Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №50 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №11) 0% 18 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №50 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №11) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №50 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №11) 1 / 25 1. 7) Bunday qobiliyatga ega bo ‘lgan insonlar musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotiradasaqlaydi, ayniqsa , she ‘r va qo ‘shiqlarni sevib tinglaydi. Qaysi qobilyat turi haqida gap ketmoqda? C) Eshitish va his qilish B) Voqealarni oldindan ko’ra olish D) Shaxsning ichki qobilyati A) Kinestik 2 / 25 2. 13) Insonning ijodiy faoliyati jarayonida erishiladigan qobiliyatlaming rivojlanish bosqichlarini togri ko`rsating. A) Iqtidor, iste’dod, intelekt D) intelekt, iste’dod, daholik B) Iqtidor, iste’dod, daholik C) Iste’dod, intelekt, xarakter 3 / 25 3. 3. Қайта алоқанинг қоидалари қандай? 1) бир ишга кўп изоҳлар бериш керак эмас; 2) изоҳлар ўқувчига ўргатувчи мақсадга нисбатан қандай ишлаганлиги тўғрисида маълумотни таъминлаши ва уни ўз ишини такомиллаштиришига туртки бериши лозим; 3) изоҳлар баҳолаш мезонларга мувофиқ тайёрланиши керак. D) 2 va 3 C ) 1,2,3 A) 1 va 2 B) 1va 3 4 / 25 4. 6) Ushbu qobiliyat turi har bir o’qituvchining sergakligida, o’quvchilarning ruhiyatini, ichki dunyosini ко ‘ra olishida namoyon bo ‘ladi. Shunda о ‘qituvchi kim nimaga qodir ekanligini oldindan bashorat qila oladi. Qaysi qobilyat turi haqida gap bormoqda? D) shaxsning ichki qobilyati C) voqealarni oldindan ko’ra olish A) kinestik B) muloqat 5 / 25 5. 9) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi. Qaysi qobilyat haqida gap ketmoqda? B) Kinestik qobilyat D) Voqelikni oldin ko’ra olish qobilyati A) Shaxsning ichki qobilyati C) Mantiqiy qobilyat 6 / 25 6. 14) Mahalla raisi yigʻilish qildi va barchaga oilasi haqidagi muammolarini aytish uchun soʻz berdi, bir kishi soʻzga chiqqanida, rais «Siz oʻqituvchimisz deb soʻradi» shunda oʻsha kishi ha siz qayerdan bildingiz deganida, rais shunday bir tarif beradi oʻqituvchiga nisbatan….. C) nutqi ravonligi A) nutq madaniyati va adabiy tilni mukammal bilish B) nutq madaniyati bilishi D) muomala madaniyati borligi 7 / 25 7. 12) Nimani inson tug’ma, tabiat in’omi sifatida tayyor holida olmaydi, balki hayotiy faoliyati davomida shakllantiradi? A) intelektni C) qobilyatni D) iste’dodni B) fazilatni 8 / 25 8. 4. Диагностиканинг асосий воситаси – бу дастлабки nima? D) bilim A) Szvol- javob B) Test C) daraja 9 / 25 9. 15) O’qituvchi o’quvchilar bilan dars va darsdan tashqari jarayonlarda, sinfda ijobiy ruhiy iqlim yarata oladi. Bu o’qituvchi o’zining qanday qobilyatini namoyon qildi? A) Muloqat qobilyat B) Voqealarni oldindan ko’ra olish qobilyat C) Kinestik qobilyat D) Mantiqiy qobilyat 10 / 25 10. 14) Psixolog olim Olga Matveeva ushbu jihatlami psixologik texnologiya bilan kuchaytirib modifikatsiyalaydi va o’qituvchining kasbiy faoliyatida muhim ahamiyat kasb etishini ta’kidlab, qaysi qobiliyatlami ko‘rsatib o’tadi. 1.Muloqot qilish (kommunikativ) qobiliyati. 2.Voqealami oldindan ko’ra olish qobiliyati 3. Eshitish va his qilish qobiliyati 4. Kinestetik (teri-muskul) qobiliyat 5. Mantiqiy qobiliyat. 6. Shaxsning ichki qobiliyati B) 1,2,3,5,6 D) 1.2,3,4 A) 1,2,3,4,5 C)1,2,3,4,5,6 11 / 25 11. 8) “Avesto”da bolalarni o’qitish va tarbiyalash qoidalarini togri ko`rsating. a) diniy va axloqiy tarbiya; b) jismoniy tarbiya; c) o’qish va yozishga o’rgatish d) yaxshi amallarga rioya qilish D) a,c,d A) a,b,c,d B) b,c,d C) a, b,c 12 / 25 12. 12) 1.Ko’nikmalar umumlashtirib ….nimani tashkil etadi. 2. Tug’ma qobilyat ……deyiladi. A) Qobilyat B) Zehn C) Mohirlik D) Ustalik A) 1-C 2- B C) 1-C 2-A D) 1-A 2-C B) 1-A 2- B 13 / 25 13. 1. ……………………. баҳолаш – бу синфда кундалик иш жараёнида олиб бориладиган баҳолаш тури, таълим олувчининг ўзлаштириш жорий кўрсаткичи ҳисобланади, ўқитиш пайтида таълим олувчи ва ўқитувчи ўртасида тезкор ўзаро алоқани ҳамда ўқувчи ва ўқитувчи ўртасида қайта алоқани таъминлайди, таълим жараёнини такомиллатиришга имкон беради. A) Diagnostik B) Summativ C) Formativ 14 / 25 14. 15) Õqituvchi darsni atrof muhitga bog’lab hayot qonuniyatlari asosida tushuntirmadi.Nazariy bilimlarni chala-chulpa berib darsni yakunladi. Qanday xatoga yõl qõyilgan. B) nazariy bilim berilmagan D) izchilik va uzviylik qoidasiga amal qilmagan A) ilmiylik qoidasiga amal qilmagan C) darsda nazorat bo’lmagan 15 / 25 15. 9) «Avesto»da nima muqaddas deb e’lon qilingan? D) tuproq, suv, havo B) yer, havo, tuproq C) yer , suv , havo A) yer, suv, tuproq 16 / 25 16. 8) О ‘qituvchining о ‘z xatti hara katlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo’naltiradi, vaqtni harakat sur ’ati bilan his qiladi, о ‘zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi.Qaysi qobilyat haqida gap ketmoqda? D) Mantiqiy qobilyat C) Kinestik B) Shaxsning ichki qobilyati A) Muloqat 17 / 25 17. 10) О ‘z-o ‘zini mukammal bilishi, tushushishi va his qilish qobiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukammal rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о ‘z fikr mulohazasini erkin bayon eta oladi. Qaysi qobilyat haqida gap ketmoqda? [ C) Mantiqiy qibilyat A) Voqealarni oldin ko’ra olish qobilyati D) Shaxsning ichki qobilyati B) Eshitish va his qilish qobilyati 18 / 25 18. 11) Moslashtiring 1. O’qituvchining kasbiy faoliyati jarayonida hosil qilingan tajriba va bilimlar asosida bajariladigan ishning mukammal usuli. 2. O’qituvchining ongli faoliyatni bajarishi jarayonida hosil qilingan kasbiy intellektual faoiiyatning avtomatlashgan komponentlari yigindisi A. Malaka B.Ko’nikma A) 1-A 2- B B) 1-B 2-A 19 / 25 19. 2.. …………………….. баҳолаш — узоқ муддатли ўқитиш циклидан кейин келади ва бу босқични (семестр, ўқув йили) якунлайди. Bu баҳолаш ўқувчиларни баҳолаш тоифасига киради ва натижага йўналтирилади. Одатда бу баҳолаш жараёнининг семестр ёки бўлим якунланганидан кейинги қисми. Унинг мақсади ўқув билимларини текширишдан, яъни бу даврда ўрганилган материални қанчалик ўзлаштирилганлигидан иборат. A) Diagnostik C) Summativ B) Formativ 20 / 25 20. 7) Markaziy Osiyoning Xorazm zaminida shakllangan eng qadimiy va “o’tmishdagi dinlarning eng kuchlilaridan bo’lgan” din…….. B) zardushtiylik D) Hech qaysisi C) A va B A) islom 21 / 25 21. 10) Zardushtiylik dinida iymon nimalarga asoslangan. 1)fikming sofligi 2) so’zning sobitligi 3)ezguliklarning sofliligi 4) amallarmng insoniyligi. A) 1,2,3 C) 1,3,4 D) 1,2,4 B) 2,3,4 22 / 25 22. 11) …….. — shaxsning individual-psixologik xususiyati bo’iib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart-sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yig’indisidir. B) qobilyat C) iste’dod D) ong A) intelekt 23 / 25 23. 6. Bolalar tanafusda urushib qolishdi. Õqituvchi vaziyatni aniqlab, tushunib ularni yarashtirib qõydi. Õqituvchida qanday qobiliyat shaklangan? D) perseptiv A) didaktik C) anglash B) kommunikativ 24 / 25 24. 13) Govard Gardner nimalarni intellektlar to` plami deb atadi ? A) sifatlarni C) iste’dodlarni B) qobilyatlarni D) fazilatlarni 25 / 25 25. 5. Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish. B) Taʼlim samaradorligini taʼminlash (taʼlim dasturini amalga oshirish) A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish D)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish Your score is Средний балл составляет 20% 0% Qayta boshlash