Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №43 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №4) 0% 32 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №43 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №4) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №43 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №4) 1 / 25 1. 9) Oʻqituvchi oʻquvchilarga qattiq choralar qoʻllaydi. Doimo oʻz soʻzini oʻtkazishga harakat qiladi. Baʼzan oʻrtacha oʻqiydigan oʻquvcchi aʼlo baho olsa kimdan koʻchirding deya ularni izza qiladi.Ushbu holatda oʻqituvchida qanday muloqot uslubi koʻzga tashlanmoqda? C) Liberal uslub A) Avtoritar uslub D) Umumiy uslub B) Demokratik uslub 2 / 25 2. 25) O’qituvchi o’z darslarida hamisha AKT dan foydalanadi, darslar tushunarli bo’lishi uchun turli xil didaktik vosidalarni samarali qo’llaydi, turli xil interfaol metodlarni o’rganib chiqib doimiy ulardan foydalanadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? D)O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish C)Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish A)Ta’lim samaradorligini ta’minlash B)O’quv jarayonini rejalashtirish 3 / 25 3. 13) Moslashtiring 1. Avtoritar uslub 2. Demokratik uslub 3. Liberal uslub a) — tashabbussiz, eski qolipda pedagogik faoliyat olib boradi; -sinf jamoasining tarbiyaviy faoliyatiga aslo aralashmaydi; -ta’lim-tarbiyaga oid muammolarga yuzaki qarab chiqadi. b) muloqotni tashkil etuvchi 0‘qituvchi hozirgi zamon talablariga, ta’lim sohasida olib borilayotgan islohotlardan kutilayotgan maqsadlarga javob bera oladi. c) “Mening aytganim aytgan, deganim degan” shaklidagi prinsip asosida pedagogik faoliyat olib boradi. D)1-c,2-a,3-b A) 1-b2-a,3-c C) 1-c,2-b, 3-a B) 1-a 2-b,3-c 4 / 25 4. 26) O’qituvchi darslarida hamisha baholashning yangicha usullarini qo’llaydi. Aksariyat yangi bilimlar berishdan oldin bu mavzu yuzasidan o’quvchilarga savollar berib o’tadi. Qaysi mavzuga qanday metod qo’llashini, o’quvchilariga bu usulda o’zlashtirish qanday natija berishini oldingi tahlillari asosida aniqlaydi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? B)O’quv jarayonini rejalashtirish D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish C) O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani ta’minlash A)Ta’lim samaradorligini ta’minlash 5 / 25 5. 10) O‘quvchi guruhli ish vaqtida guruhdagi boshqa a’zolar bilan hamkorlik qila olmayapti. O‘qituvchi bu vaziyatda qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq? A) O‘quvchini mustaqil ishlashga o‘tkazadi D) O‘quvchiga ijtimoiy ko‘nikmalarni rivojlantirishga yo‘naltirilgan individual yordam ko‘rsatadi C) Guruhdagi boshqa o‘quvchilarni almashtiradi B) O‘quvchining bahosini pasaytiradi 6 / 25 6. 20) Bolalarning madaniy tafovutlari, jinsi, yoshi va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda taʼlim faoliyatini tashkil qilish Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish Quyida kasb standartining qaysi sohasiga tegishli zarur ko’nikmalar berilgan? A) O’quv jarayonini rejalashtirish B) Ta’lim samaradorligini oshirish D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish 7 / 25 7. 11) O‘quvchi: “Bu fan mening tanlagan kasbimga aloqasi yo‘q, men bu fanni o‘qishni xohlamayman”, — deb darsga bo‘lgan qiziqishini yo‘qotmoqda. O‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq? C) O‘quvchining tanlagan kasbi va fanning umumiy hayotiy foydasi o‘rtasida bog‘liqlikni ko‘rsatib beradi. B) O‘quvchining fikrini inkor qilib, faqat topshiriqni bajarishni talab qiladi. D) O‘quvchini darsdan chetlatib, boshqalarga xalal bermaslikni buyuradi. A) O‘quvchini o‘sha fan bo‘yicha imtihon topshirishga majbur ekanini eslatadi. 8 / 25 8. 22) Kasb standartinig o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli zarur bilimlarni ko’rsating.1.Oʻz-oʻzini baholash jarayoni, kuchli va kuchsiz tomonlarini aniqlash 2.Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish 3.AKT texnologiyalari 4.Xorijiy til 5.Nutq madaniyati 6.Taʼlim muassasalarida mehnat gigiyena qoidalar D)1,2,3,4,5,6 B) 1,4,6 A)1,3,5,6 C)1,2,3,4,5 9 / 25 9. 7) Rasmiy xat qanday qismlardan iborat bo‘ladi? C) Manzil, murojaat, mazmun, ilova, imzo D) Mavzu, ruxsat, dalil B) Sarlavha, tanishtiruv, natija A) Kirish, asosiy qism, xulosa 10 / 25 10. 3) Ota-ona maktabga kelib, o‘qituvchi bilan farzandining darsdagi qiyinchiliklari haqida suhbatlashishni xohlaydi. Ular farzandining darslarni tushunmayotganini, uyda ko‘p vaqt o‘qish bilan o‘tkazayotganini, lekin natija sezilmayotganini aytib, xavotir bildiradi. Quyidagi javoblardan qaysi biri o‘qituvchining eng to‘g‘ri yondashuvi hisoblanadi? B) "Ehtimol, u darsga yaxshi e’tibor bermayotgandir, siz ko‘proq nazorat qiling." C) "Keling, birgalikda muammoni aniqlaylik. Men kuzataman, siz uyda yordam berishda davom eting. Keyingi hafta yana suhbatlashamiz." D) "Agar bu fan qiyin bo‘lsa, boshqa fanlarga urg‘u beraversin, hammaga ham bir xil bo‘lmaydi." A) "Bu sizning farzandingizning o‘ziga bog‘liq, biz bir xil dars o‘tamiz, qolganlar tushunmoqda." 11 / 25 11. 1) 7 yillik tajribaga ega tarix fani o’qituvchisi o’quvchilarning o’zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o’qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo’ladi C) O’z faoliyatini qayta ko’rib chiqib o’quvchilarda qiziqishlar uyg’otish uchun izlanish B) bu haqida maktab ma’muriyati bilan suhbatlashish D) maktab psixologidan yordam sorash A) o’quvchilar bilan nega aynan shunday bo’layotganligi haqida suhbat o’tkazish 12 / 25 12. 17) O’quvchi matnni oʼqish jarayonida soʼzlarni notoʼgʼri talaffuz qildi. Oʼqituvchi qanday yoʼl tutishi kerak? A) o’quvchini toxtatib so’zni to’g’rilab o’qib berishi kerak, B) matnni tugatgach qaysi jihatida oqsayotgan bolsa tushuntirishi kerak, D) o’quvchiga tanbeh berib to’g’irlab o’qitish kerak 13 / 25 13. 6) Loyiha ishida ikkita shaxsiy adovati bor oʼquvchi bir guruhga tushdi. Shunda oʼqituvchi nima qilishi kerak ? B) E’tibor bermaslik kerak, kelishib olgani yaxshi D) Ikkalasi bilann suhbatlashishi kerak C) Ikkalasini ikkita guruhga ajratib qoʻyishi kerak A) Adovatli oʻquvchilar yolgʼiz oʼzi loyiha topshirishi kerak 14 / 25 14. 19) Moslashtiring 1. Arbitraj 2. Mediatsiya a) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. b) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi. c) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his-tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin. D)1-c,2-b A)1-b,2-c B)1-a,2-c 15 / 25 15. 5) Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida quiz testlar oldi. Bu testlarga yozma sharxlar berib oʻquvchilar bilan savol javob oʻtkazdi. Quyida oʻqituvchi qanday faoliyatni amalga oshirdi. A) Taʼlim jarayonida diagnostika C) Taʼlimda interfaol usul D) Taʼlim jarayonini muqobillashtirish B)Taʼlim tushuntirish metodi 16 / 25 16. 14) Oʻquvchi lugʻat yodlashda qiynalayapti. Qanday yoʻl tutish eng maqbul hisoblanadi? A) Har kuni 50 ta yangi soʻz yodlashi talab qilinadi B) Soʻzlarni yodlashda kartochkalar va kontekstda foydalanish tavsiya qilinadi D) Yodlay olmagan soʻzlar uchun jazo 17 / 25 17. 2) O‘qituvchi o‘quvchilarga lugʻat tanlashda qanday maslahatlar beradi? A) Eng katta hajmli lugʻatni tanlashni C) Faqat eski lug‘atlardan foydalanishni D) Yoshi va bilim darajasiga mos lugʻat tanlashni B) Har doim inglizcha-o‘zbekcha lugʻatdan foydalanishni 18 / 25 18. 4) Farzandining o’qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o’qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirishi mumkin? A) Ularga farzandining bilimi pasayganidan shikoyat qilishi mumkin C) Ota-ona bilan suhbatlashib ularga farzandining o’qishlaridagi pasayishlarining aniq sabablarini ko’rsatib berish B) Ularni maktab psixologi oldiga maslahat olsh uchun yuborishi mumkin D) Vaqti muammo ekanligini aytib suhbatni keyinga qoldirish 19 / 25 19. 12) 9-sinf rahbari o’z sinfi o’quvchilari bilan juda kam ishlaydi. Hozirgi davrda bu o’quvchilarda bo’layotgan o’zgarishlarga juda e’tiborsiz. Yaqinda sinf yigitlari guruh bo’lib mahallaning boshqa bolalari bilan qo’pol munosabatda bo’layotganliklari haqida gaplar tarqaldi. Lekin o’qituvchi maktabdan tashqari jarayonda bo’lgan deb o’quvchilar bilan qo’shimcha suhbatlar o’tkazmadi. O’qituvchida muloqot usulining qaysi biri namoyon bo’lmoqda ? D) A va B javoblar A) Avtoritar B) Demokratik C) Liberal 20 / 25 20. 23) Kasbiy standartining o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli ma’lumotlarni moslashtiring.1. Zarur koʻnikmalar 2. Zarur bilimlar a) Oʻzining taʼlim faoliyatini tahlil qilish va baholash, modifikatsiyani talab qiladigan yoʻnalishlarni aniqlash Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish b) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish AKT texnologiyalari c) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish D)1-a,2-c A)1-c,2-a B)1-a,2-b C)1-b,2-a 21 / 25 21. 24) O’qituvchi dars jarayoni uchun aniq maqsadlar, shakllar va usullarini ishlab chiqadi. Dars vaqtidan oqilaona foydalanish va darsda qanday tarqatma materiallardan foydalanish uchun aniq maqsadlar qo’yadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? B)O’quv jarayonini rejalashtirish D)O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish A)Ta’lim samaradorligini ta’minlash 22 / 25 22. 21) Moslashtiring.1. OʻZ-OʻZINI RIVOJLANTIRISH VA KASBIY OʻSISH 2. HAMKASBLAR VA TAʼLIM OLUVCHILARNING OTA-ONALARI (ULARNING OʻRNINI BOSUVCHI SHAXSLAR) BILAN HAMKORLI a)Jamoada ishlash Kasbiy muammolarni hamkorlikda hal qilish uchun boshqa oʻqituvchilar va oʻquvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish b) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish c)Oʻquvchilarga turli xil tahdidlarning mohiyati, favqulodda vaziyatlarda protseduralarning mazmuni va harakatlar ketma ketligini tushuntirish Oʻquvchilarning ehtiyojlariga javob beradigan aniq koʻrsatmalar berish orqali sinf(guruh)dagi oʻquvchilar faoliyatini boshqarish D)1-b,2-c B) 1-b,2-a A) 1-a,2-b, C) 1-c,2-a 23 / 25 23. 8) Oʻquvchi yangi soʻzni yodlay olmayotgani va mashqlarni bajarishda qiynalayotgan vaziyatda oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi maqsadga muvofiq? D) Oʻquvchiga past baho qoʻyadi A) Oʻquvchini mustaqil ishlashga majbur qiladi B) Uni boshqa darsga qadar kutib turishini aytadi C) Soʻzni yodlashning oson usullarini tushuntiradi va mashqlarni bosqichma-bosqich bajarishda yordam beradi 24 / 25 24. 13) -Dars maqsadlari asosida oʻquvchilar uchun erishimli vazifalarni belgilash-Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish-Darsda vaqtdan oqilona foydalanish.-Taʼlim jarayonini qoʻllab-quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda-AKTdan foydalanish. Kasb standartining qaysi sohasiga tegishli A) Ta’lim samaradorligini oshirish D) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish B) o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish C) o’quv jarayonini rejalashtirish 25 / 25 25. 18) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi.Quiyda nizolarni hal qilishning qaysi strategiyasi haqida gap ketmoqda? B)Mediatsiya A)Muzokaralar D) A va B Ваша оценка The average score is 44% 0% Qayta boshlash