Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №46 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №7) 0% 34 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №46 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №7) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №46 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №7) 1 / 25 1. 12) Oʻqituvchi oʻquvchilarga aniq bir mavzu berdi va reja tuzib shu mavzu asosida matn tuzishlari kerakligini aytdi. Quyida Blum taksonomiyasining qaysi bosqichi namoyon boʻlmoqda C)Baholash D) Bilish B) Sintez A) Tahlil qilish 2 / 25 2. 29) Chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar ta’lim vositalarining qaysi turiga kiradi? D) O’rganish ta’lim vositalari A) Material ta’lim vosiyalari B) Idial ta’lim vositalari C) O’rgatish ta’lim vositalari 3 / 25 3. 9) Oʻquvchilar berilgan maʼlumotlar asosidagi chizmani toʻgʻri anglab yetishdi va bu chizma asosida turli xil jadvallar tuzib ularni oʻzgartira olishdi. Quyida Blum taksonomiyasining qaysi bosqichi namoyon boʻlmoqda B) Qoʻllash A) Sintez D) Bilish C) Tushunish 4 / 25 4. 26) Informatika fani o’qituvchisi dars jarayonining qiziqarli va tushunarli bo’lishi uchun kompyuter sistema blokini ochib ishlash jarayonini ko’rsatib berdi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim metodlaridan qaysi birini qo’lladi? D) Labaratoriya ishi C) Amaliy metod B) Namoyish(demostratsiya) A)Tasvir (Ilyustratsiya) 5 / 25 5. 4) Pedagogik bilimdonlik—pedagogning kasbiy faoliyatini mavjud ijtimoiy talab, huquqiy meyor va standartlarga muvofiq tashkil etishga bo’lgan qobilligi, kasbiy tayyorgarlik darajasi. Bilimdon pedagogga xos sifatlarni sanang. 1.ijtimoiy subyektlar bilan o’zaro aloqa, madaniy muloqotda bo’lish 2.mutaxassislik yo’nalishi bo’yicha axborotlarni izlash, topish, ularni ta’lim mazmuniga tayangan holda qayta ishlash va kasbiy faoliyat jarayonida ulardan samarali foydalana bilish 3.o’quv axborotlarini talabalar o’zlari topishiga o’rgatish D) 1,2 B) 1,2,3 A) 1,3 C) 2,3 6 / 25 6. 13) Oʻquvchilar tanlov shartlari bilan tanishib chiqishdi. Tanlov davomida barcha oʻquvchilar bu qoidalarga birdek rioya qilishdi. Quyida Blum taksonomiyasining qaysi bosqichi namoyon boʻlmoqda C) Tushunish A) Baholash D) Bilish B) Sintez 7 / 25 7. 7)Bolalar ijodini o’rganishning qanday turlari mavjud? 1) bilimlar bellashuvi; 2) fan olimpiadalari; 3) turli mavzulardagi tanlovlar; 4) maktab ko‘rgazmalari; 5) festivallar; 6) musobaqalar A) 1,2,3 D) 1,2,3,4,5,6 C) 3,4,5,6 B) 2,3,4 8 / 25 8. 17) O’quvchilarga tarixiy voqealar orasidagi bog’liqlikni aniqlash topshirig’i berildi. Bu vaziyat Blum taksonomiyasining qaysi bosqichiga mos keladi? D) Baholash C) Tahlil qilish B) Tushunish A) Bilish 9 / 25 9. 5) O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to‘g‘risida»gi qonuni hamda «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi» talablarining ta’lim muassasalari amaliyotidagi bajarilish holatini o‘rganish, bu boradagi faolllik darajasi, erishilgan yutuq hamda yo‘l qo‘yilgan kamchiliklarni aniqlash, ilg‘or tajribalarni ommalashtirish va ta’lim muassasasi pedagogik tajribasini oshirish maqsadida qo‘llaniladigan metod? A) iteryu C) anketa D) ta’lim muassalarining hujjatlarini o’rganish B) suhbat 10 / 25 10. 28)Tarix fani o’qituvchisi o’quvchilardan nazorat ishi oldi. Nazorat ishini tekshirib baholab bo’lgach xatolar ustida tahlil o’tkazdi. tahlil jaroyinida faktlar aniq bo’lishi uchun o’quvchilarga tarixiy film namoyish qildi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim vositalaridan qaysi birini qo’lladi? C) Audiovizual vositalar B) Bilimni nazorat qilish vositalari D)Texnik qurilmalar A)Ta’limnimng texnik vositalari 11 / 25 11. 27) Biologiya fani o’qituvchisi gulli o’simliklar mavzusini tushuntirib o’tgach bu mavzuga oid qiziqarli faktlar keltirib o’tdi mavzuni dalillar orqali yoritdi. Yakunida mavzuni mustahkamlash uchun mavzuga oid kinofilmni namoyish qildi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim vositalaridan qaysi birini qo’lladi? A) Ta’limnimng texnik vositalari C) Audiovizual vositalar B) Bilimni nazorat qilish vositalari D) Texnik qurilmalar 12 / 25 12. 30) O’qituvchi kimyo darsida kimyoviy elementlarga doir nazariy bilimlar berib o’tdi ularni ko’rinishlari bilan tanishtirdi. Elementlardan bir nechtasining ustida kimyoviy laboratoriya o’tkazib ko’rsatdi. O’qituvchi ushbu jarayonda ta’lim vositalaridan qaysi birini qo’lladi? C) Idial ta’lim vositalari D) Material ta’lim vositalari. B) O’rganish vositalari A) O’rgatish vositalari 13 / 25 13. 4) …………Pedagogik hodisa va dalillarni tekshirish maqsadida ta’lim muassasalari faoliyati mazmunini yorituvchi ma’lumotlarni tekshirish maqsadga muvofiqdir. Quyida qaysi metod ta’rifi berilgan D) Ta’lim muassasi hujjatlarini tahlil qilish C) Tajriba B) Anketa A) suhbat 14 / 25 14. 8) Oʻqituvchi oʻquvchilardan matematika darsidan aksiomalar va teoramalarni soʻradi. Oʻquvchilar savol-javob jarayonida bu maʼlumotlarni eslashdi va takrorlab olishdi. Quyida blum taksnomiyasining qaysi bosqichi namoyon boʻlmoqda A) Tushunish B) Qoʻllash C) Takrorlash D) Bilish 15 / 25 15. 16) O’quvchilar matematika darsida o’rganilgan formulani amaliy masalaga qo’llashlari kerak. Quyidagi vaziyatlardan qaysi biri «qo’llash» darajasini ifodalaydi? C) Formuladan foydalanib masala yechish B) Formulani tushuntirish D) Formulaning afzalliklarini baholash A) Formulani eslab qolish 16 / 25 16. 6) Maktablarda kitobdagi bir bo’lim tugaganidan so’ng o’quvchilar bilim va amaliy ko’nikmalarini va o’rgangan malakalarini tekshirish uchun qanday metoddan foydalaniladi? C) test A) anketa D) suhbat B) interyu 17 / 25 17. 19) O’quvchilarga «Yangi ekologik loyiha» yaratish vazifasi berildi. Bu vaziyat Blum taksonomiyasining qaysi bosqichiga mos keladi? B) Baholash D) Qo’llash A) Tahlil qilish C) sintez 18 / 25 18. 1)Kasbiy tayyorgarlik bir necha yoʻnalishni oʻz ichiga oladi . Oʻqituvchilarning kasbiy pedagogik tayyorgarligining yoʻnalishlari toʻgʻri berilgan qatorlarni belgilang. 1. Oʻqituvchining shaxsiy fazilatlari boʻyicha tayyorgarligi. 2 Oʻqituvchining ruhiy-psixalogik tayyorgarligi 3. Oʻqituvchining jismoniy tayyorgarligi. 4. Oʻqituvchining ilmiy-pedagogik va ilmiy-nazariy jihatdan tayyorgarligi 5. Oʻqituvchining maxsus va ixtisoslikka oid uslubiy bilimlarni egallab borishi D) 1,2,4,5 B) 2,3,4,5 C) 2,4,5 A) 1,2,3 19 / 25 19. 11) Oʻquvchi gʻazalni oʻrganish jarayonida undan radif boʻlib kelgan soʻzni aniqlab ajratib oldi. Quyida Blum taksonomiyasining qaysi bosqichi namoyon boʻlmoqda A) Sintez D) Baholash C) Bilish B) Tahlil qilish 20 / 25 20. 10) Oʻquvchi ona tili darsidan olgan bilimlaridan oʻz ogʻzaki nutqida hech ikkilanmay foydalana oladi. Quyida Blum taksonomiyasining qaysi bosqichi namoyon boʻlmoqda C) Tushunish A)Sintez B) Tahlil qilish D) Qoʻllash 21 / 25 21. 3) Maktabda ona tili va adabiyot o’qituvchisi yosh bo’lishiga qaramay maktabda tashkil etiladigan turli tanlov, musobaqa, badiiy kechalarni tashkil qilishda vaqt reglamentiga, tadbir boshlanish, kulminatsion nuqta va natijaviy yakunga alohida e’tibor qaratadi. Bu ishidan doimo ushbu o’qituvchidan tashkiliy masalalarda boshqalar yordam so’rashadi. Ushbu vaziyatda o’qituvchining qanday qobiliyati namoyon bo’lmoqda? B) bilish qobiliyati C) konstruktiv qobiliyat D) didaktik qobiliyat A) Anglash qobiliyari 22 / 25 22. 15) O’quvchi darslikdagi matnni o’qib, uning mazmunini izohlashi kerak. Quyidagi vaziyatlardan qaysi biri «tushunish» darajasiga mos keladi? D) Matnga oid test topshirig’i yechish C) Matn orqali yangi nazariya yaratish A) Matndagi asosiy g’oyalarni ajratib olish B) Matnga oid yangi misollar keltirish 23 / 25 23. 14) O’qituvchi darsda «Bilimlarni eslab qolish» maqsadiga erishish uchun quyidagi usullardan qaysi biridan foydalanishi kerak? C) Test savollari berish va eslab qolishni tekshirish D) Yangi muammoli vaziyatlar yaratish B) O’quvchilardan mavzu bo’yicha tushuntirish so’rash A) Guruhli ish tashkil etish 24 / 25 24. 18) O’qituvchi o’quvchilardan sinfdagi jamoa ishini samaradorligini baholashni so’radi. Bu vaziyat Blum taksonomiyasining qaysi bosqichiga tegishli? C) Baholash B) Tahlil qilish D) Yaratish A) Qo’llash 25 / 25 25. 2) Moslashtiring 1. Didaktik tahlil 2. Pedagogik tahlil A) O‘qituvchining tashqi qiyofasi, o‘quvchilar bilan til topa olish mahorati, madaniyati, odobi bilan birgalikda dars jarayonida umuminsoniy tarbiyaning tarkibiy qismlarini o’quvchilarga bera olishi va uning nutq madaniyati kuzatiladi B) Mavzuning ilmiyligi va izchilligi , oddiydan murakkabga tomon yo’nalishi, ko’rgazmaliligi va berilayotgan bilim, yangi axborotlarning hayotiyligi, ularning jonli va ravon tilda ochib berilsihi kuzatiladi. C) O‘quvchilarning kayfiyati, ularning salomatligini, jamoada o‘zini tutish qoidalariga asoslangan, va tengdoshlari orasida do‘stona va o‘zaro hurmatli munosabatlar kuzatiladi A) 1-a.2-b C) 1-b,2-a B) 1-c,2-a D) 1-b,2-c. Your score is Средний балл составляет 28% 0% Qayta boshlash