yicha ilmiy jihatdan ishonchli ma’lumotlarni oladi. 2. O‘qitiladigan fanning boshqa fan sohalari bilan bog‘liqligi haqida tushunchani shakllantiradi, bu fan bo‘yicha bilimlarni yanada kengroq nuqtai nazardan chuqurlashtirishga yordam beradi. 3. Ilg‘or tajriba va usullar bilan tanishadi, dasturiy ta’minot va uslubiy innovatsiyalarini o‘rganadi. 4. Bilish va o‘rganish nazariyalari (kognitivistika, neyrodidaktika, konnektivizm) bilan bog‘liq bo‘lgan zamonaviy fan yutuqlari bilan tanishadi. A) 1,2,3,4 C) 1,3 D) 1,2,3 B) 2,3,4 13 / 25 13. 7) Anglash, mashq qilish va egallangan tajribalar asosida xulq-atvor va faoliyatning yangi shakllarini egallash jarayoni, oldin egallanganlari o’zgaradigan jarayon bu …? B) Tashkil etish A) O‘rganish D) Shakl C) Malaka 14 / 25 14. 2. Kasbiy rivojlanishning qaysi darajasiga kiradi? • tajriba almashish, tajribali o‘qituvchilardan o‘rganish amalga oshiriladigan metodik birlashmalar ishida, mahorat darslarida faol ishtirok etish; • hamkasblarning darslariga tashrif buyurish; • o‘zining ochiq darslarini tashkil etish, o‘z pedagogik tajribasini A) Maktab darajasida B) Shaxsiy daraja C)Ta’lim tizimi doirasida 15 / 25 15. 9) O‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish va tartibga solishga qaratilgan harakat nima deb ataladi? B) Kompetensiya D) Malaka A) Ta’lim C) O`qitish 16 / 25 16. 14) O‘qitishning kelgusidagi maqsad va natijalarga yo‘naltirilganligi qanday atama bilan izohlanadi? C) Kompetensiya B) Maqsad A) Malaka D) Vositа 17 / 25 17. 6) Egallangan bilim, ko‘nikma va malakalarni kundalik va kasbiy faoliyatda qo‘llay olish layoqati nima deb ataladi? C) Tashkil etish D) Mazmun A) Kompetensiya B) Malaka 18 / 25 18. 1. O‘qituvchilar va ota-onalar o‘rtasidagi hamkorlikni belgilovchi nechta asosiy tamoyili mavjud? A) 2 ta C) 3 ta D) 4 ta B) 5 ta 19 / 25 19. 14) Yosh mutaxassis hamkasbini tajribasini o’rganish va ta’lim jarayonini tahlil qilish maqsadida darsini kuzatdi. Dars davomida hamkasbi mavzuni oddiydan murakkabga tomon tushuntirgani,barcha berilayotgan mavzular ilmiyligi,yangi axborotlarning hayotiyligini qayd qilib o’tdi. Yosh mutaxassis qanday dars tahlili usulidan foydalanganligini pastdagi javoblardan belgilang ? C) pedagogik D) didaktik B) metodologik A) psixologik 20 / 25 20. 2. Kasbiy rivojlanish necha darajada amalga oshiriladi? B) 3 C) 4 D) 5 A) 2 21 / 25 21. 15) Didaktik jarayonning tashqi ko‘rinishi va uni amalga oshirish uchun zarur qobiq qanday ataladi? D) Ko‘nikma C) Bilim B) Ta’lim A) Shakl 22 / 25 22. 5. Moslashtiring 1) O`quv jarayonini rejalashtirish 2) Ta’lim samaradorligini ta’minlash A) Umumiy o’rta ta’limning ta’lim standartlarida belgilangan o`quvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy ko’nikmalarini rivojlantirishga yo`naltirilgan usullardan foydalanish. B)Huquqiy odob va axloq me’yorlariga rioya qilish, professional axloq qoidalari, ijtimoiy kompetensiyalarga ega bo’lish, engb yuqori sifat standartlariga erishishga intilish, sifatga e’tibor berish. A) 1-A 2-B B) 1-B 2-A 23 / 25 23. 8) O‘qitish jarayonida qo‘yilgan maqsadga erishishda yordam beradigan usul va vositalar qanday nomlanadi? C) Shakl B) Bilim A) Metod D) Kompetensiya 24 / 25 24. 4. …. – bu rivojlanishda qiyinchiliklarga duch kelgan va alohida mutaxassislarning yordamiga muhtoj bo‘lgan o‘quvchini tarbiyalash, rivojlantirish yoki o‘qitishga qaratilgan oldindan rejalashtirilgan yo‘l B) O‘qituvchining muhim vazifasi D) Teng imkoniyatlar yaratish yo‘li C) Individual o‘qitish yo‘li A) Individual yondashuv 25 / 25 25. 7) O‘qitish jarayonida o‘quvchilar tomonidan egallanadigan ilmiy bilim va amaliy ko‘nikmalar tizimi qanday ataladi? C) Mazmun A) Maqsad B) Maqsad D) Shakl Ваша оценка The average score is 30% 0% Qayta boshlash