Pedagogik mahorat testlari №44 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №5)

0%
53

Pedagogik mahorat testlari №44 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №5)

Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №44

(2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №5)

 

1 / 25

1. 4) O’qituvchi boshqa maktabda ishlaydigan o’qituvchining darsda foydalangan metodini o’zini darsida foydalandi. Kasb standartidagi o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sishning qaysi vazifa turiga kiradi?

2 / 25

2. 27) Faoliyat obyektlari bo‘yicha ham ta’lim vositalari ikkiga bo‘linadi: Ular qaysilar? 1. O’rgatish 2. Material ta’lim vositalari 3. Idial ta’lim vositalari 4. O’rganish vositalari

3 / 25

3. 23) O’qituvchi o’quvchini prezident maktabiga tayyorlayapti, o’qituvchi o’quvchida tanqidiy fikrlashini rivojlantirish uchu qanday usullardan foydalanishi mumkin?

4 / 25

4. 21) Maktab jamoasidagi ikki oʻqituvchi oʻzaro gaplari bir-birlariga maʼqul kelmasdan tortishib qolishdi. Shunda oʻqituvchilardan yoshi ulugʻrogʻi kelib ularga bu ishi yaxshi emasligini, arzimagan gap tufayli baqir-chaqir qilish oʻqituvchiga yarashmasligini muloyimlik bilan tushuntirib qoʻydi. Bu jarayonda oʻqituvchi nizoni hal qilishning qaysi uzukdan foydalandi?

5 / 25

5. 22) 7-sinf va 8-sinf yigitlari anchagina tortishib qolishdi. Maktabning maʼnaviy va maʼrifiy ishlar boyicha direktor oʻrinbosari ularni janjal ustida ushlab oldi. Oʻquvchilar bilan alohida suhbat oʻtkazgach bu hol qaytib takrorlamasligini qatʼiy tayinladi. Quyida oʻqituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydalanildi?

6 / 25

6. 5) O’qituvchi tumandagi boshqa maktabga borib tajribali o’qituvchining darsini kuzatdi. O’rgangan bilimlarini o’z darslarida qo’lladi. Bunday holatda o’qituvchi o’z o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish kompetensiya standartining qaysi vazifasini bajardi?

7 / 25

7. 18) Tarix fani oʻqituvchisi boshqa tarix fani oʻqituvchisidan yangi metod oʻrgandi .Oʻz darsi davomida uni oʻzgartirib darsida qoʻlladi. Oʻqituvchi qaysi kompetensiyani shakllantirgan?

8 / 25

8. 11) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi?

9 / 25

9. 26) Moslashtiring.1. O’rgatish 2. O’rganish a) Masalan, namoyishli-tajriba qurollari. Bunday qurollar o‘qituvchi toionidan mavzuni tushuntirish va mustahkamlash uchun qo‘llaniladi. b) Masalan, laboratoriyapraktikum qurollari. Bunday vositalar o‘quvchilar tomonidan yangi bilimlarni egallash uchun qo‘llaniladi.

10 / 25

10. 9) Ingliz tili o’qituvchisi o’quvchilarga tana a’zolar haqida mavzu o’tdi va shu mavzu yuzasidan yangi so’zlarni yodlashga berdi. Ammo keyingi darsda o’quvchilar bu topshiriqni bajarmay kelganliklarinin g guvohi bo’ldi. O’qituvchi bunday vaziyatda qanday yo’l tutadi?

11 / 25

11. 17) Dars vaqtida oʻqituvchi oʻquvchilarga vazifa berdi .Oʻquvchilar maslahatlashib guruhga boʻlinishdi va oʻz fikrlarini erkin bayon etishdi . Dars oxirida sahna koʻrinish namoyish etib berishdi . Oʻqituvchi qaysi usuldan foydalandi

12 / 25

12. 19) 7-sinf oʻquvchilari orasidan ikki oʻquvchi bir -birlari bilan kelisha olmasdan qattiq tortishib qolishdi. Ular hech kelisha olishmaganini koʻrgan oʻqitivchi ularning har biri bilan alohida gaplashib qoʻyish orqali nizoni hal qildi.Quyida oʻqituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydlaandi

13 / 25

13. 2) Oʼqituvchi oquvchini past ozlashtirishiga bildirayotgan salbiy munosabati sababli oquvchining ozlashtirishi kundan kunga kamayib borganini sezdi va bu holatda oqituvchi qanday yol tutdi?

14 / 25

14. 7) Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida text berdi va qayta soʻzlab berishlarini aytdi[Quyida oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichidan foydalandi

15 / 25

15. 8) 7 yillik tajribaga ega tarix fani o’qituvchisi o’quvchilarning o’zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o’qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo’ladi

16 / 25

16. 30) Geografiya fani o‘qituvchisi vulqon va uning turlari haqida ma‘lumot berdi.Darsni yanada qiziqarli bo‘lishi uchun vulqon otilishini 3HD formatda virtual holatda namoyish etdi. O‘qituvchi qaysi metoddan foydalandi.

17 / 25

17. 24) Ta’lim vositalarini tasniflashda quyidagi qaysi asoslarga ko‘ra yondashiladi? 1.faoliyat subyektiga ko‘ra; 2.faoliyat obyektiga ko‘ra; 3.o‘quv axborotiga munosabatiga ko‘ra; 4. o‘quv jarayonidagi vazifasiga ko‘ra.

18 / 25

18. 10) Farzandining o’qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o’qituvchi qanday faoliyatni amalaga oshirishi mumkin?

19 / 25

19. 20) 10 -sinflar oʻrtasida ancha katta muhokamalarga sabab boʻlgan kelishmovchilik yuzaga kelib qoldi. Bu voqea taʼsirida sinf oʻquvchilarining bilimi tarbiyasi oʻzini tutishida ham juda katta oʻzgarishlar yuzaga keldi. Natijada sinf anchagina «qoloq» sinfga aylanib qoldi. Muommoni hal qilish uchun sinf rahbari ularga sinfning oldingi holati va hozirgi vaqtdagi obroʻsi haqida fikrlar bildirdi. Bu sinf oʻquvchilari oldin qanday edi hozir qanday ekanligini solishtirib koʻrsatdi. Hamda bu ahvol yana davom etaversa nima oqibatlar yuz berishi mumkinligini aniq qilib koʻrsatib berdi.Shundan keyin oʻquvchilar ancha kelishib olishdi. Quyida oʻqituvchi nizoni qanday yoʻl bilan hal qildi?

20 / 25

20. 1) O’qituvchi o’quvchilarga nutqning samaradorligini yaxshilash un aytgan gapi qaysi to’g’ri

21 / 25

21. 29)Moslashtiring.1. materializatsiya 2.verbalizatsiya a) — abstrakt simvollar tarzida ko‘rsatiladigan vosita b) nutq bayoni tarzida ko‘rsatiladigan vosita

22 / 25

22. 3) O’quvchilar darslikka umuman qiziqish bildirmayaptilar va undan foydalanishni xohlamayaptilar. Bu holda oqituvchi qanday vaziyatni qollaydi?

23 / 25

23. 6) Guruhda ishlash jarayonida o‘quvchilar o‘rtasida shaxsiy kelishmovchiliklar yuzaga keldi. Bunday vaziyatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi kerak?

24 / 25

24. 28) Moslashtiring.1.Material ta’lim vositalari 2.Idial ta’lim vositalari a) bular pedagog va o‘quvchilar yangi bilimlarni egallashda qo‘llaydigan vositalar: chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar b) Bu o‘quv qo‘llanmalari, darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv texnik vositalar, mebel, o‘quv-laboratoriya qurilmalari, ko‘rgazmali vositalar bo‘lishi mumkin.

25 / 25

25. 12) O’qituvchi sinfidagi o’zlashtirishi boshqalardan yuqori bo’lgan o’quvchi bilan qanday ishlashi kerak?

Ваша оценка

The average score is 49%

0%