Posted on 30.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №50 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №11) 0% 18 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №50 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №11) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №50 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №11) 1 / 25 1. 15) O’qituvchi o’quvchilar bilan dars va darsdan tashqari jarayonlarda, sinfda ijobiy ruhiy iqlim yarata oladi. Bu o’qituvchi o’zining qanday qobilyatini namoyon qildi? B) Voqealarni oldindan ko’ra olish qobilyat C) Kinestik qobilyat D) Mantiqiy qobilyat A) Muloqat qobilyat 2 / 25 2. 6) Ushbu qobiliyat turi har bir o’qituvchining sergakligida, o’quvchilarning ruhiyatini, ichki dunyosini ко ‘ra olishida namoyon bo ‘ladi. Shunda о ‘qituvchi kim nimaga qodir ekanligini oldindan bashorat qila oladi. Qaysi qobilyat turi haqida gap bormoqda? C) voqealarni oldindan ko’ra olish A) kinestik D) shaxsning ichki qobilyati B) muloqat 3 / 25 3. 5. Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish. A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish D)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish B) Taʼlim samaradorligini taʼminlash (taʼlim dasturini amalga oshirish) C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 4 / 25 4. 12) 1.Ko’nikmalar umumlashtirib ….nimani tashkil etadi. 2. Tug’ma qobilyat ……deyiladi. A) Qobilyat B) Zehn C) Mohirlik D) Ustalik B) 1-A 2- B A) 1-C 2- B D) 1-A 2-C C) 1-C 2-A 5 / 25 5. 8) “Avesto”da bolalarni o’qitish va tarbiyalash qoidalarini togri ko`rsating. a) diniy va axloqiy tarbiya; b) jismoniy tarbiya; c) o’qish va yozishga o’rgatish d) yaxshi amallarga rioya qilish C) a, b,c D) a,c,d A) a,b,c,d B) b,c,d 6 / 25 6. 7) Bunday qobiliyatga ega bo ‘lgan insonlar musiqani sevishadi, ohangni yaxshi his qilishadi, eshitgan narsasini xotiradasaqlaydi, ayniqsa , she ‘r va qo ‘shiqlarni sevib tinglaydi. Qaysi qobilyat turi haqida gap ketmoqda? A) Kinestik B) Voqealarni oldindan ko’ra olish C) Eshitish va his qilish D) Shaxsning ichki qobilyati 7 / 25 7. 9) «Avesto»da nima muqaddas deb e’lon qilingan? B) yer, havo, tuproq C) yer , suv , havo A) yer, suv, tuproq D) tuproq, suv, havo 8 / 25 8. 7) Markaziy Osiyoning Xorazm zaminida shakllangan eng qadimiy va “o’tmishdagi dinlarning eng kuchlilaridan bo’lgan” din…….. D) Hech qaysisi C) A va B A) islom B) zardushtiylik 9 / 25 9. 15) Õqituvchi darsni atrof muhitga bog’lab hayot qonuniyatlari asosida tushuntirmadi.Nazariy bilimlarni chala-chulpa berib darsni yakunladi. Qanday xatoga yõl qõyilgan. C) darsda nazorat bo’lmagan D) izchilik va uzviylik qoidasiga amal qilmagan A) ilmiylik qoidasiga amal qilmagan B) nazariy bilim berilmagan 10 / 25 10. 13) Govard Gardner nimalarni intellektlar to` plami deb atadi ? B) qobilyatlarni A) sifatlarni D) fazilatlarni C) iste’dodlarni 11 / 25 11. 11) Moslashtiring 1. O’qituvchining kasbiy faoliyati jarayonida hosil qilingan tajriba va bilimlar asosida bajariladigan ishning mukammal usuli. 2. O’qituvchining ongli faoliyatni bajarishi jarayonida hosil qilingan kasbiy intellektual faoiiyatning avtomatlashgan komponentlari yigindisi A. Malaka B.Ko’nikma B) 1-B 2-A A) 1-A 2- B 12 / 25 12. 9) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababiyat va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi. Qaysi qobilyat haqida gap ketmoqda? C) Mantiqiy qobilyat B) Kinestik qobilyat D) Voqelikni oldin ko’ra olish qobilyati A) Shaxsning ichki qobilyati 13 / 25 13. 1. ……………………. баҳолаш – бу синфда кундалик иш жараёнида олиб бориладиган баҳолаш тури, таълим олувчининг ўзлаштириш жорий кўрсаткичи ҳисобланади, ўқитиш пайтида таълим олувчи ва ўқитувчи ўртасида тезкор ўзаро алоқани ҳамда ўқувчи ва ўқитувчи ўртасида қайта алоқани таъминлайди, таълим жараёнини такомиллатиришга имкон беради. C) Formativ B) Summativ A) Diagnostik 14 / 25 14. 14) Mahalla raisi yigʻilish qildi va barchaga oilasi haqidagi muammolarini aytish uchun soʻz berdi, bir kishi soʻzga chiqqanida, rais «Siz oʻqituvchimisz deb soʻradi» shunda oʻsha kishi ha siz qayerdan bildingiz deganida, rais shunday bir tarif beradi oʻqituvchiga nisbatan….. A) nutq madaniyati va adabiy tilni mukammal bilish B) nutq madaniyati bilishi D) muomala madaniyati borligi C) nutqi ravonligi 15 / 25 15. 3. Қайта алоқанинг қоидалари қандай? 1) бир ишга кўп изоҳлар бериш керак эмас; 2) изоҳлар ўқувчига ўргатувчи мақсадга нисбатан қандай ишлаганлиги тўғрисида маълумотни таъминлаши ва уни ўз ишини такомиллаштиришига туртки бериши лозим; 3) изоҳлар баҳолаш мезонларга мувофиқ тайёрланиши керак. D) 2 va 3 A) 1 va 2 C ) 1,2,3 B) 1va 3 16 / 25 16. 14) Psixolog olim Olga Matveeva ushbu jihatlami psixologik texnologiya bilan kuchaytirib modifikatsiyalaydi va o’qituvchining kasbiy faoliyatida muhim ahamiyat kasb etishini ta’kidlab, qaysi qobiliyatlami ko‘rsatib o’tadi. 1.Muloqot qilish (kommunikativ) qobiliyati. 2.Voqealami oldindan ko’ra olish qobiliyati 3. Eshitish va his qilish qobiliyati 4. Kinestetik (teri-muskul) qobiliyat 5. Mantiqiy qobiliyat. 6. Shaxsning ichki qobiliyati D) 1.2,3,4 B) 1,2,3,5,6 C)1,2,3,4,5,6 A) 1,2,3,4,5 17 / 25 17. 10) Zardushtiylik dinida iymon nimalarga asoslangan. 1)fikming sofligi 2) so’zning sobitligi 3)ezguliklarning sofliligi 4) amallarmng insoniyligi. A) 1,2,3 C) 1,3,4 B) 2,3,4 D) 1,2,4 18 / 25 18. 11) …….. — shaxsning individual-psixologik xususiyati bo’iib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish subyektiv shart-sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yig’indisidir. C) iste’dod B) qobilyat A) intelekt D) ong 19 / 25 19. 10) О ‘z-o ‘zini mukammal bilishi, tushushishi va his qilish qobiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukammal rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о ‘z fikr mulohazasini erkin bayon eta oladi. Qaysi qobilyat haqida gap ketmoqda? [ D) Shaxsning ichki qobilyati A) Voqealarni oldin ko’ra olish qobilyati C) Mantiqiy qibilyat B) Eshitish va his qilish qobilyati 20 / 25 20. 6. Bolalar tanafusda urushib qolishdi. Õqituvchi vaziyatni aniqlab, tushunib ularni yarashtirib qõydi. Õqituvchida qanday qobiliyat shaklangan? A) didaktik D) perseptiv C) anglash B) kommunikativ 21 / 25 21. 4. Диагностиканинг асосий воситаси – бу дастлабки nima? D) bilim B) Test A) Szvol- javob C) daraja 22 / 25 22. 8) О ‘qituvchining о ‘z xatti hara katlarini muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo’naltiradi, vaqtni harakat sur ’ati bilan his qiladi, о ‘zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi.Qaysi qobilyat haqida gap ketmoqda? A) Muloqat D) Mantiqiy qobilyat B) Shaxsning ichki qobilyati C) Kinestik 23 / 25 23. 2.. …………………….. баҳолаш — узоқ муддатли ўқитиш циклидан кейин келади ва бу босқични (семестр, ўқув йили) якунлайди. Bu баҳолаш ўқувчиларни баҳолаш тоифасига киради ва натижага йўналтирилади. Одатда бу баҳолаш жараёнининг семестр ёки бўлим якунланганидан кейинги қисми. Унинг мақсади ўқув билимларини текширишдан, яъни бу даврда ўрганилган материални қанчалик ўзлаштирилганлигидан иборат. B) Formativ C) Summativ A) Diagnostik 24 / 25 24. 12) Nimani inson tug’ma, tabiat in’omi sifatida tayyor holida olmaydi, balki hayotiy faoliyati davomida shakllantiradi? C) qobilyatni D) iste’dodni B) fazilatni A) intelektni 25 / 25 25. 13) Insonning ijodiy faoliyati jarayonida erishiladigan qobiliyatlaming rivojlanish bosqichlarini togri ko`rsating. C) Iste’dod, intelekt, xarakter A) Iqtidor, iste’dod, intelekt D) intelekt, iste’dod, daholik B) Iqtidor, iste’dod, daholik Ваша оценка The average score is 20% 0% Qayta boshlash