Posted on 03.04.2025 Pedagogik mahorat testlari №21 (2024-yilda tushgan) 0% 72 12345678910111213141516171819202122232425 Pedagogik mahorat testlari №21 Pedagogik mahorat bo’yicha Attestatsiyaga tayyorgarlik testlari №21 500talik baza asosida (2024-yilda tushgan) 1 / 25 1. M. Rokich inson qadriyatlariga necha xil ta’rif beradi? 5 3 4 2 2 / 25 2. O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amlga oshirish shartlari belgilab berildi. O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Bu qaysi faoliyat turiga kiradi? Regulyativ (maqsadni belgilash, rejalashtirish …o’z-o’zini tartibga solish…to’sqilarni yengish) Kommunikativ (shaxslararo ko’nikmalar…boshqalar bilan ishlash va o’zoro hamkorlikda bo’lish) Kognitiv (yangi ma’lumotlarni o’rganish, atrofimizdagi dunyoni tushunish va muloqot qilish) Konstruktiv (modellarni yaratish, grafik ma’lumotlarni sharhlash va ishlatish) 3 / 25 3. O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amlga oshirish shartlari belgilab berildi. O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi. Shunda o’qituvchi o’quvchining ijodkorligini rivojlantirish uchun qanday ta’lim turidan foydalandi? Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim Muommoli ta’lim turi Ijtimoiy ta’lim turi Darsdan tashqari ta’lim turi 4 / 25 4. …- ta`lim muasasasasining boshqaruv organi. Nuqtalar o`rnidagi so`zni toping? Maktab Vazirlik Maktab va maktabgacha ta’lim bo’limi Pedagogik kengash 5 / 25 5. O’qituvchi yangi mavzuga oid faktlar va mulohazalarni keltirdi hamda ularga doir savollar bilan murojaat qildi. Bunda o’quvchida qanday ko’nikma turi shakllantiriladi? Tahlil Bilish Qo’llash Mulohaza 6 / 25 6. Pedagogik vazifalarga faol munosabatning zarur sharti bo’lgan qanday vazifa ijobiy rol o’ynaydi? Rag’batlantiruvchi Yakka tartibdagi Ijodiy Jamoaviy 7 / 25 7. Qobiliyatni ilk va boshlang‘ich tarkibiy qismini toping? Faoliyat Ziyraklik Iste’dod Qiziqish 8 / 25 8. O’qituvchi o’quvchilarni guruhlarga ajratib, bir necha yo’nalishlarda loyiha ishlari mavzularini taqdim etdi. Quyida berilganlardan ekologik loyiha turiga kiradigan variantlarni belgilang. 1. Maktab chiqindilarini saralab yig’ish ishlarini tashkil etish. 2. Maktab hududidagi sport maydonchasini yoritish uchun shamol generatorini yaratish. 3. Tog’ chnag’I dam olish zonasiga sayohat harajatlarini hisoblash. 4. Maktabda “Ekologik muommolar” mavzusidagi tadbirni tashkillashtirish *1, 2 2, 3 2, 4 1, 2 1, 4 9 / 25 9. Tarbiya tamoyillari nechta? 8 5 7 6 10 / 25 10. O’qituvchi muayyan mavzu bo’yicha o’quvchilarga tayyor bilimlarni taqdim etib, so’ng mustahkamlash, umumlashtirish, tizimlashtirish va nazorat qilish jarayonini tashkil etdi. Bu jarayon qanday ta’lim turiga taalluqli? Reproduktiv ta’lim Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim Tabaqalashtirilgan ta’lim turi Muommoli ta’lim 11 / 25 11. O’qituvchining o’z potensial imkoniyatlarini baholash diagnostika davomida har qanday holatda ham e’tiborga olinishi lozimligini ta’kidlagan olimni aniqlang? Kuzmina Polyakova Markova Turbovskiy 12 / 25 12. Qaysi qatorda pedagogik kengashning vazifalari keltirilgan? Ta’lim muassasasi jamoasi oldiga qo’yilgan maqsad va vazifalarni bajarilishini amalga oshirish O’quv jarayonini tashkil qilishning turli shakl va metodlari muhokamasi, amalyotga tadbiq etish Ta’lim muassasasi pedagogic jamoasi uchun o’z vakolati doirasida me’yoriy talablarni ishlab chiqadi Ta’lim muassasasini rivojlantirish yo’nalishlarini istiqbol rejasini belgilash 13 / 25 13. Tarbiya maqsadi qaysi qatorda keltirilgan? Qo’yilgan maqsad va vazifalar bilan bog’liqlikda ta’lim oluvchining egallashi lozim bo’lgan bilim Jamiyat rivoji uchun zarur bo’lgan madaniyatga mos yetarlicha hajmdagi “inson kapitali”ni tayyorlash Har tomonlama barkamol avlodni shakllantirish Shaxsga jamiyatning ta’sir etishi ijtimoiy hodisa deb qaraladi 14 / 25 14. O’qituvchining individual nutq madaniyati xususiyatlarini ko’rsating? Barcha javoblar to’g’ri Nutqning to’g’riligi, nutqning aniqligi Nutqning ravonligi, nutqning boyligi Nutqning ifodali bayon qilinishi, nutqning sofligi 15 / 25 15. Pedagogik kengash huquqlari qaysi qatorda keltirilgan? O’quv jarayonini tashkil qilishning turli shakl va metodlari muhokamasi, amalyotga tadbiq etish Ta’lim muassasasi pedagogic jamoasi uchun o’z vakolati doirasida me’yoriy talablarni ishlab chiqadi Ta’lim muassasasini rivojlantirish yo’nalishlarini istiqbol rejasini belgilash Pedagogic jamoaning ma’lum yo’nalishlardagi faoliyatini tahlil qilish va yakuniy xulosa chiqarish 16 / 25 16. Ta’lim jarayonida darsning nechta turi qo’llaniladi? 7 8 6 9 17 / 25 17. Refleksiyani insonning “ijobiy faoliyatlari majmuasi” nuqtai nazaridan o’rganishni taklif etgan olimni ko’rsating? Kodjaspirova Shedroviskiy Rubishteyn Golitsin 18 / 25 18. Fanlar bo`yicha taqvim-mavzu rejalarini tasdiqlashga tavsiya etish ushbu vazifa qaysi birlashmaga tegishli? Pedagogik kengash Barcha javoblar to’g’ri Metodik birlashma Metodik kengash 19 / 25 19. Yosh mutaxassis yangi mavzuni tushuntirib bo’lgach, o’quvchilarning quyidagi savoliga duch keldi: “Bularning bizga nima keragi bor? Biz bu narsani o’rganishni xohlamaymiz”. Bu holatda o’qituvchi o’quv jarayonining qaysi tarkibiy qismlarini to’liq amalga oshirmagan? 1. maqsad 2. mazmun 3. nazorat qilish 4. baholash 2, 3 1, 4 2, 4 1, 2 20 / 25 20. Maktabda ta’lim sifatini aniqlash uchun monitoring o’tkazish rejalashtirildi. Uning vazifalari to’g’ri ko’rsatilgan variantlarni belgilang. 1. Ta’lim sifati, uni tahlil qilish va baholash haqida kerakli va yetarli ma’lumotlarni to’plash 2. Sifatli ta’lim uchun ijtimoiy buyurtmaning bajarilishini nazorat qilish. 3. Ta’lim jarayoni ishtirokchilariga rag’batlantiruvchi va motivatsion ta’sirni tashkil etish. 4. Ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijtimoiy hatirjamligi to’g’risidagi ma’lumotlarni yig’ish. 5. Ta’limni yanada rivojlantirish prognozi va zarur tuzatishlar kiritish bo’yicha tavsiyalar ishlab chiqish 1, 2, 3, 5 2, 3, 4, 5 2, 4, 5 1, 2, 5 21 / 25 21. Boshqaruv metodlari nechta? 7 9 3 5 22 / 25 22. O’qituvchi individual nutq madaniyatining nechta asosiy xususiyatlari bor? 7 6 4 5 23 / 25 23. Kommunikativ refleksiya shaxsiy refleksiyaning mazmunini, tizimini va aynan bir xilligini belgilaydi degan fikr muallifini aniqlang. Stesenko Tatur Krivoshev Xristeva 24 / 25 24. Bu bir tomondan, ijtirnoiy hodisa sifatida tarbiyaning xususiyatlari, ikkinchi tomondan, shaxsning rivojlanishi bilan bog`liq bo`lgan barqaror aloqalar yig`indisi” ushbu ta`rif qaysi tushunchaga nisbatan qo`llanilgan? Tarbiya turlari Tarbiya tamoyillari Tarbiya qonuniyatlari Tarbiya metodlari 25 / 25 25. O’qituvchi o’’quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirmoqchi. Buning uchun u o’qitish usullarini ketma-ketligini qanday tanlashi lozim? 1. reproduktiv usul 2. axborat to’plash-reseptiv usul 3. muommoli ta’lim usuli 4. tadqiqot usuli 2, 1, 3, 4 1, 4, 2, 3 2, 1, 4, 3 3, 1, 2, 4 Ваша оценка The average score is 30% 0% Qayta boshlash