Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №42 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №3) 0% 97 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №42 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №3) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №42 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №3) 1 / 25 1. 1) Didaktik jarayon kechadigan barcha jarayonlarni oydinlashtirish, uning natijalarini belgilashtirish qanday nomlanadi? rejalashtirish tashxis bashoratlash baholash 2 / 25 2. 22) Diktant yozish jarayonida ko‘pchilik o‘quvchilar imlo va tinish belgilaridan ko‘p xatolarga yo‘l qo‘ydi. Savol: Siz qanday yo‘l tutasiz? B. Umumiy muhokama o‘tkazasiz, keng tarqalgan xatolar ustida ishlaysiz. D. Xatolari ko‘p o‘quvchilarga nisbatan jazo choralarini qo‘llasiz. C. Xatolar ko‘p bo‘lgani uchun sinfni tanqid qilasiz va qayta diktant yozdirasiz.. A. Har bir o‘quvchining daftarini tekshirib, ball qo‘yasiz va xatolarni ko‘rsatib o‘tasiz. 3 / 25 3. 28) Bir oʻquvchini ota- onasini maktabga chaqirgan oʻqituvchi ularga farzandlarining xulq atvorida boʻlayotgan oʻzgarishlar va oʻqishdagi pasayishlarini qanday tushuntirsa samarali boʻladi ? A) Ota — ona bilan ziddiyatli holat kelib chiqmasligi uchun ayrim kamchiliklarini berkitsa C) Oʻquvchining bor yomon xislatlarini ochib berib , uni ota- onasi oldida uyaltirsa B) Biz unga qoʻldan kelgancha koʻmaklashdik, endi uyda oʻzlaringiz qattiq oling deb uqtiradi D) Farzandlarining qilgan xatolarini toʻgʻri tushuntirib , birga muammoni hal qilish ohangida gapirsa 4 / 25 4. 28) Oʻqituvchi tayyorlagan koʻrgzma quroli qachon oʻquvchi uchun qanday boʻlishi lozim? C) Oʻqituvchi ishtirokini kamaytirishi kerak D) Oʻquvchini oʻziga jalb qilishi kerak A) Oʻquvchi uchun tushunarli boʻlishi kerak B) Oʻquvchi uchun qiziqarli boʻlishi kerak 5 / 25 5. 16) O‘qituvchi ingliz (yoki boshqa til) grammatikasini yaxshi biladi, lekin og‘zaki nutqda qiynaladi. Bu holatda qaysi chora eng samarali bo‘ladi? A) Grammatika darslarini yanada chuqurlashtirish C) Og‘zaki suhbat mashqlarini ko‘paytirish D) Nazariy bilimlarni yana qayta ko‘rib chiqish B) Doimiy ravishda yozma tarjimalar qilish 6 / 25 6. 24) Dars jarayonida oʻquvchilar mavzuni zerikarli ekanligini bildirib,oʻqituvchidan boshqa mavzuda dars oʻtishni soʻradi. Oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi kerak? A) Zerikarli boʻlsada darslikdan chiqib ketmagan maʼqul C) Mavzuni oʻz holicha qoldirib, qiziqarli oʻyin darsiga aylantirish kerak D) Interfaol metodlardan foydalanib darsni qiziqarli oʻtish B) Oldin darslikdagi mavzuni oʻtib, mavzuga doir qoʻshimcha materialdan foydalanish 7 / 25 7. 14) Bir oʻquvchi nazariy mashqlarni ishlashni yoqtiradi, lekin oʻquvchilar bilan muloqot qilishdan qochadi. Oʻqituvchi uni muloqotga jalb qilish uchun qanday yo‘l tutishi kerak? B) Oʻquvchini faqatgina baho orqali rag‘batlantirish D) Oʻquvchini muloqotga majburan jalb qilish A) Oʻquvchining mustaqil ishlashiga imkon berib, unga qo‘shimcha nazariy topshiriqlar berish C) Oʻquvchiga kichik guruhli ishlarda yetakchilik rolini topshirish 8 / 25 8. 21) Dars davomida o‘quvchilar so‘z boyligini oshirish uchun yangi so‘zlar bilan tanishmoqda. Biroq, bir nechta o‘quvchilar yangi so‘zlarning ma’nosini tushunmayapti. Savol: Siz qanday chorani ko‘rasiz? B. Har bir yangi so‘zga misollar keltirasiz, rasm va o‘yinlar orqali izohlab berasiz. A. So‘zlarni faqat ta’rif bilan tushuntirib, darsni davom ettirasiz. C. So‘zlarni eslab qolish oson bo‘lmaydi, shuning uchun bu mavzuni keyinga qoldirasiz. D. So‘zlarning tarjimasini aytasiz va o‘quvchilardan yodlab olishni so‘raysiz. 9 / 25 9. 5) Moslashtiring 1. Induksiya 2.Deduksiya 3. Anologiya a) xususiydan umumiygaga qarab turish xususiy xulosalardan umumiy xulosalar chiqarish b) Umumiydan xususiy xulosalar chiqarish c)xususiy xulosalardan xususiy xulosalar chiqarish 1-a,2-c, 3-b 1-a,2-b,3-c 1-c,2-b,3-a 1-b,2-a, 3-c 10 / 25 10. 29) Oʻquvchilarda nutq madaniyati va tinglash qobiliyatini shakllantirish uchun qaysi chora tadbirlar samaraliroq?1.Jamoaviy tadbirlar, yigʻinlar oʻtkazish 2.Oʻquvchilarni tanqidiy fikrlashga qiziqtirish 3.Muloqotda ochiqlik boʻlishi 4.Oʻquvchini erkin soʻzlashiga yoʻl bermaslik 5.Nutqi ravon oʻquvchilarni ragʻbatlantish B) 1 3 4 5 D) 2 3 4 5 C) 1 2 3 5 A) 1 2 3 4 11 / 25 11. 4) O’qituvchi yaqinda ochiq dars tashkil qilishi kerak. U o’tadigan ochiq darsi uchun turli xil g’oya va farazlarni o’ylab qo’ydi. Bu darlardan keyingi natijalar haqida ham bosh qotirdi va ulan ichidan eng ma’qulini tanlab oldi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda? loyihalashtirish tashxis rejalashtirish bashoratlash 12 / 25 12. 17) Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak?1) Har bir tomonning fikrini hurmat bilan tinglash 2) Ziddiyat sababchisiga bosim oʻtkazish va jazolash, O’quvchiga qatiy chora korilishi kerak 3) Ota-onalarni maktab hayotiga faol jalb qilish 4) Muommoni ochiq muloqot orqali hal qilish D) 2 C) 1,3,4 A) 1,2,3 B) 2,,3,4 13 / 25 13. 26) Oʻqituvchi oʻqish darsligida berilgan bir matnni kritik fikrlash qobiliyatini oʻquvchilarda shakllantirishni maqsad qilganda Blum taksonomiyasiga asoslanib qanday yoʻl tutganda samaraliroq boʻladi? C) Matnni oʻqib boʻlgach, matnga boʻlgan tanqidiy fikrini soʻrasa B) Matnni oʻqib tushunganini aytib berishini soʻraganda D) Matnni oʻqigach uni qayta — qayta oʻqib yodlatish A) Matnni oʻquvchilarga koʻchirtirib, ostiga fikrini yozdirsa 14 / 25 14. 19) Sinfingizda bir o‘quvchi bor. U darslarda faol emas, uy vazifalarini ko‘p hollarda bajarmaydi, testlardan past ball oladi. Siz unga yordam bermoqchisiz.Siz qanday choralar ko‘rasiz? C. Uni darslarda kamroq chaqirasiz, ko‘proq faol o‘quvchilarga e’tibor qaratasiz. B. O‘quvchini alohida suhbatga chaqirasiz, muammolarini aniqlashga harakat qilasiz va unga yordam berish rejasini tuzasiz. A. O‘quvchini sinfdoshlari oldida tanqid qilasiz, unga jiddiy ogohlantirish berasiz. D. Ota-onasi bilan bog‘lanib, bolani jazolashni tavsiya qilasiz. 15 / 25 15. 27) Oʻqituvchi oʻquvchining tartibi yomon tomonga oʻzgarayotganini ,baholari juda pasayib ketganini koʻrib u bilan koʻproq ishlashga harakat qildi . Turli xil usullarni qoʻllab koʻrdi .Foyda boʻlmagach hamkasblardan u bola haqida fikrlarini soʻradi . Metod birlashma rahbarlari bilan ham kengashib oldi. Quyida oʻqituvchi kasb standartining qaysi boʻlimidagi mehnat harakatlarni amalga oshiryapti ? B) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish A) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish C) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish D)Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota- onalari bilan hamkorlik 16 / 25 16. 15)O‘quvchi grammatikani tushunmayotganini sezsangiz, avvalo nima qilasiz? B) Yangi mavzuga o‘tamiz D) Darsni to‘xtataman A) Uni tanbeh qilaman C) Avvalgi bilimlarini aniqlab, tushunmagan joylarini aniqlayman 17 / 25 17. 2) Beshinchi sinf o’quvchilarining ko’pchiligi o’quv kurslarida tayyorlanganligi uchun juda yaxshi bilimga ega. Matematika fani o’qituvchisi darsga kirishdan oldin o’quvchilarning qiziqishlari, qobiliyatlari, talablarini inobatga olgan holda darsga yangi metod, yangicha axborot bilimlarini mustahkamlash uchun qo’shimcha misollar topib darsga tayyorlanadi. Ushbu jarayonda o’qituvchining darsga tayyorgarligining qanday bosqichi namoyon bo’lmoqda? bashoratlah loyihalash tashxis rejalashtirish 18 / 25 18. 31) O’qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o’quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshqa o’quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o’qituvchi qanday yo’l tutadi? A) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar saviyasiga mos qilib taqsimlash B) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar hohishiga mos qilib taqsimlash D) Loyiha ishini barcha o’zi bajarishini tashkillash C) Loyiha ishidagi rollarni barcha o’quvchilar nutqiga mos qilib taqsimlash 19 / 25 19. 23) Oʻqituvchi darsga tayyorlanish jarayonida quyidagi ishlarni amalga oshirsa «Oʻquv jarayonini rejalashtirish» yoʻnalishining qaysi boʻlimiga oid mehnat harakatini amalga oshiradi? -oʻquvchilar qiziqishlaridan kelib chiqib tarqatmalar tayyorlash — taʼlim latformalaridan foydalanish — oʻquvchilar uchun qoʻshimcha adabiyotlar shakllantirish D) Tegishli oʻquv ,namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish A) Oʻz faoliyatini fanlararo korrekyatsiyalash B)Darsning aniq maqsad va natijalarini aniqlash C)Oʻquvchilarning qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish 20 / 25 20. 20) Ingliz tili oʻqituvchisi oʻquvchilarning ogʻzaki nutqini rivojlantirishda asosan qaysi usuldan foydalanadi? A) Grammatik qoidalarni yodlash C) Kommunikativ usul D) Diktant yozish B) Matn tarjima qilish 21 / 25 21. 3) 7-sinf o’quvchilari kimyo fanidan juda yaxshi bilimga ega, Shu sababli o’qituvchi o’quvchilarga dars tuzulishini tarqatma materiallar va yangi qo’shimcha ma’lumotlarni tayyorlashda nihoyatda e’tiborli bo’ladi. Quyida o’qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi namoyon bo’lmoqda loyihalashtirish Bashoratlash tashxis rejalashtirish 22 / 25 22. 14) Oʻqituvchi Pedagogik mahorat doirasida oʻz faoliyati haqidagi maʼlumotlarni,kamchiliklarini qayd qilib bordi.Bu jarayonda oʻqituvchi kasbiy refleksiyaga oid qanday faoliyatni amalga misol boʻla oladi? B) Oʻz- oʻzini anglash A) Oʻz-oʻzini bilish C) Oʻz-oʻzini belgilash D) Oʻz-oʻzini rivojlantirish 23 / 25 23. 25) Dars jarayonida oʻquvchiga quyidagicha imkoniyatlar yaratilganda » Taʼlim samaradorligini taʼminlash » yoʻnalishining qaysi mehnat harakati boʻlimi aks etadi? -oʻquvchi oʻzgalar fikrini tinglashni oʻrganadi — oʻz fikri va gʻoyalarini erkin ayta oladi — insonni hurmat qilish koʻnikmasi shakllanadi B)Dars mavzusini amaliyot bilan bogʻlash C)Oʻquvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish D) Dars davomida har bir oʻquvchiga oʻz gʻoyalari va qarashlarini ifoda etish imkonini berish A) Oʻquvchilarni darsga qiziqtirish uchun ularning qiziqishlaridan foydalanish 24 / 25 24. 30) Oʻqituvchi yozma ishlarni tekshirayotib , oʻquvchilar feʼl zamonlarini umuman tushunmaganlarini sezib qoldi. Shunda u taʼlim samaradorligini yaxshilash uchun nima qilsa maqsadga muvofiq? C) Oʻquvchilarga zamonlardan foydalanib gap tuzib kelishni tushuntirib aytsa A) Oʻquvchilarga shu mavzuga doir tushunarli materiallarni izohlab bersa D) Feʼl zamonlari oʻzi murakkab mavzu ekanligini oʻquvchilarga toʻgʻri tushuntirsa B) Oʻqituvchi shu mavzuga doir adabiyotlarni roʻyxatini shakllantirib bersa 25 / 25 25. 18) O‘quvchi chet tilidagi so‘zlarni ona tili ta’sirida noto‘g‘ri talaffuz qilmoqda. Bu holatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq? B) Uning noto‘g‘ri talaffuzini inkor etib, e’tibor bermaydi. A) O‘quvchini qattiq tanbeh qiladi. D) O‘quvchining talaffuzidagi xatoni kulgi ostiga ola C) To‘g‘ri talaffuz namunalarini eshittirib, talaffuz ustida mashqlar tashkil etadi. Your score is Средний балл составляет 41% 0% Qayta boshlash