Posted on 30.04.2025 KASB STANDARTI testlari №1 (2025-yilda BAHORda tushgan testlar №1) 0% 97 12345678910111213141516171819202122232425 KASB STANDARTI testlari №1 (2025-yilda BAHORda tushgan testlar №1) KASB STANDARTI bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №1 (2025-yilda BAHORDA tushgan testlar №1) 1 / 25 1. 222-savol : O’qituvchi tumandagi boshqa maktabga borib tajribali o’qituvchining darsini kuzatdi. O’rgangan bilimlarini o’z darslarida qo’lladi. Bunday holatda o’qituvchi o’z o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish kompetensiya standartining qaysi mehnat vazifasini bajardi ? b)Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo’lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish d)O’zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o’zining kasbiy faoliyatida foydalanish b)Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish a)Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo’llash 2 / 25 2. 206-savol : Havfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlashda o’qituvchi uchun zarur ko’nikmalar to’g’ri berilgan javobni aniqlang. 1.Insoniyatni rivojlantirish,o’qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari 2.Mazmunli ta’lim muhitini tashkil qilish va o’zgartirish 3.Favqulotda yoki havfli vaziyatlarda malakali harakat qilish,kerak bo’lganda , birinchi yordam ko’rsatish 4.Hayot havfsizligini asoslari c)2,3 a)1,3 d)1,2 b)1,4 3 / 25 3. 216-savol : Nizolarni hal qilish strategiyalarini mazmuni bilan moslashtiring. 1.Mediatsiya 2.Muzokaralar A)O’qituvchi vaziyatni o’rganish asosida “qaror qabul qiladigan””hakam”rolini o’z zimmasiga oladi.U o’quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini , ya’ni kim nima qilishi va kelajakda o’zini qanday tutishi kerakligini aytadi.Maktabdagi nizolar bo’lsa , o’qituvchi ko’pincha hakam ro’lini o’z zimmasiga oladi. B)O’quvchilar nizoni o’zlari qanday hal qilishni bilmasalar,ular muloqotga holis yordam beradigan,his tuyg’ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida ta’minlanishi mumkin.Bu vazifani maktab psixologi yoki nizoga aloqador bo’lmagan boshqa o’qituvchi bajarishi mumkin. C)O’qituvchi nizolarni sababini tushunishga yordam beradi va o’quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo’llari bo’yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. 1-A,2-B 1-B,2-C 1-C,2-A 1-A,2-C 4 / 25 4. 198-savol : O‘qituvchi o‘quvchilarning qanday xususiyatlarini tushunishi kerak? d) Faqat dars davomida qanday munosabatda bo‘lishini e) Faqat baholash jarayonidagi natijalarini b) Faqat jismoniy rivojlanishini c) Ijtimoiy, jismoniy va intellektual rivojlanish xususiyatlarini 5 / 25 5. 199-savol : Moslashtiring. 1.O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 2. Ta’lim samaradorligini ta’minlash A)O’quvchilarni qiziqishlarini uyg’otib , ular bilan ishlash , mustaqil ishning mazmuni , vazifalari va shakllarini tanlash ko’nikmalari B)O’quvchilarni turli xil ta’limiy ehtiyojlarini hisobga olgan holda ,diagnostika va baholash testlarini tuzish va o’tkazish qoidalarini bilish C)Tarbiyaviy ishlarning metodik asoslari,faoliyatli yondashuvning asosiy tamoyillari,zamonaviy pedagogic texnologiyalar turlari va uslublarini bilish 1-C,2-A 1-A,2-C 1-B,2-C 1-B,2-A 6 / 25 6. 209-savol : O’qituvchining dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishi va dars vaqtidan oqilona foydalanishi kasbiy faoliyatni qaysi sohaga tegishli mehnat harakatlari hisoblanadi ? b)Ta’lim samaradorligini ta’minlash a)O’quv jarayonini rejalashtirish c)O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish d)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 7 / 25 7. 202-savol : O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish kasbiy standartiga xos ko’nikmalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan ? 1.O’quvchilarni rivojlanish ishlarini rag’batlantirishdagi baholash va baholash jarayonining turli usullaridan foydalanish 2.Bolalar bilan muloqot qilish,ularning qadr – qimmatini tan olish 3.Diagnostik va baholash testlarining har xil turlarini ishlab chiqish 4.O’quvchilarni tenglik,adolat va hurmat tamoyillari asosida boshqalar bilan munosabatlarini o’rnatishga undash d)3,4 a)1,3 b)2,4 c)1,2 8 / 25 8. 205-savol : Havfsiz rivojlantiruvchi ta’lim muhitini yaratish va ta’minlashda o’qituvchi uchun zarur bilimlar to’g’ri berilgan javobni aniqlang. 1.Insoniyatni rivojlantirish,o’qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari 2.Mazmunli ta’lim muhitini tashkil qilish va o’zgartirish 3.Favqulotda yoki havfli vaziyatlarda malakali harakat qilish,kerak bo’lganda , birinchi yordam ko’rsatish 4.Hayot havfsizligini asoslari c)2,3 b)1,4 a)1,3 d)1,2 9 / 25 9. 215-savol : Nizolarni hal qilish strategiyalarini mazmuni bilan moslashtiring. 1.Arbitraj 2.Mediatsiya A)O’qituvchi vaziyatni o’rganish asosida “qaror qabul qiladigan””hakam”rolini o’z zimmasiga oladi.U o’quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini , ya’ni kim nima qilishi va kelajakda o’zini qanday tutishi kerakligini aytadi.Maktabdagi nizolar bo’lsa , o’qituvchi ko’pincha hakam ro’lini o’z zimmasiga oladi. B)O’quvchilar nizoni o’zlari qanday hal qilishni bilmasalar,ular muloqotga holis yordam beradigan,his tuyg’ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida ta’minlanishi mumkin.Bu vazifani maktab psixologi yoki nizoga aloqador bo’lmagan boshqa o’qituvchi bajarishi mumkin. C)O’qituvchi nizolarni sababini tushunishga yordam beradi va o’quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo’llari bo’yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. 1-A,2-C 1-B,2-C 1-C,2-A 1-A,2-B 10 / 25 10. 201-savol : O’zlashtirishni baholash kasbiy standarti sohasiga tegishli bilimlarni aniqlang 1.O’quv reja va davlat ta’lim standartlari , shuningdek maktab ishi bilan bog’liq hujjatlar 2.Fanni o’qitishning turli usullari 3.Ta’limning asosiy nazariyalari va samarali o’qitish usullari 4.Inklyuzivlik tamoyilini amalga oshirish usullari c)1,2 d)3,4 b)2,4 a)1,3 11 / 25 11. 204-savol : Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish kasbiy standartida o’qituvchidan qaysi ko’nikmalarga ega bo’lish talab qilinadi ? 1.O’quvchilarni rivojlanish ishlarini rag’batlantirishdagi baholash va baholash jarayonining turli usullaridan foydalanish 2.Bolalar bilan muloqot qilish,ularning qadr – qimmatini tan olish 3.Diagnostik va baholash testlarining har xil turlarini ishlab chiqish 4.O’quvchilarni tenglik,adolat va hurmat tamoyillari asosida boshqalar bilan munosabatlarini o’rnatishga undash a)1,3 b)2,4 c)1,2 d)3,4 12 / 25 12. 214-savol : Nizolarni hal qilish strategiyalarini mazmuni bilan moslashtiring. 1.Arbitraj 2.Muzokaralar A)O’qituvchi vaziyatni o’rganish asosida “qaror qabul qiladigan””hakam”rolini o’z zimmasiga oladi.U o’quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini , ya’ni kim nima qilishi va kelajakda o’zini qanday tutishi kerakligini aytadi.Maktabdagi nizolar bo’lsa , o’qituvchi ko’pincha hakam ro’lini o’z zimmasiga oladi. B)O’quvchilar nizoni o’zlari qanday hal qilishni bilmasalar,ular muloqotga holis yordam beradigan,his tuyg’ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida ta’minlanishi mumkin.Bu vazifani maktab psixologi yoki nizoga aloqador bo’lmagan boshqa o’qituvchi bajarishi mumkin. C)O’qituvchi nizolarni sababini tushunishga yordam beradi va o’quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo’llari bo’yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. 1-A,2-C 1-A,2-B 1-C,2-A 1-B,2-C 13 / 25 13. 208-savol : Hamkasblar va ta’lim oluvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish kasbiy standartiga xos zaruriy ko’nikmalar qaysi javobda to’g’ri berilgan ? 1.O’zining ta’lim faoliyatini tahlil qilish va baholash,modifikatsiyani talab qiladigan yo’nalishlarni aniqlash 2.Kasbiy rivojlanishda AKT muhitidan foydalanish 3.Jamoada ishlash 4.Kasbiy muommolarni hal qilish uchun boshqa o’qituvchilar va o’quvchilarning ota – onalari bilan hamkorlik qilish c)1,3 b)2,3 a)1,2 d)3,4 14 / 25 14. 210-savol : Biologiya o’qituvchisi Samarqand shahriga sayohat uyushtirdi va u yerda o’quvchilarga tarixiy obidalarni tanishtirishda , ularga vatanga muhabbat va vatanparvarlik tuyg’usini uyg’otish , o’lkamiz go’zalliklarini anglatish uchun turli usullardan foydalandi. O’quvchilar sayohatdan qaytishgach vatanparvarlik tuyg’usi yanada oshganligini o’zlarida his qilishdi. Bunda o;qituvchi kasbiy faoliyat sohasini qaysi mehnat harakatlarini amalda qo’lladi ? c)O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish d)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish a)O’quv jarayonini rejalashtirish b)Ta’lim samaradorligini ta’minlash 15 / 25 15. 212-savol : Boshlang’ich ta’lim fani o’qituvchisi o’quvchilarga yomg’ir tomchilarini va bir yilda necha kun yomg’ir yog’ishini hisoblash vazifasini berdi.O’quvchilar bunda tomchi rasmini chizishdi,yomg’ir haqida tabiiy fan doirasida olgan bilimlari asosida matn tuzdi. Bunda o’qituvchi o’quv jarayonini rejalashtirish kasbiy sohasini qaysi kompetensiyasini amalga oshirgan ? c)O’z fanini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish b)O’quvchilarni ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib o’quv dasturini moslashtirish (agar kerak bo’lsa) d)O’quvchilar bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobatga olgan holda darsning aniq va o’lchamli maqsad va natijalarini aniqlab,dars rejasini ishlab chiqish a)Davlat ta’lim standartlari va o’quv dasturlarining maqsadlariga muvofiq o’quv rejalarini ishlab chiqish 16 / 25 16. 218-savol : Saida opa doimiy ravishda faniga doir «Ustoz» jurnalining va «Mahoratli Ustoz» o’quv markazining qo‘llanmalarini o‘qib ,olgan bilimlarini darslari davomida qo‘llab boradi.Shunda Saida opa «O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish» yo‘nalishining qaysi mehnat ko‘nikmasini amalga oshiradi ? c) Ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat boʻlgan maktabning “uslubiy kengashlari”da qatnashish b) Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taʼminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish a) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qoʻllash d) Oʻzaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan oʻzining kasbiy faoliyatida foydalanish 17 / 25 17. 219-savol : Tarix fani oʻqituvchisi boshqa tarix fani oʻqituvchisidan yangi metod oʻrgandi .Oʻz darsi davomida uni oʻzgartirib darsida qoʻlladi. Oʻqituvchi qaysi kompetensiyani shakllantirgan? c) Ochiq darslarga tayyorgarlik koʻrishi b) Oʻz ustida ishlash,kasbiy bilimlarini oshirish a) Oʻzaro dars tahliliga kirish d) Kasbiy treninglarda qatnashish 18 / 25 18. 211-savol : O’quv rejani tahlil qilib,o’qituvchi kutilayotgan natilarga mo’ljal olishi,o’quvchilarning bilim va ko’nikmalarini joriy diagnostikasini inobatga olgan holda,kutilayotgan natijalarga erishish uchun qancha vaqt zarurligini rejalashtirishi , o’quv jarayonini rejalashtirishning qaysi kompetensiyasida amalga oshiriladi ? a)Davlat ta’lim standartlari va o’quv dasturlarining maqsadlariga muvofiq o’quv rejalarini ishlab chiqish c)O’z fanini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish b)O’quvchilarni ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib o’quv dasturini moslashtirish (agar kerak bo’lsa) d)O’quvchilar bilimini baholash natijasida olingan ma’lumotlarni inobatga olgan holda darsning aniq va o’lchamli maqsad va natijalarini aniqlab,dars rejasini ishlab chiqish 19 / 25 19. 213-savol : O’qitishning individual yo’li bosqichlarini to’g’ri ketma-ketlikda aniqlang. 1.O’quvchining individual o’qitish yo’lini amalga oshirish samaradorligini baholash 2.O’quvchining qobiliyatlari va uning individual qiziqishlari,xususiyatlari,kasbiy moyilligi va intilishlarining rivojlanish darajasini diagnostika qilish.Ish natijalariga ko’ra,bolaning individual ruhiy rivojlanish xaritasi tuziladi. 3.Individual o’qitish texnologiyalarini ishlab chiqish va amalga oshirish. 4.Individual o’quv faoliyatiga motivatsiya. 5.Ta’lim muassasasida o’quvchilarning ehtiyojlarini qondiradigan intellectual ta’lim maydonini yaratish. a)5,4,2,3,1 b)1,2,3,4,5 c)5,4,3,2,1 d)5,1,2,4,3 20 / 25 20. 203-savol : Ta’lim samaradorligini ta’minlash kasbiy standarti sohasiga tegishli bilimlarni aniqlang . 1.O’quv reja va davlat ta’lim standartlari , shuningdek maktab ishi bilan bog’liq hujjatlar 2.Fanni o’qitishning turli usullari 3.Ta’limning asosiy nazariyalari va samarali o’qitish usullari 4.Inklyuzivlik tamoyilini amalga oshirish usullari b)2,4 c)1,2 d)3,4 a)1,3 21 / 25 21. 200-savol : O‘qituvchi sinf boshqaruvi va baholash bo‘yicha qanday bilimlarga ega bo‘lishi lozim? O‘quvchilarning ehtiyojlarini tushunish, baholash va sinfni boshqarish usullarini bilish Faqat psixologiya bilimlariga asoslanish Faqat yozma baholash usullarini bilish Faqat o‘quvchilarni intizomga o‘rgatish 22 / 25 22. 220-savol : Qaysi kompetensiyasing mehnat harakatlari berilgan? 1.Oʻquvchilar taʼlim jarayonida toʻqnashgan qiyinchiliklarini kuzatish va qayd etish 2.Taʼlim natijalarini diagnostika qilish uchun turli usul va vositalaridan foydalanish 3.Muayyan oʻquvchining taʼlim olishdagi qiyinchiliklari toʻgʻrisida tegishli soha mutaxassislari bilan maslahatlashish O’quv jarayonini rejalashtirish O’z-o’zini rivojlantirish kasbiy o’sish O‘zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish Ta’lim samaradorligini taminlash 23 / 25 23. 217-savol : Saida opa doimiy ravishda faniga doir «Ustoz» jurnalining va «Mahoratli Ustoz» o’quv markazining qo‘llanmalarini o‘qib ,olgan bilimlarini darslari davomida qo‘llab boradi.Shunda Saida opa «O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish» yo‘nalishining qaysi mehnat ko‘nikmasini amalga oshiradi. Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qoʻllash Ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat boʻlgan maktabning “uslubiy kengashlari”da qatnashish Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taʼminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish Oʻzaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan oʻzining kasbiy faoliyatida foydalanish 24 / 25 24. 207-savol : O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish kasbiy faoliyat turiga xos zaruriy ko’nikmalar qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan ? 1.O’zining ta’lim faoliyatini tahlil qilish va baholash,modifikatsiyani talab qiladigan yo’nalishlarni aniqlash 2.Kasbiy rivojlanishda AKT muhitidan foydalanish 3.Jamoada ishlash 4.Kasbiy muommolarni hal qilish uchun boshqa o’qituvchilar va o’quvchilarning ota – onalari bilan hamkorlik qilish d)3,4 b)2,3 c)1,3 a)1,2 25 / 25 25. 221-savol : Matematika fani o’qituvchisi Baxodir aka darsda o’quvchilar zerikib qolayotganini sezdi. U bolalarni darsga bo’lgan qiziqishlarini qayta uyg’otish uchun turli texnologiyalardan foydalandi. Bu orqali o’quvchilarning faolligiga erisha oldi. Bunday holatda o’qituvchi kasbiy kompetentlikning qaysi mehnat harakatini bajargan hisoblanadi? Oʻquvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish Oʻquvchilarning bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlarni inobatga olgan holda rejalarni muvofiqlashtirish. Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holdarejalashtirish. Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish Ваша оценка The average score is 10% 0% Qayta boshlash