Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №44 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №5) 0% 53 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №44 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №5) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №44 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №5) 1 / 25 1. 4) O’qituvchi boshqa maktabda ishlaydigan o’qituvchining darsda foydalangan metodini o’zini darsida foydalandi. Kasb standartidagi o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sishning qaysi vazifa turiga kiradi? D)O’zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o’zining kasbiy faoliyatida foydalanish B)Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish C)Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo’lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish A)Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo’llash 2 / 25 2. 27) Faoliyat obyektlari bo‘yicha ham ta’lim vositalari ikkiga bo‘linadi: Ular qaysilar? 1. O’rgatish 2. Material ta’lim vositalari 3. Idial ta’lim vositalari 4. O’rganish vositalari C)3,4 A)1,2 B) 2,3 D) 2,4 3 / 25 3. 23) O’qituvchi o’quvchini prezident maktabiga tayyorlayapti, o’qituvchi o’quvchida tanqidiy fikrlashini rivojlantirish uchu qanday usullardan foydalanishi mumkin? B ) o’quvchini so’zlarni yodlashga majburlash va matnni tarjima qildirish D) O’quvchilarda tanqidiy fikrlashga doir topshiriqlarni ko’payaytirish C) O’quvchiga tinimsiz lug’atlar yodlatish va ko’proq matn tarjima qildirish A) dastlab o’quvchiga o’zi tushunadigan matnlarni berib keyinchalik bu matnlarni murakkabiga o’zgartirish 4 / 25 4. 21) Maktab jamoasidagi ikki oʻqituvchi oʻzaro gaplari bir-birlariga maʼqul kelmasdan tortishib qolishdi. Shunda oʻqituvchilardan yoshi ulugʻrogʻi kelib ularga bu ishi yaxshi emasligini, arzimagan gap tufayli baqir-chaqir qilish oʻqituvchiga yarashmasligini muloyimlik bilan tushuntirib qoʻydi. Bu jarayonda oʻqituvchi nizoni hal qilishning qaysi uzukdan foydalandi? C)Iltimos D)Talab A) Ishontirish B) Suhbat 5 / 25 5. 22) 7-sinf va 8-sinf yigitlari anchagina tortishib qolishdi. Maktabning maʼnaviy va maʼrifiy ishlar boyicha direktor oʻrinbosari ularni janjal ustida ushlab oldi. Oʻquvchilar bilan alohida suhbat oʻtkazgach bu hol qaytib takrorlamasligini qatʼiy tayinladi. Quyida oʻqituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydalanildi? D) Talab A) Ishontirish B) Iltimos C)Suhbat 6 / 25 6. 5) O’qituvchi tumandagi boshqa maktabga borib tajribali o’qituvchining darsini kuzatdi. O’rgangan bilimlarini o’z darslarida qo’lladi. Bunday holatda o’qituvchi o’z o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish kompetensiya standartining qaysi vazifasini bajardi? B)Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish A)Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo’llash C)Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo’lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish D)O’zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o’zining kasbiy faoliyatida foydalanish 7 / 25 7. 18) Tarix fani oʻqituvchisi boshqa tarix fani oʻqituvchisidan yangi metod oʻrgandi .Oʻz darsi davomida uni oʻzgartirib darsida qoʻlladi. Oʻqituvchi qaysi kompetensiyani shakllantirgan? A) Kasbiy treninglarda qatnashish D)Oʻzaro dars tahliliga kirish B) Ochiq darslarga tayyorgarlik koʻrishi C)Oʻz ustida ishlash,kasbiy bilimlarini oshirish 8 / 25 8. 11) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi? C) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar saviyasiga mos qilib muqobillashtirish A) bu o’quvchini loyiha ishidan chetlatish D) Bu o’quvchiga boshqlarga ham imkon berish kerakligini tushuntirish B) Unga louih aishidan tashqari qiziqarliroq mashg’ulot bilan shug’ullanishi uchun imkon berish 9 / 25 9. 26) Moslashtiring.1. O’rgatish 2. O’rganish a) Masalan, namoyishli-tajriba qurollari. Bunday qurollar o‘qituvchi toionidan mavzuni tushuntirish va mustahkamlash uchun qo‘llaniladi. b) Masalan, laboratoriyapraktikum qurollari. Bunday vositalar o‘quvchilar tomonidan yangi bilimlarni egallash uchun qo‘llaniladi. A) 1-a,2-b B) 1-b,2-a 10 / 25 10. 9) Ingliz tili o’qituvchisi o’quvchilarga tana a’zolar haqida mavzu o’tdi va shu mavzu yuzasidan yangi so’zlarni yodlashga berdi. Ammo keyingi darsda o’quvchilar bu topshiriqni bajarmay kelganliklarinin g guvohi bo’ldi. O’qituvchi bunday vaziyatda qanday yo’l tutadi? D) O’quvchilar nega topshiriqni bajarmaganliklarining sabalarini izladi C) topshiriqni yana qaytib bajarishga majburladi B) o’quvchilarni bu ishlari uchun qattiq jazoladi A) so’zlarni qayta takrorlash uchun qo’shimcha mashg’ulotlar o’tkazdi 11 / 25 11. 17) Dars vaqtida oʻqituvchi oʻquvchilarga vazifa berdi .Oʻquvchilar maslahatlashib guruhga boʻlinishdi va oʻz fikrlarini erkin bayon etishdi . Dars oxirida sahna koʻrinish namoyish etib berishdi . Oʻqituvchi qaysi usuldan foydalandi D) Didaktik oʻyin A) Loyiha ishi B)Intervyu C)Suhbat 12 / 25 12. 19) 7-sinf oʻquvchilari orasidan ikki oʻquvchi bir -birlari bilan kelisha olmasdan qattiq tortishib qolishdi. Ular hech kelisha olishmaganini koʻrgan oʻqitivchi ularning har biri bilan alohida gaplashib qoʻyish orqali nizoni hal qildi.Quyida oʻqituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydlaandi A) Ishontirish C) Talab D)Tanbeh B) Suhbat 13 / 25 13. 2) Oʼqituvchi oquvchini past ozlashtirishiga bildirayotgan salbiy munosabati sababli oquvchining ozlashtirishi kundan kunga kamayib borganini sezdi va bu holatda oqituvchi qanday yol tutdi? B)ozlashtirish darajasiga qarab qoshimcha mashq berdi D) O’quvchi bilan ota -onasini chaqirib ular oldida gaplashib oldi A)bilim egallashda qiyinchiliklar bolishi tabiiy holat dedi C) Unga yaxshi o’qishi kerakligi haqida doimiy tanbeh berib bordi 14 / 25 14. 7) Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida text berdi va qayta soʻzlab berishlarini aytdi[Quyida oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichidan foydalandi C)Sintez D) Tushunish B) Bilish A) Qoʻllash 15 / 25 15. 8) 7 yillik tajribaga ega tarix fani o’qituvchisi o’quvchilarning o’zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o’qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo’ladi B) bu haqida maktab ma’muriyati bilan suhbatlashish C) O’z faoliyatini qayta ko’rib chiqib o’quvchilarda qiziqishlar uyg’otish uchun izlanish D) maktab psixologidan yordam sorash A) o’quvchilar bilan nega aynan shunday bo’layotganligi haqida suhbat o’tkazish 16 / 25 16. 30) Geografiya fani o‘qituvchisi vulqon va uning turlari haqida ma‘lumot berdi.Darsni yanada qiziqarli bo‘lishi uchun vulqon otilishini 3HD formatda virtual holatda namoyish etdi. O‘qituvchi qaysi metoddan foydalandi. D)Amaliy B)Tushuntirish A)Tasvir C)Namoyish 17 / 25 17. 24) Ta’lim vositalarini tasniflashda quyidagi qaysi asoslarga ko‘ra yondashiladi? 1.faoliyat subyektiga ko‘ra; 2.faoliyat obyektiga ko‘ra; 3.o‘quv axborotiga munosabatiga ko‘ra; 4. o‘quv jarayonidagi vazifasiga ko‘ra. B) 1,2 D)3,4 C)1,2,3,4 A)1,3,4 18 / 25 18. 10) Farzandining o’qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o’qituvchi qanday faoliyatni amalaga oshirishi mumkin? B) Ularni maktab psixologi oldiga maslahat olsh uchun yuborishi mumkin A) Ularga farzandining bilimi pasayganidan shikoyat qilishi mumkin C) Ota-ona bilan suhbatlashib ularga farzandining o’qishlaridagi pasayishlarining aniq sabablarini ko’rsatib berish D) Vaqti muammo ekanligini aytib suhbatni keyinga qoldirish 19 / 25 19. 20) 10 -sinflar oʻrtasida ancha katta muhokamalarga sabab boʻlgan kelishmovchilik yuzaga kelib qoldi. Bu voqea taʼsirida sinf oʻquvchilarining bilimi tarbiyasi oʻzini tutishida ham juda katta oʻzgarishlar yuzaga keldi. Natijada sinf anchagina «qoloq» sinfga aylanib qoldi. Muommoni hal qilish uchun sinf rahbari ularga sinfning oldingi holati va hozirgi vaqtdagi obroʻsi haqida fikrlar bildirdi. Bu sinf oʻquvchilari oldin qanday edi hozir qanday ekanligini solishtirib koʻrsatdi. Hamda bu ahvol yana davom etaversa nima oqibatlar yuz berishi mumkinligini aniq qilib koʻrsatib berdi.Shundan keyin oʻquvchilar ancha kelishib olishdi. Quyida oʻqituvchi nizoni qanday yoʻl bilan hal qildi? A) Suhbat B) Ishontirish C) Talab D) Iltimos 20 / 25 20. 1) O’qituvchi o’quvchilarga nutqning samaradorligini yaxshilash un aytgan gapi qaysi to’g’ri B. Pauzalardan qochishga harakat qiling chunki bu nutq so’zlovchining o’ziga ishonchiszligi va tayyor emasligini ifodalaydi A. So’zlayotganda intonatsiyalarga, ovozning ko’tarilish tushish ritmiga to’g’ri etibor bering D) O’zinngiz uchun tinglovchini tanlay oling C) Ovozning yo’g’on ingichkaligigga e’tibor bering 21 / 25 21. 29)Moslashtiring.1. materializatsiya 2.verbalizatsiya a) — abstrakt simvollar tarzida ko‘rsatiladigan vosita b) nutq bayoni tarzida ko‘rsatiladigan vosita B) 1-b,2-a A) 1-a,2-b 22 / 25 22. 3) O’quvchilar darslikka umuman qiziqish bildirmayaptilar va undan foydalanishni xohlamayaptilar. Bu holda oqituvchi qanday vaziyatni qollaydi? D) mavzuni o’zgartiradi C) o’quvchilar mustaqil ishlashlari uchun uyga vazifa berish B) o’quvchilarga darlik bilan ishlash kerakligini tushuntirish A)o’quvchilarni qiziqishlarini inobatga olib qoshimcha materiallar bilan taminlash 23 / 25 23. 6) Guruhda ishlash jarayonida o‘quvchilar o‘rtasida shaxsiy kelishmovchiliklar yuzaga keldi. Bunday vaziyatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi kerak? B)Muammoni ochiq muhokama qilib, o‘quvchilarni muloqotga chorlaydi va hamkorlik muhitini yaratadi. A)Kelishmovchiliklarni e’tiborsiz qoldirib, o‘quvchilardan mustaqil hal qilishni talab qiladi. C)Kelishmovchilikda aybdorni aniqlab, faqat unga chora ko‘radi. D)Guruh ishini to‘xtatib, faqat individual topshiriqlarga o‘tadi. 24 / 25 24. 28) Moslashtiring.1.Material ta’lim vositalari 2.Idial ta’lim vositalari a) bular pedagog va o‘quvchilar yangi bilimlarni egallashda qo‘llaydigan vositalar: chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar b) Bu o‘quv qo‘llanmalari, darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv texnik vositalar, mebel, o‘quv-laboratoriya qurilmalari, ko‘rgazmali vositalar bo‘lishi mumkin. B) 1-b,2-a A) 1-a,2-b 25 / 25 25. 12) O’qituvchi sinfidagi o’zlashtirishi boshqalardan yuqori bo’lgan o’quvchi bilan qanday ishlashi kerak? B) Bu o’quvchini boshqa o’quvchilar bilan bir xil olib borish kerak A) Uni o’z holiga tashlab qo’yish kerak C) O’quvchini maxsus ixtisoslashtirilgan maktabga yuborish kerak D) Oʻquvchiga doimiy oʻsib borishini chun qoʻshimcha topshiriqlar berish kerak Ваша оценка The average score is 49% 0% Qayta boshlash