Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №50 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №11) 0% 6 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №50 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №11) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №50 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №11) 1 / 25 1. 12) Nimani inson tug’ma, tabiat in’omi sifatida tayyor holida olmaydi, balki hayotiy faoliyati davomida shakllantiradi? B) fazilatni A) intelektni C) qobilyatni D) iste’dodni 2 / 25 2. 12) 1.Ko’nikmalar umumlashtirib ….nimani tashkil etadi. 2. Tug’ma qobilyat ……deyiladi. A) Qobilyat B) Zehn C) Mohirlik D) Ustalik A) 1-C 2- B D) 1-A 2-C B) 1-A 2- B C) 1-C 2-A 3 / 25 3. 13) Insonning ijodiy faoliyati jarayonida erishiladigan qobiliyatlaming rivojlanish bosqichlarini togri ko`rsating. D) intelekt, iste’dod, daholik C) Iste’dod, intelekt, xarakter A) Iqtidor, iste’dod, intelekt B) Iqtidor, iste’dod, daholik 4 / 25 4. 2.. …………………….. баҳолаш — узоқ муддатли ўқитиш циклидан кейин келади ва бу босқични (семестр, ўқув йили) якунлайди. Bu баҳолаш ўқувчиларни баҳолаш тоифасига киради ва натижага йўналтирилади. Одатда бу баҳолаш жараёнининг семестр ёки бўлим якунланганидан кейинги қисми. Унинг мақсади ўқув билимларини текширишдан, яъни бу даврда ўрганилган материални қанчалик ўзлаштирилганлигидан иборат. C) Summativ B) Formativ A) Diagnostik 5 / 25 5. 15) O’qituvchi o’quvchilar bilan dars va darsdan tashqari jarayonlarda, sinfda ijobiy ruhiy iqlim yarata oladi. Bu o’qituvchi o’zining qanday qobilyatini namoyon qildi? D) Mantiqiy qobilyat A) Muloqat qobilyat C) Kinestik qobilyat B) Voqealarni oldindan ko’ra olish qobilyat 6 / 25 6. 15) Õqituvchi darsni atrof muhitga bog’lab hayot qonuniyatlari asosida tushuntirmadi.Nazariy bilimlarni chala-chulpa berib darsni yakunladi. Qanday xatoga yõl qõyilgan. A) ilmiylik qoidasiga amal qilmagan B) nazariy bilim berilmagan C) darsda nazorat bo’lmagan D) izchilik va uzviylik qoidasiga amal qilmagan 7 / 25 7. 9) «Avesto»da nima muqaddas deb e’lon qilingan? C) yer , suv , havo B) yer, havo, tuproq D) tuproq, suv, havo A) yer, suv, tuproq 8 / 25 8. 11) …….. — shaxsning individual-psixologik xususiyati bo’iib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart-sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yig’indisidir. A) intelekt B) qobilyat D) ong C) iste’dod 9 / 25 9. 10) О ‘z-o ‘zini mukammal bilishi, tushushishi va his qilish qobiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukammal rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о ‘z fikr mulohazasini erkin bayon eta oladi. Qaysi qobilyat haqida gap ketmoqda? [ C) Mantiqiy qibilyat B) Eshitish va his qilish qobilyati D) Shaxsning ichki qobilyati A) Voqealarni oldin ko’ra olish qobilyati 10 / 25 10. 7) Markaziy Osiyoning Xorazm zaminida shakllangan eng qadimiy va “o’tmishdagi dinlarning eng kuchlilaridan bo’lgan” din…….. B) zardushtiylik C) A va B D) Hech qaysisi A) islom 11 / 25 11. 5. Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish. D)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish B) Taʼlim samaradorligini taʼminlash (taʼlim dasturini amalga oshirish) 12 / 25 12. 3. Қайта алоқанинг қоидалари қандай? 1) бир ишга кўп изоҳлар бериш керак эмас; 2) изоҳлар ўқувчига ўргатувчи мақсадга нисбатан қандай ишлаганлиги тўғрисида маълумотни таъминлаши ва уни ўз ишини такомиллаштиришига туртки бериши лозим; 3) изоҳлар баҳолаш мезонларга мувофиқ тайёрланиши керак. C ) 1,2,3 B) 1va 3 A) 1 va 2 D) 2 va 3 13 / 25 13. 8) О ‘qituvchining о ‘z xatti hara katlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo’naltiradi, vaqtni harakat sur ’ati bilan his qiladi, о ‘zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi.Qaysi qobilyat haqida gap ketmoqda? C) Kinestik D) Mantiqiy qobilyat B) Shaxsning ichki qobilyati A) Muloqat 14 / 25 14. 11) Moslashtiring 1. O’qituvchining kasbiy faoliyati jarayonida hosil qilingan tajriba va bilimlar asosida bajariladigan ishning mukammal usuli. 2. O’qituvchining ongli faoliyatni bajarishi jarayonida hosil qilingan kasbiy intellektual faoiiyatning avtomatlashgan komponentlari yigindisi A. Malaka B.Ko’nikma A) 1-A 2- B B) 1-B 2-A 15 / 25 15. 14) Psixolog olim Olga Matveeva ushbu jihatlami psixologik texnologiya bilan kuchaytirib modifikatsiyalaydi va o’qituvchining kasbiy faoliyatida muhim ahamiyat kasb etishini ta’kidlab, qaysi qobiliyatlami ko‘rsatib o’tadi. 1.Muloqot qilish (kommunikativ) qobiliyati. 2.Voqealami oldindan ko’ra olish qobiliyati 3. Eshitish va his qilish qobiliyati 4. Kinestetik (teri-muskul) qobiliyat 5. Mantiqiy qobiliyat. 6. Shaxsning ichki qobiliyati D) 1.2,3,4 A) 1,2,3,4,5 B) 1,2,3,5,6 C)1,2,3,4,5,6 16 / 25 16. 7) Bunday qobiliyatga ega bo ‘lgan insonlar musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotiradasaqlaydi, ayniqsa , she ‘r va qo ‘shiqlarni sevib tinglaydi. Qaysi qobilyat turi haqida gap ketmoqda? C) Eshitish va his qilish A) Kinestik B) Voqealarni oldindan ko’ra olish D) Shaxsning ichki qobilyati 17 / 25 17. 1. ……………………. баҳолаш – бу синфда кундалик иш жараёнида олиб бориладиган баҳолаш тури, таълим олувчининг ўзлаштириш жорий кўрсаткичи ҳисобланади, ўқитиш пайтида таълим олувчи ва ўқитувчи ўртасида тезкор ўзаро алоқани ҳамда ўқувчи ва ўқитувчи ўртасида қайта алоқани таъминлайди, таълим жараёнини такомиллатиришга имкон беради. A) Diagnostik C) Formativ B) Summativ 18 / 25 18. 9) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi. Qaysi qobilyat haqida gap ketmoqda? D) Voqelikni oldin ko’ra olish qobilyati C) Mantiqiy qobilyat A) Shaxsning ichki qobilyati B) Kinestik qobilyat 19 / 25 19. 13) Govard Gardner nimalarni intellektlar to` plami deb atadi ? A) sifatlarni B) qobilyatlarni C) iste’dodlarni D) fazilatlarni 20 / 25 20. 10) Zardushtiylik dinida iymon nimalarga asoslangan. 1)fikming sofligi 2) so’zning sobitligi 3)ezguliklarning sofliligi 4) amallarmng insoniyligi. D) 1,2,4 B) 2,3,4 C) 1,3,4 A) 1,2,3 21 / 25 21. 4. Диагностиканинг асосий воситаси – бу дастлабки nima? C) daraja B) Test D) bilim A) Szvol- javob 22 / 25 22. 14) Mahalla raisi yigʻilish qildi va barchaga oilasi haqidagi muammolarini aytish uchun soʻz berdi, bir kishi soʻzga chiqqanida, rais «Siz oʻqituvchimisz deb soʻradi» shunda oʻsha kishi ha siz qayerdan bildingiz deganida, rais shunday bir tarif beradi oʻqituvchiga nisbatan….. D) muomala madaniyati borligi A) nutq madaniyati va adabiy tilni mukammal bilish B) nutq madaniyati bilishi C) nutqi ravonligi 23 / 25 23. 8) “Avesto”da bolalarni o’qitish va tarbiyalash qoidalarini togri ko`rsating. a) diniy va axloqiy tarbiya; b) jismoniy tarbiya; c) o’qish va yozishga o’rgatish d) yaxshi amallarga rioya qilish D) a,c,d B) b,c,d C) a, b,c A) a,b,c,d 24 / 25 24. 6. Bolalar tanafusda urushib qolishdi. Õqituvchi vaziyatni aniqlab, tushunib ularni yarashtirib qõydi. Õqituvchida qanday qobiliyat shaklangan? C) anglash D) perseptiv A) didaktik B) kommunikativ 25 / 25 25. 6) Ushbu qobiliyat turi har bir o’qituvchining sergakligida, o’quvchilarning ruhiyatini, ichki dunyosini ко ‘ra olishida namoyon bo ‘ladi. Shunda о ‘qituvchi kim nimaga qodir ekanligini oldindan bashorat qila oladi. Qaysi qobilyat turi haqida gap bormoqda? D) shaxsning ichki qobilyati C) voqealarni oldindan ko’ra olish B) muloqat A) kinestik Ваша оценка The average score is 15% 0% Qayta boshlash