Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №42 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №3) 0% 66 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №42 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №3) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №42 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №3) 1 / 25 1. 16) O‘qituvchi ingliz (yoki boshqa til) grammatikasini yaxshi biladi, lekin og‘zaki nutqda qiynaladi. Bu holatda qaysi chora eng samarali bo‘ladi? A) Grammatika darslarini yanada chuqurlashtirish D) Nazariy bilimlarni yana qayta ko‘rib chiqish B) Doimiy ravishda yozma tarjimalar qilish C) Og‘zaki suhbat mashqlarini ko‘paytirish 2 / 25 2. 26) Oʻqituvchi oʻqish darsligida berilgan bir matnni kritik fikrlash qobiliyatini oʻquvchilarda shakllantirishni maqsad qilganda Blum taksonomiyasiga asoslanib qanday yoʻl tutganda samaraliroq boʻladi? C) Matnni oʻqib boʻlgach, matnga boʻlgan tanqidiy fikrini soʻrasa A) Matnni oʻquvchilarga koʻchirtirib, ostiga fikrini yozdirsa D) Matnni oʻqigach uni qayta — qayta oʻqib yodlatish B) Matnni oʻqib tushunganini aytib berishini soʻraganda 3 / 25 3. 28) Oʻqituvchi tayyorlagan koʻrgzma quroli qachon oʻquvchi uchun qanday boʻlishi lozim? A) Oʻquvchi uchun tushunarli boʻlishi kerak D) Oʻquvchini oʻziga jalb qilishi kerak B) Oʻquvchi uchun qiziqarli boʻlishi kerak C) Oʻqituvchi ishtirokini kamaytirishi kerak 4 / 25 4. 3) 7-sinf o’quvchilari kimyo fanidan juda yaxshi bilimga ega, Shu sababli o’qituvchi o’quvchilarga dars tuzulishini tarqatma materiallar va yangi qo’shimcha ma’lumotlarni tayyorlashda nihoyatda e’tiborli bo’ladi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda Bashoratlash rejalashtirish tashxis loyihalashtirish 5 / 25 5. 29) Oʻquvchilarda nutq madaniyati va tinglash qobiliyatini shakllantirish uchun qaysi chora tadbirlar samaraliroq?1.Jamoaviy tadbirlar, yigʻinlar oʻtkazish 2.Oʻquvchilarni tanqidiy fikrlashga qiziqtirish 3.Muloqotda ochiqlik boʻlishi 4.Oʻquvchini erkin soʻzlashiga yoʻl bermaslik 5.Nutqi ravon oʻquvchilarni ragʻbatlantish B) 1 3 4 5 A) 1 2 3 4 C) 1 2 3 5 D) 2 3 4 5 6 / 25 6. 31) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshqa o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi? A) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar saviyasiga mos qilib taqsimlash D) Loyiha ishini barcha o’zi bajarishini tashkillash C) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar nutqiga mos qilib taqsimlash B) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar hohishiga mos qilib taqsimlash 7 / 25 7. 28) Bir oʻquvchini ota- onasini maktabga chaqirgan oʻqituvchi ularga farzandlarining xulq atvorida boʻlayotgan oʻzgarishlar va oʻqishdagi pasayishlarini qanday tushuntirsa samarali boʻladi ? C) Oʻquvchining bor yomon xislatlarini ochib berib , uni ota- onasi oldida uyaltirsa D) Farzandlarining qilgan xatolarini toʻgʻri tushuntirib , birga muammoni hal qilish ohangida gapirsa A) Ota — ona bilan ziddiyatli holat kelib chiqmasligi uchun ayrim kamchiliklarini berkitsa B) Biz unga qoʻldan kelgancha koʻmaklashdik, endi uyda oʻzlaringiz qattiq oling deb uqtiradi 8 / 25 8. 27) Oʻqituvchi oʻquvchining tartibi yomon tomonga oʻzgarayotganini ,baholari juda pasayib ketganini koʻrib u bilan koʻproq ishlashga harakat qildi . Turli xil usullarni qoʻllab koʻrdi .Foyda boʻlmagach hamkasblardan u bola haqida fikrlarini soʻradi . Metod birlashma rahbarlari bilan ham kengashib oldi. Quyida oʻqituvchi kasb standartining qaysi boʻlimidagi mehnat harakatlarni amalga oshiryapti ? C) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish B) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish D)Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota- onalari bilan hamkorlik A) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish 9 / 25 9. 18) O‘quvchi chet tilidagi so‘zlarni ona tili ta’sirida noto‘g‘ri talaffuz qilmoqda. Bu holatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq? C) To‘g‘ri talaffuz namunalarini eshittirib, talaffuz ustida mashqlar tashkil etadi. A) O‘quvchini qattiq tanbeh qiladi. D) O‘quvchining talaffuzidagi xatoni kulgi ostiga ola B) Uning noto‘g‘ri talaffuzini inkor etib, e’tibor bermaydi. 10 / 25 10. 17) Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak?1) Har bir tomonning fikrini hurmat bilan tinglash 2) Ziddiyat sababchisiga bosim oʻtkazish va jazolash, O’quvchiga qatiy chora korilishi kerak 3) Ota-onalarni maktab hayotiga faol jalb qilish 4) Muommoni ochiq muloqot orqali hal qilish D) 2 C) 1,3,4 A) 1,2,3 B) 2,,3,4 11 / 25 11. 14) Bir oʻquvchi nazariy mashqlarni ishlashni yoqtiradi, lekin oʻquvchilar bilan muloqot qilishdan qochadi. Oʻqituvchi uni muloqotga jalb qilish uchun qanday yo‘l tutishi kerak? B) Oʻquvchini faqatgina baho orqali rag‘batlantirish D) Oʻquvchini muloqotga majburan jalb qilish C) Oʻquvchiga kichik guruhli ishlarda yetakchilik rolini topshirish A) Oʻquvchining mustaqil ishlashiga imkon berib, unga qo‘shimcha nazariy topshiriqlar berish 12 / 25 12. 20) Ingliz tili oʻqituvchisi oʻquvchilarning ogʻzaki nutqini rivojlantirishda asosan qaysi usuldan foydalanadi? B) Matn tarjima qilish A) Grammatik qoidalarni yodlash D) Diktant yozish C) Kommunikativ usul 13 / 25 13. 15)O‘quvchi grammatikani tushunmayotganini sezsangiz, avvalo nima qilasiz? D) Darsni to‘xtataman B) Yangi mavzuga o‘tamiz C) Avvalgi bilimlarini aniqlab, tushunmagan joylarini aniqlayman A) Uni tanbeh qilaman 14 / 25 14. 23) Oʻqituvchi darsga tayyorlanish jarayonida quyidagi ishlarni amalga oshirsa «Oʻquv jarayonini rejalashtirish» yoʻnalishining qaysi boʻlimiga oid mehnat harakatini amalga oshiradi? -oʻquvchilar qiziqishlaridan kelib chiqib tarqatmalar tayyorlash — taʼlim latformalaridan foydalanish — oʻquvchilar uchun qoʻshimcha adabiyotlar shakllantirish C)Oʻquvchilarning qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish D) Tegishli oʻquv ,namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish A) Oʻz faoliyatini fanlararo korrekyatsiyalash B)Darsning aniq maqsad va natijalarini aniqlash 15 / 25 15. 1) Didaktik jarayon kechadigan barcha jarayonlarni oydinlashtirish, uning natijalarini belgilashtirish qanday nomlanadi? tashxis baholash rejalashtirish bashoratlash 16 / 25 16. 19) Sinfingizda bir o‘quvchi bor. U darslarda faol emas, uy vazifalarini ko‘p hollarda bajarmaydi, testlardan past ball oladi. Siz unga yordam bermoqchisiz.Siz qanday choralar ko‘rasiz? C. Uni darslarda kamroq chaqirasiz, ko‘proq faol o‘quvchilarga e’tibor qaratasiz. B. O‘quvchini alohida suhbatga chaqirasiz, muammolarini aniqlashga harakat qilasiz va unga yordam berish rejasini tuzasiz. A. O‘quvchini sinfdoshlari oldida tanqid qilasiz, unga jiddiy ogohlantirish berasiz. D. Ota-onasi bilan bog‘lanib, bolani jazolashni tavsiya qilasiz. 17 / 25 17. 21) Dars davomida o‘quvchilar so‘z boyligini oshirish uchun yangi so‘zlar bilan tanishmoqda. Biroq, bir nechta o‘quvchilar yangi so‘zlarning ma’nosini tushunmayapti. Savol: Siz qanday chorani ko‘rasiz? C. So‘zlarni eslab qolish oson bo‘lmaydi, shuning uchun bu mavzuni keyinga qoldirasiz. A. So‘zlarni faqat ta’rif bilan tushuntirib, darsni davom ettirasiz. D. So‘zlarning tarjimasini aytasiz va o‘quvchilardan yodlab olishni so‘raysiz. B. Har bir yangi so‘zga misollar keltirasiz, rasm va o‘yinlar orqali izohlab berasiz. 18 / 25 18. 30) Oʻqituvchi yozma ishlarni tekshirayotib , oʻquvchilar feʼl zamonlarini umuman tushunmaganlarini sezib qoldi. Shunda u taʼlim samaradorligini yaxshilash uchun nima qilsa maqsadga muvofiq? D) Feʼl zamonlari oʻzi murakkab mavzu ekanligini oʻquvchilarga toʻgʻri tushuntirsa A) Oʻquvchilarga shu mavzuga doir tushunarli materiallarni izohlab bersa B) Oʻqituvchi shu mavzuga doir adabiyotlarni roʻyxatini shakllantirib bersa C) Oʻquvchilarga zamonlardan foydalanib gap tuzib kelishni tushuntirib aytsa 19 / 25 19. 24) Dars jarayonida oʻquvchilar mavzuni zerikarli ekanligini bildirib,oʻqituvchidan boshqa mavzuda dars oʻtishni soʻradi. Oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi kerak? A) Zerikarli boʻlsada darslikdan chiqib ketmagan maʼqul C) Mavzuni oʻz holicha qoldirib, qiziqarli oʻyin darsiga aylantirish kerak D) Interfaol metodlardan foydalanib darsni qiziqarli oʻtish B) Oldin darslikdagi mavzuni oʻtib, mavzuga doir qoʻshimcha materialdan foydalanish 20 / 25 20. 5) Moslashtiring 1. Induksiya 2.Deduksiya 3. Anologiya a) xususiydan umumiygaga qarab turish xususiy xulosalardan umumiy xulosalar chiqarish b) Umumiydan xususiy xulosalar chiqarish c)xususiy xulosalardan xususiy xulosalar chiqarish 1-a,2-b,3-c 1-a,2-c, 3-b 1-b,2-a, 3-c 1-c,2-b,3-a 21 / 25 21. 4) O’qituvchi yaqinda ochiq dars tashkil qilishi kerak. U o’tadigan ochiq darsi uchun turli xil g’oya va farazlarni o’ylab qo’ydi. Bu darlardan keyingi natijalar haqida ham bosh qotirdi va ulan ichidan eng ma’qulini tanlab oldi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda? bashoratlash rejalashtirish tashxis loyihalashtirish 22 / 25 22. 22) Diktant yozish jarayonida ko‘pchilik o‘quvchilar imlo va tinish belgilaridan ko‘p xatolarga yo‘l qo‘ydi. Savol: Siz qanday yo‘l tutasiz? D. Xatolari ko‘p o‘quvchilarga nisbatan jazo choralarini qo‘llasiz. B. Umumiy muhokama o‘tkazasiz, keng tarqalgan xatolar ustida ishlaysiz. C. Xatolar ko‘p bo‘lgani uchun sinfni tanqid qilasiz va qayta diktant yozdirasiz.. A. Har bir o‘quvchining daftarini tekshirib, ball qo‘yasiz va xatolarni ko‘rsatib o‘tasiz. 23 / 25 23. 25) Dars jarayonida oʻquvchiga quyidagicha imkoniyatlar yaratilganda » Taʼlim samaradorligini taʼminlash » yoʻnalishining qaysi mehnat harakati boʻlimi aks etadi? -oʻquvchi oʻzgalar fikrini tinglashni oʻrganadi — oʻz fikri va gʻoyalarini erkin ayta oladi — insonni hurmat qilish koʻnikmasi shakllanadi C)Oʻquvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish D) Dars davomida har bir oʻquvchiga oʻz gʻoyalari va qarashlarini ifoda etish imkonini berish B)Dars mavzusini amaliyot bilan bogʻlash A) Oʻquvchilarni darsga qiziqtirish uchun ularning qiziqishlaridan foydalanish 24 / 25 24. 14) Oʻqituvchi Pedagogik mahorat doirasida oʻz faoliyati haqidagi maʼlumotlarni,kamchiliklarini qayd qilib bordi.Bu jarayonda oʻqituvchi kasbiy refleksiyaga oid qanday faoliyatni amalga misol boʻla oladi? A) Oʻz-oʻzini bilish D) Oʻz-oʻzini rivojlantirish C) Oʻz-oʻzini belgilash B) Oʻz- oʻzini anglash 25 / 25 25. 2) Beshinchi sinf o’quvchilarining ko’pchiligi o’quv kurslarida tayyorlanganligi uchun juda yaxshi bilimga ega. Matematika fani o’qituvchisi darsga kirishdan oldin o’quvchilarning qiziqishlari, qobiliyatlari, talablarini inobatga olgan holda darsga yangi metod, yangicha axborot bilimlarini mustahkamlash uchun qo’shimcha misollar topib darsga tayyorlanadi. Ushbu jarayonda o’qituvchining darsga tayyorgarligining qanday bosqichi namoyon bo’lmoqda? loyihalash rejalashtirish bashoratlah tashxis Ваша оценка The average score is 44% 0% Qayta boshlash