Posted on 29.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №40 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №1) 0% 241 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №40 (2025-yilda BAHORda aniq tushgan testlar №1) Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №40 (2025-yilda BAHORDA aniq tushgan testlar №1) 1 / 25 1. 6) Quyidagilardan qaysi biri nizolarni bartaraf etishda rahbar tomonidan chiqariladigan rasmiy hujjat hisoblanadi? B) Buyruq A) O‘zaro kelishuv C) Og‘zaki ogohlantirish D) Muloqot bayonnomasi 2 / 25 2. 17)Voleybol o‘yinida to’pni pastdan uzatishni o‘qituvchi bir necha ko’rsatdi keyin har bir o‘quvchi bajaradilar A) Amaliy C) Tasvir B) Namoyish D) Ilyusturatsiya 3 / 25 3. 1) Maktabga ichki ishlar xodimi kelib, oʻqituvchi bilan birgalikda oʻquvchilarga huquqbuzarlikning oldini olish va yuksak fuqarolik masʼuliyatini shakllantirish bo‘yicha tushuntirish ishlari olib bordi. Bu holatda oʻqituvchi kasbiy standarti bo‘yicha quyidagi mehnat vazifalaridan qaysi birini bajarmoqda? D)Oʻquvchilarning ota-onalarini (ularning oʻrnini bosuvchi shaxslarni) oʻquvchilarni rivojlanishi va taʼlim muhiti toʻgʻrisida qaror qabul qilishda ishtirok etishga jalb qilish B)Tarbiyaviy muammolarni hal qilishda va oʻquvchilarni hayotga tayyorlashda boshqa pedagogik xodimlar va mutaxassislar, jamoat tashkilotlari va boʻlimlari (Yoshlar ittifoqi) bilan hamkorlik qilish C) Oʻquvchilarning ota-onalarini (ularning oʻrnini bosuvchi shaxslarni) sinf va maktab hayotiga jalb qilis A)Oʻquvchining individual taʼlim trayektoriyasini loyihalashtirish va toʻgʻrilash uchun oʻqituvchilar va boshqa mutaxassislar bilan oʻzaro aloqada boʻlib, taʼlim natijalarining barcha turlariga (fan, meta-mavzu va shaxsiy) erishish vazifalariga muvofiq ravishda hamkorlik qilish 4 / 25 4. 5) Nizolarni bartaraf etishda rahbar quyidagi chorani qachon qo‘llashi mumkin: ISHDAN OLISH? A) Har qanday nizoda, agar xodim rahbarga bo‘ysunmasa D) Axloqiy me’yorlarni buzgan har qanday holatda C) Xodim boshqa xodim bilan kelisholmaganda B) Mehnat qonunchiligi buzilganda va xodim intizomiy jazo choralariga tortilishi asosli bo‘lsa 5 / 25 5. 25) Faoliyat subyektiga ko’ra ta’lim vositalar qaysi turlarga bo’linadi?1. O’rgatish2. O’rganish3. Tahlillash4. Taqqoslash D) 3,4 A) 1,2 C) 1,4 B) 1,3 6 / 25 6. 8) Agar nizo sudgacha yetib borsa, rahbar nima qilishi kerak? D) Xodimni boshqa bo‘limga o‘tkazadi C) Sudga e’tibor bermasdan ishni davom ettiradi A) Sud qarorisiz xodimni ishdan bo‘shatadi B) Sud qarorini kutib, qonuniy chora ko‘radi 7 / 25 7. 35) Oʻqituvchi darsning boshida aniq va tushunarli tarzda dars maqsadini bayon qiladi. Eng muhimi nimaligini , baholashda nimaga eʼtibor berishini tushuntiradi . Bunda oʻqituvchi » Taʼlim samaradorligini taʼminlash» kompetensiya sohasiga oid qaysi mehnat harakatini amalga oshiradi? Oʻquvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish Dars maqsadlari asosida oʻquvchilar uchun erishimli vazifalarni belgilaydi Oʻquvchilar bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlar asosida darsni tashkil etish va taʼlim berishdagi yondashuvlarning samaradorliligini tahlil qilish Taʼlim jarayonini qoʻllab quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda AKT dan foydalanish 8 / 25 8. 15) Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak?1) Har bir tomonning fikrini hurmat bilan tinglash 2) Ziddiyat sababchisiga bosim oʻtkazish va jazolash, O’quvchiga qatiy chora korilishi kerak 3) Ota-onalarni maktab hayotiga faol jalb qilish 4) Muommoni ochiq muloqot orqali hal qilish A) 1,2,3 D) 2 B) 2,,3,4 9 / 25 9. 33) Oʻqituvchi maxsus taʼlim ehtiyojlariga ,qobiliyati yuqori darajali oʻquvchilar,jismoniy imkoniyati cheklangan oʻquvchilar uchun farqli oʻqitish yondashuvlaridan foydalanishi va baholashi «Oʻquv jarayonini rejalashtirish» kompetensiya sohasining qaysi mehnat harakatiga kiradi? Oʻz faoliyatini fanlararo kompetensiyalar predmetining korrelyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish Darsning maqsadlari oʻquvchilarning yosh xususiyatlari va oʻzlashtirishiga mos keladigan dars shakllari va usullarini rejalashtirish Davlat taʼlim standartlari va oʻquv dasturlarining maqsadlariga muvofiq oʻquv rejalarini ishlab chiqish Oʻquvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish 10 / 25 10. 36) Geografiya oʻqituvchisi Sanobar opa dars rejasida oʻquvchilarning tayyorgarlik darajasini, salohiyatini, mustaqilligini inobatga oldi. Dars rejasiga xattoki mayda qadamlarni ham kiritdi. Dars davomida bir daqiqa ham yoʻqotmaslik uchun tayyor qoʻshimcha materiallar tayyorlab oldi. Bunda oʻqituvchi » Taʼlim samaradorligini oshirish» kompetensiya sohasiga oid qaysi mehnat harakatini amalga oshiradi? Taʼlim jarayonini qoʻllab quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda AKT dan foydalandi Dars maqsadlari asosida erishimli vazifalar belgilandi Darsda vaqtdan oqilona foydalandi Oʻquvchilar bilimini baholash natijasida olingan maʼlumotlar asosida darsni tashkil etish va taʼlim berishdagi yondashuvlarning samaradorliligini tahlil qildi 11 / 25 11. 38) Oʻqituvchi test ishlab chiqishda maʼlum malakalar shakllanganligini tekshirishga imkon beruvchi vazifalar bergan . Oʻquvchilar maʼlum malakani tekshiruvchi vazifani oʻquvchilar oʻzlashtira olmasa bu malakada keyin yana qanday ishlashni rejalashtirishi zarur. Bunda oʻqituvchi kasb standartining qaysi kompetensiya sohasiga oid mehnat harakatini amalga oshiradi? Oʻquv jarayonini rejalashtirish Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish Taʼlim samaradorligini oshirish Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish 12 / 25 12. 32) Darsni rejalashtirish va tayyorlashda oʻqituvchi qoʻyilgan maqsadlarga va oʻquv materialining mazmuniga muvofiq oʻqitishning eng samarali usullari, vositalari va uslublarining birikmasini tanlaydi . Bu «Oʻquv jarayonini rejalashtirish» kompetensiya sohasining qaysi mehnat harakatiga kiradi? Oʻquvchilar bilimini baholash natijasini inobatga olgan holda , darsning aniq va oʻlchamli maqsad va vazifalarini aniqlab dars rejasini ishlab chiqish Dars jarayonida zamonaviy axborot texnologiyalari integratsiyasini rejalashtirish Tegishli oʻquv, namoyish va tarqatma materiallardan foydalanishni rejalashtirish Darsning maqsadlari , oʻquvchilarning yosh xususiyatlari va oʻzlashtirishiga mos keladigan dars shakllari va usullarini rejalashtirish 13 / 25 13. 31) Ona tili fani oʻqituvchisi AKT texnologiyalaridan foydalanishni yaxshi oʻrgangan . Shu sababli darslarida hamisha internet manbalarida unumli foydalanadi. Quyida oʻqituvchi faoliyatida kasb standartining qaysi sohasi namoyon boʻlmoqda? Taʼlim samaradorligini oshirish Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Oʻquv jarayonini rejalashtirish 14 / 25 14. 16) Oʻqituvchi do mi sol notalarni doskaga yozib oʼquvchiga tushuntirib berdi, qogʼoz varaqlaridan ustiga yana rasmlar yopishtiriladi, misol notalari teskari yozilgan edi . Yozilganinini toʻgʻrilab topadi Qaysi bosqich? C) Tushunish B) Bilish D) Tahlil A) Sintez 15 / 25 15. 9) Voleybol o‘yinida to’pni pastdan uzatishni o‘qituvchi bir necha ko’rsatdi keyin har bir o‘quvchi bajaradilar D)Ilyusturatsiya A)Amaliy B)Namoyish C)Tasvir 16 / 25 16. 3)O‘qituvchi darsda quyidagicha ish olib bordi:O‘qituvchi darsni quyidagicha boshladi:U avval sinfga uchta misol keltirdi:1. Temir qizdirilganda kengayadi.2. Mis qizdirilganda kengayadi.3. Alyuminiy qizdirilganda kengayadi.So‘ng o‘quvchilarga savol berdi: “Bu misollarga qarab qanday umumiy xulosa chiqarish mumkin?”O‘quvchilar: “Metallar qizdirilganda kengayadi,” degan xulosani aytishdi.O‘qituvchi bu xulosani taxtaga yozib, undan keyin boshqa dars mavzusiga o‘tdi.Yuqoridagi vaziyatda o‘qituvchi qaysi metoddan foydalangan? B) Induksiya D) Modellashtirish A) Deduksiya C) Analogiya 17 / 25 17. 4) O‘qituvchi darsda yasalgan nota yo‘li yozuvini olib kirdi. Notalar noto‘g‘ri joylashgan edi. Ustoz do-mi-sol chaldi, lekin ko‘rgazmada xato edi. O‘quvchi eshitib to‘g‘riladi. Ustoz qanday metoddan foydalangan? A) Ko‘rgazmali metod D) Og‘zaki metod B) Amaliy metod C) Muammoli metod 18 / 25 18. 7) Nizoni bartaraf etishda Axloq komissiyasi rolini aniqlang. A) Xodimni jazolash uchun sudga ariza beradi B) Ishni bekor qiladi D) Nizoni kuch bilan hal qiladi C) Xodimning xatti-harakatlarini axloqiy jihatdan baholaydi va tavsiyalar beradi 19 / 25 19. 32)Moslashtiring. 1. Arbitraj 2. Mediatsiya a) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. b) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi. c) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his-tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin. B)1-a,2-c C)1-b,2-a A)1-b,2-c D)1-c,2-b 20 / 25 20. 2) Pedagog oʻquvchilarning ijtimoiy rivojlanishiga eʼtibor qaratdi. U kasbiy standartda belgilangan qaysi mehnat vazifasini bajardi? C)Oʻquvchilarning jamoaviy va loyihaviy ishlarini tashkil etish A)Dars mavzusini amaliyot bilan (hayotdagi misollar yordamida) bogʻlash D)Oʻquvchilarga metakognitiv strategiyani oʻrgatishda turli yondashuvlardan, shu jumladan rejalashtirish, nazorat qilish va oʻz-oʻzini baholash koʻnikmalaridan foydalanish (kognitiv nosozliklarni inobatga olgan holda) B)Umumiy oʻrta taʼlimning taʼlim standartlarida belgilangan oʻquvchilarning asosiy kompetensiyalari va hayotiy koʻnikmalarini rivojlantirishga yoʻnaltirilgan usullardan foydalanish. 21 / 25 21. 16) Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi? D) Ona tilida gapirgani uchun tanbeh beradi A) O‘quvchini darhol to‘xtatib, faqat ingliz tilida gapirishni talab qiladi B) O‘quvchining xatolarini e’tiborga olmaydi 22 / 25 22. 10) Nizolar hama joyda bor bartaraf etish uchun rahbar sifatida qanday qilib to‘g‘ri bartaraf qiladi? C) Axloq komissiya D) Sud hukmi A) Ishdan olish B)Rahbar buyrug’i 23 / 25 23. 34) Oʻqituvchi global isish boʻyicha munozarani rejalashtirayotganda geografiya , fizika , biologiya va fuqarolik taʼlimi boʻyicha bilimlarni birlashtirdi . Ushbu oʻrinda oʻqituvchi » Oʻquv jarayonini rejalashtirish» kompetensiya sohasining qaysi mehnat harakatini amalga oshirdi ? Oʻquvchilarning ehtiyojlari va qiziqishlaridan kelib chiqib oʻquv dasturini moslashtirish Oʻz faoliyatini fanlararo korrekyatsiya va integratsiya tamoyillarini inobatga olgan holda rejalashtirish Oʻqituvchi faoliyatini davlat standartlari va oʻquv dasturi doirasida rejalashtirdi Oʻqituvchi oʻquv dasturiga muvofiq oʻquv — uslubiy chiqadi majmuasini ishlab 24 / 25 24. 37) Bu baholash turida biror bir davrda oʻrganilgan material qanchalik oʻzlashtirilganligi aniqlanadi . U kurs yoki dasturning samaradorliligini baholashga , oʻzlashtirishni tekshirishga moʻljallangan Summativ baholash Diagnostik baholash Formativ baholash Umumiy baholash 25 / 25 25. 11) Idoraviy ta’sir ko‘rsatish qobiliyatining jihatlarini koʻrsating1. Rasmiy vakolatga asoslangan ta’sir – rahbarning lavozimiy maqomi tufayli boshqalarga topshiriq berish huquqi.2. Shaxsiy obro‘ va karizma – rahbarning shaxsiy sifati, odob-axloqi, bilim va tajribasi orqali odamlarga ta’sir ko‘rsatishi.3. Ma’lumot va bilim asosida ta’sir – rahbarning muayyan sohadagi bilim va malakasi orqali xodimlarga yo‘nalish berishi.4. Mukofotlash va jazolash vositalari – xodimlarni rag‘batlantirish yoki jazolash imkoniyati orqali ularni kerakli yo‘nalishga yo‘naltirish.5. Axborot ustuvorligi – kerakli ma’lumotlarga ega bo‘lish orqali muayyan qarorlar qabul qilishda boshqalardan ustun turish.6. Tashkiliy madaniyat va qadriyatlar ta’siri – tashkilot ichidagi qabul qilingan qadriyatlar, urf-odatlar orqali xodimlarning xatti-harakatlariga ta’sir ko‘rsatish. C) 2,4,6 D) Barchasi A) 1,2,3,4 B) 1,3,5,6 Ваша оценка The average score is 17% 0% Qayta boshlash